Gå til innhold

Nintendo Switch: Informasjon og generell diskusjon


Gjest Slettet-NIoHlfL

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Er vel kansje ikke akkurat hva jeg ønsket meg. Men jeg er utrolig glad for at Nintendo bruker ressurser på sånne ting istede for å bruke ressurser på helt basic funksjoner. De funksjonene har jeg 5-6 andre enheter som klarer med bravur. Trenger ikke de på enda en enhet.

Det er jo enkelte funksjoner som kunne gjort online gaming sammen med venner mye bedre, og det ville jo vært kjekt.

 

Ser den. Men for min del er online spilling uansett nesten ikke eksisterende. Skal jeg spille multiplayer så er det moromst at de jeg spiller med er i samme rom. Fifa feks kjempemorsomt to eller flere, ikke noe særlig aleine eller online.

Lenke til kommentar

Ja... For det er jo ingen som spiller online med Splatoon 2... Jeg for min del kunne gjerne tenkt meg at kommunikasjon ble løst på en mer elegant måte enn via en app på telefonen. Kanskje spesielt for ovennevnte spill.

Klart det er det, svarte bare hva som er relevant for min del jeg. Har splatoon 2 men har ikke spillt det noe særlig. Er ingen stor fan av skytespill i utgangspunktet men tenkte å gi det en sjanse. Helt greit men ikke noe jeg gidder å bruke tid på.

Lenke til kommentar

 

Ja... For det er jo ingen som spiller online med Splatoon 2... Jeg for min del kunne gjerne tenkt meg at kommunikasjon ble løst på en mer elegant måte enn via en app på telefonen. Kanskje spesielt for ovennevnte spill.

Klart det er det, svarte bare hva som er relevant for min del jeg. Har splatoon 2 men har ikke spillt det noe særlig. Er ingen stor fan av skytespill i utgangspunktet men tenkte å gi det en sjanse. Helt greit men ikke noe jeg gidder å bruke tid på.

 

 

Er skremmende avhengighetsdannende når man først setter i gang.

Lenke til kommentar

Det ble ikke det for meg. Kjøpte S1 på switch og syns hele greia bare var totalt random hvem sitt team som vant. Noen ganger kunne mitt team vinne 6 ganger på rad, så tape 6 ganger på rad. Ble aldri hekta nei. Men så har jeg aldri vært noe flink på COD/CS/PUBG type spill heller.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

 

Mer papiravfall er nøyaktig det verden trenger. Takk Nintendo.

Papir er fornybart og biologisk nedbrytbart. Papir er vel noe av det minst forurensende vi kan bruke?

 

 

Riktig, men avskogingen globalt er fortsatt en katastrofe, trær vokser ikke ut igjen over natta og papirbruken generelt prøves å kutte ned på i mange land på grunn av effekten på miljøet. At spill for eksempel ikke lengre kommer med brukermanualer er jo et delvis et resulat av dette, og selvsagt også at produsentene kutter kostnader på å slippe produsere de. Win-win.

Endret av XtaZ
Lenke til kommentar

Riktig, men avskogingen globalt er fortsatt en katastrofe, trær vokser ikke ut igjen over natta og papirbruken generelt prøves å kutte ned på i mange land på grunn av effekten på miljøet. At spill for eksempel ikke lengre kommer med brukermanualer er jo et delvis et resulat av dette, og selvsagt også at produsentene kutter kostnader på å slippe produsere de. Win-win.

Er det papirproduksjon som fører til avskoging da? Med papirproduksjonen i Norge har man da vært flinke til å få ut nye trær slik at inntektsgrunnlaget ikke fordufter.

Lenke til kommentar

Er vel kansje ikke akkurat hva jeg ønsket meg. Men jeg er utrolig glad for at Nintendo bruker ressurser på sånne ting istede for å bruke ressurser på helt basic funksjoner. De funksjonene har jeg 5-6 andre enheter som klarer med bravur. Trenger ikke de på enda en enhet.

 

Regner med at de andre enhetene dine ikke løser problemet/mangelen Switch har for backup av savegames (cloud save), online chat, mulighet for å spill eldre Nintendo spill eller støtte for streaming av spill? Mange ville nok også ønsket seg støtte for å bruke streamingtjenester som Netflix, YouTube osv også.

 

Slik jeg har forstått det vil en tapt Switch i dag medføre at alt av fremgang og stats i spill er borte. Det er basic funksjonalitet som de fleste andre plattformer har fått på plass for lengst.

Lenke til kommentar

 

Er vel kansje ikke akkurat hva jeg ønsket meg. Men jeg er utrolig glad for at Nintendo bruker ressurser på sånne ting istede for å bruke ressurser på helt basic funksjoner. De funksjonene har jeg 5-6 andre enheter som klarer med bravur. Trenger ikke de på enda en enhet.

 

Regner med at de andre enhetene dine ikke løser problemet/mangelen Switch har for backup av savegames (cloud save), online chat, mulighet for å spill eldre Nintendo spill eller støtte for streaming av spill? Mange ville nok også ønsket seg støtte for å bruke streamingtjenester som Netflix, YouTube osv også.

 

Slik jeg har forstått det vil en tapt Switch i dag medføre at alt av fremgang og stats i spill er borte. Det er basic funksjonalitet som de fleste andre plattformer har fått på plass for lengst.

 

Har aldri brukt cloud save på noen av de andre enhetene mine heller. Har aldri hatt noe problem med at noe nintendo utstyr har blitt ødelagt. /ikke noen andre konsoller heller) Men det kunne sikkert blitt ordnet men for min del hadde det uansett ikke blitt brukt. Som sagt tidliger så spiller jeg sjelden online så chatt på spill trenger jeg ikke. Men vil jeg chatte med noen utenom spillingen så har jeg mange andre muligheter.

 

Mulighet for å spille eldre spill har jeg i de andre nintendo konsollene jeg har. Har fortsatt WiiU min og også GC om jeg skulle gidde å spille noen eldre spill. Netflix Youtube og alt det der har jeg på tvn min på Playstation min og på pc min. Har det vel også på WiiU.

 

Jeg savner ihvertfall ikke noen funksjoner på switchen min. For min del håper jeg heller Nintendo prøver på noe nytt en å legge til gammle funksjoner.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte Wii i sin tid fordi VC var så imponerende stor og dekket så mange konsoller. Men den tid er nok over. No more free lunch. Du burde jo ha sjekket på forhånd at det ikke er noe VC innhold på Switch før du kjøpte den.

Free lunch? Jeg er da forberedt på å betale for spillene på nytt? Jeg kjøpte switch et par dager etter lansering. Oddsene for at det ikke skulle lanseres noen VC var nok ganske høye på daværende tidspunkt.

Lenke til kommentar

 

 

Er vel kansje ikke akkurat hva jeg ønsket meg. Men jeg er utrolig glad for at Nintendo bruker ressurser på sånne ting istede for å bruke ressurser på helt basic funksjoner. De funksjonene har jeg 5-6 andre enheter som klarer med bravur. Trenger ikke de på enda en enhet.

 

Regner med at de andre enhetene dine ikke løser problemet/mangelen Switch har for backup av savegames (cloud save), online chat, mulighet for å spill eldre Nintendo spill eller støtte for streaming av spill? Mange ville nok også ønsket seg støtte for å bruke streamingtjenester som Netflix, YouTube osv også.

 

Slik jeg har forstått det vil en tapt Switch i dag medføre at alt av fremgang og stats i spill er borte. Det er basic funksjonalitet som de fleste andre plattformer har fått på plass for lengst.

 

Har aldri brukt cloud save på noen av de andre enhetene mine heller. Har aldri hatt noe problem med at noe nintendo utstyr har blitt ødelagt. /ikke noen andre konsoller heller) Men det kunne sikkert blitt ordnet men for min del hadde det uansett ikke blitt brukt. Som sagt tidliger så spiller jeg sjelden online så chatt på spill trenger jeg ikke. Men vil jeg chatte med noen utenom spillingen så har jeg mange andre muligheter.

 

Mulighet for å spille eldre spill har jeg i de andre nintendo konsollene jeg har. Har fortsatt WiiU min og også GC om jeg skulle gidde å spille noen eldre spill. Netflix Youtube og alt det der har jeg på tvn min på Playstation min og på pc min. Har det vel også på WiiU.

 

Jeg savner ihvertfall ikke noen funksjoner på switchen min. For min del håper jeg heller Nintendo prøver på noe nytt en å legge til gammle funksjoner.

 

 

Men hvis du kikker ut din egen boble, så ser du kanskje at dette er grunnleggende funksjonalitet andre kan ønske seg?

 

Det er jo ikke helt utenkelig at utstyr går i stykker eller blir stjålet, spesielt når enheten er såpass mobil som en Switch er. Cloud save gjør at jeg har kunnet bytte mobil, nettbrett og pc (ikke minst formatere en gang iblant) uten problem flere ganger. Det bare fungerer. Min forrige mobil sluttet å ta lading, så jeg hadde ikke rukket å ta ut noe før den var død. Ikke noe problem, da det bare var å logge seg inn på en ny mobil og alt var på plass. Den samme støtten er tilstede på PS4 og Xbox One så vidt jeg vet. Men om Switchen skulle få et ublidt møte med gulvet, bli stjålet eller bare slutte å virke, da er alle timene i [sett inn ditt favorittspill her] tapt. Når jeg leser om de som har brukt 500 timer på f.eks Zelda kan jeg se for meg at det kan føre til litt banning...

 

Helt fint at Nintendo går sine egne veier. Det er en del av sjarmen. Men det betyr ikke at de ikke også kan få på plass det som er blitt helt grunnleggende funksjonalitet. Jeg tviler neppe på at gjengen som evt skulle ordnet Cloud Save er den samme som lager papp...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...