Gå til innhold

Nintendo Switch: Informasjon og generell diskusjon


Gjest Slettet-NIoHlfL

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Å tolke det som kjøpepress er jo helt på trynet. Høres mer ut som en lærer som har godt forholdt til ungene som igjen gjør at sjansen er større for at de respekterer han og kanskje da følger med bedre i timene.

Om en lærer drar frem ting til barn og viser det og får dem til å synes dette ser skikkelig moro ut osv så et det faktisk en form for kjøpspress selv om en ikke direkte sier at barnet må kjøpe det. Det er samme grunn til at reklame rettet mot barn er forbudt i Norge fordi det får barnet til å ville ha noe. I denne sammenheng så blir det faktisk reklame om læreren viser frem produkter som kommet osv selv om de har samme hobby. Dette fordi læreren har stor påvirkningskraft og ofte ses opp til. Nå mener jeg ikke direkte at Wilborn her driver aktiv reklame med vilje mot elevene sine, men det kan samtidig ha en større påvirkning enn hva en muligens tror selv, og på hvilken måte man tar det opp. Si at ingen av disse barna har hørt om dette før de fikk nyss om det på skolen og så går hjem og sier at de vil ha dette, da har jo dette vært en påvirkning som skaper et kjøpepress.

 

En forelder som ville kjørt en sak på det kunne lagt mye støy som kunne vært ubehagelig. Dette gjelder også leketøy osv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Å tolke det som kjøpepress er jo helt på trynet. Høres mer ut som en lærer som har godt forholdt til ungene som igjen gjør at sjansen er større for at de respekterer han og kanskje da følger med bedre i timene.

Om en lærer drar frem ting til barn og viser det og får dem til å synes dette ser skikkelig moro ut osv så et det faktisk en form for kjøpspress selv om en ikke direkte sier at barnet må kjøpe det. Det er samme grunn til at reklame rettet mot barn er forbudt i Norge fordi det får barnet til å ville ha noe. I denne sammenheng så blir det faktisk reklame om læreren viser frem produkter som kommet osv selv om de har samme hobby. Dette fordi læreren har stor påvirkningskraft og ofte ses opp til. Nå mener jeg ikke direkte at Wilborn her driver aktiv reklame med vilje mot elevene sine, men det kan samtidig ha en større påvirkning enn hva en muligens tror selv, og på hvilken måte man tar det opp. Si at ingen av disse barna har hørt om dette før de fikk nyss om det på skolen og så går hjem og sier at de vil ha dette, da har jo dette vært en påvirkning som skaper et kjøpepress.

En forelder som ville kjørt en sak på det kunne lagt mye støy som kunne vært ubehagelig. Dette gjelder også leketøy osv.

Hva med alle TV kanalene som sender kjøpsreklamer på TV? Er jo både barn og voksne som sitter foran tv-en når Elkjøp reklamen om denne superbillige Switchen med hele 4gb lagringsplass, super amoled high tech ultra reality skjerm, innebygde hifi høyttalere med gull diskanter og kan fylle hele huset med lyd, For bare 3499!!!!!!!

Kan ikke det kalles for kjøpepress på folk i alle aldre?

Lenke til kommentar

Nei de er ikke rettet mot barn, men de blir selvfølgelig påvirket og får lyst på det. Husker selv jeg hadde lyst på Philips cdi på grunn av reklamer. Men ingen kanaler som sender fra Norge har reklamer mot barn. Bare se på tv2 f.eks hvor mange reklamer ser du for Lego der? Tv3 sendte før men foreldre startet en boikottaksjon og da sluttet de (kan være jeg blander mellom Tv3 og TVNorge der).

Lenke til kommentar

Du høres sykelig overbeskyttende ut. Du må greie skille mellom kjøpspress og helt vanlig informasjonsspredning, og hadde Wilborn delt ut kart og direksjoner til nærmeste GameStop med rabattkuponger på første Labo-kjøp så hadde du kanskje hatt et poeng, men han viste de bare noe nytt og spennende som kommer snart som de UANSETT ville funnet ut av de nærmeste dagene allikevel så fort nyheten hadde begynt spre seg i skolegården, og da mest sannsynligvis allerede i dag da fleste unger i 9 års alderen har internettilgang for ikke å snakke om at det første som dukker opp på 3DSen (et produkt de fleste 9-åringer også har) når man skrur den på er en Labo-informasjons notification og Labo-videoen er det første du ser på frontsiden av eShopen. Hva om ungen din besøker en venn som har en konsoll han ikke har sett før og får jævlig lyst på en selv, er dette kjøpspress?

 

Reklame for både voksne og unger er forøvrig OVERALT så det må være en av disse "ulovlighetene" som nesten ikke blir opprettholdt noe sted rett og slett fordi det er umulig.

 

Du ignorerer visst også alt det ekstra positive med slike ting som jeg allerede nevnte med at de har et godt forhold til læreren sin og at nå har ungene noe å glede seg til og over, de kan diskutere det med jevnaldrende med samme hobby og interesser og skape bånd. Å prøve skjerme unger fra interessene sine for alt du tolker som kjøpspress blir som å prøve skjerme de fra å lære banneord. Lykke til med det.

 

EDIT: Postet visst samtidig som forumveilederen  :p

Endret av XtaZ
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Disc Jam, the new action-packed, futuristic, volleyball/tennis-frisbee hybrid is coming to the Switch next month. While it’s been available on other platforms for several months now, the indie developers over at High Horse Games have been taking their time with the Switch port for a good reason.

The devs recently responded to a Twitter user revealing the specifications for the Switch version. It turns out that the team has managed to get the game running at a full 1080 and 60FPS on Switch thanks to the native support of the Unreal Engine. Of course, the resolution drops to 720p when in handheld mode, but the 60FPS is still maintained.

Lenke til kommentar

Pro Kontrolleren koster 648,- på Coolshop. Er dette en legitim butikk? Det er nye varer og ikke brukte varer kamuflert som nye?

 

Merker stikkene på JoyCons begynner å knirke litt etter 3 måneders bruk (ca 200 timer). Ikke N64 gæli, men nok til at jeg tenker det kan være greit å få seg et ekstra sett kontrollere.

Lenke til kommentar

Pro Kontrolleren koster 648,- på Coolshop. Er dette en legitim butikk? Det er nye varer og ikke brukte varer kamuflert som nye?

 

Merker stikkene på JoyCons begynner å knirke litt etter 3 måneders bruk (ca 200 timer). Ikke N64 gæli, men nok til at jeg tenker det kan være greit å få seg et ekstra sett kontrollere.

 

Dette tilbudet er fortsatt gyldig, om du har en Toys'r Us i nærheten:

 

https://www.toysrus.no/product/nintendo-switch-pro-kontroller?id=000000000108504001

 

EDIT: Du bestilte ja, har bare hatt gode erfaringer med Coolshop forøvrig :)

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Finner mye rart i lekebutikker også..fant en collector utgave av pokemon ultrasun på Brio til halve prisen av det jeg så på Gamestop like før. De har ofte ei hylle med wii/wiiu/switch spill også til bra priser. Verdt å sjekke ut hvis man vil ha fysiske kopier. Jeg laster ned det jeg kan, det er alltid billigst.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Finner mye rart i lekebutikker også..fant en collector utgave av pokemon ultrasun på Brio til halve prisen av det jeg så på Gamestop like før. De har ofte ei hylle med wii/wiiu/switch spill også til bra priser. Verdt å sjekke ut hvis man vil ha fysiske kopier. Jeg laster ned det jeg kan, det er alltid billigst.

 

Eksisterer Brio enda altså? År sikkert årtier siden jeg sist såg en butikk :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...