Gå til innhold

Nintendo Switch: Informasjon og generell diskusjon


Gjest Slettet-NIoHlfL

Anbefalte innlegg

Switch hadde nok ikke solgt like godt som en ren håndholdt konsoll. Nintendo har skapt noe helt spesielt med Switch og de pusher på at det er en "hjemmekonsoll på farten".

Det har du nok kanskje rett i, men tror den hadde vært en teknisk bedre konsoll.

 

Ikke helt enig i at den er en "hjemmekonsoll på farten", men mer en "håndholdt du kan koble til tv", selv om de prøver å markedsføre den som førstnevnte. Eller kan mer si det er en "håndholdt med hjemmekonsoll kvalitet spill".

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg spiller både i håndholdt og på TV'en (eller, en PC-skjerm i mitt tilfelle), og jeg ser på den som en stasjonær konsoll som kan benyttes som håndholdt. Med andre ord så foretrekker jeg stasjonært, da jeg synes pro-controlleren er mye bedre enn joycon'ene, og at den blir litt stor for å ha med seg overalt. Her passer 3DS bedre, selv om den er på vei ut nå, naturlig nok.

Lenke til kommentar

 

Switch hadde nok ikke solgt like godt som en ren håndholdt konsoll. Nintendo har skapt noe helt spesielt med Switch og de pusher på at det er en "hjemmekonsoll på farten".

Det har du nok kanskje rett i, men tror den hadde vært en teknisk bedre konsoll.

 

Ikke helt enig i at den er en "hjemmekonsoll på farten", men mer en "håndholdt du kan koble til tv", selv om de prøver å markedsføre den som førstnevnte. Eller kan mer si det er en "håndholdt med hjemmekonsoll kvalitet spill".

Problemet er vel at hadde de pushet Switch som en håndholdt konsoll så hadde de i realiteten kun konkurrert med seg selv og sin 3DS. Når de reklamerer for den som en stuemaskin man også kan bruke som håndholdt konkurrerer de mer med PS4 og Xbox One.

 

Jeg syns også at SMO og BOTW er mer enn pene nok på 55 tommeren i 1080p og Nintendo er den eneste av de tre som skjønner at å pushe ekstrem grafikk og 4k ikke er nødvendig på konsoll for at man kan ha fantastiske spillopplevelser.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det faktum at OOT spillere her inne og på internett sier noe annet enn deg viser jo bare at du tar feil.

OoT-spillerne sier at BotW ikke er som OoT og de liker det ikke. Og det er altså riktig. BotW går altså ikke tilbake til OoT, men helt tilbake til røttene. Og det bekreftes altså av OoT-spillerne selv.

 

Jeg kan garantere det at ikke alle som har kjøpt spillet forguder det :p Det er også et faktum :wee:

Jada, men det er et faktum at de har gått tilbake til røttene - til de originale spillene fra NES-tiden.

Lenke til kommentar

 

Problemet er vel at hadde de pushet Switch som en håndholdt konsoll så hadde de i realiteten kun konkurrert med seg selv og sin 3DS. Når de reklamerer for den som en stuemaskin man også kan bruke som håndholdt konkurrerer de mer med PS4 og Xbox One.

Det føler jeg at de gjør allerede. Det er nok få som nå sitter og vurderer en 3DS, og ikke går for en Switch i stedet. En ting er hva Nintendo selv prøver å si, noe annet er hva maskinen faktisk er.

 

En direkte konkurrent til Xbox One og PS4 som stuekonsoll føler jeg absolutt ikke at den er. Den er betydelig svakere i ytelse, den har ingen IM muligheter, ingen party chat, ingen community services, ingen multimedia apper, m.m. Kan ikke tenke meg at det er så veldig mange som vurderer Switch som sin primære, eller eneste konsoll.

 

Den er jo kun en konkurrent som stjeler salg, hvis den tar folk som vurderer å kjøpe PS4 eller Xbox One, og får dem til heller å kjøpe en Switch. Sony og Microsoft har vel også kommentert på at de ikke ser på Switch som en direkte konkurrent, men et tillegg til spillmediet, med en egen målgruppe.

 

Det jeg kan tenke meg som kanskje stjeler salg er de som har veldig lyst på Nintendos eksklusiver, og familier med mer enn ett barn, men for førstnevnte tror jeg majoriteten er som meg at de har minst en annen konsoll, eller PC som primærmaskin, og kjøper Switch i tillegg.

Lenke til kommentar

En liten tanke som kom til meg her i går, mens jeg satt og spilte på Switchen min, og som jeg er interessert i å høre deres tanker rundt.

 

Hadde Switch vært en "bedre" maskin om de droppet docken og fokuserte på den kun som håndholdt? Tenker da at de kunne kuttet litt i prisen og hatt et bedre batteri i stedet for.

Tror jeg hadde likt maskinen bedre selv. Men jeg tror også den hadde solgt dårligere, som hadde medført færre spill. Dessuten hadde kanskje utviklerene blitt låst i tanken på at det var en håndholdt, og vi hadde fått spill som Mario 3D Land og A Link Between Worlds i stedet for Odyssey og BotW. (Ingenting galt å si om de førstnevnte, men det er litt forskjell i ambisjonsnivå.)

 

 

 

 

Det er nok få som nå sitter og vurderer en 3DS, og ikke går for en Switch i stedet.

Nja. Den har halve prisen og ti ganger flere spill. Det er nok flere enn du tror som foretrekker 3DS. 

Lenke til kommentar

Totalt uinteressert i FIFA selv, men er litt overrasket over at FIFA18 solgte bedre på Switch enn PS4 is Japan? Føler at FIFA-crowden er mer på grafikk, antall gresstrå og den kampanjemodusen som Swich mangler.:p

 

https://nintendosoup.com/fifa-18-switch-officially-outsold-ps4-version-japan/

En mulig forklaring kan være at Fifa generelt selger dårlig i Japan. I UK stod Switch-versjonen for 3 % av Fifa-salget.

 

https://www.google.no/amp/s/gamerant.com/fifa-18-nintendo-switch-uk-sales-030/amp/

Lenke til kommentar

http://www.nintendo.co.uk/Misc-/17-01-2018-1328637.html

 

"Tune in to discover a new interactive experience for Nintendo Switch that's specially crafted for kids and those who are kids at hear."

 

Det står at det er klokken 10 i kveld GMT, som betyr klokken ellever her på berget?

 

Mon tro hva dette skal være for noe. MiiVerse 2.0?

Endret av Mør stønt-ape
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-8OkEXm

 

 

Niåringene i klassen min snakker om Switch med stjerner i øyenene i hvert fall. Og jeg elsker den, slik min kone også gjør. En maskin for barn i alle aldre.^_^

Nintendo gjør akkurat dette så bra og jeg klarer ikke sette fingeren på hva det er de har skjønt for å lage så gode opplevelser - spill.

Endret av Slettet-8OkEXm
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...