Gå til innhold

Nintendo Switch: Informasjon og generell diskusjon


Gjest Slettet-NIoHlfL

Anbefalte innlegg

Oh man. Ubisoftmannen her gjør meg spent, kan man si. :D Ryktet sier noe Miiverse 2.0-relatert, etter en annen tweet som kom nylig. Men håper det er noe bedre enn det. Virtual Console eller den onlinedealen med nye spill hver måned, hjadde vært fint. :D

 

Huh. Jeg sa MiiVerse 2.0 over mest på spøk. Er enig med deg om at jeg håper det er bedre enn det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Oh man. Ubisoftmannen her gjør meg spent, kan man si. :D Ryktet sier noe Miiverse 2.0-relatert, etter en annen tweet som kom nylig. Men håper det er noe bedre enn det. Virtual Console eller den onlinedealen med nye spill hver måned, hjadde vært fint. :D

 

Huh. Jeg sa MiiVerse 2.0 over mest på spøk. Er enig med deg om at jeg håper det er bedre enn det.

 

Jeg har sett MiiVerse 2.0 nevnt et par steder. Aner ikke validiteten av det. :)

Lenke til kommentar

Det er klokken 23 i dag (onsdag) norsk tid, ikke sant?

 

Reddit tror det enten er en Wii Sports lignende sak eller en Nintendo Skylanders lignende sak.

 

Sikkert ikke noe som interesser meg personlig, men jeg heier på Nintendo og håper de også bruker tid på å annonsere dato til litt flere spill som skal komme (OCTOPATH!) pluss nye spill.

Lenke til kommentar

Jeg forventer ingenting, regner med det blir en ny Wii Fit treningsdings siden de sier de skal fokusere på å få inn ikke-gamere siden Year 2 er superviktig og de ikke bare kan henge på de som allerede hadde Wii U.

 

Evt noe amiibo/skylanders-jævelskap som ungene kan samle på som koster 120kr stk.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Leste på Reddit at Nintendo UK i sin pressemelding kaller det en spennende nyhet for barn/de som føler seg som barn, mens Nintendo i Japan ikke nevner noe om barn i det hele tatt. I Europa og USA har jo Switch blitt markedsført mot unge voksne, mens i Japan har den blitt markedsført i langt større grad mot barn. 

 

Kanskje noe Animal Crossing-greier?

Lenke til kommentar

Tror jeg hadde likt maskinen bedre selv. Men jeg tror også den hadde solgt dårligere, som hadde medført færre spill. Dessuten hadde kanskje utviklerene blitt låst i tanken på at det var en håndholdt, og vi hadde fått spill som Mario 3D Land og A Link Between Worlds i stedet for Odyssey og BotW. (Ingenting galt å si om de førstnevnte, men det er litt forskjell i ambisjonsnivå.)

 

Ja, du har mange gode poenger her. Tenker litt at jeg også kanskje hadde likt den bedre, men igjen så har alltid tanken om å kunne spille 3DS spillene mine på TVn vært fristende.

 

Kvaliteten på spillene måtte selvsagt vært den samme, ellers hadde det automatisk blitt en dårligere konsoll, men poenget ditt med at det kanskje hadde låst tankegangen til utvikerene rundt akkurat det at det er en håndholdt. På den måten er Nintendo Switch et veldig positivt initiativ til å prøve og åpne en ny retning, selv om det er mange ting som burde forbedres, så kan det starte igang prosessen.

 

Det er en hårfin balanse som må treffes i et slikt marked, noe jeg tenker også for eksempel er et dilemma for Sony, og gjør at de nok ikke kommer med noe nytt forsøk på håndholdt. Fordi det har blitt et tenkt skille der mellom håndholdt og stuekonsoll, så ligger liksom alltid tanken der om at, hvis et spill kommer til en håndholdt maskin, så ville de fleste heller ønske seg det på selskapets sterkere stuemaskin.

 

Det er jo nettopp her Nintendo prøver seg på å få i både pose og sekk, selv om de selvfølgelig måtte gjøre mange hestehandler for å få den kabalen til å gå opp. Hmmm, tror din input har overtalt meg til at det beste kanskje er å se det an slik det er nå, og se hvordan det utvikler seg. Selv om jeg så hjertens gjerne skulle hatt bedre batteri i Switchen. Knaskje det kan inspirere de andre til å hoppe på, slik at vi virkelig får utvikling i dette nye markedet også. Med Nintendo alene blir det aldri noe særlig utvikling, det ser man jo på at de i 2018 fremdeles ikke har lært seg internett.

 

 

Nja. Den har halve prisen og ti ganger flere spill. Det er nok flere enn du tror som foretrekker 3DS. 

 

For ikke å snakke om betydelig lengre batteritid. Hmmm, ja mulig du har rett. Tror allikevel Switch hovedsakelig blir sett på som en konkurrent til 3DS og Vita, i stedet for PS4 og Xbox One.

Lenke til kommentar

Har noen sett på Nintendo som en konkurrent til PS eller Xbox siden GameCube dagene i det hele tatt? Det er i alle fall siste generasjon jeg følte de alle var i konkurranse med hverandre. Selv om man skal regne de som konkurrent nå så er jo ikke engang Switch teknisk sett i konkurranse med verken One eller PS4 da den er en 9th gen konsoll og det blir mer riktig å stille den opp mot PS5 og Nextboxen.

 

Håper Switch er arvtageren til 3DS rett og slett og at Nintendo heller nå fokuserer på en hybrid konsoll istedenfor å ha to plattformer som får separate eksklusive Nintendo spill, og skulle de slippe en mindre håndholdt litt bedre egnet for lomma så burde det være en Switch-mini.

Lenke til kommentar

Hum. Så jo unektelig morsomt ut. Men det er jo masse smådeler i papp, det er jo nødt til å gå i stykker eller forsvinne ganske fort. Eventuelt et mareritt å oppbevare og ta vare på.

 

Så utrolig tilfredsstillende ut å bygge da. Jeg digger sånne byggesett. Men blir nok ikke kjøp til meg (ser at det er to sett til hhv. 70 og 80 USD, ganske stiv pris). Vi får se når treåringen er litt større om det fortsatt finnes da.

 

Mer info, forresten: https://labo.nintendo.com

Endret av Mør stønt-ape
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...