GengarGeng Skrevet 8. juni Skrevet 8. juni Bytex skrev (11 timer siden): Hadde de stappa open world-kartet fullt av karakterer å finne og random minigames eller challenges hadde det vært mye mere enn noe man bare prøver 10 minutter og aldri igjen. Jeg skjønner ikke folk som sier dette, så jeg må spørre. Har de urealistiske forventninger, eller har de på forhånd bestemt seg for å snakke spillet ned pga prisen? - Det er jo masse karakterer rundt om på kartet som gjør forskjellige ting. - Det er også fullt av blue caps challenge på hele kartet. - Fullt av mynter, medaljoner og spørsmålstegn man kan samle. - Det er detaljer over alt på kartet, og banene er så godt integrert i kartet. Spør de som mener Free Roam er tomt, ingenting som skjer, lite å gjøre. Forventer dere at Mario Kart Free Roam skulle være GTA, for det er det jeg får inntrykk av. Forza mappet har race missions rundt om på mappet, men for utenom det så skjer det ikke sinnsykt mye mer på mappet der heller. Glemmer folk at Mario Kart World hovedsakelig er et racing spill? 3 1
PÃ¥inter Skrevet 8. juni Skrevet 8. juni (endret) PÃ¥inter skrev (1 time siden): Dette må vel være årets kommentar🤣 ‘Not really fair as the Switch 2 is designed to compete with PS6 not PS5.’ Nintendo Switch 2 vs PS5: A battle of the console giants Jaja, kanskje ikke så usannsynlig hvis man ser fremover. An analyst working for Toyo Securities has posted an interesting article about the Nintendo Switch 2 and PlayStation 6 in the Japan Editionof the well-known GamesIndustry.biz site. According to the writer, Hideki Yasuda, things are not looking rosy for a couple of major players in the console business at the moment due to their machines all being in “declining phases” of sales (see first chart below). Endret 8. juni av PÃ¥inter
CaZpeR Skrevet 8. juni Skrevet 8. juni Hmm... Jeg lasta inn Zelda Breath of the Wild og ville bare undersøke prisen på Switch 2 Edition Upgrade pack. Til min overraskelse så fikk jeg det "gratis" siden jeg abonnerer på Nintendo Online + Expansion Pack. Det hadde gått meg hus forbi! Games Enhanced for Nintendo Switch 2 - Nintendo US 2 1
Nizzen Skrevet 8. juni Skrevet 8. juni 1 hour ago, CaZpeR said: Hmm... Jeg lasta inn Zelda Breath of the Wild og ville bare undersøke prisen på Switch 2 Edition Upgrade pack. Til min overraskelse så fikk jeg det "gratis" siden jeg abonnerer på Nintendo Online + Expansion Pack. Det hadde gått meg hus forbi! Games Enhanced for Nintendo Switch 2 - Nintendo US Nice info 🤩
Nimrad Skrevet 8. juni Skrevet 8. juni GengarGeng skrev (7 timer siden): Forventer dere at Mario Kart Free Roam skulle være GTA Til den prisen - nesten. Hovedproblemet er egentlig null «story» modus. Noen form for å spille single player uten baaaare ren kjør disse løpene og prøv å vinne. Free roam ble også veeldig fort kjedelig. Godt med maps var det. GengarGeng skrev (7 timer siden): eller har de på forhånd bestemt seg for å snakke spillet ned pga prisen? Jeg er i motsatt ende. Jeg gleda meg og endte opp skuffet. 2
barezell Skrevet 8. juni Skrevet 8. juni Veldig enig. Kunne ekstremt enkelt vært så mye bedre. - story om enn en veldig enkel en. - "barn finds" for unlocking av kjøretøy - skins kunne vært langt mer spennende å låse opp. F.eks Challenges/oppdrag fra karakterene. - når man ser andre karakterer kjøre rundt burde det skjedd noe når man tar de igjen/bumper de. Synes de har laget en fantastisk fin verden med mye variasjon. Banene virker ålreite, men er liksom ikke noe kjempe poeng å surre rundt der.
BadCat Skrevet 8. juni Skrevet 8. juni On 6/7/2025 at 1:33 PM, PosteMonopolet said: Her er bekreftelsen på at batteritiden er dårlig Jeg prøvde litt på jobben. Batteriet gikk ned ca 1% per minutt.
Complexity Skrevet 9. juni Skrevet 9. juni Konsollen er akkurat sluppet. De fikser nok det der. Var vel ny bios annenhver uke i flere måneder til min Rog Ally når jeg kjøpte den. Hele tiden bugfix.
Magnus Rydningen Skrevet 9. juni Skrevet 9. juni Problemet er jo at batteriet er knøttlite på under 20Wh, med en 120hz skjerm som nok kan dra litt mer power enn før. Mens ROG Allyen hadde mulighet for driveroppdateringer og optimalisering av hva som kjører i bakgrunnen så er de langt mindre å hente der på en konsoll der drivere og slikt er bygget direkte inn i spillet. Nye ROG Xbox Ally X har jo et 80Wh batteri i tillegg til ny optmalisert Xbox først Windows som ikke starter alt i bakgrunnen før du eventuelt ønsker det. 1
Donkey Kong Skrevet 9. juni Skrevet 9. juni (endret) bekjempdragen skrev (På 7.6.2025 den 23.12): Skulle ønske man kunne slå av "Blue Shells", da det bare er en joykiller som straffer deg når du gjør det bra. Fair at dette er din mening. Etter min mening er blue shells helt nødvendig i Mario kart. Er man på førsteplass med litt forsprang er det veldig, veldig vanskelig for dem bak å ta deg igjen. Husk at de bak deg gjerne er i klynge og skyter hverandre. Når du er alene i tet har du god tid til å samle opp banaskall/skall for å sikre deg mot eventuelle røde skall. Legg også til at lyn er nerfet i denne versjonen av Mariokart, noe som gjør det enda vanskeligere for dem bak å ta igjen teten. Den som er på førsteplass slipper også konkurranse om å ta mynter. Blue shells bidrar også til noe taktikk. For eksempel at du holder på en sopp eller et horn til du er på førsteplass, slik at du kan unngå blue shells om det skulle komme. Du har også muligheten til å bremse ned og la andreplassen passere deg før det blå skallet kommer. Men selvsagt: En mulighet til å velge selv hvilke items som er mulig å få (i singleplayer eller lokal multiplayer) hadde bare vært positivt. Slik det er mulig i Smash brothers. Endret 9. juni av Donkey Kong
fnwilborn Skrevet 11. juni Skrevet 11. juni Herlighet som vi i heimen koser oss med Switch 2! Kona og jeg spiller MKW hver dag. Jeg har gjort et dypdykk for å sjekke gamle spill og hvordan de fungerer på 2eren. Civ6, Mario Odyssey, RiME m.fl. Og jeg har endelig kjøpt Undertale. Hadde Deltarune chapter 1 og 2, men den sa klart i fra at jeg virkelig burde spille Undertale først. Har også kjøpt The Escapists Complete Edition for 12 kr på tilbud. Siste par dagene har jeg spilt masse Pokemon Let’s Go Picachu, som jeg hadde glemt ikke virker på tven pga motion controls, så jeg strevde innledningsvis med at procontrollerencslo seg av. 😝 Men nå har jeg noen få timer mer i spillet. Fem gyms hadde jeg da jeg opprinnelig spilte, og har fortsatt på den saven. Hadde fanget 52 pokemons, nå har jeg 57. Alle main pokemons er level 50 til 57. De jeg møter er typisk på 30-tallet. OP much? 😎
PÃ¥inter Skrevet lørdag kl 20:34 Skrevet lørdag kl 20:34 (endret) Ikke værst. Endret lørdag kl 20:34 av PÃ¥inter 1
discostu Skrevet mandag kl 08:08 Skrevet mandag kl 08:08 bekjempdragen skrev (På 7.6.2025 den 0.11): Takk for hyggelig svar 😄 Har og gått på noen stygge smeller på HDMI 😧 Bestilte 15 stk for et rotete switcher-oppsett. Alle var sertifiserte 2.1, men kun et fåtall av de taklet 4K120 med HDR og VRR. Resten var ikke verdt materialene de var lagd av. Dyr lærepenge der ja, gitt. Det du sier om ren bildekvalitet på øyetest er et godt poeng. Altså at bildene på flere spill på Switch 2 kan se nærmere ut PS5 enn PS4. Vi vet lite om hvordan DLSS implementeres på Switch 2 per nå, men det er tydeligvis ganske effektivt i flere tilfeller. På "rotnivå" kjører nok flere av spillene ganske lav oppløsning ift hva man ser på PS5. Er nok ikke mange Switch 2-spill som pusher langt over 1080p native. Og mange kan fort ligge under, rundt 700-900p og der omkring. Men med god oppskalering kan resultatet bli sylskarpt uansett. Det føles så langt rent visuelt ut som en PS4 Pro/PS5 "Lite", rent anekdotisk i alle fall. Og det i seg selv må kunne sies å være en innertier av et visuelt resultat på en så liten, slank og strømgjerrig konsoll. Det er mer kompleksitet, minne og CPU jeg tenker på ang. f. eks GTA VI. GPUen til Switch 2 er ikke noen betydelig bottleneck for noe av dagens spill, så lenge DLSS implementeres effektivt. Digger Switch 2 så langt. Skulle ønske det var flere exclusives til launch. Men bare det å se hvor mye raskere og bedre den kjører Switch 1-spill er en sann fryd. Digger og at CPU og minne nå er raskt nok til at UI og menyer føles "snappy". Det føles ut som den første "moderne" maskinen Nintendo har laget på år og dag. Den mangler liksom ikke noe vesentlig, forutenom VRR og 4K120 docked. Akkurat det savner jeg. Men lever fint med det, all den tid vi får den unike Nintendo-opplevelsen. Hvilke spill har du hatt det gøy med så langt? Noen anbefalinger? Fast Fusion er kanskje det spillet som har imponert meg mest, rent tech-wise. Det er og en sabla god blanding av Wipeout og F-Zero, til en snill pris. Og ja! Helt enig ang. 5.1 Surround på Switch 2. Det virker utmerket så langt. Veldig stas 😁 Nintendo begynner å ta tech mer seriøst. Synes det er veldig kult at de nå hopper inn i fremtiden med resten av gjengen, på sine egne finurlige og underholdende premisser, selvsagt. Kan man ikke returnere produkter som er feil beskrevet? Jeg mener, står det at hdmien er 2.1 verifisert, men likevel ikke støtter det burde det være grunnlag for retur. 1
Gengar_Geng Skrevet mandag kl 18:55 Skrevet mandag kl 18:55 Endelig har de fiksa 1440p resolution på Switch 2. Fungerte å velge 1440p@120hz i går. Fint kompromiss for spill man ønsker 120fps, uten å måtte gå helt ned til 1080p. 1
ole_marius Skrevet i går, 09:05 Skrevet i går, 09:05 Hei alle sammen! Jeg vurder å kjøpe Switch 2 nå, men og lurer på om det kan være lurt å vente på en oppgradert modell. I sær tenker jeg å høre med deres erfaring hvordan dere opplevde den forbedrete versjon av den originale Switch etter lansering. Jeg har noen konkrete tanker jeg gjerne vil høre andres erfaringer og vurderinger rundt: Hvor lang tid tok det før det kom en oppgradert versjon av første Switch, og var det verdt ventetiden? Kan man forvente bedre batteritid på en eventuell oppgradert Switch 2, og i så fall – gjør det konsollen merkbart mer brukervennlig? Tror dere småting som kjente problemer med kontrollerne (f.eks. Joy-Con-drift eller lignende) vil være forbedret? Hvor mye betyr en OLED-skjerm i praksis for spillopplevelsen, og er det noe man savner hvis man først har prøvd det? Er en kraftigere prosessor noe som virkelig trengs for spill de neste 5+ årene, eller vil grunnmodellen være mer enn nok? Og ikke minst – lagringsplass: Har dere opplevd dette som en begrensning, og bør man håpe på mer intern lagring i neste versjon? Setter pris på alle innspill, både fra dere som har brukt Switch lenge og eventuelt har tanker om hva Nintendo pleier å gjøre med maskinvareoppgraderinger. I tillegg så skal jeg ut å reise fra Danmark (der jeg bor nå) og Norge. Så er det kanskje best å kjøpe denne på taxfree, for å få igjen noe av moms ved å kjøpe i Norge? Eller er det andre løsninger som sparer mest penger, som f.eks. kjøpe over nett fra et annet land? 1
svenka Skrevet i går, 10:24 Skrevet i går, 10:24 (endret) ole_marius skrev (3 timer siden): Hei alle sammen! Jeg vurder å kjøpe Switch 2 nå, men og lurer på: Hvor lang tid tok det før det kom en oppgradert versjon av første Switch, og var det verdt ventetiden? -« Det kom en 2019 modell som forbedret batteri tid ca 30%, men thats it egentlig. Ingen grafiske oppgraderinger, og heller ikke nødvendig å fornye om du var tidlig ute å kjøpe originale Switch».- Kan man forvente bedre batteritid på en eventuell oppgradert Switch 2, og i så fall – gjør det konsollen merkbart mer brukervennlig? - «Ja, det kommer nesten garantert ny modell av en eller anna slag, om det betyr forbedret batteritid kan sikkert være en forskjell, men ikke veldig stor. I meg og manges øyne varer Switch 2 lenge nok med aktivt bruk håndholdt, ca 2-3 timer.» Tror dere småting som kjente problemer med kontrollerne (f.eks. Joy-Con-drift eller lignende) vil være forbedret? -« Garantert JA, om Nintendo ikke har forbedret dette har de sovet i timen, de siste 8 åra!» Hvor mye betyr en OLED-skjerm i praksis for spillopplevelsen, og er det noe man savner hvis man først har prøvd det? -« Det kommer litt ann på hvor mye du liker å spille håndholdt. OLED i forhold til skjermen på første Switch var en merkbar forskjell, men skjermen på eksisterende Switch 2 er ikke langt unna den kvaliteten.» Er en kraftigere prosessor noe som virkelig trengs for spill de neste 5+ årene, eller vil grunnmodellen være mer enn nok? -« Jeg tenker at grunnmodellen vil være god nok, den spiller i enkelte tilfeller bedre enn Series S! 😳 Men så er det vanskelig å spå framtida mtp på hva Sony eller Microsoft vil trekke ut av hatten…» Og ikke minst – lagringsplass: Har dere opplevd dette som en begrensning, og bør man håpe på mer intern lagring i neste versjon? -«I utgangspunktet er det bra nok siden spilla ikke er så veldig store per dags dato, i tillegg til bruk av mini SD-kort, men så blir jo spill bare større og større med tida 🤔» Er det kanskje best å kjøpe denne på taxfree, for å få igjen noe av moms ved å kjøpe i Norge? Eller er det andre løsninger som sparer mest penger, som f.eks. kjøpe over nett fra et annet land? -« Etter min mening nei, så vil det ikke lønne seg om det eventuelt skulle skje ett eller anna med konsollen (i Norge 5 år reklamasjons rett+ eventuelle garanti/forsikring) Oi, det ble litt rotete dette svaret 😅 Skal se om jeg klarer å få det redigert på en eller anna måte. Endret i går, 12:10 av svenka 1
ole_marius Skrevet i går, 10:30 Skrevet i går, 10:30 svenka skrev (5 minutter siden): Oi, det ble litt rotete dette svaret 😅 Skal se om jeg klarer å få det redigert på en eller anna måte. Du for si i fra når du får gitt svaret du ønsket xD Ettersom du selv piffer opp på denne, så tenker jeg meg at du hadde mye på hjerte! 😛
svenka Skrevet i går, 11:29 Skrevet i går, 11:29 ole_marius skrev (57 minutter siden): Du for si i fra når du får gitt svaret du ønsket xD Ettersom du selv piffer opp på denne, så tenker jeg meg at du hadde mye på hjerte! 😛 Jeg får det ikke til på mobil 😆 Svara mine er i hermetegn «». 1
Nimrad Skrevet i går, 11:57 Skrevet i går, 11:57 ole_marius skrev (1 time siden): Hei alle sammen! Jeg vurder å kjøpe Switch 2 nå, men og lurer på om det kan være lurt å vente på en oppgradert modell. I sær tenker jeg å høre med deres erfaring hvordan dere opplevde den forbedrete versjon av den originale Switch etter lansering. Jeg har noen konkrete tanker jeg gjerne vil høre andres erfaringer og vurderinger rundt: Hvor lang tid tok det før det kom en oppgradert versjon av første Switch, og var det verdt ventetiden? Kan man forvente bedre batteritid på en eventuell oppgradert Switch 2, og i så fall – gjør det konsollen merkbart mer brukervennlig? Tror dere småting som kjente problemer med kontrollerne (f.eks. Joy-Con-drift eller lignende) vil være forbedret? Hvor mye betyr en OLED-skjerm i praksis for spillopplevelsen, og er det noe man savner hvis man først har prøvd det? Er en kraftigere prosessor noe som virkelig trengs for spill de neste 5+ årene, eller vil grunnmodellen være mer enn nok? Og ikke minst – lagringsplass: Har dere opplevd dette som en begrensning, og bør man håpe på mer intern lagring i neste versjon? Setter pris på alle innspill, både fra dere som har brukt Switch lenge og eventuelt har tanker om hva Nintendo pleier å gjøre med maskinvareoppgraderinger. I tillegg så skal jeg ut å reise fra Danmark (der jeg bor nå) og Norge. Så er det kanskje best å kjøpe denne på taxfree, for å få igjen noe av moms ved å kjøpe i Norge? Eller er det andre løsninger som sparer mest penger, som f.eks. kjøpe over nett fra et annet land? Går ikke an å svare på om det er verdt ventetiden. Jeg hadde timesvis med morro før OLED kom ut. Jeg hadde gått glipp av det, men hadde bare gjort andre ting, spilt andre spill. Det går bare ikke an. Sannsynligvis er bedre batteritid og bedre skjerm det eneste du vil få på en ny modell. Om batteritiden i dag ødelegger for deg så er det greit å vente. Men hva forventer du? I aller, aller beste fall får du 50% ekstra. Det betyr at du går fra 2 til 3 timer på de hardeste spillene. Er det veldig viktig? Jeg tror kanskje de vil forbedre mindre kjente problemer. Men de gjorde det ikke sist, så hvem vet. Ja, det trengs. Vil det komme? Neppe. Det vil i så fall ikke bety om spill X kommer til Switch 2 eller ikke, da vil det bety at du kan få bedre grafikk på spill X. Switch 2 Pro vil ikke få eksklusive spill. Blir potensielt doblet. Det er ikke en begrensning, bare et irritasjonsmoment når du må laste ned spillet på nytt. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå