Gå til innhold

Den Gigantiske Pokemon Go tråden


Anbefalte innlegg

Som igjen understreker hvor dårlig kampsystemet faktisk er. Bytt til klassisk turn-based kampsystem og gjør sånn at du må ta ned ALLE Pokémons i en gym før de mister prestige / XP.

 

Eventuelt gjør sånn at hver trener i sin gym stiller med sine seks utvalgt Pokemon så utfordrere må spille en klassisk 6vs6 kamp mot hver trener og gå igjennom alle trenere som er på en gym. Men det blir vel fort litt for tidkrevende.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Å gå real time var en tabbe spillmessig. Men de har sikkert tenkt målgruppe 10 år, synd for oss som kunne tenkt oss et litt mer taktisk spill, i tråd med pokemontradisjonen. Og antakelig synd for spillets levetid, om de ikke endrer kampsystemet drastisk.

 

Koser meg med spillet foreløpig, men ergerlig at de har endret noe som til de grader bidro til å gi pokemon popularitet i utgangspunktet.

 

Why fix it if it... is liek the best system ever?

Endret av Aiven
Lenke til kommentar

Hvor lenge lønner det seg å vente med å oppgradere Pokémons? Mine beste hittil ligger på rundt 200 CP.

Lengst mulig. Jeg hatchet en 10km egg og brukte en del stardust. Unødvendig :)

 

Du går så pass raskt opp i level, at det er ingen vits rett og slett i oppgradering. Jeg vil si opp til lvl 20 bør en farme, så kan en kanskje oppgradere. Men det er ikke så mange lvl 20 enda. Kan hende det lønner seg å farme enda lenger enn 20?

Lenke til kommentar

Kommer an på hvor tålmodig du er det. Men enig med cefey, fra Lvl 20 så begynner det å ta lang tid å gå fra en lvl til en annen, og fortjenesten med å vente på å oppgradere blir mindre. Det er da fremdeles mange du ikke har nok candy til å oppgradere enda, så du får uansett ikke oppgradert alt på en gang. Men kanskje begrense seg til en 6 pokemon, med litt ulike styrker og svakheter, kombinert med at du velger de med så høy cp som mulig.

 

 

 

rj03bv0.png

 

 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Har noen funnet Growlithe?
 

prøvde en skogtur, ingen pokemons i skogen, må være nær bebyggelse ser det ut til.


Har funnet desidert mest langs vannkanten.

Lenke til kommentar

Er ikke helt sikker. Men tror det er noe slik:

  1. 50-100 meter unna
  2. 100-150 meter unna
  3. 150-200 meter unna

Det vil i praksis si at den befinner seg 150-200 meter fra deg, innenfor et område som er 55.000m^2 stort. Appen er også litt dårlig på å oppdatere Pokemon i nærheten, litt mer sjeldne Pokemon kan f.eks. bare forsvinne fra kartet. Så er å anbefale å restarte appen med jevne mellomrom for å få en så oppdatert liste som mulig. (Akkurat nå så henger den seg så ofte, at det kanskje ikke er noe problem men...)

 

prøvde en skogtur, ingen pokemons i skogen, må være nær bebyggelse ser det ut til.

Leste et sted at i Ingress var slikt basert på aktivitet (antall brukere i området, portals, ect). Så regner med at flere Pokestops og flere brukere fører til flere Pokemon. Synd at det er slik, for nå er det utelukkende en fordel å bo i by. Ikke at jeg skal klage, jeg bor i by... Men synes de burde endret det slik at det var flere Pokemon i skogen / områder der det ikke er så mye mennesker, slik at det litt balanserte fordelen ved å bo i by med antallet pokestops/items og Gyms.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...