Gå til innhold

Den Gigantiske Pokemon Go tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har du ikke begynt enda, og spesielt hvis du venter til slutten av uka for norsk release så er du allerede så langt bak at du bare kan drømme om å ta gymmer i nærmeste fremtid. Dessverre.. Men interessen vil nok dabbe fort av etter noen uker, så om du er en som spiller jevnt og trutt utover så vil du forhåpentligvis klare å ta innpå og bli noe relevant.

 

Men starter du på fredag, da man forventer norsk release så må du bo veldig langt ute på landet hvor ingen har spilt om du skal ha noen sjanse for å ta gymmer i det hele og store. Selv har jeg spilt ekstremt mye to dager, og jeg er milevis unna å kunne påvirke gymmer i Oslo.

Lenke til kommentar

Problemet om Nintendo fokuserer på AR med Nintendo NX er at veldig få av oss vil finne det interessant. Skal du kjøre AR så er jo nettopp det faktum at Pokemon Go kjører på mobilen, som du uansett har med deg 24/7 den perfekte løsningen.

 

Jeg hadde elsket et skikkelig fullverdig Pokemon AR spill, og om Nintendo NX leverer det så hadde det vært flott, men tviler sterkt på at jeg ville drasset med meg NX overalt (uten at vi vet hvordan NX vil være) og da faller jo halve poenget i grus.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Uansett håper jeg dypt og inderlig at all progressen til "apk cheaterne" blir fjernet når spillet går live på ordentlig. Det er IKKE riktig at noen har en ukes forsprang på alle andre bare fordi "det går an å installere en fil fra internett". Det er som om Blizzard lot spillere fra betatesting fortsette kontoen sin på liveserver i PVP.

 

lvl 90 folk mot lvl 1 folk. Helt på trynet.  Få vekk disse 500+ CP pokemonene som sitter i gyms allerede dager før spillet er ute for resten av Norge så vi andre kan spille også når det kommer ut.

 

Blir det samme om det skulle vært drøssevis av LVL 16 ingress spillere fra dag 1 som satte opp lv8 portaler over hele verden før spillet kom ut. Helt uspillbart for oss andre.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Uansett håper jeg dypt og inderlig at all progressen til "apk cheaterne" blir fjernet når spillet går live på ordentlig. Det er IKKE riktig at noen har en ukes forsprang på alle andre bare fordi "det går an å installere en fil fra internett". Det er som om Blizzard lot spillere fra betatesting fortsette kontoen sin på liveserver i PVP.

 

lvl 90 folk mot lvl 1 folk. Helt på trynet. Få vekk disse 500+ CP pokemonene som sitter i gyms allerede dager før spillet er ute for resten av Norge så vi andre kan spille også når det kommer ut.

 

Blir det samme om det skulle vært drøssevis av LVL 16 ingress spillere fra dag 1 som satte opp lv8 portaler over hele verden før spillet kom ut. Helt uspillbart for oss andre.

Misforstå meg rett nå men tror nok forspranget de har fått hjelper lite å fjerne progressen på, da de allerede er kjent med spillet og vil fort klatre tilbake selvom de blir nullstilt, men ja det hadde nok vært greit, og godt mulig det skjer

Lenke til kommentar

Uansett har de som spiller nå fått seg et massivt fortrinn og det må gjøres noe med ellers blir alle noobs demotiverte med en gang de kommer til første gymmen og ser det sitter en lvl 500 pikachu der som oneshotter alt.

 

De slipper ikke betakontoer i MMORPG'r ut på liveserverene for en god grunn. All progress resettes.

 

Det enkleste de kan gjøre er å blokke tilgang til serverne for alle andre versjoner av spillet enn akkurat den som er ute på play store, og resette kontoene på releasedagen til null.

 

Da er alle på likt plan, selv om noen vet hvordan de kommer seg fortere oppover enn andre. Det er det i alle multiplayer-spill som har hatt betatester også.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Uansett håper jeg dypt og inderlig at all progressen til "apk cheaterne" blir fjernet når spillet går live på ordentlig. Det er IKKE riktig at noen har en ukes forsprang på alle andre bare fordi "det går an å installere en fil fra internett". Det er som om Blizzard lot spillere fra betatesting fortsette kontoen sin på liveserver i PVP.

 

lvl 90 folk mot lvl 1 folk. Helt på trynet.  Få vekk disse 500+ CP pokemonene som sitter i gyms allerede dager før spillet er ute for resten av Norge så vi andre kan spille også når det kommer ut.

 

Blir det samme om det skulle vært drøssevis av LVL 16 ingress spillere fra dag 1 som satte opp lv8 portaler over hele verden før spillet kom ut. Helt uspillbart for oss andre.

Helt uspillbart er det vell ikke?

Disse poke gymsa blir jo sjeldent holdt i en dag. I mitt område er det jo mange som kun har CP200 pokemons... 

Lenke til kommentar

Jepp, ingen i USA eller UK ble blokkert på lanseringsdagen heller selvom de fleste spilte dager i forveien. Niantic må være passe idioter om de banner når det er så mange, og de mest i hugga er de som har startet tidlig. Spesielt når spillet ikke koster en krone så de ikke tjener noe så bannlyser de potensielle kunder av mikrotransaksjoner.

Lenke til kommentar

Kanskje hvis man har lyst å være sosial med 12-åringer som springer rund med mobilen sin...Ingress har trukket til seg aldergruppen 30-50 og det er der jeg tilhører..jeg kommer til å føle meg som en 38 åring på pokemon kort turnering. Det er ALLTID en som spiller mot bare småunger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...