Gå til innhold

– Skyrim kommer i oppusset utgave til PlayStation 4 og Xbox One


Anbefalte innlegg

 

Er dette nok et eksempel på at konsoll holder pc tilbake?

 

Jeg er enig med alle i tråden som synes dette er bortkasta tid. Vi kan håpe på at det ikke er de vasseste hodene som bruker tiden sin på dette.

 

Come on BGS, TES VI, let's get to it!

 

Ja, brusha opp Daggerfall hadde vært mer interessant. Dog måtte det vært gjort så mye med det at også det hadde vært tid bedre brukt på nytt TES.

Skyrim ble hold tilbake masse av PS3 og 360.

 

Om du hatet radiant quests i FO4 ville du ikke likt Daggerfall, alle quests utenom main quest var random og timet.

Fordelen var at du kunne velge om du ville ta dem eller håpe på en bedre, også droppe dem for en reputation drop.

 

Ja det har vært nok av simplifisering etc. i TES spillene pga konsoll. Når jeg sier holder tilbake ifbm denne nyheten, er det fordi pga den begrensede moddefunksjonaliten på konsoll, er ikke konsoll ferdig med denne tittelen, men pc i større grad der det fordi folk har allerede spilt med moddene. Hadde det derfor bare vært pc, ville disse uviklingsdollarene vært brukt på nytt TES istedet.

 

Jeg er godt kjent med questene i Daggerfall (jeg hører nok til de eldste i forumet), og har klokka masse timer i det spillet ifra releaseåret 1996 og månedsvis fremover. For meg er Daggerfall på topp 3 spillopplevelser igjennom tidene. Jeg liker radiant-quests godt og jeg liker faksjonsquestene i Daggerfall enda bedre.

Det jeg savner i mer uptodate TES-spill er dette med å bygge tillit ved å være lojal og miste tillit ved å være illojal (altså faksjonsquestene). Ikke noe i veien egentlig med å kombinere radiant-quests og faksjonsquest. Men det er klart det må være en cap på hvor langt man kan stige i faksjonene dog. I mer moderne TES spill når man toppen i sin faksjon litt vel fort også. Det hadde vært mer realistisk om man gikk tilbake til Daggerfall sånn sett.

Endret av maanemann
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

[klipp]spesielt etter fadesen Fallout 4. Virker ikke som de ønsker å innovere noe særlig i hvert fall. Spillmotoren deres trenger en skikkelig overhaling.[klipp]

Jeg tror nok ikke BGS ser Fallout 4 som en fadese (se presse og salgstall på det). ;)

 

Jeg synes settlements-mekanikken var litt innovativt jeg altså.

 

Spillmotoren har fått en overhaling for hvert spill så det blir det sikkert denne gangen også.

Lenke til kommentar

 

De burde se til helvete å fokusere på TES VI

Jeg er ganske sikker på at de jobber med TES VI og har gjort det en stund, om det så er i tidlig planleggings-fase :)

 

De har nok holdt på mer enn det, ganske sikker på at Bethesda nå har et fullt team som jobber kun på Tes og et på Fallout. Mulig de bytter på laga iblandt men ganske sikker på at vi ser TES VI om et par år maks siden release datoen på de to blir mindre og mindre imellom hverandre.

Lenke til kommentar

Uncharted og The Last Of Us-remakene kan jeg forstå, da det var ekslusive til Playstation, og for de (meg inkludert) som ikke rakk å spille de på PS3 fikk en mulighet til å spille de på PS4. Denne remaken derimot er unødvendig.

 

Har alle nye XBO og PS4 eiere spilt Skyrim tidligere? 

Lenke til kommentar

Nå er vel det store her at Skyrim for PS4 og XboxOne støtter modder. Så de kan slippe spillet som det er og la Arthmoor med Crew stå for fiksingen siden han og hans crew har fikset masse feil i spillet som Bethesda ikke gadd. Jeg antar med dette at spillet nå er i 64bit, så ja takk jeg kjøper det gjerne på PC om det kommer i 64 bits versjon.

Lenke til kommentar

Dette er så absolutt en ting som føles riktig fra ett business standpunkt. PS3 versjonen var grusom i sin tid og spillet hadde også problemer på både Xbox 360 og PC, ustabilt, mye bugs osv. Få det oppdatert til Fallout 4 sin kvalitet med en ny finpuss og ut på konsollene med mod støtte er en genistrek.

 

Personlig skulle jeg gjerne sett Morrowind og Oblivion pusset opp, gjerne med Skyrim sitt kampsystem, men vet ikke om de tør å gå der. Morrowind er et sensitivt emne rundt Bethesda fans, og mange mener de har mistet glansen fra de dagene. Noe jeg syntes er tullete, men slik er det nå.

Endret av Akrabra
Lenke til kommentar

[klipp]  Morrowind er et sensitivt emne rundt Bethesda fans, og mange mener de har mistet glansen fra de dagene. Noe jeg syntes er tullete, men slik er det nå.

 

Jeg leker med tanken på om Daggerfall lett kunne fått samme posisjon som Morrowind. Daggerfall solgte rundt 600.000 eksemplarer. Selv den gangen var det middelmådig (kjempesuksesser fra Blizzard solgte 1-2 mill. den gangen). Arena solgte litt mindre enn Daggerfall før det. Men rekorden(e) som BGS slo med Daggerfall (største område i spill noensinne f.eks) gjorde at folk nå hadde hørt om BGS. Mens, Arena og Daggerfall var for den innerste fansen, var grunnlaget nå lagt for Morrowind til å bli en større salgssuksess. Morrowind dukket opp med en grafikk som var fullt på høyde med andre samtidsspill, og ikke minst var første tittel på konsoll. Med Morrowind kom simplifiseringen for første gang (som sagt første tittel på konsoll), men det var ikke bare en negativ ting, fordi TES spill var ikke nå bare for de spesielt interesserte, men en tittel som delvis berørte det store markedet.

Men hadde konsollene hatt samme posisjon som de hadde når Morrowind ble releaset, kunne kanskje Daggerfall vært den tittelen som fansen likte best. Men kanskje skal vi som liker Daggefall være glad for de ikke gjorde det, fordi spillet ville ikke da vært det vi kjenner det som idag.

 

Så til poenget i sitatet. Det er sjelden jeg leser utsagn fra folk (som kjenner tidligere titler) som mener at BGS ikke har tapt seg. Jeg er jo som kjent enig med deg. Men alle klassene, statsene, våpnen- og rustningmangfoldet, det komplekse spell-systemet, forenklet combat og mindre er jo eksempler på at BGS har tapt seg. Hvilket gjør at spenningen med å utforske, finne det ultimate våpenet  men etc. ikke er slik det det en gang grep tak i oss som har likt BGS lenge.  Hvilke erstatninger er det du mener BGS har puttet inn som veier opp for det?

Lenke til kommentar

 

Uncharted og The Last Of Us-remakene kan jeg forstå, da det var ekslusive til Playstation, og for de (meg inkludert) som ikke rakk å spille de på PS3 fikk en mulighet til å spille de på PS4. Denne remaken derimot er unødvendig.

 

Har alle nye XBO og PS4 eiere spilt Skyrim tidligere? 

Det sa jeg ikke, men jeg regner med at siden Skyrim er et multiplattformspill så har de fleste som har hatt lyst til det allerede spilt det. Men selvsagt, kjekt for de som enda ikke har spilt det å få prøve det nå. Men Bethesda burde tenke litt mindre business og litt mer kvalitet, eller så vil spillene deres lide av CoD-syndromet om ikke så altfor lenge.

Lenke til kommentar

 

 

Får det bedre grafikk en PC utgaven har blir jeg forbanna.

Hvorfor blir du forbannet da?

Fordi det vil si at de egentlig ga faen i PC platformen da de utviklet spillet.

 

Kødder du?

 

Spillet er fem år gammelt og så veldig bra ut på PC da det kom.

Endret av RRhoads
Lenke til kommentar

PS3 versjonen var grusom i sin tid og spillet hadde også problemer på både Xbox 360

 

1) Riktig

2) Feil

 

Problemene på 360 kan katogoriseres som "problemer" alle spill har. Altså, ingenting nevneverdig. For min del spilte jeg gjennom Skyrim på 360 uten noen problemer overhodet. Man må slutte å være så politisk korrekt, snart kan man ikke kritisere noe uten at man må slenge på noe kritikk til den andre part også for å virke "seriøs".

 

PS3-versjonen var helt absurd mongo, og jeg lo godt av nettopp det faktumet. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Føler de som kommenterer negativt i denne tråden burde få vite at Betheada allerede har portet Skyrim til nye konsoller i forbindelse med utviklingen av Fallout 4. Altså tar det ikke tid eller ressurser som ville hatt innvirkning på TES VI. Men det som kanskje gjør det er de to andre store spillene i tillegg til TES VI de jobber med.

Lenke til kommentar

Ja Ja, virker som at jeg blir den eneste som skal kose meg med dette :)

 

paraleller kan jo trekkes med GTA i ps3 vs ps4, greie forskjeller der.  tror nok ikke legger så mye resurser i dette.

 

 

Jeg er godt kjent med questene i Daggerfall (jeg hører nok til de eldste i forumet), og har klokka masse timer i det spillet ifra releaseåret 1996 og månedsvis fremover. For meg er Daggerfall på topp 3 spillopplevelser igjennom tidene.

 

Kjøpte mitt Daggerfall fra en anonnse på Text-tv :)  

 

Men kan ikke huske at det var like vanedannende som Morrowind, det tok helt knekken på meg :)

Endret av leifeinar
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...