Gå til innhold

Hva burde prisen på et brukt 980ti kort være?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

skal nok lete godt for og finne noen som vil betale 5k for et 980ti kort akkurat nå vil jeg tro. uansett hva folk måtte synse og mene. når 99% av de kortene som er lagt ut på finn.no til den prisen fortsatt ligger der etter såppas lang tid.

Kan også fortelle at det er veldig få som gidder/husker å ta bort annonsen etter at salget er gjort :p

 

Jeg solgte forige uke det ene Titan X kortet mitt igjennom finn.no. Kjøper var fornøyd, og jeg var fornøyd, så det er håp enda. Iallefall til 1070 faktisk er i butikkene :p

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

 

Jeg vil si 3000,- kroner.. Selv om det er verdt mer er det ingen som er villig til å bruke mer penger for ett slikt kort.. Om noen har 4000-5000 kroner kjøper de ikke noe brukt.... Så enkelt er det.. Jeg vil heller si at mange overpriser kortene sine på Finn.. Tror de har ett godt produkt å selge.. men de glemmer at de ikke verken gir garanti eller reklamasjonsrett...

 

Bare å slenge med kvittering, så ordner det seg. Garanti og reklamasjon følger produktet.

 

Problemet er ofte man må reklamere på kjøperens veiene.

Hvis selgeren er uærlig risiker selgeren sitte med fortjenesten på et skjermkort du kjøpte brukt ved reklamasjonsak hvis det ikke er mulig å bytte skjermkort i tilsvarende så må bytte f.eks til GTX 1070 fra GTX 980 TI. Som eksempel.

 

Jeg irrirer meg over selgere som ikke fjerner annonsen eller ikke svarer på epost.

Virker ut som en del selgere aldri har jobbet i butikk i heletatt.

De kommer nok å få dårlig rykte, miste kjøpere med den holdingen eller få mye dårlig bud.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

 

 

Jeg vil si 3000,- kroner.. Selv om det er verdt mer er det ingen som er villig til å bruke mer penger for ett slikt kort.. Om noen har 4000-5000 kroner kjøper de ikke noe brukt.... Så enkelt er det.. Jeg vil heller si at mange overpriser kortene sine på Finn.. Tror de har ett godt produkt å selge.. men de glemmer at de ikke verken gir garanti eller reklamasjonsrett...

 

Bare å slenge med kvittering, så ordner det seg. Garanti og reklamasjon følger produktet.

 

Problemet er ofte man må reklamere på kjøperens veiene.

Hvis selgeren er uærlig risiker selgeren sitte med fortjenesten på et skjermkort du kjøpte brukt ved reklamasjonsak hvis det ikke er mulig å bytte skjermkort i tilsvarende så må bytte f.eks til GTX 1070 fra GTX 980 TI. Som eksempel.

 

 

Jeg fikk plutselig en dag en helt ny Asus Swift 27" i posten. Det viste seg at han jeg solgte 2 stk Asus Swift til oppe i NordNorge hadde reklamert på en skjerm til komplett.no. Komplett hadde føkka opp og sendt skjermen til meg, i stedet for å sende tilbake til han.

NordNorge mannen overførte fraktpengne til meg, så sendte jeg den videre til han. Hadde jeg vært litt dust, så kunne jeg ha beholdt skjermen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg hadde hoppet over 1080 dersom jeg hadde fått kjøpt EVGA 980Ti Hybrid til halv pris, men det er nok ingen som selger dem så billig... ennå.

Det er 1 selger på FINN som selger dette skjermkortet til 6000kr. Tviler på at han får solgt til den prisen.

 

Litt Off-Topic: Skjønner ikke hvorfor selgere legger ut på FINN i kategorien Stasjonær PC. Skulle vært i Datatilbehør. Lettere å søke og liste opp skjermkort.

http://m.finn.no/bap/forsale/search.html?q=980Ti&search_type=SEARCH_ID_BAP_ALL&category=0.93&sub_category=1.93.3215&product_category=2.93.3215.46&sort=1

Endret av DJViking
Lenke til kommentar

Jeg hadde hoppet over 1080 dersom jeg hadde fått kjøpt EVGA 980Ti Hybrid til halv pris, men det er nok ingen som selger dem så billig... ennå.

Det er 1 selger på FINN som selger dette skjermkortet til 6000kr. Tviler på at han får solgt til den prisen.

For å snu på flisa: Det er ingen som får kjøpt 980ti hybrid til halv pris heller ;)

 

Kjøperene vil ha skjermkorta billig, og selgerene vil ha mest mulig for korta sine.

 

De fornuftige blir enige om pris i henhold til hva tilsvarende skjermkort koster, og trekker fra 30% eller.no

 

Hvis 1070 koster 5000kr, så kan 980ti selges for 5000 - 30% i brukt tilstand. Det er standard fair pris mener jeg.

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Det er et kjøpers marked. Selgere vil nok få mindre for sitt skjermkort enn de hadde forventet pga de nye 1070/1080.

Selvfølgelig, men det betyr jo ikkje at selgerene må være dum-snille å selge kjempebillig ;)

 

Hvis ikkje jeg får en "fair" pris på det jeg kunne tenke meg å selge, så selger jeg heller ikkje. Gir heller bort hardware til kjente, i stedet for å selge billig til en random skambud finn.no fyr

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Husk også at brukte datadeler synker i verdi med opptil 50% etter ett års bruk.

Når 1070 i tillegg da vil lande på 5000kr, er det meget lite verdi i ett ett år gammelt 980Ti, som både har mindre Vram og har gamlere teknologi. Trekker også mer strøm.

Skjønner at selgere vil ha mest mulig, men 99% av selgere i bruktmarkedet på pc er ikke realistisk, de skal ha gull for delene sine. 5000kr for 980Ti NÅ, er faktisk svindel, sånn helt egentlig.

Lenke til kommentar

Husk også at brukte datadeler synker i verdi med opptil 50% etter ett års bruk.

Når 1070 i tillegg da vil lande på 5000kr, er det meget lite verdi i ett ett år gammelt 980Ti, som både har mindre Vram og har gamlere teknologi. Trekker også mer strøm.

Skjønner at selgere vil ha mest mulig, men 99% av selgere i bruktmarkedet på pc er ikke realistisk, de skal ha gull for delene sine. 5000kr for 980Ti NÅ, er faktisk svindel, sånn helt egentlig.

Har man et 980ti og vil ha sli, så er ikkje 4500-5000kr galt vs helt nytt.

 

Per dags dato er ikkje 1070 ute. Man får ikkje kjøpt det. Det er fakta. Noen har et budsjett på 4000kr og da kan de f.eks velge 980ti til 4000kr hvis 1070 koster 4500-5000kr og yter likt.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

 

1070 kommer jo med bedre ytelse til 5k snart :) jaja.

1070 kom igår til 4.5k, hvis noen tror de får mer enn 3500 for et brukt 980ti burde de skjemmes..
4000 med vannblokk er fair. 980ti yter faktisk bedre max oc enn 1070 max oc

 

Aller billigste kort koster 4500, fleste koster 5000kr eller mere av 1070.

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

 

 

Hvor får jeg 1070 kort til 4500 kr? Når jeg skal kjøpe det i dag

 

Hørt om Prisguiden ;)

 

Ikke på lager....Da har jo det ikke kommet?

 

 

Du viste vel at alle 1070 i alle nettbutikker ble revet bor den første timen i går. Altså fra kl 15.00 til 16.00? :p

 

Komplett.no sine kort ble revet bort de første 5 minuttene.

 

 

Jo lengre man venter på å bestille, desto lengre bak i køen kommer man. Vente til skjermkorta er synlig på lager i nettbutikker nå, så må man vente en god stund. Pascal virker å være ekstremt populære ;)

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

 

 

 

Hvor får jeg 1070 kort til 4500 kr? Når jeg skal kjøpe det i dag

 

Hørt om Prisguiden ;)

 

Ikke på lager....Da har jo det ikke kommet?

 

 

Du viste vel at alle 1070 i alle nettbutikker ble revet bor den første timen i går. Altså fra kl 15.00 til 16.00? :p

 

Komplett.no sine kort ble revet bort de første 5 minuttene.

 

 

Jo lengre man venter på å bestille, desto lengre bak i køen kommer man. Vente til skjermkorta er synlig på lager i nettbutikker nå, så må man vente en god stund. Pascal virker å være ekstremt populære ;)

 

 

Var jeg faktisk ikke klar over  :whistle:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...