Gå til innhold

Hva burde prisen på et brukt 980ti kort være?


Anbefalte innlegg

 

Jeg hadde hoppet over 1080 dersom jeg hadde fått kjøpt EVGA 980Ti Hybrid til halv pris, men det er nok ingen som selger dem så billig... ennå.

Det er 1 selger på FINN som selger dette skjermkortet til 6000kr. Tviler på at han får solgt til den prisen.

For å snu på flisa: Det er ingen som får kjøpt 980ti hybrid til halv pris heller ;)

 

Kjøperene vil ha skjermkorta billig, og selgerene vil ha mest mulig for korta sine.

 

De fornuftige blir enige om pris i henhold til hva tilsvarende skjermkort koster, og trekker fra 30% eller.no

 

Hvis 1070 koster 5000kr, så kan 980ti selges for 5000 - 30% i brukt tilstand. Det er standard fair pris mener jeg.

 

 

Når 980ti overklokket yter bedre enn 1070 overklokket, så holder det 980ti prisen ganske høyt :)

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hmm det gjør det? men om man har valget kjøpe et kort som yter tilnermet likt med nyere hw til lavere pris så går man gjerne for nye i guess. og det blir vel mer konkuranse når det som blir solgt er tilgjengelig også. man kan jo nesten ta hva som helst omtrent når man ikke har noe konkuranse. å det har jo stort sett bare vært komplett som har hadt nye kort. man får vel bare sannheten når man sammenligner overklokket kort mot andre kort som er overklokka. da jeg har lest at 980ti klokker flere % bedre en pascal gjør, men viste ikke at pga. det så ville 980ti være bedre en et 1070. men har noen testa aftermarket 1070/80 enda? er det ikke mulig at det lille ekstra 980ti har over 1070/80 mtp OC krymper litt da?

Lenke til kommentar

Var faktisk ikke klar over hvor bra 980 Ti yter overklokket. Men ville ikke konkludert med at den er alltid raskere. Det avhenger av hvilket spill man tester den i. Den er ofte raskere fra 1-3 FPS, og noen ganger er 1070 raskere med 1-3 fps. Ville nesten si at de er så si yter like bra. http://www.overclockersclub.com/reviews/nvidia_geforcegtx_1070_overclocking/3.htm

 

Men nå må man huske et 1070 koster fra 4.500. Dette er en pris for et nytt kort. Man kan hvertfall ikke forvente å få 4.500 for et BRUKT kort..

Lenke til kommentar

Var faktisk ikke klar over hvor bra 980 Ti yter overklokket. Men ville ikke konkludert med at den er alltid raskere. Det avhenger av hvilket spill man tester den i. Den er ofte raskere fra 1-3 FPS, og noen ganger er 1070 raskere med 1-3 fps. Ville nesten si at de er så si yter like bra. http://www.overclockersclub.com/reviews/nvidia_geforcegtx_1070_overclocking/3.htm

 

Men nå må man huske et 1070 koster fra 4.500. Dette er en pris for et nytt kort. Man kan hvertfall ikke forvente å få 4.500 for et BRUKT kort..

3500 kan man forvente. 4000kr med vannblokk :)

 

De som henger på finn.no regner vi ikkje med. De er ofte fra en annen planet :p

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

 

Var faktisk ikke klar over hvor bra 980 Ti yter overklokket. Men ville ikke konkludert med at den er alltid raskere. Det avhenger av hvilket spill man tester den i. Den er ofte raskere fra 1-3 FPS, og noen ganger er 1070 raskere med 1-3 fps. Ville nesten si at de er så si yter like bra. http://www.overclockersclub.com/reviews/nvidia_geforcegtx_1070_overclocking/3.htm

 

Men nå må man huske et 1070 koster fra 4.500. Dette er en pris for et nytt kort. Man kan hvertfall ikke forvente å få 4.500 for et BRUKT kort..

3500 kan man forvente. 4000kr med vannblokk :)

 

De som henger på finn.no regner vi ikkje med. De er ofte fra en annen planet :p

Så 4000kr for et brukt EVGA 980Ti Hybrid er greit. Denne selges fortsatt for 6000kr på FINN.

Lenke til kommentar

Finn er definitivt en av verdens rareste sider. Har gått i + på kjøp og salg av de kortene jeg har hatt de siste 3 årene ved å kjøpe og selge dem brukt der.. Hvordan det har gått til kan jeg hverken fatte eller begripe. Fornøyd er jeg så klart

 

Kunne trengt noen slike akkurat nå :p

Lenke til kommentar

Hvis ikke man skal selge korta på Finn, hvor da? Bruktmarkedet til Tek?

Man kan jo fint selge ting på Finn, det er iallfall da du treffer flest potensielle kjøpere.

Forumet her har bare et hatforhold til Finn fordi det er så enormt mye tullinger som priser varene sine helt feil. Men noen få priser seg greit - så hvis bare alle vi gjør det også så vil vi iallfall bidra med å bedre det generelle prisnivået der :)

Lenke til kommentar

Det var det jeg hadde i tankene også. Men da jeg ga slik bud, fikk jeg i retur "takk for skambud".

Er like før jeg gir opp Finn.. Hvis noen har et 980 Ti som de vil bli kvitt med til 3.500 så si gjerne ifra. Er i Oslo-området, kan komme og hente kortet selv. 

 

Har samme problem. Jeg prøver å si at ditt SUPER OC 980 GTX ( ikke ti ) ikke er verdt mer enn 2000-2500kr så blir folk fornærmet og sier at "dette koster fortsatt 6000kr, og jeg får sikkert solgt det for 5500kr"

Lenke til kommentar

 

Det var det jeg hadde i tankene også. Men da jeg ga slik bud, fikk jeg i retur "takk for skambud".

Er like før jeg gir opp Finn.. Hvis noen har et 980 Ti som de vil bli kvitt med til 3.500 så si gjerne ifra. Er i Oslo-området, kan komme og hente kortet selv.

Har samme problem. Jeg prøver å si at ditt SUPER OC 980 GTX ( ikke ti ) ikke er verdt mer enn 2000-2500kr så blir folk fornærmet og sier at "dette koster fortsatt 6000kr, og jeg får sikkert solgt det for 5500kr"
Det sier jo mye om IQ'en dems også da. Bruktmarkedet på pc deler er det største svindelområdet du finner på finn.no. Utdatert dritt folk skal ha gull for.

Folk har jo enda priset sine brukte 980Ti til 5K der, hvem er så dum at de kjøper det til den prisen? Jo, de som ikke kan så mye om pc(spille på folks kunnskap på den måten...). Lureri og svindel, skulle dem hatt bank for.

Endret av Enlightened
Lenke til kommentar

får nytt 980ti til 5k på nett nå hehe. 2000/2500 for et 980ti? det er ivertfall skambud. hadde bare beholdt mitt hvis folk ikke betaler mer en 3500 helst 4k. men det er jo ingen som får solgt et brukt 980ti til 5k ivertfall når du får det får samme prisen nytt.

Lenke til kommentar

får nytt 980ti til 5k på nett nå hehe. 2000/2500 for et 980ti? det er ivertfall skambud. hadde bare beholdt mitt hvis folk ikke betaler mer en 3500 helst 4k. men det er jo ingen som får solgt et brukt 980ti til 5k ivertfall når du får det får samme prisen nytt.

 

980Ti brukt er verdt mer enn 2500 kr i dag. 3500 kr er vel en fair pris. 3000 kr hadde jeg godtatt pluss frakt. Ellers kan man like gjerne beholde det frem til 1080Ti kommer og selge det for 2000-2500 kr da.

Lenke til kommentar

 

får nytt 980ti til 5k på nett nå hehe. 2000/2500 for et 980ti? det er ivertfall skambud. hadde bare beholdt mitt hvis folk ikke betaler mer en 3500 helst 4k. men det er jo ingen som får solgt et brukt 980ti til 5k ivertfall når du får det får samme prisen nytt.

 

980Ti brukt er verdt mer enn 2500 kr i dag. 3500 kr er vel en fair pris. 3000 kr hadde jeg godtatt pluss frakt. Ellers kan man like gjerne beholde det frem til 1080Ti kommer og selge det for 2000-2500 kr da.

 

980Ti ca 3500, 980GTX ca 2000-2500, 970 ca 1000-1500 har jeg lagt meg på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...