Gå til innhold

Sid Meier’s Civilization VI - Diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Når jeg sender ut Trader til en annen by, står det antall Turns. Antar dette er antall turns det tar før man har etablert en vei mellom byene?

 

Etter at man har laget en vei mellom to byer, har det da noe å si hvor mange "turns" det tar?

 

Valg 1:

5 Production, 3 Gull - 10 Turns

 

Valg 2:

5 Production,3 Gull - 20 Turns

 

Er det forskjell på Valg 1 og 2? Tjener jeg det samme på samme tid?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg sender ofte det meste av Traders til nyetablerte byer, eller byer som har store prosjekter på gang.

 

Men jeg har aldri sett at den byen jeg sender til får noe fordel? Hvorfor det?

Du får bare utbytte fra den byen traderen er fra. 

 

Sender du Trader fra Berlin -> Paris så vil Berlin får utbytte av traden.

Lenke til kommentar

Joa, men øverst står det et eller annet med at "Paris" vil få "ingenting".

 

Er vel en civic som gir +2 hammere og +2 mat (husker ikke helt nøyaktig) til både avsenderby og mottakerby ved internasjonale handelsruter. I utgangspunktet får mottakerbyen ingenting.

 

Edit: Mulig jeg surrer, for kan ikke finne noe på nettet om dette..... :p Men trodde det var en civic som ga noe til mottakerbyen også......

 

Edit2: Ah jo, der var den! Er en diplomatic policy....

 

Arsenal of Democracy

  Your Trade Routes to an Ally's city provide +2 Food and +2 Production for both cities Endret av radiohodet
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Joa, men øverst står det et eller annet med at "Paris" vil få "ingenting".

 

Det står det også når du trader med andre nasjoner. Kun byen som sender trader vil få noe.

 

Det virker som man får  produksjon og mat hvis man trader med egne byer, men når man trader med andre nasjoner sine byer så er penger,kultur og religion det man får tradet til seg.

Lenke til kommentar

Skjønner fortsatt ikke dette med barbarians, sist gjennomspilling var det mange, og de var "topptrente", dvs hadde samme teknologi som meg, nå er det færre, og spearmen. Har det noe å si hvor mange andre civs som er med? Mye større map denne gangen, er det konstant antall uavhengig av størrelsen?

 

AtW

 

Leirene deres spawner i krigståka ( :p), dvs. der ingen enheter kan se (alle civs). De har samme teknologi som den mest avanserte civ-en (og det kan jo gjøre at det blir noe tilfeldig).

Lenke til kommentar

 

Skjønner fortsatt ikke dette med barbarians, sist gjennomspilling var det mange, og de var "topptrente", dvs hadde samme teknologi som meg, nå er det færre, og spearmen. Har det noe å si hvor mange andre civs som er med? Mye større map denne gangen, er det konstant antall uavhengig av størrelsen?

 

AtW

 

Leirene deres spawner i krigståka ( :p), dvs. der ingen enheter kan se (alle civs). De har samme teknologi som den mest avanserte civ-en (og det kan jo gjøre at det blir noe tilfeldig).

 

 

Jeg skjønner hvor de spawner, men det sier ingenting om hvor ofte de spawner, og de har ikke i nærheten av samme teknologi som meg denne gjennomspillingen.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...