Gå til innhold

Sid Meier’s Civilization VI - Diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Her er forresten min unboxing av 25th Anniversary Edition :)

Hva slags videoformat er det benyttet?

"Nettleseren gjenkjenner ikke noen av de tilgjengelige videoformatene"

Jeg har ikke noe problem med annet video på Youtube. Den fungerer ikke i Vivaldi, men går fint i Chrome.

Rart, youtube konverterer jo videoer automatisk til riktig format? Filmet med mobilen, vet ikke hva som er standard på Android / Note 4, men kan jo ikke være noe hokus pokus. Håper jeg :-)

Lenke til kommentar

Har spilt i 6 timer nå, og kommet til turn 120 (standard gametime, king). Tar litt lenger tid enn jeg antok.

 

Noe jeg synes er rart er at det ikke lenger er mulig å se border growth (purple tile, X turns until growth). Units kan ikke puttes i alert, kun fortify uten alert. Tile tooltip bruker irriterende lang tid på å komme opp (rundt 2 sek, for hver tile å sjekke) Edit: går an å holde nede skift for å få tooltipen uten delay. Citizens kan jobbe en tile selv om fiender er posisjonert på den. Units i sleep får ikonet sitt grået ut på samme måte som units som ikke lenger har actions, så man kan ikke se forskjell på dem. Map-fog med pergamenteffekt er veldig vanskelig å lese med tanke på ressurser. Unit promotion gir også +50 HP av en eller annen grunn, det burde fjernes. Skogene er merkbart stakkarslige når det kommer til antall trær.

 

Jeg liker at anticavalry er svak mot standard melee class (warriors etc), det gjør kampene mer interessante.

 

Det som er definitivt verst så langt er at brasil driver med gjentatte angrep på mine citystate-kamerater, og hvis jeg går til motkrig for å rydde unna aggressorene så kommer alle andre civs og denouncer meg "lol u evil warmonger !!!". Utrolig tåpelig.

 

Det kan være ganske vanskelig å se om en tile har hills eller ikke:

post-155581-0-74881700-1477074958_thumb.jpg

 

AI bruker for mange cavalry units, gjør det lett å kontra dem med spearmen.

post-155581-0-16158300-1477075217_thumb.jpg

Endret av Elefantmesteren
Lenke til kommentar

Da var det i gang :)

 

attachicon.gifCivilizationVI 2016-10-21 01-27-11-24.jpg

 

For å slå av irriterende auto unit switch:

 

Go to mydocuments/mygames/civ6/useroptions.txt it's about line 59: "Does the selection auto cycle to the next available unit? (0 = no, 1 = yes) AutoUnitCycle 1 (set to o)" (simply ctrl F "cycle" and change to 1 from 0.

 

Takker, håpløst at det ikke er et valg inne i spillet. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...