Gå til innhold

Sid Meier’s Civilization VI - Diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Spiller med kona, hun har aldri spilt Civ før, men koser seg storveis.:) Jeg sitter og sier hva vi bør gjøre også utfører hun det.:p

 

Spiller som Frankrike, planen er å vinne romkappløpet. Startet litt tregt, pga masse barbs og at jeg har mer erfaring med standard speed enn quick, som vi valgte.

 

Har gode byer, godt industrialisert. Roma angrep, vi tok ingen byer men ødela Romas hær og fikk alle deres ressurser, hele skattkammeret og 40 gull per omgang.

 

Deretter angrep Kina oss. Tok en by, 80 gull per omgang og alle ressurser. Pluss hele skattkammeret.:D

 

Slik er situasjonen nå:

 

civ6game2.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjørte en kjapp game på Warlord bare for å lære meg forskjellen fra civ 5. Nå føler jeg at jeg har relativt god oversikt, så da er det tid for en ordentlig game med huge og marathon. Kjører bare King foreløpig, da jeg sikkert er langt unna å prioritere riktig, men usikker på hvilken nasjon jeg skal spille. Syns ingen civs skiller seg ut i nevneverdig positiv grad her (i motsetning til civ 5 hvor det var stor forskjell), men det er jo forsåvidt ok.

Lenke til kommentar

 

Rome er veldig, veldig god. En bra civ å spille som første eller en av de første gamene.

Ja, spiller med de nå og selv med en elendig start har jeg nå full kontroll.

 

Er det bare meg eller er tidsperspektivet ganske feil? Har utviklet musketmen i 100AD, kan ikke huske at det var sånn i civ 5.

 

Vel, jeg er i et game nå hvor jeg fikk raketter på 1600-tallet. Men science victory er ennå noen turer unna, i 1909.

Lenke til kommentar

 

Er det bare meg eller er tidsperspektivet ganske feil? Har utviklet musketmen i 100AD, kan ikke huske at det var sånn i civ 5.

 

Vel, jeg er i et game nå hvor jeg fikk raketter på 1600-tallet. Men science victory er ennå noen turer unna, i 1909.

 

Hvilken vanskelighetsgrad er det dere spiller på?

Lenke til kommentar

 

 

Er det bare meg eller er tidsperspektivet ganske feil? Har utviklet musketmen i 100AD, kan ikke huske at det var sånn i civ 5.

 

Vel, jeg er i et game nå hvor jeg fikk raketter på 1600-tallet. Men science victory er ennå noen turer unna, i 1909.

 

Hvilken vanskelighetsgrad er det dere spiller på?

 

 

Spiller bare på King nå. Spilte Immortal eller Deity i Civ 5.

Lenke til kommentar

Spiller bare på King nå. Spilte Immortal eller Deity i Civ 5.

 

Tja, hvis du produserer så mye science men ellers er på grensa hva vanskelighetsgraden angår, så kanskje det er AI-en som må forbedres litt. Ellers må du bare skru opp vanskelighetsgraden. Hvor raskt klarer du å få science victory på settler f.eks.? :p

Lenke til kommentar

Liker Civ serien godt og har spilt det siden første utgivelse. Men jeg er ikke helt på lag med at det skal koste like mye som enorme AAA titler som UC4, BF1 osv. Det dobbelte av EA tittelen Rimworld hadde vært mer en nok for en slik type tittel, altså 400,-.

599,- er bare merkverdig.

 

Men med det sagt, jeg har ikke spilt Civ5 siden ukene rundt lansering. Har det fått såpass med forbedringer at det bør plukkes opp igjen? Eller må jeg da legge ut en haug kroner for expansions for å få en særlig oppgradert spillopplevelse?

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Takker da titter jeg litt på det :) Prøvde å installere og laste Civ4 med expansions som jeg hadde liggende men det føltes litt for utdatert akkurat nå.

Men med disse butikkene må jeg jo vente til jeg får varen i posten. Uansett bra tips hvis jeg kjøper det senere :)

 

EDIT:

Civ5 DLC og Expansions koster nå til sammen 506,- på Steam.

 

EDIT2:

Alle Expansions og DLC er nå på salg til under 100,- :p kjøpt!

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...