Gå til innhold

Sid Meier’s Civilization VI - Diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

 

 

Skjønner fortsatt ikke dette med barbarians, sist gjennomspilling var det mange, og de var "topptrente", dvs hadde samme teknologi som meg, nå er det færre, og spearmen. Har det noe å si hvor mange andre civs som er med? Mye større map denne gangen, er det konstant antall uavhengig av størrelsen?

 

AtW

 

Leirene deres spawner i krigståka ( :p), dvs. der ingen enheter kan se (alle civs). De har samme teknologi som den mest avanserte civ-en (og det kan jo gjøre at det blir noe tilfeldig).

 

 

Jeg skjønner hvor de spawner, men det sier ingenting om hvor ofte de spawner, og de har ikke i nærheten av samme teknologi som meg denne gjennomspillingen.

 

AtW

 

De har samme teknologi som medianen/gjennomsnittet slik jeg har forstått det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg skjønner hvor de spawner, men det sier ingenting om hvor ofte de spawner

 

Jeg regner med det avhenger av vanskelighetsgraden. Kanskje. De får jo bonus i kamp etter vanskelighetsgrad også, så kanskje ikke. Spør du etter sannsynligheten for spawn per tile per turn eller noe sånt? :D Jeg regner med det er tilfeldig.

 

De har samme teknologi som medianen/gjennomsnittet slik jeg har forstått det.

 

Det kan godt være. Det var nå noe jeg hørte et sted. Hadde vært greit å få info om dette fra en god kilde.

 

Det har også vært snakk om at AI-en er fryktelig dårlig på å oppgradere militæret sitt fordi den av en eller annen grunn unngår de aktuelle teknologiene og heller går mer direkte for science-techs. Det kan forklare hvorfor man ser barbariske spearmen, hvis det er slik du sier.

Endret av Imsvale
Lenke til kommentar

Begynte på Civ 6 nå.

 

Etter 50 turns så er førsteinntrykket at det føles som et barnespill på en pad.

Grafikken er ikke tiltalende, resources er vanskelig å se hva er, bl.a, og gameplayet er så strømlinjeformet at det føles som det går an å klikke seg gjennom spillet uten å ha tenkt noe særlig.

 

Får lide meg gjennom noen hundre turns til og se om spillet kommer seg...

Lenke til kommentar

Begynte på Civ 6 nå.

 

Etter 50 turns så er førsteinntrykket at det føles som et barnespill på en pad.

Grafikken er ikke tiltalende, resources er vanskelig å se hva er, bl.a, og gameplayet er så strømlinjeformet at det føles som det går an å klikke seg gjennom spillet uten å ha tenkt noe særlig.

 

Får lide meg gjennom noen hundre turns til og se om spillet kommer seg...

 

Oppfatter det ikke som mere strømlinjeformet og komplisert enn civ5, snarere tvert imot, eurekas og districts gjør at man må (dvs bør) planlegge mer enn før.

 

AtW

Lenke til kommentar

Begynte på Civ 6 nå.

 

Etter 50 turns så er førsteinntrykket at det føles som et barnespill på en pad.

Grafikken er ikke tiltalende, resources er vanskelig å se hva er, bl.a, og gameplayet er så strømlinjeformet at det føles som det går an å klikke seg gjennom spillet uten å ha tenkt noe særlig.

 

Får lide meg gjennom noen hundre turns til og se om spillet kommer seg...

 

Such is life on prince

Lenke til kommentar

Jeg storkoser meg med Civ 6, siden jeg kom hjem fredag aften, har jeg spilt 36 timer. Ikke så mye som jeg ønsker, men sånn er livet når man plutselig har en jobb å gå til og noen å ta seg av. :p Nå må jeg jo sove om natten. *sukk*

 

Fått rydda unna alle vinn på forskjellige map-størrelser- og de forskjellige måtene å vinne på-achievementene, så nå er det bare å kose seg med de resterende 66. Score-victory kom helt bardus på meg da jeg spilte på det minste mappet og bare pusla med ting. La ikke merke til at tida hadde gått, og plutselig vant jeg. "Wait, wat? Oo" Av de forskjellige typene, tror jeg at jeg liker domination best. Særlig mot mange folk. Fuck warmonger-statusen, jo flere som denouncer meg for å være en, jo flere kan jeg angripe.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har spilt 100 turns til nå, men gidder ikke mer.

Denne versjonen mangler virkelig

X-faktoren som gjør at man blir hektet.

Det er for uoversiktlig, for tegnefilmaktig og for lite interessant rett og slett.

 

Nei sorry, men denne gangen blir det ikke

"... Just...one...more...turn..."

 

-Tilbake til Civ5.

Endret av Just2user
Lenke til kommentar

Du har ikke spilt nok til å gjøre deg opp noen skikkelig mening. Jeg hadde det på samme måte, men liker det stadig bedre. Vet ikke om jeg er helt avvent femmeren enda, men tenker det ikke er uten grunn at de fleste anmeldelser jeg har lest beskriver det siste som bedre.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar

 

Så lenge ICS er den beste strategien, og Horsemen kun trenger to teknologier, så vil vanskelighetsgraden være for lav i Civ V

 

Problemet med førstnevnte er vel mer at AI ikke bygger nok byer, eller ikke klarer å eskortere settlers. Horsemen bør få en til tech-rekvisa ja, rush tactics er gørr kjedelig

 

Rush-taktikk er ikke kjedelig om det faktisk krever en hjernecelle, problemet med horsemen er at de er rett og slett bedre enn alt annet både økonomisk og taktisk.

 

Utenom disse åpenbare manglene i balansering av spillet for Emperor+-spillere er Civ 6 faktisk et veldig bra spill, du er ikke låst til den samme oppskriften på begynnelsen av spillet som i Civ 5

Lenke til kommentar

Aha. Altså at det beste er å lage mange byer for å gjøre det bra. Dermed mener dere at den beste metoden for å vinne er å hindre andre civs i å bygge byer med å jakte ned settlers med Horsemen? Da må man isåfall være i konstant krig med alle civs? Skjønner ikke helt hvordan man skal få til det da alle andre civs har 3-5 ganger så mange soldater som deg på Deity. Hvis man f.eks. spiller mot 8 civs er man da i krig med en overmakt med 24-40 ganger så høy military strength som deg?

 

Det jeg gjør for å vinne på Deity er å starte med å grunnlegge 3-4 byer. Da handler det om å ha så lite militær som mulig, akkurat ligge på smertegrensen slik at du ikke blir utslettet hvis/når du blir angrepet. Ignorere religion, trade, walls og kultur. Fokusere på teknologi for å ikke komme altfor langt bak. Kommer langt bak uansett, men greit at de andre ikke ligger så langt foran at det er umulig å ta over byer (walls mye bedre enn det du kan angripe med). Med en gang man har forsket frem horsemen begynner man å produsere det i alle byer. Bruk penger på å kjøp 1-2 archers og 1 katapult. Så fort dette er ferdig kan man angripe. Vanligvis er man i en eller to kriger allerede, så da er det bare å snu de krigene. Evt. angripe en passende fiende. Pass på å lokk ut alle krigerne til fienden slik at man klarer å drepe alle uten å miste noen selv. Deretter ta over ca. 2 byer, fred, neste krig. Repeat til du har klart å knekke samtlige fiender til et håndterlig nivå. Deretter er det plankekjøring.

Lenke til kommentar

Victoria går til krig. Jeg feier gulvet med henne, går med på fredsavtale. Litt senere prøver hun seg igjen. Nå har jeg fått nok, og tar London. Da er jeg plutselig warmonger. Alvorlig talt, firaxis, jeg trodde casus belli-systemet skulle fikse opp i dette tullet.

Og krigstretthet straffer oss ytterligere for ai-ens valg. Skulle tro en forsvarskrig man vant suverent, uten menneskelige tap, ikke akkurat ville demoralisere folket. Hmf.

Endret av Isbilen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...