Gå til innhold

Jorden er flat


Anbefalte innlegg

Jorden kan vel ikke være firkantet eller formet som en banan. Hva med kantene på en firkantet planet, hvis flatene er i 45 grader vinkel i forhold til hverandre. Hvis man da sto akkurat på eggen og så i hver retning, hvordan ville det se ut da? Ville man se at flatene går skrått i hver sin retning, eller ville de sett ut som samme flate bortover begge veier?

 

Tror at hjørnene måtte vært ganske avrundede for at ingen skulle lagt merke til dem. 

 

Men igjen, stoler man nok på vitenskapen er det nesten mulig å tro på hva som helst.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Jorden kan vel ikke være firkantet eller formet som en banan. Hva med kantene på en firkantet planet, hvis flatene er i 45 grader vinkel i forhold til hverandre. Hvis man da sto akkurat på eggen og så i hver retning, hvordan ville det se ut da? Ville man se at flatene går skrått i hver sin retning, eller ville de sett ut som samme flate bortover begge veier?

Tror at hjørnene måtte vært ganske avrundede for at ingen skulle lagt merke til dem.

 

Men igjen, stoler man nok på vitenskapen er det nesten mulig å tro på hva som helst.

Ja. For vitenskapen har jo aldri hatt rett....

 

Jeg fløy med fly her om dagen. Jeg skriver dette innlegget fra en smart-telefon som trådløst er koblet til Internett.... Internett.... forumet her.... men alt dette er vel skapt av høyere makter og ikke vitenskapsmenn og kvinner.

 

Og så har jeg en ganske moderne og teknologisk bil. Og hvis den ikke er skrudd sammen etter vitenskapelige prinsipper så vet ikke jeg :-p

Endret av CaZpeR
  • Liker 1
Lenke til kommentar

"Og man kan enkelt regne ut og verifisere at jordkloden med sin rotasjon på ett døgn, snurrer slik at den "kaster oss av" med en akselerasjon på ca. 0,034 m/s2 der den snurrer raskest (ved ekvator)."

 

Det regnestykket bygger jo på konklusjonen at en jordklode beveger seg.

Og på at gravitasjonen gjør at alt virker som jordkloden er flat og holder alt sammen fast.

 

Til nød kan en si at du ut fra de antagelsene har vært "flink", men det er altså en del heftige antagelser som ligger bak.

 

"Jeg fløy med fly her om dagen. Jeg skriver dette innlegget fra en smart-telefon som trådløst er koblet til Internett.... Internett.... forumet her.... men alt dette er vel skapt av høyere makter og ikke vitenskapsmenn og kvinner. "

 

Mottaksforholdene er dårligere i øde områder. Hvis det hadde vært så mange satelitter, ville det vært umulig for Kina og Nord-Korea å sensurere? Da ville de med TV i Nord-Korea ha kunnet ta inn all entertainment og nyheter fra Vesten?

Men nå kan de skru av de repeterende bakkesenderne.

Lenke til kommentar

Hvis det hadde vært så mange satelitter, ville det vært umulig for Kina og Nord-Korea å sensurere? Da ville de med TV i Nord-Korea ha kunnet ta inn all entertainment og nyheter fra Vesten?

 

Hva med å bruke hodet litt? Hvordan mottar man et satelittsendt TV-signal? Stikker fingeren i luften?

 

Du må ha en parbolantenne, en mottaker og en dekoder med et abonnement. Alt dette er ulovlig å omsette i Nord-Korea. Hvordan skal da hvermannsen kunne ta inn vestlige kanaler?

 

Satelitt-TV sendes dessuten via geostasjonære satelitter som ikke befinner seg "overalt".

  • Liker 2
Lenke til kommentar

"Med mindre dere faktisk benekter gravitasjonen. Edit: Du sa tidligere at "vi observerer gravitasjon på en flat jord", hvordan skal vi oppfatte det?"


 


Vi er alle enige om at ting faller nedover, og at objekter holder seg stabile nede på bakkenivå.


 


"Hva mener dere skjer om en stakkar forviller seg utfor kanten på tallerkenen? Vil han da ramle "ned", som jeg gjør det når jeg forviller meg utfor et stupebrett? I så fall: Hva er det som "trekker" ham nedover? "


 


Han vil bli spist av monstre, muligens - dersom han går over iskanten ved Antarktis.


 


"Dette er en morsom øvelse for intelligensen. Men det er altså ingen som påstår at jorden er firkantet. Tror jeg da..."


 


Det er det faktisk. 


 











 


Lenke til kommentar

"Og man kan enkelt regne ut og verifisere at jordkloden med sin rotasjon på ett døgn, snurrer slik at den "kaster oss av" med en akselerasjon på ca. 0,034 m/s2 der den snurrer raskest (ved ekvator)."

 

Det regnestykket bygger jo på konklusjonen at en jordklode beveger seg.

Nei, for diskusjonens skyld bygger det på ideen om at jorda er en globe som roterer rundt seg selv en gang i døgnet. I følge dere flatjordere er en av hovedargumentene mot dette at vi ville merket rotasjonen og bli kastet av.

Dette regnestykket beviser at HVIS jorda er en roterende klode, vil effekten av det være 0.3% av det som gjør at vi faller ned (tungvidt omskrivning for tyngdekraften siden du ikke tror på tyngdekraften, men er enig i at vi faller ned).

 

Dermed beviser regnestykket at flatjorderes argument om at rotasjonen ville kaste oss av eller i det hele tatt merkes, er tull som alle med brukbare mattekunnskaper kan motbevise.

 

 

 

Og på at gravitasjonen gjør at alt virker som jordkloden er flat og holder alt sammen fast.

Nei, jeg gjorde ingen slike forutsetninger i mitt bevis, her finner du som vanlig på masse tull.

 

 

Til nød kan en si at du ut fra de antagelsene har vært "flink", men det er altså en del heftige antagelser som ligger bak.

Nei, på samme måte som med at alle baser lå ved kysten, finner du her på tull. Den eneste antagelsen jeg gjorde var at vi faller med en akselerasjon på 9,8m/s2.

 

Så brukte jeg den enkle antagelsen til å bevise at hvis jorda er en globe som roterer, så har rotasjonen en effekt på bare 0,3% av det, og dermed ikke merkbar.

 

Men du står jo fritt til å begrunne og vise hvor jeg la "en del heftige antagelser" til grunn - eller beklage at du nok en gang finner på ting.

Endret av theNiceOne
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hva med å bruke hodet litt? Hvordan mottar man et satelittsendt TV-signal? Stikker fingeren i luften?

 

Du må ha en parbolantenne, en mottaker og en dekoder med et abonnement. Alt dette er ulovlig å omsette i Nord-Korea. Hvordan skal da hvermannsen kunne ta inn vestlige kanaler?

 

Satelitt-TV sendes dessuten via geostasjonære satelitter som ikke befinner seg "overalt".

 

 

Det var ulovlig å ha radioer under krigen, likevel var det en del som hadde dem. 

 

Jeg finner artikler om å ta inn "1000 gratis TV-kanaler". Hvordan er det mulig, da?

 

 

 
Lenke til kommentar

 

Hva med å bruke hodet litt? Hvordan mottar man et satelittsendt TV-signal? Stikker fingeren i luften?

 

Du må ha en parbolantenne, en mottaker og en dekoder med et abonnement. Alt dette er ulovlig å omsette i Nord-Korea. Hvordan skal da hvermannsen kunne ta inn vestlige kanaler?

 

Satelitt-TV sendes dessuten via geostasjonære satelitter som ikke befinner seg "overalt".

 

 

Det var ulovlig å ha radioer under krigen, likevel var det en del som hadde dem. 

 

Jeg finner artikler om å ta inn "1000 gratis TV-kanaler". Hvordan er det mulig, da?

 

 

 

 

Er det mulig å være så utrolig lite tenkende? Jeg oppfordrer deg til å prøve å ta inn en eneste satelittbasert TV-kanal gratis. Eller får du det ikke til?

 

Analoge radioer er forholdsvis enkle å bygge selv, og de var dessuten lovlige før okkupasjonen. Med andre ord så fantes det allerede mange av dem i landet. 

 

Hvor mange land grenser Nord-Korea til, og hvor lett tror du det er å smugle et stort antall satelitt "pakker" inn i landet?

 

Edit:

Hvor mange TV-kanaler klarer du å ta inn gratis her i landet? 

Endret av Omnithunder
  • Liker 2
Lenke til kommentar

"Så brukte jeg den enkle antagelsen til å bevise at hvis jorda er en globe som roterer, så har rotasjonen en effekt på bare 0,3% av det, og dermed ikke merkbar."

 

Du antok at jorda er en globe som roterer, men du antok det likevel ikke?

Er ikke det samme "antagelsen" dere gjør når dere sier vi ville blitt kastet av den da? Er det greit når du antar noe men ikke når vi antar det samme? Dobbeltmoral er ikke dobbelt så bra.
Lenke til kommentar

 

Hva med å bruke hodet litt? Hvordan mottar man et satelittsendt TV-signal? Stikker fingeren i luften?

 

Du må ha en parbolantenne, en mottaker og en dekoder med et abonnement. Alt dette er ulovlig å omsette i Nord-Korea. Hvordan skal da hvermannsen kunne ta inn vestlige kanaler?

 

Satelitt-TV sendes dessuten via geostasjonære satelitter som ikke befinner seg "overalt".

Det var ulovlig å ha radioer under krigen, likevel var det en del som hadde dem.

 

Man kan bygge en slik med nesten bare ting fra et vanlig syskrin. Har du for eksempel hørt om postkortradioen før?

 

Jeg finner artikler om å ta inn "1000 gratis TV-kanaler". Hvordan er det mulig, da?

Det er mulig ved at man allerede har en parabol med dekoder. Så hacker man dekoderen eller skaffer falske dekoderkort.

Ærlig talt...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

"Så brukte jeg den enkle antagelsen til å bevise at hvis jorda er en globe som roterer, så har rotasjonen en effekt på bare 0,3% av det, og dermed ikke merkbar."

 

Du antok at jorda er en globe som roterer, men du antok det likevel ikke?

Skjønner at et tanke-eksperiment er vanskelig for deg, slik at du heller vrir på ord enn å se på beviset bak. Jeg ser at du er så sleip at du klipper ut deler av sitatet mitt slik at det skulle se ut som om beviset hvilte på antagelsen om at jorda er en globe som roterer, men den eneste "antagelsen" jeg gjorde, var at vi er enig om at i fritt fall, faller vi med en akselerasjon på 9,8 m/s2.

 

Så brukte jeg den antagelsen, samt relativ enkel matamatikk til å bevise at en roterende globe ikke vil kaste oss av. Ikke noe mer, men jeg er spent på hvordan du vil klippe i stykker setningene mine nå for å få det til å se annerledes ut.

 

Men det er jo artig hvor fort du beviser at "uredelig" er en passende merkelapp på deg...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg finner artikler om å ta inn "1000 gratis TV-kanaler". Hvordan er det mulig, da?

Det er mulig ved at man allerede har en parabol med dekoder. Så hacker man dekoderen eller skaffer falske dekoderkort.

Ærlig talt...

 

Og der forsvant "gratis" for alle som ikke har utstyret. Og utstyret er spesielt enkelt å skaffe i Nord-Korea...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Jeg finner artikler om å ta inn "1000 gratis TV-kanaler". Hvordan er det mulig, da?

Det er mulig ved at man allerede har en parabol med dekoder. Så hacker man dekoderen eller skaffer falske dekoderkort.

Ærlig talt...

 

Og der forsvant "gratis" for alle som ikke har utstyret. Og utstyret er spesielt enkelt å skaffe i Nord-Korea...

 

 

Gjenstander sendes over grensa med luftballonger. Har hørt om at det sendes ut flygeblader. Men kjenner ikke til detaljer om hvilke gjenstander som sendes over. Dessuten ikke utenkelig at det finnes tunneler, som det gjør mellom USA og Mexico.

Lenke til kommentar

 

 

 

Jeg finner artikler om å ta inn "1000 gratis TV-kanaler". Hvordan er det mulig, da?

Det er mulig ved at man allerede har en parabol med dekoder. Så hacker man dekoderen eller skaffer falske dekoderkort.

Ærlig talt...

 

Og der forsvant "gratis" for alle som ikke har utstyret. Og utstyret er spesielt enkelt å skaffe i Nord-Korea...

 

 

Gjenstander sendes over grensa med luftballonger. Har hørt om at det sendes ut flygeblader. Men kjenner ikke til detaljer om hvilke gjenstander som sendes over. Dessuten ikke utenkelig at det finnes tunneler, som det gjør mellom USA og Mexico.

 

Ja, for ingen ser det om du har en TV-parabol utenfor husveggen...
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Jeg finner artikler om å ta inn "1000 gratis TV-kanaler". Hvordan er det mulig, da?

Det er mulig ved at man allerede har en parabol med dekoder. Så hacker man dekoderen eller skaffer falske dekoderkort.

Ærlig talt...

 

Og der forsvant "gratis" for alle som ikke har utstyret. Og utstyret er spesielt enkelt å skaffe i Nord-Korea...

 

 

Gjenstander sendes over grensa med luftballonger. Har hørt om at det sendes ut flygeblader. Men kjenner ikke til detaljer om hvilke gjenstander som sendes over. Dessuten ikke utenkelig at det finnes tunneler, som det gjør mellom USA og Mexico.

 

Ja, for ingen ser det om du har en TV-parabol utenfor husveggen...

 

 

Nettopp. Og nå er det vel heller ingen som har påstått at absolutt ingen har internett eller vestlige tv-kanaler i disse landene. En gjennomsnittlig nord-koreaner kunne vel neppe tatt seg råd til parabolutstyr om det så var lovlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...