Gå til innhold

Jorden er flat


Anbefalte innlegg

Det sies at den flate verden er en klokke, eller et batteri. Begge deler kan stemme...

Har nå blitt klar over at et batteri kan drives av saltvann. Dermed er det verdenshavene som er "batterivannet" i vår verden.

 

 

Videoen bruker litt bilder fra en video av William Guzman. I slutten snakker han om at det er noen blodsbrødre som skal reise til Nordpolen (den virkelige Nordpolen) i 2019. Det å være blodsbrødre er en praksis som jeg ikke støtter, og heller ikke det at han visstnok har kun et norrønt verdensbilde.

 

En elev spurte hvorfor et kompass skal holdes flatt, i stedet for å rettes mot stedet Nordpolen skal være på en globus. Læreren svarer; Se for deg jorda som en flate...

Dette er enda et hint om at verden er flat. Også klokker er flate.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En elev spurte hvorfor et kompass skal holdes flatt, i stedet for å rettes mot stedet Nordpolen skal være på en globus. Læreren svarer; Se for deg jorda som en flate...

Dette er enda et hint om at verden er flat. Også klokker er flate.

En lærer prøvde å forklare på en enkel måte hvorfor du ikke må holde kompasset i en vinkel på, og det blir tolket til at jorden er flat? Grunnen til at du må holde et tradisjonelt kompass i vater jo at kompassnålen skal kunne flytte seg fritt. Holder du kompasset i en vinkel vil en av endene på nåla "subbe" i bunn eller toppen av kompasshuset og skape friksjon, noe som gjør at det ikke virker. 

 

Og når jeg skriver vater så mener jeg 90 grader i forhold til gravitasjonskraften som trekker nålen nedover, som virker nedover mot jordens massesentrum. 

Lenke til kommentar

Det sies at den flate verden er en klokke, eller et batteri. Begge deler kan stemme...

"Det sies at"

Jaja...

 

(video)

Dette var drøyt selv for denne tråden.

 

Videoen bruker litt bilder fra en video av William Guzman. I slutten snakker han om at det er noen blodsbrødre som skal reise til Nordpolen (den virkelige Nordpolen) i 2019. Det å være blodsbrødre er en praksis som jeg ikke støtter, og heller ikke det at han visstnok har kun et norrønt verdensbilde.

Nå er vel nordpolpunktet det absolutt eneste man er enig om mellom flat og rund jord. Den "virkelige" nordpolen blir vel den samme for oss alle?

 

Dette er enda et hint om at verden er flat. Også klokker er flate.

Og pannekaker.

 

En elev spurte hvorfor et kompass skal holdes flatt, i stedet for å rettes mot stedet Nordpolen skal være på en globus. Læreren svarer; Se for deg jorda som en flate...

Dessverre er det vanskelig for mange å visualisere en globe og samtidig holde styr på retning for gravitasjon. Om man legger på magnetismelinjene også, da blir det jo bare enda vanskeligere. Om ikke annet er denne tråden et kroneksempel på nettopp dette.

Og som en hjelp til visualisering kan man prøve å se bort fra kurven, som gjerne gjør at retningen "ned" blir lettere å visualisere for de som ikke er så gode i mental 3D-visualisering. Enkelte sliter sågar med å se at spinnet for en globe vil oppleves som motsatt vei fra den andre polen. Da lager man et verktøy for visualisering, som gjerne får en form av et fast punkt alle er enige om. Som ved "flat" eller "kurve" i dette tilfellet sørget læreren for at man var enige om hva som var "ned".

Folk er forskjellige, og det er sågar gjort tester på dette og resultatet er at noen er veldig flinke på det mens for andre er nesten helt umulig å få til. Og så har man alle slags grader imellom.

Så når noen spør om de kan peke kompasset direkte mot nordpolen tvers igjennom kurven, da er de helt udiskutabelt en av de som trenger "tilpasninger" i bildet for å klare og visualisere det.

En god lærer vil kunne gjøre dette.

 

Dette betyr ikke at et kompass best kan forklares med en flat jord, men at det blir enklere å forstå konseptet. Det kan forklares mer korrekt på en kurve, men om vedkommende ikke forstår denne tanken, da tar man bort noen komponenter som da gjør det hele noe enklere. Problemet kommer når folk tror at i det øyeblikket et konsept har fått en kompleksitet/simpelhet de "umiddelbart" forstår, først da har man beskrevet virkeligheten slik den egentlig er.

Er man litt ydmyk med seg selv, da forstår man at når det er noe man ikke forstår - da betyr det at det er noe man ikke kan. Denne "alt jeg ikke forstår er feil" holdningen er noe av den mest hovmodige jeg kan tenke meg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

En elev spurte hvorfor et kompass skal holdes flatt, i stedet for å rettes mot stedet Nordpolen skal være på en globus. Læreren svarer; Se for deg jorda som en flate...

Dette er enda et hint om at verden er flat. Også klokker er flate.

Disse totalt kildeløse anekdotene dine, kommer de bare fra hodet ditt?

 

Forresten, betyr dette at alle lærere er en del av eliten? I så fall kan jeg spørre kjerringa for deg om sannheten, for hun er lærer og jeg kan se når hun lyver.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det sies at den flate verden er en klokke, eller et batteri. Begge deler kan stemme...

Har nå blitt klar over at et batteri kan drives av saltvann. Dermed er det verdenshavene som er "batterivannet" i vår verden.

 

 

Videoen bruker litt bilder fra en video av William Guzman. I slutten snakker han om at det er noen blodsbrødre som skal reise til Nordpolen (den virkelige Nordpolen) i 2019. Det å være blodsbrødre er en praksis som jeg ikke støtter, og heller ikke det at han visstnok har kun et norrønt verdensbilde.

 

En elev spurte hvorfor et kompass skal holdes flatt, i stedet for å rettes mot stedet Nordpolen skal være på en globus. Læreren svarer; Se for deg jorda som en flate...

Dette er enda et hint om at verden er flat. Også klokker er flate.

 

Har du noen fakta å vise til som ikke er basert på Youtube-kommentarer?

Lenke til kommentar

Live video fra verdensrommet av jorda nå!

 

https://www.youtube.com/watch?v=qzMQza8xZCc

Andre nyheter fra NASA. Student finner feil ved ISS datainformasjon.

https://youtu.be/FA_2dAvjAec

 

Flere bobler i verdensrommet.

https://youtu.be/8PB7AwZzaOo

 

Jorden er fortsatt flat. En elektromagnetisk railgun

som kan treffe distanser på opptil 100 miles

https://youtu.be/2_SaS6XVpDQ

Lenke til kommentar

I got this one Max!

 

post-377690-0-75675500-1490619417_thumb.png

 

Skyter man høyere enn jordens kurve så vil strålen forsvinne ut i intet, skyter man derimot på punktet som er lengst vekk, altså toppen av jordens kurve så når man bare 15,9 mil. 16 mil er umulig på en rundt jord.

 

På en flat jord så er det derimot aldri et problem med kurven  :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...