Gå til innhold

Jorden er flat


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

4bee8b36259f5193981fd8787696803e.jpg

 

Nettopp dette har skjedd med balljord-planetglobusen. Påstanden har blitt gjentatt så mange ganger fra vi er små, at den ved det har blitt en sannhet. Men da en sannhet i hermetegn...

 

Flat earth, flat water.

Dette er rett og slett ikke sant. En globe er understøttet av en haug av fakta. Man kan gjerne argumentere for at faktaene er tolket feil, men det er altså ikke gospel. Det er tolkninger fakta. Skal man motbevise globen må man vise til at faktaene må tolkes anderledes.

Denne konsekvente repetisjonen om indoktrinering begynner å bli gammel. Si noe om faktaene i stedet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

4bee8b36259f5193981fd8787696803e.jpg

 

Nettopp dette har skjedd med balljord-planetglobusen. Påstanden har blitt gjentatt så mange ganger fra vi er små, at den ved det har blitt en sannhet. Men da en sannhet i hermetegn...

 

Flat earth, flat water.

 

 

det er jo akkurat det religion og flat earth er, på en prikk likt.

selvinnsikt er noe dritt.

Lenke til kommentar

4bee8b36259f5193981fd8787696803e.jpg

 

Nettopp dette har skjedd med balljord-planetglobusen. Påstanden har blitt gjentatt så mange ganger fra vi er små, at den ved det har blitt en sannhet. Men da en sannhet i hermetegn...

 

Flat earth, flat water.

 

Har til gode å se gode argumenter som beviser at jorden er flat. Leter etter beviser som ikke er hjemmesnekra, 1 times lange youtube-videoer. Helst artikler skrevet av en forfatter med akademisk bakgrunn.

Lenke til kommentar

Og selv om en akademiker skrev en slik bok eller artikkel, var han/hun avhengig av noen som ville trykket den.

Om vedkommende ga den ut på sitt eget forlag eller på et knøttlite forlag, ville det lett bli kalt konspirasjonsteorier.

Og dermed er det igjen blitt oppfylt - verdens visdom er som dårskap for Gud.

 

Da jeg nevnte en varsler fra Nasa-masa, sa dere: Gi oss en annen varsler, bare en!

Da jeg etter hvert var i stand til å gi dere en annen varsler fra Nasa, ble youtube-kanalen ledd av.

Jeg vet ikke...

Dere stiller virkelig krav utenom bevisene i seg selv.

Det dreier seg mye om makt og autoritet.

 

Det var ikke helt lett å ta imot flat jord-budskapet i min alder, jeg har vokst opp i tiårene etter månelandingen. Men kunne ikke si nei til det etter å ha sett at det fantes et flat jord-kart.

Plagsomt å tenke på at jeg kunne ha googlet "flat earth map" allerede i 1995, og kanskje fått opp ett eller flere treff. Men det var veldig fjernt fra min tankeverden å google noe slikt. Dessverre.

Edit; På den tida var det Altavista og Kvasir som ble brukt til å søke med.

https://en.wikipedia.org/wiki/Timeline_of_web_search_engines

Endret av Porcius Festus
Lenke til kommentar

Og selv om en akademiker skrev en slik bok eller artikkel, var han/hun avhengig av noen som ville trykket den.

Om vedkommende ga den ut på sitt eget forlag eller på et knøttlite forlag, ville det lett bli kalt konspirasjonsteorier.

Og dermed er det igjen blitt oppfylt - verdens visdom er som dårskap for Gud.

 

Da jeg nevnte en varsler fra Nasa-masa, sa dere: Gi oss en annen varsler, bare en!

Da jeg etter hvert var i stand til å gi dere en annen varsler fra Nasa, ble youtube-kanalen ledd av.

Jeg vet ikke...

Dere stiller virkelig krav utenom bevisene i seg selv.

Det dreier seg mye om makt og autoritet.

 

Det var ikke helt lett å ta imot flat jord-budskapet i min alder, jeg har vokst opp i tiårene etter månelandingen. Men kunne ikke si nei til det etter å ha sett at det fantes et flat jord-kart.

Plagsomt å tenke på at jeg kunne ha googlet "flat earth map" allerede i 1995, og kanskje fått opp ett eller flere treff. Men det var veldig fjernt fra min tankeverden å google noe slikt. Dessverre.

Edit; På den tida var det Altavista og Kvasir som ble brukt til å søke med.

https://en.wikipedia.org/wiki/Timeline_of_web_search_engines

 

 

Vent nå litt!, fikk du vite om flat jord via et budskap?. Kan du være så snill og utdype dette budskapet for oss?. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ordet budskap betyr ikke noe spesielt her. Som flere andre ble jeg oppmerksom på temaet via youtube-videoer. Det kom aldri opp noe om flat jord som video-forslag hos meg.

Til slutt var det en kristen youtubekanal som jeg gikk inn på, som hadde en video som latterliggjorde Nasa. Den videoen ble starten på min flat jord-historie.

Lenke til kommentar

Det har ikke slått deg, Porcius, at hele tanken på en flat jord fint kan være like oppkonstruert som du mener at tanken på en rund jord er? At en eller annen fant på det i moderne tid nettopp for å lure folk som ikke forstår konsepter som gravitasjon og som derfor tror flat jord-teorien må være sannheten?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men meget konservative grupper som Amisher og muslimer har trodd på flat jord hele tida, og Bibelen har et geosentrisk verdensbilde der sola løper sin bane over vår verden.

Sola og månen ble stanset over en dal. Det er de som beveger seg, ikke vår verden.

 

 

Og Josva talte til Herren på den dag Herren gav amorittene i Israels barns vold, og han sa så hele Israel hørte det: Stå stille, sol, i Gibeon, og du måne, i Ajalons dal! 13Og solen stod stille, og månen blev stående inntil folket hadde fått hevn over sine fiender. Således står det jo skrevet i Den rettskafnes bok * - Solen blev stående midt på himmelen og drygde næsten en hel dag, før den gikk ned. 14Og aldri har det vært nogen dag som denne, hverken før eller siden, da Herren hørte på en manns røst; for Herren stred for Israel. …

Lenke til kommentar

En flat og stasjonær jord er ikke nødvendigvis sannheten bare fordi bibelen påstår det.

 

Og igjen, hva med alle observasjonene som taler for at jorda er rund? Det blir avfeid som en del av "rund jord-konspirasjonen" som "eliten" driver med, i mange tilfeller åpenbart fordi de som tror på flat jord overhodet ikke forstår hvordan ting som gravitasjon fungerer og derfor tror det ikke finnes.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kloss: Ditt argument var for noen minutter siden at flat jord kunne være en moderne oppfinnelse.

 

Ser at det er enda et slikt tilfelle i Gamle Testamentet, "Sundial of Ahaz" eller "soluret til Akas" der soluret går ti streker tilbake, ved et Guds mirakel.

 

Ja, det er vanskelig å forstå fullt ut hvordan disse bedragene kan foregå, med astronauter som i realiteten er skuespillere.

Men ser vi på resten av samfunnet er det ikke tvil om at det er antikristelige ideer som regjerer mange steder.

Lenke til kommentar

Kloss: Ditt argument var for noen minutter siden at flat jord kunne være en moderne oppfinnelse.

 

Ser at det er enda et slikt tilfelle i Gamle Testamentet, "Sundial of Ahaz" eller "soluret til Akas" der soluret går ti streker tilbake, ved et Guds mirakel.

 

Ja, det er vanskelig å forstå fullt ut hvordan disse bedragene kan foregå, med astronauter som i realiteten er skuespillere.

Men ser vi på resten av samfunnet er det ikke tvil om at det er antikristelige ideer som regjerer mange steder.

 

Jeg må innrømme at jeg er litt nysgjerrig på hvordan dere mener at flere tusen mennesker fra et titalls forskjellige nasjoner har klart å holde kjeft om "romfartsskuespillet" i snaue seksti år, når historien har vist at stort sett alt av hemmelighetskremmerier lekker ut før eller senere, og at jo større et prosjekt er jo større er sjansen for at folk plaprer.

Lenke til kommentar

 

Men meget konservative grupper som Amisher og muslimer har trodd på flat jord hele tida, og Bibelen har et geosentrisk verdensbilde der sola løper sin bane over vår verden.

Sola og månen ble stanset over en dal. Det er de som beveger seg, ikke vår verden.

 

 

Og Josva talte til Herren på den dag Herren gav amorittene i Israels barns vold, og han sa så hele Israel hørte det: Stå stille, sol, i Gibeon, og du måne, i Ajalons dal! 13Og solen stod stille, og månen blev stående inntil folket hadde fått hevn over sine fiender. Således står det jo skrevet i Den rettskafnes bok * - Solen blev stående midt på himmelen og drygde næsten en hel dag, før den gikk ned. 14Og aldri har det vært nogen dag som denne, hverken før eller siden, da Herren hørte på en manns røst; for Herren stred for Israel. …

 

Det argumentet gir ikke mening da sola ville "stoppet" uansett hva som går rundt hva. Du har en rar måte å tolke bibelen da det som omhandler jordens form tilsier at den er rund og at vi lever på en ball.

 

En kristen som tolker bibelen på den måten går imot Gud's ord. Veldig teit å være kristen og tro på flat jord.

Lenke til kommentar

Det argumentet gir ikke mening da sola ville "stoppet" uansett hva som går rundt hva. Du har en rar måte å tolke bibelen da det som omhandler jordens form tilsier at den er rund og at vi lever på en ball.

 

En kristen som tolker bibelen på den måten går imot Gud's ord. Veldig teit å være kristen og tro på flat jord.

Denne bibelhistorien bruker blandt annet JV for å bevise guds enorme makt over sitt skaperverk.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...