Gå til innhold

Jorden er flat


Anbefalte innlegg

Du vet at du må bruke kikkert når du ser på sola Maxi? Helst med en kikkert med real forstørring, for da blir du i stand til å telle åringene på sola... (Hysj, dette er en hemmelighet, jeg er med i eliten og vet at årringene på sola er 6731 i antall, som er antall år som jorden har eksistert siden gud skapte den) Ikke si det bort, men kjøp en kikkert og se etter selv.... Er lyset for skarp kan du gjøre som kim il jong når hans sol ekspedisjon landet på sola (hans ord, ikke mine...) , de vente til natta, for da lyser sola nesten ikke for at vi skal få det mørk nok til å sove på denne flate jorden  

 

Lykke til  :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har han virkelig sagt at han har brukt narkotika? Og uansett, det har ikke noe med temaet å gjøre.

 

Jeg merker en positiv endring i hvordan folk ser på meg, etter at jeg begynte å tro på flat jord. Virker som de ser mer positivt på meg nå enn tidligere, akkurat som om jeg har oppdaget noe som de ikke har. De skulle bare visst at det dreier seg om en flat verden...

Ja, det har han - et par sider tilbake. Det i seg selv, islolertsett er uviktig, men kommentaren hans om at folk med utdannelse ikke var annet enn "ekstra indoktrinert" i forhold til kanskje seg selv gjorde at dette plutselig ble relevant allikevel. Men igjen, jeg applauderer de som kommer seg bort i fra rusen, så dette er ikke noe som skulle taes som fælt eller stygt sagt

 

Om noe skulle uansett være en rød tråd, så er det at de som tror på en flat jord har lav eller ingen utdanning. Dette tror jeg vi kan være enige om, til og med du - Porcius? :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Litt artig at alle landi hele verden som lefler med romfart, ja selv Nordkorea og Sørkorea er enige i at jorda er rund og at Nordkorea hadde skutt opp en oppvaskmaskin i bane rundt jorda i 2012 og de har sendt opp enda en satelitt etter det.

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/nord-korea-soer-korea/frykter-at-nord-koreas-satellitt-skal-krasjlande/a/10071849/

Nesten som NASA som sendte takviften Juno til Jupiter?

Lenke til kommentar

 

 

Her er en ny meget bra flat jord dokumentar. Så bra at jeg lurer på hvor de får midlene og tiden til å sette sammen videoen?

https://www.youtube.com/shared?ci=3NAo77M9FKo

Lurer fortsatt på hva slags utdanning og jobb du har.

Har ingenting med saken å gjør. Høyt utdannet kan faktisk bety høyt indoktrinert om du ikke ser kritisk på alt du lærer. Er Polaris virkelig 390,000,000,000km unna jorden? Er det derfor den aldri beveger seg vekk fra å være stjernen alle andre stjerner roterer rundt? Siden vi kan se en stjerne så langt unna må den vel være stor. Ja 46 ganga større enn solen. Okey, hvordan i helsike kan man være sikker på noe sånt gjennom et teleskop. Fantasimatematikk

 

 

Som ingeniørstudenter ble det repetert til oss minst én gang i uka at det handlet om å finne den beste eller mest orginale måten å løse et problem på; "ikke gjør som alle andre". Tror du ikke på det er du så ignorant at du ikke fortjener bedre.

Endret av ahpadt
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

 

... Man vet distansen mellom to steder på jorden, og måler vinkelen til stjernen fra de to punktene. Da får man en trekant.

Du er inne på det, men jorden er nok for liten. Man bruker diameteren på jordens bane som baseline.

http://science.howstuffworks.com/question224.htm

Dette er bare en metode, det finnes flere andre. https://en.wikipedia.org/wiki/Cosmic_distance_ladder

 

Såklart. Samme prinsipp, men i større skala. Takk for korreksjon.

 

Tar her utgangspunkt i en forumpost jeg fant på nett, da gode kilder er vanskelig å finne når det gjelder den flate jord. Den foreslår at Polaris er ca 4000 miles over jordoverflaten, altså 6437km.

Stjernen er over nordpolen.

Fra Oslo til Nordpolen er det 3336km, vi sier 3300 i eksempelets skyld.

 

Hvis jorden er flat kan disse dataene uten noe mer plottes inn i et rutesystem som en trekant.

Rutenett 1.PNG

 

Og hva skjer om vi regner ut vinkelen?

Rutenett 2.PNG

 

Polaris er altså 62 grader over horisonten ved Oslo på den flate jord, men er i virkeligheten 60. Ikke så stor forskjell, men hva skjer om vi beveger oss lengre unna? Paris f.eks.

Paris er 4592km fra Nordpolen, 4290 for enkelhetsskyld.

Rutenett 3.PNG

Vi ender opp med en vinkel på 54 grader, mens den i virkeligheten er 48. Dette kan jo enkelt måles i virkeligheten.

 

Dette lar seg faktisk teste i virkeligheten med veldig veldig få og enkle hjelpemidler. Det er så mye som skurrer med en flat jord, fordi ting i virkeligheten er som de er.

 

Legger til slutt med Las Palmas, der Polaris står ca 28 grader over horisonten. På den flate jorden derimot, står den 43 grader over.

Rutenett 4.PNG

 

Det kan jo hende høyden i den forumposten jeg fant er feil. Og vi kan jo endre den slik at vinkelen i Oslo stemmer med virkeligheten. Da blir høydne på Polaris 5720km.

Rutenett 5.PNG

Her er den riktig i Oslo, nemlig 60 grader.

Da blir den i Paris 51 grader, mot 48

I Las Palmas 39 grader, mot 28. Så vi er nermere. Skal vi få det til å bli korrekt i Las Palmas, blir det galt i Oslo.

 

Nå kan man jo kanskje kalle dette fantasimatematikk, men det er faktisk veldig lett å prøve ut i virkeligheten, med en digital modell, eller en modell man bygger i treverk eller hva som helst. Man kan tilogmed bruke samme gradskiva når man måler.

 

Edit: I eksemplene har jeg fjernet en null i alle distanser. Det kartet jeg ser oftest av en flat jord er et såkalt "Azimuthal equidistant"-kart med Nordpolen i senter, noe som gjør at distanser fra Nordpolen blir likt både på det kartet og jordkloden.

 

 

Det er ingen vanlige folk som vet avstanden til noe. Det kan virke som om posisjon av solen og månen er hologrammer utifra enhver persons observasjoner. Jeg meg selv har nå kikket enda mer på solen og månen og har flere ganger sett skyer gå bak månen og en gang da skyer foran gjorde at jeg kunne se direkte på solen, så så jeg skyer gå bak solen.

 

Her presenterer jeg nok et eksperiment som er mulig å utføre, som du tuller bort med en påstand som er så åpen som at "avstanden til polstjernen er individuell fra person til person", og at "Ingen vanlige folk vet avstanden til noe". Hva mener du egnetlig her? At vi ikke kan vite avstanden til noen ting? Vi vet da godt hvor langt det er fra Trondheim til Oslo. Eller New York til Paris.

 

Det jeg ikke forstår, er hvordan det i ditt hodet er enklere at stjernene i himmelen blir projisert holografisk individuelt for hver og en av oss, eller at avstanden til de er lengre enn du først trodde.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Har ingenting med saken å gjør. Høyt utdannet kan faktisk bety høyt indoktrinert om du ikke ser kritisk på alt du lærer.

Det er vel heller motsatt, jo høyere utdannet man er jo mer kritisk er man til det man lærer. Men igjen, høyere utdannelse har gjerne mer fokus på å lære, ikke å bli lært slik man gjøre på grunnskolen.

 

Har du selv sjekket det ut? Du har fått haugevis av måter å sjekke det ut på.

Som en "kritisk tenker" som du mener du er, så burde du ha gjort det for lenge siden, i stedet sluker du ukritisk det du tror er riktig, uten å undersøke.

 

Bevis at stjernene er projeksjoner, ikke svelg totalt ukritisk at de er det.

Bevis at solen er mye mindre og nærmere, ikke svelg totalt ukritisk at de er det.

Bevis at månen er gjennomsiktig, ikke svelg totalt ukritisk at den er det.

 

Slutt med din total ukritiske tankegang ovenfor deg selv og din fantasi.

Endret av aklla
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er ingen vanlige folk som vet avstanden til noe, betyr vel kun oppover, ikke sidelengs. "It's a long way to Tipperary", er også en måte å si det på.

Strategien er å finne ut at folk er lavt utdannet og har en fortid som er slik og slik, for deretter å bruke det mot dem?

 

Opplevelsene til diverse "varslere" tyder jo på at velutdannede mennesker slett ikke alltid er sannhetssøkende.

 

Innse realiteten.. ofte får arbeidssøkere jobber fordi de er de verste spyttslikkerne, og på ingen måte fordi de er kritiske eller sannhetssøkende.

Lenke til kommentar

.... noe kun en med lav utdanning ville ha sagt

 

Skal vi gå videre? Jeg krenket ikke MaxRPM, men poengeterte kun at det er en overbevisende andel FE-ere uten jobb og utdanning. Dette har jeg fra (altfor) mange diskusjoner med nevnte mennesker på Google Hangouts (streames til YouTube btw) og ja - mange av disse har tuklet med "kjemi" før ja, husker spesielt en som trodde han var The Punisher fra Marvel Universet. Ikke akkurat en akademisk kruttpakke han der heller nei, men hellig overbevist om at jorda var flat i alle fall

 

Hvorvidt dette relevant og gjør det jorda rund? Nei, men gjør det den flat? Absolutt ikke, og det er klart at det ikke akkurat et tung skyts dere skyter med når ting som at "skyene går BAK sola" er solid argument. "Hallo i luken"

 

Hadde det dette vært en fotballkamp, så hadde vi scoret mer på dere enn (tror jeg stopper her)

Endret av bshagen
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvorvidt dette relevant og gjør det jorda rund? Nei, men gjør det den flat? Absolutt ikke, og det er klart at det ikke akkurat et tung skyts dere skyter med når ting som at skyene går BAK sola. "Hallo i luken"

Jeg lurer fortsatt på hvordan sola og månen kan være nærmere jorda enn skyene, men fortsatt over flyene som flyr over skyene.

 

Logikk er ikke deres sterke side...

  • Liker 4
Lenke til kommentar

"Frod" betyr forøvrig lærd, kunnskapsrik (tror jeg).

 

At det enkelte ganger ser ut som en sky går bak sola, skal vel støtte at sola er mye nærmere og mindre enn hva naturvitenskapen påstår.

Men det kan neppe være mulig ettersom skylaget ser ganske kompakt ut ovenifra. (Fra fly, luftballonger o.l.)

 

Tror dere at kollegene til denne mannen er lavt utdannede?

 

 

I starten høres det ut som han sier "I'm here with John Bowlingball." Men det er Bolenbaugh.... Kollegene hans er ikke dumme eller lavt utdannede, det er vrangvilje som er saken hos dem, og mange andre.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

... Man vet distansen mellom to steder på jorden, og måler vinkelen til stjernen fra de to punktene. Da får man en trekant.

Du er inne på det, men jorden er nok for liten. Man bruker diameteren på jordens bane som baseline.

http://science.howstuffworks.com/question224.htm

Dette er bare en metode, det finnes flere andre. https://en.wikipedia.org/wiki/Cosmic_distance_ladder

 

Såklart. Samme prinsipp, men i større skala. Takk for korreksjon.

 

Tar her utgangspunkt i en forumpost jeg fant på nett, da gode kilder er vanskelig å finne når det gjelder den flate jord. Den foreslår at Polaris er ca 4000 miles over jordoverflaten, altså 6437km.

Stjernen er over nordpolen.

Fra Oslo til Nordpolen er det 3336km, vi sier 3300 i eksempelets skyld.

 

Hvis jorden er flat kan disse dataene uten noe mer plottes inn i et rutesystem som en trekant.

Rutenett 1.PNG

 

Og hva skjer om vi regner ut vinkelen?

Rutenett 2.PNG

 

Polaris er altså 62 grader over horisonten ved Oslo på den flate jord, men er i virkeligheten 60. Ikke så stor forskjell, men hva skjer om vi beveger oss lengre unna? Paris f.eks.

Paris er 4592km fra Nordpolen, 4290 for enkelhetsskyld.

Rutenett 3.PNG

Vi ender opp med en vinkel på 54 grader, mens den i virkeligheten er 48. Dette kan jo enkelt måles i virkeligheten.

 

Dette lar seg faktisk teste i virkeligheten med veldig veldig få og enkle hjelpemidler. Det er så mye som skurrer med en flat jord, fordi ting i virkeligheten er som de er.

 

Legger til slutt med Las Palmas, der Polaris står ca 28 grader over horisonten. På den flate jorden derimot, står den 43 grader over.

Rutenett 4.PNG

 

Det kan jo hende høyden i den forumposten jeg fant er feil. Og vi kan jo endre den slik at vinkelen i Oslo stemmer med virkeligheten. Da blir høydne på Polaris 5720km.

Rutenett 5.PNG

Her er den riktig i Oslo, nemlig 60 grader.

Da blir den i Paris 51 grader, mot 48

I Las Palmas 39 grader, mot 28. Så vi er nermere. Skal vi få det til å bli korrekt i Las Palmas, blir det galt i Oslo.

 

Nå kan man jo kanskje kalle dette fantasimatematikk, men det er faktisk veldig lett å prøve ut i virkeligheten, med en digital modell, eller en modell man bygger i treverk eller hva som helst. Man kan tilogmed bruke samme gradskiva når man måler.

 

Edit: I eksemplene har jeg fjernet en null i alle distanser. Det kartet jeg ser oftest av en flat jord er et såkalt "Azimuthal equidistant"-kart med Nordpolen i senter, noe som gjør at distanser fra Nordpolen blir likt både på det kartet og jordkloden.

 

 

Det er ingen vanlige folk som vet avstanden til noe. Det kan virke som om posisjon av solen og månen er hologrammer utifra enhver persons observasjoner. Jeg meg selv har nå kikket enda mer på solen og månen og har flere ganger sett skyer gå bak månen og en gang da skyer foran gjorde at jeg kunne se direkte på solen, så så jeg skyer gå bak solen.

 

Og.. Hvis det er slik at Sola, Månen og andre stjerner er projisert individuelt for alle, er det ikke da mer sannsynlig at vi lever i en simulert verden, slik som Elon Musk tror?

Kan det presenteres noe håndfast bevis for at himmellegemene har forskjellig høyde uti fra personen som ser? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Strategien er å finne ut at folk er lavt utdannet og har en fortid som er slik og slik, for deretter å bruke det mot dem?

At folk som tror at jorden er flat i veldig mange tilfeller har en agenda som begynner på B og avslutter med "ibelen" har jo maxiboy allerede innrømmet. Ergo så fornekter han helle fakta enn å innse at bibelen ikke snakker sant, noe veldig mange kristne kommer til å gjøre i fremtiden, når de utallige unnskyldningene og bortforklaringene de er opplært til å gjenta ikke lenger holder seg mot ordentlig viten og kunnskap. Da må man fornekte fakta for å opprettholde troen på religiøse sludder da, akkurat som maxiboy her gjør.

 

LEgg merke til at det KUN er hans youtube videoer som forteller "sannheten", SAMTELIGE and videoer eller bevis er løgn... Er det slik man søker etter sannhet som kristen så skjønner jeg hvorfor de landet på løgnene om jesus også...

 

Fornektelse og mer fornektelse er alt hva religiøs tro har å by på i årene som kommer, der de autofornekter ALT som ikke stemmer med påstandene i bibelen for å opprettholde troen på sludderet... Er du der også porcius?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vel, etter endelig å ha tatt problemstillingen seriøst tidligere i år mener jeg instinktet sier at vi er på/i en stillestående verden som er plassert på søyler.

Instinktet? og seriøst? Really? Og de søylene står på...? Er det nå vi skal snakke om noe annet?

 (drar på smilebåndet..)

 

Makan til dumme forslag... Hva er din egenda egentlig? Hinduismen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...