Gå til innhold

Jorden er flat


Anbefalte innlegg

20 minutes ago, Andrè den gode said:

 

 

Du lever muligens i en stor åpen "sekt" og du er ikke klar over det. Reglene du ble presentert på offentlig skole som barn har ført til at du har låst deg i sporet du nå går i og forsvarer etter beste evne. 

Når du selv tror at du kan sende rom søppel opp i bane i flere tusen km/t, så skal det kunne sendes opp en vedlikeholdsatelitt for å fikse denne med jevne mellomrom i samme bane og km/t uten å krasje så er du bare med på absurditeten av eventyret du har så lyst å¨tro på....Du har bare glemte en bitte liten greie

...Satelitter med sensorer sendes opp som High altitude ballonger. USa er best på ballon tech og Nord i sverige der hvor ingen bor er plassen de fleste blir skutt opp. De har sykluser på flere år hvor de traverer hele nattehimmenel før de faller ned å blir plukket opp at forsvaret via f.eks gps

 

 

Så med andre ord, dette gjelder ikke bare mennesker, men du mener alle objekter?

Fint at du i alle fall mener at jorden er rund og roterende.

Endret av shockorshot
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Andrè den gode skrev (53 minutter siden):

Jeg kan legge ved 200 proofs of a flat earth, så kan du debunke de også.

flyrutene sør for ekvator ......hehe du Tenker du nødlandingene som er helt fucked up mtp globen og forklarer flat earth map.. hehe

har massevis av videos av de. 

flyene kan også gå fortere i medvind, men ja det er nok noen triks de har i ermet mtp Santiago Sydney.

Det hadde vært interessant om du hadde holdt deg til saken og svart på de spørsmålene jeg stilte. Men det er jo ingen flatjordinger som tør å svare på dem så det er kanskje ikke så rart. Jeg mista nok litt troen på din vilje til å ta dem alvorlig.

Du røpet akkurat dine kilder, og de 200 proofs av Eric Dubay er debunka så mange ganger at en gang til virker overflødig. Ærlig talt André, har du ikke noe bedre å komme med. Dessuten, jeg kan ikke huske at Eric noen gang var inne på de spørsmålene jeg stilte. Han er vel fornøyd med å ha lurt ut grunker nok fra naive sjeler til å finansiere et eller annet forbruk.

Nødlandingene? Hvorfor ser du bare videoer med hjernedøde FE-ere? De tar et Gleasonkart og tegner ei rett linje og vips så er det raskeste vei, f.eks. er korteste vei fra Australia til Søramerika over Nord-Amerika!!. Ingen av dem vil ta en globus (eller Google Earth) og ta ei rett linje der. Da får vi en såkalt storsirkel og det er definitivt korteste vei i virkelighetens verden. Hvis du gjør det, ser du at de omtalte nødlandingene er fornuftige. 

Flyene kan gå fortere i medvind? Ja det blåser på toppene. 2800 km/t begge veier samtidig.

Jeg utfordrer deg herved til å ta mine spørsmål (og uomtvistelige bevis) på alvor i stedet for å flåse dem bort.

 

Endret av matteus
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Andrè den gode skrev (4 timer siden):

Satelitter med sensorer sendes opp som High altitude ballonger. USa er best på ballon tech og Nord i sverige der hvor ingen bor er plassen de fleste blir skutt opp. De har sykluser på flere år hvor de traverer hele nattehimmenel før de faller ned å blir plukket opp at forsvaret via f.eks gps

Så, ISS som kan observeres med enkle teleskop og som kan følges ved triangulering av radiosignaler, og som sender live video mens den raser over himmelen i 27600kmt er en ballong? 

Jo, de må være jækla gode på ballong-tech disse amerikanerne. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Andrè den gode skrev (4 timer siden):

Jeg kan legge ved 200 proofs of a flat earth, så kan du debunke de også.

flyrutene sør for ekvator ......hehe du Tenker du nødlandingene som er helt fucked up mtp globen og forklarer flat earth map.. hehe

har massevis av videos av de. 

flyene kan også gå fortere i medvind, men ja det er nok noen triks de har i ermet mtp Santiago Sydney.

Det fines ingen nødlanding som er føkked up, du bare tror det fordi du så en amøbe lage en video på YouTube og trodde du var så smart fordi du trodde du tenkte selv og gjorde research selv, uten å innse at du egentlig var en jævla uvitende amøbe med rasjonell tankegang som forlengst er forbigått av min 12 år gamle sønn. 

Eneste grunnen til at noen burde diskutere med idioter som deg er å forsikre andre om at jo, du er faktisk en jævla idiot som sprer løyner til andre lett mottakelige fjols som tror de tenker selv.

Dette handler ikke om å akseptere andre, det handler ikke om religion, det handler om en komplett skamplett i samfunnet som har klart å avle fram noen som er så forskrudd at de i 2021 faktisk går å tror på slikt vås.

Det er farlig, for totalt sett er det alt for mange som oppriktig tror på forskjellig tull som dette og andre ting. Fullstendig overbeviste om at de vet mer og er smartere en hele resten av verden. 

Du må gjerne tro på Gud eller hva som helst. Jeg kan si mye om bibelen og religion, men jeg vil aldri påstå at en gud med sikkerhet ikke eksisterer. Men å gå å fable om at jorda er flat? Det er psykotisk.

Våkne opp mann. Jeez. 

  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Andrè den gode skrev (16 timer siden):

...Satelitter med sensorer sendes opp som High altitude ballonger. USa er best på ballon tech og Nord i sverige der hvor ingen bor er plassen de fleste blir skutt opp. De har sykluser på flere år hvor de traverer hele nattehimmenel før de faller ned å blir plukket opp at forsvaret via f.eks gps

Jeg ser en fallgruve her....

  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Andrè den gode skrev (19 timer siden):

Vi snakker om at det ikke finnes noen som har forlatt jorden og vært på månen eller kan det, dvs dratt ut fra jordens indre space .. fordi det ikke finnes noe som helst materiale som kan minne om dette. Men endel folk "tror" det fordi det finnes gode cgi photos.

Det meste går på troen om at noen har gjort d.

Hele denne gjengen her lever fortsatt under en type avansert sosial engieering . Det er tross alt 500 år med løgner vi roter i nå. Fra 1550 tallet og frem til nå

Det er komplett umulig å argumentere mot flat jord-skaller, for de aksepterer ikke noen form for bevis som ikke stemmer med deres verdensbilde. Selv om de hadde personlig sittet i en rakett som fløy dem til månen og tilbake, hadde de insistert på at det var CGI og manipulasjon.

Det er en grunn til at flat jordere aldri har oppnådd noe som helst innen fysikk eller oppdagelsesferder. Kjellerstua med Youtube på TV-en er det lengste de kommer i livet.

Reis til den jævla iskanten og dokumenter den. Seil rundt Antarktis og bevis at distansen er mange ganger lenger enn alle verdens skipskapteiner påstår i dag. Bygg en rakett og bevis at jorda ser flat ut fra low earth orbit.

Flatjordere pisser på tusenvis av forskere som har dedikert livene sine til å bringe teknologien videre. Samtidig har de arroganse til å prøve å latterliggjøre 99,99% av befolkningen som ikke har flat hjerne.

Endret av Fibonacci
  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
matteus skrev (19 timer siden):

Det hadde vært interessant om du hadde holdt deg til saken og svart på de spørsmålene jeg stilte. Men det er jo ingen flatjordinger som tør å svare på dem så det er kanskje ikke så rart. Jeg mista nok litt troen på din vilje til å ta dem alvorlig.

Du røpet akkurat dine kilder, og de 200 proofs av Eric Dubay er debunka så mange ganger at en gang til virker overflødig. Ærlig talt André, har du ikke noe bedre å komme med. Dessuten, jeg kan ikke huske at Eric noen gang var inne på de spørsmålene jeg stilte. Han er vel fornøyd med å ha lurt ut grunker nok fra naive sjeler til å finansiere et eller annet forbruk.

Nødlandingene? Hvorfor ser du bare videoer med hjernedøde FE-ere? De tar et Gleasonkart og tegner ei rett linje og vips så er det raskeste vei, f.eks. er korteste vei fra Australia til Søramerika over Nord-Amerika!!. Ingen av dem vil ta en globus (eller Google Earth) og ta ei rett linje der. Da får vi en såkalt storsirkel og det er definitivt korteste vei i virkelighetens verden. Hvis du gjør det, ser du at de omtalte nødlandingene er fornuftige. 

Flyene kan gå fortere i medvind? Ja det blåser på toppene. 2800 km/t begge veier samtidig.

Jeg utfordrer deg herved til å ta mine spørsmål (og uomtvistelige bevis) på alvor i stedet for å flåse dem bort.

 

Bare vis meg beveis på at en mann eller farkost har forlatt jorden du og legger jorden bak seg mens den forsvinner sakte bort på kula du tror du lever på . Vis det uomtvistelige beviset ..Du og dine belivers har 50 år med vitenskap og milliarder av kroner, droner farkoster og minnebrikker tilgjengelig. Så kom igjen. ?

Det sydkorset du snakker om, er da karlsvogna opp ned også eller noe i den duren?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Andrè den gode skrev (1 minutt siden):

Så flott da.

Ja, ikke sant :)

 

Andrè den gode skrev (2 minutter siden):

Du vet det er månen du treffer ikke sant? 

Ja. Når man sikter på månen med en retningsstyrt antenne, så er det rimelig sikkert at det er månen man treffer.

Er det noe annet som er 1.3 lyssekunder fra jorden tror du?

 

Andrè den gode skrev (1 minutt siden):

Sola, får du målt den og? 

Det går ikke å måle avstanden til solen med det utstyret. Selv om signalet kan bli kastet tilbake av soloverflaten vil det drukne i støyen som kommer fra sola.

Lenke til kommentar
Fibonacci skrev (3 timer siden):

Det er komplett umulig å argumentere mot flat jord-skaller, for de aksepterer ikke noen form for bevis som ikke stemmer med deres verdensbilde. Selv om de hadde personlig sittet i en rakett som fløy dem til månen og tilbake, hadde de insistert på at det var CGI og manipulasjon.

Det er en grunn til at flat jordere aldri har oppnådd noe som helst innen fysikk eller oppdagelsesferder. Kjellerstua med Youtube på TV-en er det lengste de kommer i livet.

Reis til den jævla iskanten og dokumenter den. Seil rundt Antarktis og bevis at distansen er mange ganger lenger enn alle verdens skipskapteiner påstår i dag. Bygg en rakett og bevis at jorda ser flat ut fra low earth orbit.

Flatjordere pisser på tusenvis av forskere som har dedikert livene sine til å bringe teknologien videre. Samtidig har de arroganse til å prøve å latterliggjøre 99,99% av befolkningen som ikke har flat hjerne.

iskanten, alle globe folk som vil diskutere snakker om den , ja den finnes på antarktis, det er isen opp til platået. Setter man kursen rundt jorden så seiler du i ring rundt jorden(ikke rundt en kule)..... Det vil si rundt iskanten hele veien  og avstandene ja da må man faktisk seile der..et av problemene er at det ikke er lov på ferdes sør for 60 breddegrad uten spes tilatelse. Jarle Anhøy prøvde..gikk ikke så bra med båten. ref antarktis traktaten anno 1950-1959

 

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
TheFatMan skrev (1 minutt siden):

Ja, ikke sant :)

 

Ja. Når man sikter på månen med en retningsstyrt antenne, så er det rimelig sikkert at det er månen man treffer.

Er det noe annet som er 1.3 lyssekunder fra jorden tror du?

 

Det går ikke å måle avstanden til solen med det utstyret. Selv om signalet kan bli kastet tilbake av soloverflaten vil det drukne i støyen som kommer fra sola.

Man kan jo gå ut fra at man treffer den eller dens elektro statiske hva nå enn de kaller d...

Jeg går ut fra at månen er plasma som de snakket om på 60 tallet før de "dro dit på papiret"

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Andrè den gode skrev (8 minutter siden):

iskanten, alle globe folk som vil diskutere snakker om den , ja den finnes på antarktis, det er isen opp til platået. Setter man kursen rundt jorden så seiler du i ring rundt jorden(ikke rundt en kule)..... Det vil si rundt iskanten hele veien  og avstandene ja da må man faktisk seile der..et av problemene er at det ikke er lov på ferdes sør for 60 breddegrad uten spes tilatelse. Jarle Anhøy prøvde..gikk ikke så bra med båten. ref antarktis traktaten anno 1950-1959

Hvor langt, målt i nautiske mil, er det å seile rundt Antarktis?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Andrè den gode skrev (27 minutter siden):

Bare vis meg beveis på at en mann eller farkost har forlatt jorden du og legger jorden bak seg mens den forsvinner sakte bort på kula du tror du lever på . Vis det uomtvistelige beviset ..Du og dine belivers har 50 år med vitenskap og milliarder av kroner, droner farkoster og minnebrikker tilgjengelig. Så kom igjen. ?

Det sydkorset du snakker om, er da karlsvogna opp ned også eller noe i den duren?

Du vrir deg unna i kjent stil. La oss si at vi aldri har forlatt jordkloden, siden det er det eneste du har i hodet. 

Sydkorset har jeg sett selv, og det er definitivt ikke Karlsvogna opp ned. Du mener at alle som bor sør for ekvator er idioter som ikke skjønner det? Du mener alle som i århundrer har navigert etter Sydkorset fordi det står rett i sør var idioter? Og det kommer fra en som er så arrogant at han bare har en tanke i hodet.

Begynne å tenke sjøl i stedet for å dilte etter Eric Dubay og ta alt hva en yogainstruktør i Thailand sier for god fisk.

Hva med det vi kan se selv? Sola står over Mexico når den går ned i Oslo om sommeren. 7000 km unna!! Tenk litt på det du. Den skal liksom være 50 km i diameter eller noe sånt, men vi ser den i samme størrelse om kvelden som vi har sett hele dagen. Ikke begynn med at den blir mindre før den går ned. Flatjordinger er allergiske mot solfilter, og for sikkerhets skyld bruker de aldri det. Uansett, en klode med 50 km i diameter ville vi ALDRI sett på 7000 km avstand.

Jeg gir fan i om vi har forlatt jorda eller ikke. De bevisene jeg kan se med mine egne øyne holder for meg, men du må bli fortalt hva du skal tro av Eric Dubay, Jeranism, Rob Skiba og andre kjeltringer.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Andrè den gode skrev (14 minutter siden):

iskanten, alle globe folk som vil diskutere snakker om den , ja den finnes på antarktis, det er isen opp til platået. Setter man kursen rundt jorden så seiler du i ring rundt jorden(ikke rundt en kule)..... Det vil si rundt iskanten hele veien  og avstandene ja da må man faktisk seile der..et av problemene er at det ikke er lov på ferdes sør for 60 breddegrad uten spes tilatelse. Jarle Anhøy prøvde..gikk ikke så bra med båten. ref antarktis traktaten anno 1950-1959

 

 

 

Mariusz Koper seilte rundt Antarktis i 2018 og brukte 72 dager og 6 timer på bragden. Hvor mye lengre tid ville han brukt dersom vi hadde brukt flatjordernes kartverk?

https://www.yachtingworld.com/voyages/sailing-antarctica-record-breaking-voyage-around-southern-continent-123341

sailing-antarctica-southern-ocean-map-630x394.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vendée Globe går av stabelen hvert fjerde år.

https://www.vendee2020vision.com/the-vendee-globe

Foreslår flatjordingene melder på en egen båt og sender en representant ut for å bevise at distansen som blir seilt rundt den sørlige halvkule egentlig er dobbelt så lang som deltakerne har påstått i alle år!

Er også veldig interessert i hvilket kart de bruker til navigasjon der nede.

Endret av Fibonacci
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Andrè den gode skrev (9 minutter siden):

Man kan jo gå ut fra at man treffer den eller dens elektro statiske hva nå enn de kaller d...

Jeg går ut fra at månen er plasma som de snakket om på 60 tallet før de "dro dit på papiret"

 

Hva den er lagd av er ikke en del av mitt spørsmål. For å summere opp. Det tar radiobølger ca 2.5 sekund tur retur månen. Det har jeg prøvd i praksis. Det tilsier at avstanden til månen er ca 400 000 km hvis man bruker lyshastigheten som grunnlag. Enig så langt?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
TheFatMan skrev (31 minutter siden):

Hva den er lagd av er ikke en del av mitt spørsmål. For å summere opp. Det tar radiobølger ca 2.5 sekund tur retur månen. Det har jeg prøvd i praksis. Det tilsier at avstanden til månen er ca 400 000 km hvis man bruker lyshastigheten som grunnlag. Enig så langt?

hvis man bruker lyshatigheten som grunnlag så kan du si det, da er vi over på matematikken som er laget til for at dette skla passe:-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...