Gå til innhold

Samsung Galaxy S7/S7 Edge diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg lot vær å plugge laderen i etter at jeg oppdaterte og formaterte alt i natt, for å se hvor mye jeg ville miste de neste 8-ish timene. La fra meg telefonen da jeg hadde 46% igjen, og våknet opp etter 8 timer med 44%, så dette ser ekstremt bra ut så langt. 

Endret av µT.
Lenke til kommentar

 

Jeg lot vær å plugge laderen i etter at jeg oppdaterte og formaterte alt i natt, for å se hvor mye jeg ville miste de neste 8-ish timene. La fra meg telefonen da jeg hadde 46% igjen, og våknet opp etter 8 timer med 44%, så dette ser ekstremt bra ut så langt. 

Og du har ikke satt den tilbake til fabrikkinnstillinger?

 

Jo, det var det første jeg gjorde etter oppdateringen, og jeg gjenopprettet ingenting (innstillinger, apps) heller. Tar meg noen ekstra minutt å endre innstillinger etc. tilbake, men samtidig er det en del nye innstillinger, så det er vel like greit å gå igjennom dem igjen. Ellers er det lurt å sette den tilbake til fabrikkinnstillinger etter en "base-oppdatering" (i.e Windows XP, Windows 7, Windows 8, Windows 10, Android 5.1, Android 6.0, Android 7.0 etc.). Nougat har en del endringer under panseret, så det er anbefalt, dog ikke "nødvendig" (før man merker en eller annen merkelig glitch/bug selvfølgelig).

Endret av µT.
Lenke til kommentar

Det er ganske utrolig kor jævlig menyane/ikoner ser ut før ein får lagt inn Nova Launcher.  Bruker sjøl også Pixel-theme-pakken, kan anbefales.  Med Nova og nugat 7.0 vart dette riktig så lekkert! :)  Eg er ingen jailbrake/hacker-konge, men Nova launcher er nesten obligatorisk vil eg tørre å påstå.  

Lenke til kommentar

Det er ganske utrolig kor jævlig menyane/ikoner ser ut før ein får lagt inn Nova Launcher.  Bruker sjøl også Pixel-theme-pakken, kan anbefales.  Med Nova og nugat 7.0 vart dette riktig så lekkert! :)  Eg er ingen jailbrake/hacker-konge, men Nova launcher er nesten obligatorisk vil eg tørre å påstå.  

Kjørte Nova et par måneder etter et par år med Aviate, men jeg ble aldri helt komfortabel med det. Endte tilbake til Aviate for et par uker siden. rart det der :p

Lenke til kommentar

 

Det er ganske utrolig kor jævlig menyane/ikoner ser ut før ein får lagt inn Nova Launcher.  Bruker sjøl også Pixel-theme-pakken, kan anbefales.  Med Nova og nugat 7.0 vart dette riktig så lekkert! :)  Eg er ingen jailbrake/hacker-konge, men Nova launcher er nesten obligatorisk vil eg tørre å påstå.  

Kjørte Nova et par måneder etter et par år med Aviate, men jeg ble aldri helt komfortabel med det. Endte tilbake til Aviate for et par uker siden. rart det der :p

 

 

 

Aviate faktisk. Takk for tipset! Alltid kjekt å teste ut nye ting. 

 

edit: Endelig WIFI-tale på plass! har så dårleg dekning her så det skal bli knall å teste! 

Endret av _KroSjefen_
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er ganske utrolig kor jævlig menyane/ikoner ser ut før ein får lagt inn Nova Launcher.  Bruker sjøl også Pixel-theme-pakken, kan anbefales.  Med Nova og nugat 7.0 vart dette riktig så lekkert! :)  Eg er ingen jailbrake/hacker-konge, men Nova launcher er nesten obligatorisk vil eg tørre å påstå.  

Hah, jeg har brukt Nova siden, tja, det var et lite prosjekt på XDA, men har enda ikke installert det igjen etter oppdateringen. Tror jeg egentlig bare prøver å bruke Samsung launcheren for nå, siden jeg egentlig aldri har brukt det. Det varer vel dog i noen timer til før jeg går tilbake igjen til Nova, selv om Samsung sin launcher ikke er direkte dårlig, men jeg er vel bare vant til flere tilpasningsvalg osv som Nova gir oss. Ellers er Action Launcher 3 også et veldig godt valg om du er litt lei Nova og kunne tenkt deg å prøve noe annet. 

Lenke til kommentar

Har TEN på min Edge og lurer på at flashe den til NEE, ka må eg gjøre for at ikkje miste innstillinger og resten eg har på den. Har vel noe med den der HOME CSC filen at gjøre. Er 2 CSC filer på den eg laste ned. Men hvem skal eg bruke. 

Er lei av at vente på Telenor firmware

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ser at volte-symbolet er borte. Nå veksler den mellom 4G og WiFi-tale alt etter om WiFi er tilgjengelig. Men er volte nå borte, eller er jeg litt grønn?

Volte-ikonet har blitt erstattet av et "4G-tale" ikon, kun en kosmetisk endring.

Endret av mandela
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har TEN på min Edge og lurer på at flashe den til NEE, ka må eg gjøre for at ikkje miste innstillinger og resten eg har på den. Har vel noe med den der HOME CSC filen at gjøre. Er 2 CSC filer på den eg laste ned. Men hvem skal eg bruke. 

Er lei av at vente på Telenor firmware

Stemmer, hvis du bruker en ny versjon av Odin kan du bruke "HOME CSC" i stedet for "CSC" for at flashingen skal fungere som en FOTA hvor brukerdata ikke røres.

Lenke til kommentar

 

Har TEN på min Edge og lurer på at flashe den til NEE, ka må eg gjøre for at ikkje miste innstillinger og resten eg har på den. Har vel noe med den der HOME CSC filen at gjøre. Er 2 CSC filer på den eg laste ned. Men hvem skal eg bruke. 

Er lei av at vente på Telenor firmware

Stemmer, hvis du bruker en ny versjon av Odin kan du bruke "HOME CSC" i stedet for "CSC" for at flashingen skal fungere som en FOTA hvor brukerdata ikke røres.

 

Takker, da gjør eg det og satser på at eg får uppdate til Nougat etterpå

Lenke til kommentar

Eg flasha fra TEN til ein nordisk (NEE) for så og ta ein UK (BTU) For og få wifi tale for ein mnd siden. Å flashe den siste nordiske NEE android 7.0 som kom i dag vil vel ikkje få telefonen inn att i normal/automatisk oppdatering syklus? Må vel vel vente til telenor varianten er kommen ut??

Endret av fhoeghei
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...