Gå til innhold

Hva hvis trump blir president?


Anbefalte innlegg

Den rigging-videoen har vært snakket om på CNN USA og flere andre kanaler masse det siste døgnet.

 

Mannen som lagde den skal også ha stått bak Planned Parenthood-videoen som viste seg å være en snedig redigering med uttak av samtale som en bare får bruddstykker av et tenkt scenario. Han er tidligere straffet, og er en kjent konservativ operatør som har lagd flere lignende videoer hvor ting fremstilles som eksempler på kritikkverdige ting, selv om det beskrevne i realiteten ikke fant sted.

 

Men pga. at det på ganske overbevisende vis ser ut som noe kritikkverdig foregår, har to av personene i videoen mistet jobben, selv om etterforskning ikke har funnet bevis på at det som omtales fant sted. Donna Brazile, den nye sjefen i DNC har også uttalt seg om saken, og denne uttalelsen har også vært dekket i media.

 

Så kan man tro eller tvile på det ettersom hva man foretrekker, men det har utvilsomt vært oppe i media. Kanskje ikke i norske medier dog.

 

Edit: forøvrig er det også sjanser for at det blir nevnt under debatten i kveld, foran 50+ millioner seere.

Endret av xRun
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du titter på Jake Tapper/The Lead (CNN) etter pausen så snakkes det om den videoen igjen. Har vært omtalt i omtrent hvert program hele dagen.

 

Edit:

På CNN USA, ser nå at på CNNi går Quest Means Business med et innslag fra Vegas. Ser ikke så ofte på CNNi så glemmer iblant at det er forskjeller i innholdet.

 

Forøvrig har Trump invitert Obamas halvbror fra Kenya som en av sine gjester under kveldens debatt, og også en kvinne som har anklaget Clinton for seksuell mishandling.

Steve Bannen (Trumps campaign chair) har fortalt pressen at dette bare er en forsmak. Hva nå enn det betyr får man gjerne se i kveld. 

Endret av xRun
Lenke til kommentar

Den rigging-videoen har vært snakket om på CNN USA og flere andre kanaler masse det siste døgnet.

 

Mannen som lagde den skal også ha stått bak Planned Parenthood-videoen som viste seg å være en snedig redigering med uttak av samtale som en bare får bruddstykker av et tenkt scenario. Han er tidligere straffet, og er en kjent konservativ operatør som har lagd flere lignende videoer hvor ting fremstilles som eksempler på kritikkverdige ting, selv om det beskrevne i realiteten ikke fant sted.

 

Men pga. at det på ganske overbevisende vis ser ut som noe kritikkverdig foregår, har to av personene i videoen mistet jobben, selv om etterforskning ikke har funnet bevis på at det som omtales fant sted. Donna Brazile, den nye sjefen i DNC har også uttalt seg om saken, og denne uttalelsen har også vært dekket i media.

 

Så kan man tro eller tvile på det ettersom hva man foretrekker, men det har utvilsomt vært oppe i media. Kanskje ikke i norske medier dog.

 

Edit: forøvrig er det også sjanser for at det blir nevnt under debatten i kveld, foran 50+ millioner seere.

 

Vel nå har vi jo faktisk en her i tråden som i bunn og grunn sier at han er med på stemmesvindel opplegget selv da:

 

Heldigvis så stemmer ikke dine landsmenn på amerikansk valget. Jeg, på andre hånd skal hindre Trumps sjanser i vippestaten han MÅ vinne, ikke bare med min egen stemme, men jeg skal kjøre clinton støttere til valglokalene.

Akkurat som de sier de gjør her:

https://www.youtube.com/watch?v=hDc8PVCvfKs

Endret av StormEagle
Lenke til kommentar

 

Den rigging-videoen har vært snakket om på CNN USA og flere andre kanaler masse det siste døgnet.

 

Mannen som lagde den skal også ha stått bak Planned Parenthood-videoen som viste seg å være en snedig redigering med uttak av samtale som en bare får bruddstykker av et tenkt scenario. Han er tidligere straffet, og er en kjent konservativ operatør som har lagd flere lignende videoer hvor ting fremstilles som eksempler på kritikkverdige ting, selv om det beskrevne i realiteten ikke fant sted.

 

Men pga. at det på ganske overbevisende vis ser ut som noe kritikkverdig foregår, har to av personene i videoen mistet jobben, selv om etterforskning ikke har funnet bevis på at det som omtales fant sted. Donna Brazile, den nye sjefen i DNC har også uttalt seg om saken, og denne uttalelsen har også vært dekket i media.

 

Så kan man tro eller tvile på det ettersom hva man foretrekker, men det har utvilsomt vært oppe i media. Kanskje ikke i norske medier dog.

 

Edit: forøvrig er det også sjanser for at det blir nevnt under debatten i kveld, foran 50+ millioner seere.

Vel nå har vi jo faktisk en her i tråden som i bunn og grunn sier at han er med på stemmesvindel opplegget selv da:

Heldigvis så stemmer ikke dine landsmenn på amerikansk valget. Jeg, på andre hånd skal hindre Trumps sjanser i vippestaten han MÅ vinne, ikke bare med min egen stemme, men jeg skal kjøre clinton støttere til valglokalene.

Akkurat som de sier de gjør her:

https://www.youtube.com/watch?v=hDc8PVCvfKs

Du mener det er galt til å kjøre naboene mine til valglokalene? Hvorfor?
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Å gå til krig mot Russland som med høy sannsynlighet kan føre til atomkrig slik som Clinton ligger an til å gjøre er "litt" værre enn å dra noen groviser i garderoben...

https://www.youtube.com/watch?v=NTmPnEsKsfw

 

Å provosere den Russiske bjørnen er ikke noe man skal ta lett på for å si det mildt. Spesiellt etter nyhetene om Russlands flytting av ballistiske atomvåpen til Kaliningrad.

Endret av StormEagle
Lenke til kommentar

Så Hillary Clinton sidestiller "cyberangrep" med vanlig krig (i videoen i innlegget over). Ifølge Snowdens avsløringer har da USA angrepet hele verden ... Snakk om dobbeltmoral.

 

Det er bare så mye å ta av for den som vil avkle Hillary. Trump kunne lett ha vunnet, men han er bare opptatt av å snakke om seg selv. Får vi se et under i nattens debatt? Helt usannsynlig, selvfølgelig, men håpet lever.

Endret av Horten Market
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Originalposten var ikke min, men svarer på denne likevel.

 

 

Vi kan jo begynne å liste påstandene dine da, som var riktig mange i en kort paragraf:

 

- Trump støtter tortur? (kan godt hende, men det gjør jo alle i USA, inkludert Hitlery)

https://www.theguardian.com/us-news/2016/jun/28/donald-trump-ohio-rally-isis-torture-tpp-rape

Det er rimelig klart at Trump støtter gjeninnføring av tortur.

 

 

- Trump slenger dritt til helter (???)

Først og fremst kan man vel dra frem uttalelsen hans om at han liker bedre helter som ikke har blitt tatt i fangenskap, når han refererer til republikaneren John McCain som har vært POW.

 

Videre kan vi trekke inn kommentarene til Khan-familien, foreldrene til soldat som døde i midt-østen (selv om dette var kritikk til familien til en helt, ikke til helten selv).

 

- Trump tar damer i skrevet (Er det propaganda eller er det sannhet?)

Jeg antar du vil helle mot propaganda, og jeg vil helle mot sannhet. Realiteten er sannsynligvis en plass midt i mellom. Vi kan jo sammenligne med Bill Clinton-sakene på 90-tallet. Kanskje noen av dem var falsk, personer som ville ha sine "10 minutes of fame", men noen viste seg også å være ekte.

 

- Putin er et svin (kjent vestlig propaganda)

Jeg drar inn en annen persons påstand her om at Obama var like ille som Putin. I mine øyne er Putin "et svin", ja, i den forstand at han styrer landet sitt i en retning som gir mindre ytringsfrihet og demokrati. Endret av Reeve
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Forferdelig å høre Clinton snakke utenrikspolitikk, kjerringa er akkurat på det området gæren klasse second to none. Hisser opp til respektløshet og fiendtlighet overfor Russland, men slipper unna i media gang etter gang. Klarer på toppen av det hele og vri det til noe negativt at Trump ønsker et godt forhold til Russland. Klassisk amerikansk politiker-retorikk, med masse patriotisk aggresjon som til syvende og sist vil sette store deler av verden i fare.

Endret av Amoralsk
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Gitt at Trump nå taper løfter jeg blikket og ser allerede fremover mot valget i 2020.

 

Da skal Kanye West stille og Kim Kardashian blir da first lady.

 

Kanskje kommer Trump tilbake, sterkere enn noen gang.

 

Jeg tror det er mye å glede seg til i 2019/2020.

 

:D Det verste er at jeg tror faktisk du har rett. Jeg tror ikke Trump vinner, men når en sånn fyr kommer såpass nærme som han gjør så sier jo det sitt om hvor lei amerikanerne er av politikere, og at mange er villige til å ta hvem som helst så lenge han eller hun ikke har vært i politikken før han eller hun stiller til valg.

 

Men jeg må si jeg synes synd på amerikanerne nå. Ikke at jeg liker USA. Jeg liker deler av landet og jeg har møtt noen fantastiske mennesker som er fra USA, men landet som helhet har jeg lite sansen for. Det er et ekstremt gammeldags land, og jeg liker ikke forholdet de har til religion, seksualitet, våpen, abort, krig osv. Men tenk at det har kommet dit at amerikanerne må velge ny president, og valget står mellom Clinton og Trump, to fæle kandidater. Clinton som prototypen av en politiker. Grådig, falsk og som alltid virker å ha noe å skjule. Ei dame med konstante agendaer og som aldri virker å ta ansvar for noe av det hun driver med.

 

Og så var det Trump da. Der er listen så lang at man vet ikke hvor man skal begynne. Det er skremmende og komisk på samme tid. Så komisk at en del av meg har lyst til å se hvordan det går med han som president i USA. Skremmende fordi USA har en så viktig del i en verden som dessverre henger sammen. Å ha Trump som USAs president blir litt som at Sarah Palin skulle bli USAs første kvinnelige president. Det kan umulig gå bra. Det kommer til å bli så mange konflikter at det ender med borgerkrig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hillary så veldig skremt ut da Trump begynte å snakke om hvordan partnerene hennes hadde betalt folk for å lage bråk på Trump-rallies.

 

Du tror Hillary blir veldig nervøs etter 30 år i politikken av det store korttenkte barnet hun nå møter? Forstår du ikke at dette er en eneste stor spøk for henne som profesjonell og at han er det desidert letteste menneske å debatere og definert som en drømmemotstander nettopp fordi han ikke har så voldsomt med kunnskap om noe som er relevant.

 

Det er en grunn til at selv republikanske velgere for tredje debatt på rad nå har kåret henne som vinner. Alle uten Trump brillene på ser jo at dette bare er en whiny little bitch. Han avskriver jo seg selv hele veien, igår klarte han jo å begå bortimot politisk selvmord på scenen... Så håper du ikke har puttet alt for mye håp inn i denne blindveien her, dette blir landslide som seg hør og bør.

 

Syntes Obama som vanlig did put it right:

https://www.youtube.com/watch?v=WeF0XBiLFLg

Endret av Thoto79
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Så håper du ikke har puttet alt for mye håp inn i denne blindveien her, dette blir landslide som seg hør og bør.

 

 

Hehe, nå må ikke du misforstå.. om Trump eller Hillary vinner er helt likegyldig for meg.. :)

 

Som sagt så er det både positive og negative sider rundt begge kandidatene.

Men om Trump vinner så blir det jo mot alle odds siden media har et greit bias mot den ene kandidaten:

 

Endret av geita_
Lenke til kommentar

 

 

 

Så håper du ikke har puttet alt for mye håp inn i denne blindveien her, dette blir landslide som seg hør og bør.

 

Hehe, må må ikke du misforstå.. om Trump eller Hillary vinner er helt likegyldig for meg.. :)

 

Som sagt så er det både positive og negative sider rundt begge kandidatene.

Men om Trump vinner så blir det jo mot alle odds siden media har et greit bias mot den ene kandidaten:

 

Tror ikke media bias spiller en stor rolle idag fordi folk ser på/leser media som reflekterer deres egne bias. Dine linker nesten alltid har en bias som reflekterer dine meninger, ikke sannt? Hvis du ser lite på andre media enn dette så påvirker det du kaller mainstream media noe betydelig

 

Dette bidrar til polariseringen vi ser idag, og som hindrer demokratiet, når det finnes ingen kilde alle stoler på. Alt kan bortforklares som media bias, selv akademiske, vitenskapelige fakta n

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...