Gå til innhold

Hva hvis trump blir president?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Se for deg en ufyselig Trump frir til kvinnene: Jeg skal personlig fingre musa til alle kvinner som stemmer på meg. Og jeg er flink - jeg tar meg god tid.

 

For en ekkel, mannssjåvinistisk og kvinneundertrykkende jævel, ville alle sagt. Men når Madonna tilbød oralsex til Clinton-tilhengere, hylles hun over alt.

 

Du så ikke humoren i dette nei :)

 

Selv klarer jeg som regel å skille slik grise humor kontra ondsinnet humor som gjerne går på person, det er vel den siste der Donald er mest kjent for..

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Du så ikke humoren i dette nei :)

 

Selv klarer jeg som regel å skille slik grise humor kontra ondsinnet humor som gjerne går på person, det er vel den siste der Donald er mest kjent for..

Du/dere klarer tydeligvis ikke å registrere humor når det kommer fra en politisk motstander. Selv Vendela Kirsebom har fått med seg at Trump ikke snakker slik i fullt alvor:

 

Kirsebom ser ikke bort ifra at Trumps noe plumpe og mannssjåvinistiske utsagn på korrespondentmiddagen kan ha blitt ytret med et snev av humor.

- Det var kanskje en morsom tvist i det hele, men det ble litt mye - noe man jo også kan si om ham i dag.

 

Det kan bli for mye humor for surmagene på venstresiden, altså. Om de i det hele tatt evner å registrere den.

 

Om det var Hillary sjøl som hadde sagt det, så kunne det vært en bra sammenlikning..

Men Hillary er jo lesbisk, så hun måtte sette bort jobben til Madonna. ;)

Endret av Horten Market
Lenke til kommentar

Aldri likt Brita Møystad. Elendig filmkritiker, elendig programleder og elendig foredragsholder (sett vel rundt 3-4 med henne). Men hun nailet på reaksjonen sin i går. Herr Lysglimt er faen meg en type  :rofl:

 

https://www.facebook.com/NRKDebatt/videos/1862292274004069/

Morsom reaksjon, men den er også et alvorlig uttrykk for den totale mangelen på respekt hun har for andres meninger. Det er en holdning hun deler med mange sosialdemokrater. På radioen nettopp nå ble det debattert hvordan det i alle dager kan være mulig at en mann som Trump har over 40 prosent oppslutning. Svaret er selvfølgelig "demokrati", men det skjønner de ikke. Man får heller inntrykk av at det er demokratiets undergang at Trump er meningsbærer for millioner av amerikanere. Folk som eier demokratisk sinnelag, derimot, kan ikke annet enn å ta av seg hatten og hylle demokratiet for at dette er mulig.

Lenke til kommentar

Virker som om Trumps tilhengere gjerne er de samme som man finner i konspirasjonsteorimiljøet. Da begynner det i så fall å henge på greip hvorfor denne mannen klarer å høste tilhengere. Slike mennesker har jo gjerne en hang til usammenhengende svada og vås ikled store ord servet av en person som forveksler egen pondus med kloden vi lever på.

Leser fra tilhengere at mannen ikke er korrumpert....  så hopper de bukk over at han er den som sitter på andre siden av bordet og er den som betaler. 

 

Kan ikke forstå at det kan være like meningsfyllt å gå på dass når man tror meningen med besøket bare er å kline drit på papir. Men enkelte er vel så anti-etablishement at de gir faen i (in)konsekvensene så lenge man får yttret sin motstand på en eller annen måte.

Lenke til kommentar

Ekstremt kjedelig, forventet og mildt. Spesielt Goldman Sachs-talene; hun sa akkurat det man kunne forvente, uten at det stoppet Sanders-fansen fra å raljere om all korrupsjonen de talene måtte inneholde i månedsvis under primærvalgene. Jeg lo godt da jeg leste gjennom.

 

Ja men hva ser man egentlig etter i disse talene, det er vel mer det at hun har blitt betalt og møter opp hos en omstridt finansinstitusjon som ble tatt med buksa nede for svindel. Man kan være så markedsliberalist som man bare vil men som folkevalgt med politisk fartstis å støtte opp om slik umoral må man da reagere på? Syntes Bernie har helt rett i at det er en uting jeg og noe som utvilsomt er verdt å poengtere, siden det er generelt sett litt for mange som spiller med istedenfor å prøve og stoppe sånn type finansiell organisert kynisme. 

 

Om dette er nok for å svartmale Clinton som ett uærlig vesen eller at dette beviser at hun ikke har noe moralsk kompass evnt farlig for landet og verden, syntes jeg selvfølgelig ikke. Slik ting stiller seg på den politiske scenen der borte idag så burde disse wikileaksene her vært som en liten fotnote.

Lenke til kommentar

Clinton sa fra talerstolen i kveld at USA har 200 millioner registrete velgere, det høyeste noen gang. Kan interessen skyldes Trump? Demokratiet i USA har vært kritisert for urovekkende lav deltakelse tidligere. Kan den fæle Trump ha revitalisert det amerikanske demokratiet?

 

Muligens. En del analytikere sier at uansett hva Trump gjør galt eller Clinton gjør riktig, så tjener ikke hun prosenter i meningsmålingene. Hun har problem med å komme seg bort fra 44%-45% området...

 

Meningen med den analysen er vel at hun ikke tjener på ting som skjer.

 

Andre sier det kan bli relevant hvor mange stemmer Gary Johnson og Jill Stein får. Velgere som går til de går ikke fra Trump sin leir, de går fra Sanders sin leir, og fra Clintons leir.

 

Hvor mange som sitter hjemme kan også bli viktig.

 

Overraskende som du sier i en annen post at USA har så lav valgdeltagelse, det var jeg ikke klar over. Den er på full fart nedover. Det henger vel litt sammen med hvor mange i folket som godkjenner aktivitetene kongressen holder på med, som for noen år siden nådde et absolutt lavpunkt på rundt 10%. Virker som folk mister troen på demokratiet i USA, noe som er godt forståelig.

Lenke til kommentar

 

Ekstremt kjedelig, forventet og mildt. Spesielt Goldman Sachs-talene; hun sa akkurat det man kunne forvente, uten at det stoppet Sanders-fansen fra å raljere om all korrupsjonen de talene måtte inneholde i månedsvis under primærvalgene. Jeg lo godt da jeg leste gjennom.

 

Ja men hva ser man egentlig etter i disse talene, det er vel mer det at hun har blitt betalt og møter opp hos en omstridt finansinstitusjon som ble tatt med buksa nede for svindel. Man kan være så markedsliberalist som man bare vil men som folkevalgt med politisk fartstis å støtte opp om slik umoral må man da reagere på? Syntes Bernie har helt rett i at det er en uting jeg og noe som utvilsomt er verdt å poengtere, siden det er generelt sett litt for mange som spiller med istedenfor å prøve og stoppe sånn type finansiell organisert kynisme. 

 

 

Joda, jeg er enig med det, den bransjen har for mye makt og for lite moral, og politikerne burde ta tak i det. Det er bare det at jeg synes ikke det er overraskende fra Hillary, jeg forventet det fra før, og lekkasjene var på mange måter mildere enn man kunne forvente i mine øyne.

 

AtW

Lenke til kommentar

Joda, jeg er enig med det, den bransjen har for mye makt og for lite moral, og politikerne burde ta tak i det. Det er bare det at jeg synes ikke det er overraskende fra Hillary, jeg forventet det fra før, og lekkasjene var på mange måter mildere enn man kunne forvente i mine øyne.

 

AtW

Jeg tror innlegget du svarer på bare er et forsøk på å redde ansikt, eller et resultat av ad hoc-rasjonalisering. "Release the transcripts" var kanskje den mest brukte setningen under primærvalgene, og nå skal liksom innholdet ikke ha noe å si likevel? Det blir litt for beleilig for min smak.

 

Det er også litt spesiell retorikk å hevde at Clinton støtter svindel fordi hun holder en tale for Goldman Sachs ansatte.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...