Gå til innhold

Hva hvis trump blir president?


Anbefalte innlegg

En ting vi kan være enige om her er vel at det beste for USA er om vi hadde ekskludert begge kandidatene fra valget som upassende og farlige personer.

 

Det beste hadde jo vært å erstatte de med politiske områder folk kunne stemme på. Men hvis ikke det går kunne de blitt erstattet av nye kandidater.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror det Trump taler for er veldig aktuelt, men at Trump selv er feil person.

 

Nei. Jeg tror det er unngåelig at det må være "en slik person" når du forsøker på en stille revolusjon i USA. Samme type refleksjon har jeg om filmskaperen Michael Moore som tar opp sosiale tema, og fremstår som en litt klumsete og ufarlig type.

 

Med andre ord, man må unngå å virke altfor seriøs, hvis ikke så ender du brått opp med ei kule i skallen.

Lenke til kommentar

Husk at Trump er et symptom, ikke en sykdom. Jeg tror det Trump taler for er veldig aktuelt, men at Trump selv er feil person.

Trump har nevroser som hindrer hans politiske fremgang. Det blir en ny Trump uten så mange nevroser som er mindre ekstremt men lignende politiske syn.

 

Det blir aldri en slik bigot/sexist som Trump igjen. En blir ikke president uten noe betydelig støtte fra minoriteter og kvinner

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Å kalle det for en revolusjon blir litt... Feil.

 

Trump sin politikk er på mange måter en konsekvens for hans upassende personlighet, korte temperament, fearmongering og bølle-oppførsel, men jeg ser ikke på det som et nødvendig krav for å kunne drive med anti-establishment.

Det var det Ted Cruz hadde håpet på med sin anti-establishment oppførsel
Lenke til kommentar

Husk at Trump er et symptom, ikke en sykdom. Jeg tror det Trump taler for er veldig aktuelt, men at Trump selv er feil person.

Enig. Men jeg tror Hillary Clinton er MEGET redd for å tape. Taper hun mot en person som Trump vil det si mer om folkets motstand mot Hillary & Co enn FOR Trump. Det ville vært flaut for Clinton å tape mot en fjompeniss som Trump.

 

Jeg tror hele den politiske eliten skjelver.

Endret av zeebra
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Så håper du ikke har puttet alt for mye håp inn i denne blindveien her, dette blir landslide som seg hør og bør.

 

 

Hehe, nå må ikke du misforstå.. om Trump eller Hillary vinner er helt likegyldig for meg.. :)

 

Som sagt så er det både positive og negative sider rundt begge kandidatene.

Men om Trump vinner så blir det jo mot alle odds siden media har et greit bias mot den ene kandidaten:

 

 

Du er vel fornøyd så lenge det ikke ble the only reasonable choice som i Sanders du... Men godt er det uansett å se at den der muren ble for dum selv for den rasebevisste ;)

Endret av Thoto79
  • Liker 1
Lenke til kommentar

FiveThirtyEight's Nate Silver: Clinton Probably Finished Off Trump Last Night
http://fivethirtyeight.com/features/clinton-probably-finished-off-trump-last-night/
 

538 forecast - Chance of winning: Trump 13,8%, Clinton 86,2%   

http://projects.fivethirtyeight.com/2016-election-forecast/?ex_cid=rrpromo

 

 

Med mindre enn 3 uker igjen og større sjanser for at han ikke vinner enn at han vinner,

er det vel etterhvert ikke et urimelig spørsmål å stille: Hva om Trump ikke blir president.

Hva gjør Trump da. Hva er hans neste utspill eller planer etter et tap.

Blir det mer TV, evt. en egen kanal eller et program? Hva med hans brand, og hva med Don juniors og Ivankas brand, som delvis bygger på fatterns. 

Hva med profilerte republikanere som støttet ham, og nå må snu seg og fungere i et politisk landskap som ikke har Trump på toppen.

Lenke til kommentar

FiveThirtyEight's Nate Silver: Clinton Probably Finished Off Trump Last Night

http://fivethirtyeight.com/features/clinton-probably-finished-off-trump-last-night/

 

538 forecast - Chance of winning: Trump 13,8%, Clinton 86,2%

http://projects.fivethirtyeight.com/2016-election-forecast/?ex_cid=rrpromo

 

 

Med mindre enn 3 uker igjen og større sjanser for at han ikke vinner enn at han vinner,

er det vel etterhvert ikke et urimelig spørsmål å stille: Hva om Trump ikke blir president.

Hva gjør Trump da. Hva er hans neste utspill eller planer etter et tap.

Blir det mer TV, evt. en egen kanal eller et program? Hva med hans brand, og hva med Don juniors og Ivankas brand, som delvis bygger på fatterns.

Hva med profilerte republikanere som støttet ham, og nå må snu seg og fungere i et politisk landskap som ikke har Trump på toppen.

Han greier seg bra som Sarah Palin gjorde kanskje med de samme supportere

Lenke til kommentar

 

Jeg tror det Trump taler for er veldig aktuelt, men at Trump selv er feil person.

 

Nei. Jeg tror det er unngåelig at det må være "en slik person" når du forsøker på en stille revolusjon i USA. Samme type refleksjon har jeg om filmskaperen Michael Moore som tar opp sosiale tema, og fremstår som en litt klumsete og ufarlig type.

 

Med andre ord, man må unngå å virke altfor seriøs, hvis ikke så ender du brått opp med ei kule i skallen.

 

 

 

Å kalle det for en revolusjon blir litt... Feil.

 

Trump sin politikk er på mange måter en konsekvens for hans upassende personlighet, korte temperament, fearmongering og bølle-oppførsel, men jeg ser ikke på det som et nødvendig krav for å kunne drive med anti-establishment.

 

Samtidig er han også en "klovn" og det er poenget mitt.

 

Altså, i stormakt-nasjoner godtar "det skjulte etablissementet" høyrøstede "klovne-stemmer", men ikke "seriøse revolusjonære" som evt. vil snu for mye på ting.

 

Se hva som skjedde med John F. Kennedy og Martin Luther King.

 

Og det er ikke bedre f.eks. i Russland.

 

Boris Nemtsov var en skarp hjerne

a4qx__640x400_47809500.jpg

 

og han endte slik, likvidert på åpen gate

20150307_blp902_0.jpg

 

 

 

Mens "klovnen" Vladimir Zhirinovsky, tillates å hugge i øst & vest og være rabiat.

dfe25aa74141bee5917f68362ae04beb.jpg

 

 

edit: bare for å konkludere hva jeg mener; både Trump og Zhirinovsky kan være potensielle Presidenter i sine hjemland og bli godtatt av "den skjulte makten", tiltross for sin retorikk og meninger, fordi de samtidig har "klovne-faktoren" og dermed ikke utgjør en reell trussel.

Endret av Mr.M
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Trump og Clinton skal være gjester på en tradisjonell veldedighetsmiddag i kveld.
Wait for it: Trump and Clinton are supposed to trade jokes tonight at Dolan’s Al Smith dinner
https://www.washingtonpost.com/news/acts-of-faith/wp/2016/10/20/wait-for-it-trump-and-clinton-are-supposed-to-trade-jokes-tonight-at-a-catholic-dinner/
http://www.cbsnews.com/news/donald-trump-hillary-clinton-2016-al-smith-dinner/
 
Tradisjonelt har presidentkandidatene pleid å vitse om seg selv og hverandre under denne middagen. De er forventet å vise sin humoristiske side. Pga. det betente forholdet mellom de to er det knyttet stor interesse til hvordan det utarter seg denne gangen. 

Lenke til kommentar

Let me rephrase: the apparent contentious relationship between the two candidates.

 

Eventet starter 9pm ET (03:00 norsk tid, middagen starter en time tidligere), og kan ses direkte via CBS News her:

http://www.cbsnews.com/live/

 

Gikk ikke akkurat på skinner detta for Donalden, ikke dette heller.. hehe. Snakker om å skyte seg i foten gang på gang på gang, mannen brukte altså en veldedighetsmiddag for å score billige politiske poeng og svartmale Clinton, noe som ikke nødvendigvis alltid vil falle i smak hos anstendige mennesker :p

 

Buet ut på veldedighetsmiddag

Endret av Thoto79
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...