Gå til innhold

Halo 5 kaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

Jeg er ikke spesielt god i MP-spill lengre, så nå var det grusomt godt å få en runde i Team Slayer hvor jeg fikk 15-3-4. Følte meg god. Så godt a gitt.

Ikke jeg heller.. Hadde mine glansdager i Halo: Reach jeg. Så K/D ratioen min er tragisk :(

Men jeg føler egentlig at MP-delen er bare gjort sånn halvveis? Ser ikke pent ut, og er mye mer rotete på en måte. Lite valgmuligheter har man også, både med tanke på costumisation-delen og våpen/nades. Jeg har alltid likt plasmanaden, men får brukt den så sjelden nå.

Jeg vet ikke helt jeg, tror jeg er litt skuffa over multiplayer altså.

Hva mener du? Dette er ikke Halo 4 hvor du får loadouts. Noe jeg er sjeleglad for. Så mye styr med armer abillites etc etc. Halo er slik den burde være, eneste minuset er at man ikke starter med BR/DMR men det det kommer vel en ranked playlist med det på. Halo er slik det burde være, essensen av powerup våpen og viktigheten av å plukke opp våpen og nades etc er det som er Halo. Det er faktisk noe av det beste med Halo at du må kjempe for å få disse våpnene.

Sorry men for å si det men customnation av loadouts er skikkelig nubish nivå. Det betyr at man basicly er en walking tank og ikke trenger noe annet på banen egentlig.

 

Likte loadouts jeg. DMR'n var alltid med, den har de forsåvidt "ødelagt" i 5'ern. Vil heller ha den av den gamle typen, og ha dette i SWAT istedenfor BR'n.. 

Nubish nivå faktisk, loadouten handlet om å ha en valgfrihet. Man brukte det man likte best, rett og slett. Men jeg liker virkelig ikke AR, så sikkert derfor jeg er litt furt. 

Lenke til kommentar

 

 

 

Jeg er ikke spesielt god i MP-spill lengre, så nå var det grusomt godt å få en runde i Team Slayer hvor jeg fikk 15-3-4. Følte meg god. Så godt a gitt.

Ikke jeg heller.. Hadde mine glansdager i Halo: Reach jeg. Så K/D ratioen min er tragisk :(

Men jeg føler egentlig at MP-delen er bare gjort sånn halvveis? Ser ikke pent ut, og er mye mer rotete på en måte. Lite valgmuligheter har man også, både med tanke på costumisation-delen og våpen/nades. Jeg har alltid likt plasmanaden, men får brukt den så sjelden nå.

Jeg vet ikke helt jeg, tror jeg er litt skuffa over multiplayer altså.

Hva mener du? Dette er ikke Halo 4 hvor du får loadouts. Noe jeg er sjeleglad for. Så mye styr med armer abillites etc etc. Halo er slik den burde være, eneste minuset er at man ikke starter med BR/DMR men det det kommer vel en ranked playlist med det på. Halo er slik det burde være, essensen av powerup våpen og viktigheten av å plukke opp våpen og nades etc er det som er Halo. Det er faktisk noe av det beste med Halo at du må kjempe for å få disse våpnene.

Sorry men for å si det men customnation av loadouts er skikkelig nubish nivå. Det betyr at man basicly er en walking tank og ikke trenger noe annet på banen egentlig.

 

Likte loadouts jeg. DMR'n var alltid med, den har de forsåvidt "ødelagt" i 5'ern. Vil heller ha den av den gamle typen, og ha dette i SWAT istedenfor BR'n.. 

Nubish nivå faktisk, loadouten handlet om å ha en valgfrihet. Man brukte det man likte best, rett og slett. Men jeg liker virkelig ikke AR, så sikkert derfor jeg er litt furt. 

 

loadout var den største feilen med halo serien ever , gir deg ingen grunn til og jobbe for kartkontroll sidne du ikke trenger våpen fra kartet . 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f

Forøvrig savner jeg noen av de gamle modesene fra tidligere halo spill, king of the kill, oddball etc. Håper det kommer etterhvert.

Huff, ja. Håper det kommer en egen Team Objectives-spilleliste snart med Oddball, King of the Hill, CTF og nye Stronghold.

I tillegg savner jeg Big Team Battle og Team Doubles.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Hvordan er flowen og farten i Online-delen? Er der jeg blir å henge mest tenker jeg. Er det nærmere CS/CoD/Battlefield eller er det nærmere de andre Halo-spillene? Tror jeg spurte tidligere uten å få svar.

Syns du er høy flow i BF-serien? Kan se at du mener det på enkelte CQB-maps, men generelt sett har alltid syns flowen i BF har vært lavere enn f.eks. i Halo-serien. 

Lenke til kommentar

Syns du er høy flow i BF-serien? Kan se at du mener det på enkelte CQB-maps, men generelt sett har alltid syns flowen i BF har vært lavere enn f.eks. i Halo-serien. 

 

Nja, ikke like mye som CoD/Titanfall og andre spill. Men føler at når jeg spiller BF så går det raskere/skjer mer enn når jeg spilte igjennom Halo: MCC her for en liten stund siden. Mulig det bare var uvant, men føltes ut som man gikk i sirup av og til. Leser at man kan sprinte så mye man vil i Halo 5 og litt thruster-gameplay er med. Virker spennende. 

 

Skulle ønske man fikk en trial her, slik at jeg kunne prøve og se om det var noe for meg, før et evt kjøp.

Lenke til kommentar

 

Syns du er høy flow i BF-serien? Kan se at du mener det på enkelte CQB-maps, men generelt sett har alltid syns flowen i BF har vært lavere enn f.eks. i Halo-serien. 

 

Nja, ikke like mye som CoD/Titanfall og andre spill. Men føler at når jeg spiller BF så går det raskere/skjer mer enn når jeg spilte igjennom Halo: MCC her for en liten stund siden. Mulig det bare var uvant, men føltes ut som man gikk i sirup av og til. Leser at man kan sprinte så mye man vil i Halo 5 og litt thruster-gameplay er med. Virker spennende. 

 

Skulle ønske man fikk en trial her, slik at jeg kunne prøve og se om det var noe for meg, før et evt kjøp.

 

med spring , trust og kort rewspan på power våpen så skjer det noe hele veien , er heller ikke de største kartene som brukes i mm akkurat nå . 

 

det er og mye nivåer , med klatring og ground slam og trusters må man følge med på ganske mye hele veien , jeg synes ivertfall ikke det kunne vært særlig mere intenst før det bare hadde blitt uovesiktelig og kaos ( selv om det blir kaos av og til og )

Lenke til kommentar

Liker forresten ikke at man ikke får opp hvem man møter. Nå vises det bare emblem før kampen starter.

Ikke at det har mye å si men jeg liker å ha oversikten over hvem jeg møter i kamper.

Så hvorfor har de gått bort fra det? Er det så folk ikke skal quite når de ser noen som ser ut som de er gode?

 

Jeg liker heller ikke det at du ikke får samme oversikten som tidligere på scoreboard. Liker å se hvor mange dobbel, trippel, overkill etc man får i kampen. Nå heter alt isteden for "multikill". Setter en tier på at du må innpå websiden deres for å få oversikten.

 

Håper de endrer dette, fjerner litt av hva man kan gjøre mens man venter på match.

 

Savner også veto systemet. Kanskje den kommer senere, for jeg tipper de ønsker at folk skal spille "alle" mapsa og modusene. Ser ikke helt poenget at folk skal spille en map generelt 80% ikke liker.

 

Så vil jeg også kritesere Warzone, Halo har gått inn som veldig andre spill med transaksjoner som vil gi deg en ganske stor fordel. Det er rett og slett trist, men de gjør vel hva de kan for å tjene noen ekstra slanter. Kommer ikke til å spytte en eneste krone på dette, men noen vil. Du kan selvfølgelig tjene og få pakker når du levler opp eller får RP fra kamper som man kan bruke på packs.

 

Arena mangler muligheten for å starte med BR/DMR. Bortsett fra det så har jeg ikke noe å klage på.

Lenke til kommentar

Liker forresten ikke at man ikke får opp hvem man møter. Nå vises det bare emblem før kampen starter.

Ikke at det har mye å si men jeg liker å ha oversikten over hvem jeg møter i kamper.

Så hvorfor har de gått bort fra det? Er det så folk ikke skal quite når de ser noen som ser ut som de er gode?

 

Jeg liker heller ikke det at du ikke får samme oversikten som tidligere på scoreboard. Liker å se hvor mange dobbel, trippel, overkill etc man får i kampen. Nå heter alt isteden for "multikill". Setter en tier på at du må innpå websiden deres for å få oversikten.

 

Håper de endrer dette, fjerner litt av hva man kan gjøre mens man venter på match.

 

Savner også veto systemet. Kanskje den kommer senere, for jeg tipper de ønsker at folk skal spille "alle" mapsa og modusene. Ser ikke helt poenget at folk skal spille en map generelt 80% ikke liker.

 

Så vil jeg også kritesere Warzone, Halo har gått inn som veldig andre spill med transaksjoner som vil gi deg en ganske stor fordel. Det er rett og slett trist, men de gjør vel hva de kan for å tjene noen ekstra slanter. Kommer ikke til å spytte en eneste krone på dette, men noen vil. Du kan selvfølgelig tjene og få pakker når du levler opp eller får RP fra kamper som man kan bruke på packs.

 

Arena mangler muligheten for å starte med BR/DMR. Bortsett fra det så har jeg ikke noe å klage på.

ikke noe serlig oversikt over medaljer der heller 

Lenke til kommentar

Jeg er Halo elsker, men hva faen er det tullet med req point/cards faenskapet. Spilte noen runder igår og om det ikke blir bedre så er jeg kjapt ferdig med multiplayeren der. Warzone som jeg gledet meg til, var jo bare tull. Vil ha saker utplassert på kartet, ikke alltid starte med en type våpen utenom hvis jeg bruker points til å velge noe annet. 

 

Og hvorfor slutter spillet som om det skulle vært en episode i et tell tale spill ? Kommer Halo 5 episode 2 neste måned ?

Endret av Eddie_Peddie
Lenke til kommentar

req points og kort er for og få våpen og utstyr til warzone , når du spiller arena så får du poeng og kort pakker som rewards . så om du spiller mye arena så har du mye utstyr til de få gangene du spiller warzone , om du spiller mye arena må du nokk bruke penger for og kunne gjøre det bra der . for min del har jeg spilt en kamp warzone og det kommer til og bli med den kampen , likte ikke konseptet i det hele tatt . 

Lenke til kommentar

Fikk fullført storyen på solo legendary i natt.  :) Siste bossen tok så sinnsyk lang tid, måtte gå over til litt arena etter en stund, blir ganske irriterende å høre samme dialogen før bossfighten om og om igjen i timesvis. Gikk egentlig fint etter første checkpoint, bortsett fra at jeg hadde ca 1 sek å dodge en laser på når jeg spawna.

 

Edit: Radaren er jo så og si useless siden det er sprint i gamet. Trodde en stund det var noe feil med radaren før jeg fant ut at det bare er 18 m rundt deg, som tar ca 1 sek å sprinte.

Endret av Yngve05
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Fikk fullført storyen på solo legendary i natt.  :)

Jeg bryr meg ikke noe særlig, men noen hadde nok satt pris på at du brukte ['spoiler]['/spoiler] (fjern   ' ) angående storyen :) 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...