Gå til innhold

Halo 5 kaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Følte det var veldig uvant å gå over til Halo 5 fra CoD/BF, men etter noen timer så ble man vant til det. Mulig at det er noe galt med styringen, som de endrer på. Tror det er akselerasjons-kurven når man beveger siktet som de endrer på kanskje. Hastigheten får man fikset på settings. Etter å ha blitt vant til siktingen så går det mye bedre, og har som regel gode runder. 

Lenke til kommentar

det er jo og en dead spot på stikka som mange klager på , jeg har ingen anelse om det påvirker meg , men jeg liker ikke helt den aks greia når man siker at den ikke er en gjevn kurve fra senter og ut 

de jobber hvist med en fix 

 

Update: 343 is doing something about it:

"One thing that has become clear in absorbing all your feedback is that Halo players want choice when it comes to controls. And with that in mind, we are also working on another little pet project that will allow even more precise tuning. This update will offer more custom fine-tuned control over controller settings (hint: independent vertical/horizontal sensitivities, the ability to calibrate your own dead zones, more granularity in sensitivity, and more). We hope to have that out for you in December and we will follow up with more details later."




film som viser sike aks https://youtu.be/UmGc_rpjGzo

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

FFA rank kan du nesten se helt bort fra. Kom 2 av 10 games blant de 3 beste og havnet i Onyx, hadde ikke engang en K/D ratio på 1.0. Vet ikke om 343 har gjort det vanskeligere å komme inn i Onyx, men med mindre du hadde noen dårlige 10 første kamper kan det virke som at det er blitt ordnet.

 

Vil mest sannsynlig tro det er folk som gjorde sine 10 ffa kamper tidlig og som etter å ha spilt noen runder i ettertid har fått en egentlig rating rundt plat/diamond, det vises bare ikke siden man ikke kan/kunne ranke ned fra onyx til diamond eller fra plat til gold.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Neste uke kommer ny utvidelse! Blir deilig med nytt Warzone map kjenner jeg :) Ser også ut til gode gamle rocket launcher kommer tilbake. Kan sjekkes ut her: https://www.halowaypoint.com/en-us/community/blog-posts/cartographer-s-gift-req-reveal

 

Noen som fortsatt spiller? Føler vel egentlig at H5 "døde" nesten like fort som H4, dessverre. For min del koser jeg med 5'ern fortsatt, og spiller noen ganger i uka. 

Lenke til kommentar

Noen som fortsatt spiller? Føler vel egentlig at H5 "døde" nesten like fort som H4, dessverre. For min del koser jeg med 5'ern fortsatt, og spiller noen ganger i uka. 

Har dessverre ikke rørt det siden BO3 kom ut! Noe som er synd, da jeg digget spillet. Spilte mye Arena og synes det er utrolig gøy. Problemet er at BO3 er så utrolig avhengighetsskapende og det blir lite tid til noe annet. 

Har kanskje 6-10 timer i Fallout 4 som også er et kanonbra spill, men som jeg ikke har fått tid til å spille. Metal Gear Solid: V har jeg bare 30% klart eller noe, og noen timer online. I tillegg så har jeg Star Wars: Battlefront som jeg egentlig vil ha, men venter til litt DLC er ute til neste år før jeg vurderer det.

 

Alt for sterk spill-høst til at man får tid til alt. Hadde det vært opp til meg hadde jeg vært på boksen 20 timer i døgnet, men det går ikke :p.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Neste uke kommer ny utvidelse! Blir deilig med nytt Warzone map kjenner jeg :) Ser også ut til gode gamle rocket launcher kommer tilbake. Kan sjekkes ut her: https://www.halowaypoint.com/en-us/community/blog-posts/cartographer-s-gift-req-reveal

 

Noen som fortsatt spiller? Føler vel egentlig at H5 "døde" nesten like fort som H4, dessverre. For min del koser jeg med 5'ern fortsatt, og spiller noen ganger i uka. 

Jeg spiller masse arena, Halo 5 har kommet seg som kompetitiv spill igjen.

Lenke til kommentar

Har hatt en pause fra Halo i jula pga dårlig internett hjemme hos family. 
Prøvde en liten tur i warzone og arena i går, kjenner det blir vanskelig å begynne å spille fast igjen. Det er noe rart med siktinga som er..ja.. bare merkelig. Ihvertfall når man har hatt en pause fra spillet. 
Men skal prøve å komme inn i det igjen :)

Lenke til kommentar

det kom masse nye instillinger for sikting i siste patch , som justering av inner og outer dead zone , og turn speed når du er i "turn mode" , siktingen er friskmeldt som den funker i dag .

hvordan sette opp aim i h5 

start med og sett inner dead zone til 0% , start et coustom game for deg selv , om stikka din ikke har drift ( siktet rører seg når du ikke rører på den ) så lar du inner dead zone være på 0% , om den rører på seg øk til den slutter . 

outer dead zone er ikke så vikting , men den justerer hvor på stikka turn mode starter om du synes det kommer for fort kan du redusere ned tallet her .
så har du turn sencetivety , som er hastigheten i turn mode , jeg satte min ned til 2 og føler det funker fint . 


det som ikke funker bra for tiden er latency probleme mot de dedikerte serveren i usa , så man føler man ikke får treff selv om man treffer på skjermen .

om folk spiller så heter jeg meetmareli på xlive og er på stortsett hver dag etter 8 .

Lenke til kommentar

det kom masse nye instillinger for sikting i siste patch , som justering av inner og outer dead zone , og turn speed når du er i "turn mode" , siktingen er friskmeldt som den funker i dag .

 

hvordan sette opp aim i h5 

start med og sett inner dead zone til 0% , start et coustom game for deg selv , om stikka din ikke har drift ( siktet rører seg når du ikke rører på den ) så lar du inner dead zone være på 0% , om den rører på seg øk til den slutter . 

outer dead zone er ikke så vikting , men den justerer hvor på stikka turn mode starter om du synes det kommer for fort kan du redusere ned tallet her .

så har du turn sencetivety , som er hastigheten i turn mode , jeg satte min ned til 2 og føler det funker fint . 

 

 

det som ikke funker bra for tiden er latency probleme mot de dedikerte serveren i usa , så man føler man ikke får treff selv om man treffer på skjermen .

 

om folk spiller så heter jeg meetmareli på xlive og er på stortsett hver dag etter 8 .

Har ikke justert noe annet enn sens og akselerasjon, funker fett, men kanskje ta en titt på de andre innstillingene. Ikke noe problem med å hitte heller. men om noen er sugen på å kjøre premade arena, så er det bare så adde meg. Atm Gold og klatrer rolig oppover, brukt 1 uke på å klatre fra silver haha, opp og ned hele forbanna tiden. Hjelper ikke å gjøre det bra for teamet når noen tullinger trekker deg hele laget ned. GT står under.

 

Om folk er sugen så kanskje lage et team? Er sugen på å spille litt seriøst igjen.

Endret av ZentiX
Lenke til kommentar

det er sikkert latencyen som gjør at du føler siktet er feil , halo 5 har store problemer med at europerer blir matchet in på de amerikanske dedikerte serverne , og tester viser vi får rundt 200ms i latency på disse , og da føles alt litt feil .

det er en 106 sider lang klagetråd på de offsielle forumene angående dette med eneste svar er "vi skal se på saken etterhvert".

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...