Gå til innhold

Dine 3 værste spillutviklere/selskap


Anbefalte innlegg

Hva ville du personlig sagt er dine 3 mest mislikte spillselskap og hvorfor?

 

Her er mine:

 

1: EA - behandling av ansatte, konstant crunch, kontroversielle valg, oppkjøp og ødeleggelse av tidligere gode selskap

 

2: Funcom - lærer aldri av sine feil, overambisiøs, dårlig kundetjeneste, selvdestruktiv

 

3: Ubisoft - Horribelt og satanisk online tjeneste (uPlay), utmelkede og ukretivt uoriginale IPer

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva ville du personlig sagt er dine 3 mest mislikte spillselskap og hvorfor?

 

Her er mine:

 

1: EA - behandling av ansatte, konstant crunch, kontroversielle valg, oppkjøp og ødeleggelse av tidligere gode selskap

 

2: Funcom - lærer aldri av sine feil, overambisiøs, dårlig kundetjeneste, selvdestruktiv

 

3: Ubisoft - Horribelt og satanisk online tjeneste (uPlay), utmelkede og ukretivt uoriginale IPer

 

Du har helt lik liste som meg, bare det at jeg setter Ubisoft på toppen og EA på 2. plass. 

Etter alle år med forferdelig Ghost Recon spill som ikke virker på PC (Co-Op) i det hele tatt så havner dette selskapet på topp.

Kontaktet support via mail og facebook og de valgte å enten ikke svare meg (På mail) og på FB så blå nektet de at det var et problem, selv om formumene dems er fylt med folk som er forbanna på at ting ikke virker/ustabilt.

Lenke til kommentar

Har ikke noe sterkt negativt forhold til noen spesielle men synes EA har gjort det veldig bra i det siste. Online tjenesten deres funker veldig bra, stabilt, gratis fullversjoner av eldre spill, pengene tilbake garanti etc.

Ubisoft håndterte ting veldig bra da de slapp Assassins Creed Unity ved at de tilbød gratis toppspill til alle som hadde kjøpt AC. Online tjenesten deres kan riktignok virke noe ustabil.

Lenke til kommentar

Eneste jeg missliker...eller det er feil ordvalg. Eneste jeg er skuffet over er Funcom.

 

Dem virker til å ikke være i stand til å lære av sine feil eller forandre seg til det bedre.

 

 

Jepp. men du vet det at de nå har annonsert et nytt SINGLE-PLAYER (oh lala) horror spill som heter The Park? Kommer i Oktober nå. Jeg ser på det som en siste sjangse til å forbedre seg :<

Lenke til kommentar

 

Jepp. men du vet det at de nå har annonsert et nytt SINGLE-PLAYER (oh lala) horror spill som heter The Park? Kommer i Oktober nå. Jeg ser på det som en siste sjangse til å forbedre seg :<

 

 

Ja, jeg krysser fingrene for at det blir et hyggelig gjensyn med hva gjengen i Funcom kan være i stand til å lage. :)

Endret av LarZen
Lenke til kommentar

Vanskelig å si. Ubisoft er nok de som skuffer meg mest akkurat slik som industrien er nå, men jeg prøver å se hvert enkelt spill for seg selv og ikke legge alt på utvikler/utgiver. Liker og tilgi, liker også å ta feil om ting. Syns det er greit og ha prinsipper, men jeg lager ikke prinsipper som kan hindre meg i og ha det gøy. Derfor jeg er fortsatt ganske åpen for spill fra hvem som helst. 

Endret av Akrabra
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ubisoft og EA for å prøve å prakke på oss enda flere drittprogrammer og kontoer vi ikke trenger - bare innse det, dere vil aldri overgå Steam bare ved å lansere et alternativ som kanskje ville vært nesten likeverdig hvis det hadde kommet samtidig og vært mindre buggete. Fuck off. Ubisoft slipper med andreplassen pga Rayman.

Husker også da 2K utelot free roam fra Mafia 2 for å selge det som DLC. Sjarmerende. Bronse.

 

MS kunne vært med i kampen hvis GFWL enda hadde eksistert.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar

EA, definitivt. Ledet an med å ta vekk lokal multiplayer på blant andre bilspill og SSX, som har ført til at andre har fulgt etter.  Å ikke kunne kjøre 2-player (politi og tyv) på f.eks Need for Speed er en forbrytelse.

Snart forsvinner vel lokal multiplayer på FIFA-spillene også.

Endret av bakalaka
Lenke til kommentar

EA, definitivt. Ledet an med å ta vekk lokal multiplayer på blant andre bilspill og SSX, som har ført til at andre har fulgt etter.  Å ikke kunne kjøre 2-player (politi og tyv) på f.eks Need for Speed er en forbrytelse.

 

Snart forsvinner vel lokal multiplayer på FIFA-spillene også.

EA, for min del er det nok at vi ikke har hørt noe som helst om SSX serien de siste 3 årene.

Lenke til kommentar

1. Valve. Maken til selvhøytidelig bullshit skal man lete lenge etter. De gjør akkurat hva faen de vil, og driter i om folk faktisk liker det. Half-Life 3? Kommer neppe til å bli utgitt noen gang. De har jo ikke klart å gi ut HL2: Episode 3 ennå. De har i tillegg prakket på oss Steam, og dermed gjort det de kan for å få monopol på PC-spill, uten at vi forbrukere har noe som helst vi skulle ha sagt. Liker du ikke Steam? Da får du droppe det meste av spill - selv fysiske. (Og dette synes folk er helt greit? WTF?) Det er ikke Steam i seg selv jeg hater, men at vi er tvunget til å bruke det. Liker heller ikke at folk er så raske til å godta det.

 

2. Nintendo. Ja, seriøst. Jeg er stor fan av Nintendospill, men selve selskapet er noe helt annet. En ting er blodprisene de tok for spillene sine på 80- og 90-tallet, med spill til 800kr og mer. (ja, du leste riktig. 800kr for et vanlig spill - ikke engang deluxe edition, collector's edition eller noe sånt. Kun en cartridge, esken og manual. Og dette var på 80-tallet, så i dagens valuta er prisen nok enda litt høyere - igjen., for et helt vanlig spill.) Det tok en evighet før de endelig forsto at dette med spilling på nettet ikke er en liten fase som kommer til å gå fort over, og selv i dag er dette noe de sliter voldsomt med. Til gjengjeld har de utnyttet det for alt de kan med svindyr DLC som ikke gjør stort. De lar oss laste ned demoer av spill via eShop, men av en eller annen idiotisk grunn er det svært begrenset hvor mange ganger vi får teste demoen. Demoen av Hatsune Miku: Project Mirai DX fikk jeg prøve en eneste gang, og da var det slutt. Vil jeg ha mer? Kjøp fullversjonen. For den saks skyld lastet jeg ned Pokemon Bank for å få pokemon'ene mine lagret på nettet, så jeg kan bruke dem i neste spill. Høres greit ut? Vel... banken i seg selv er gratis, men jeg må betale for å faktisk bruke den? WTF? For ikke å snakke om amiiboer... geezes... betale blodpris for å få en Skylanders-ripoff som ikke engang gjør noe som helst annet enn å lagre highscore eller oppsettet mitt på en eneste figur? Seriøst?

 

3. Bethesda. Morrowind var genialt da det kom. Siden da har det gått raskt nedover med hele selskapet. Oblivion var mye mer rent actionspill enn Morrowind, og Skyrim er på en eller annen måte klart å bli enda verre. Fallout 3 var gørrkjedelig, og Dishonored hadde så mange klisjéer på rekke og rad at jeg aldri gadd spille det noe særlig. Kom meg ut av kloakken, men da gadd jeg ikke mer. Håper virkelig at Fallout 4 blir noenlunde bra, men våger ikke håpe for mye ennå. Jeg frykter det bare blir enda mer klisjé actionspill, og enda mindre av det som gjør Fallout bra. Dishonored 2... tja, det kan vel neppe bli stort verre enn det forrige, så vi får se. Elder Scrolls 6... var nærmest blodfan av Arena og Morrowind, men nå vet jeg faktisk ikke om jeg bryr meg lengre.

Endret av Schreiber
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg elsker EA, fordi jeg spiller nesten bare Battlefieldspilla :p

 

Problemene er glemt når man er ute i battlefielden :)

 

Jeg håper du heller elsker DICE som lager battlefield spillene og ikke EA som gjør det de kan for å være kjipe mot både utviklerne og forbrukerne.

 

1. Valve. Maken til selvhøytidelig bullshit skal man lete lenge etter. De gjør akkurat hva faen de vil, og driter i om folk faktisk liker det. Half-Life 3? Kommer neppe til å bli utgitt noen gang. De har jo ikke klart å gi ut HL2: Episode 3 ennå. De har i tillegg prakket på oss Steam, og dermed gjort det de kan for å få monopol på PC-spill, uten at vi forbrukere har noe som helst vi skulle ha sagt. Liker du ikke Steam? Da får du droppe det meste av spill - selv fysiske. (Og dette synes folk er helt greit? WTF?) Det er ikke Steam i seg selv jeg hater, men at vi er tvunget til å bruke det. Liker heller ikke at folk er så raske til å godta det.

 

Litt av greia med Valve er jo at folk flest liker det de gjør, dermed har de fått den desidert største plattformen for salg av digitale spill. Tror du undervurderer litt hvor viktig det er, ta en titt på f.eks EA sin Origin eller Ubisoft sin Uplay og tenk deg om noe liknende det hadde vært standard måte å anskaffe spill på. Steam har masse ting gratis og på billigsalg, og har revolusjonert tankegangen bak digital distribusjon av spill med henhold til kvantum solgte produkter kontra pris pr enhet.

 

Du skjønner vel også at grunnen for at det meste av spill velger steam integrasjon i dag er på grunn av den rigide strukturen for online spilling som tilbys der. Det hadde vært mye mer tungvindt for oss forbrukere om utviklerne var ansvarlig for online infrastruktur pr produkt istedenfor en felles plattform slik det er nå.

 

Når det kommer til Half Life 3 så har jeg et svakt håp om at det kommer i forbindelse med VR brillene de samarbeider med HTC om. De har jo selv sagt at det må være noe helt unikt, storslått og nytt om de skal lage Half Life 3. En enorm storslått VR lansering hadde nok fått verdens gamere til å kollektivt kreme bokserne sine.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...