Gå til innhold

Mass Effect - Andromeda: Nyheter og diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Ja, er jo dette som er litt av greia med PC gaming. Det har sine fordeler og ulemper. Ytelse på forskjellige oppsett og hvor mye tid en bruker på modding kontra spilling osv. 

 

For min del så hadde jeg tenkt å spille Dark Souls 3 snart uansett, siden jeg ikke har fått testa DLC-ene ennå. Dypdykket i Mass Effect kommer det også. Får bare ikke håpe selve spillet er "rævva" da, men tviler på det.  :laugh:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Det er ikke rævva, det er bare den slowdown-greia som gjør at jeg mister helt lysten på å starte det opp. Har Witcher 3 og andre ting å spille som faktisk funker. Og som ikke har retarderte ansikter. Selv om den første ME:A patchen har lagt til bedre øyne.

Slowdown greia?

 

Lurer selv på dette. Har ikke noe problemer med dette verken på et GTX 750ti parra med en i3-4150 og 12GB RAM (resolution scale på 0.6, 1920x1080), eller en GTX 970 parra med en i5-4460 og 16GB RAM (2560x1080).

Lenke til kommentar

Ja det er et eller annet som skjer selv om jeg har mere enn nok hardware. Plutselig i cutscenes er det som om et "sirupfilter" slår seg på og frameraten stuper helt ned i 2-5 fps, det blir ikke "hakkete" men alle animasjonene går i sakte film, kamera snur seg i slow motion, også alt-tabber jeg et par ganger så er det smooth FPS igjen. Eller må bare ut av samtalen med "dramatisk" kamera.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Mens jeg har kost meg med DS3 så har jeg inni mellom tatt turen innom ME:A og testa innstillinger. Funker bra å nedskalere oppløsningen litt ja. En god del bilder i sekundet å hente nedover uten å miste noe særlig skarphet i bildet (på en 27" 1080p skjerm i alle fall, som jeg har).
 
Også viktig å ikke glømme kontrollpanelet til Nvidia! En annen ting er overklokking, men en skal være erfaren med dette i utgangspunktet for å hente noe særlig FPS på den fronten mener jeg. I verste fall risikerer en at noe smelter/tar kvelden. ;)
 
Når det er sagt så trenger spillet optimalisering, ingen tvil om det. Det som Bytex beskriver høres uheldig ut, men har ikke opplevd dette selv. Men merker ytelsen er svært varierende rundt omkring i spillet, og ikke minst hvor lenge jeg er i spillet. Det kan starte og holde seg stabilt på 60 FPS en liten stund, også begynner det å variere veldig. Alt på maskinen er oppdatert, og opplever ikke noen flaskehalser ellers.
 
Regner med Bioware jobber ganske hardt "bak kulissene" med dette, så skal bli interessant å teste ytelsen ved neste patch.

 

 

Mass effect Andromeda får ikke kontakt med servere. Er det bare meg eller har andre problemer også?

 

Ikke hatt problemer med dette, nei.

Lenke til kommentar

Må innrømme at jeg var spent på MAE etter litt sprikende anmeldelser her og der. 

Men etter å ha rundet det, har jeg en av de siste års beste spillopplevelser bak meg. Ikke helt perfekt, er noen animasjoner som virkelig har falt gjennom i kvalitetskontrollen, og der er litt bugs ute og går. 

Liker spesielt godt historien, selv om det gjerne kunne gått litt mer åt skogen i starten. Litt gøy når ting virkelig går skeis, og man må fikse det. Kunne også tenkt meg en mer modulær bygging av outposts. At man kunne bestemt hvilke deler som bygges ut fra de resurser man har, og får ulike bonuser senere fra det man bygger. Akkurat nå føler jeg at joda, man koloniserer, men uten at man sitter igjen med noe for det, eller ser resultatene av det. Man gjør et valg på Eos, og that's it.

 

Så da skal jeg kjøre i gang med en ny playthrough. Har hatt en på normal vanskelighetsgrad der jeg var en no-nonsense herremann som løp rundt med en stor rifle og en enda større hagle og holdt seg til mantraen "skyt først, skyt etterpå, skyt mer, så stiller man spørsmålene".

Så da blir det insanity new game plus som den andre av tvillingene, og jeg kommer etter all sannsynlighet til å gå for en litt lettere tone og fokus på biotics. Så langt er det i alle fall veldig tilfredsstillende å kunne slenge folk og fe utfor stup med pull/throw.

Noen som har prøvd seg på insanity så langt? Er hakket mer krevende enn normal, det merkes

Lenke til kommentar

Noen som har prøvd seg på insanity så langt? Er hakket mer krevende enn normal, det merkes

Prøvd litt på Insanity ja, men jeg venter fortsatt på en patch som fikser noen av problemene jeg hadde på new game plus. Det er absolutt mer utfordrende, hvis du ikke er rask eller bruker cover systemet går man ned ganske fort.

 

PS - Tenkte og legge ved et par analyse video jeg fant av Mass Effect trilogien. Fant nylig Youtube kanalen til denne fyren og han er ekstremt dyktig. Verdt en titt/lytt. De varer ganske lenge da, så du må være spesielt Interessert.

 

 

 

Endret av Akrabra
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...