Gå til innhold

Mass Effect - Andromeda: Nyheter og diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

 

Du burde virkelig spille ferdig ME1. Så mye du går glipp av 

Jeg har store problemer med å fullføre Mass Effect 1 nå de siste årene. Kampsystemet er grusomt, og karakterene er så kjedelige. Ja jeg vet de blir bedre i oppfølgerne så det driver meg videre, men gud de har ingen personlighet i ME1. Wrex er den eneste hvor det er noe konflikt, resten er statiske med relativt lite dybde og ting å si. Historien derimot er så klart fantastisk. 

 

 

ME1 er det beste spillet i serien, mest spennede historie, beste combat  og kuleste  fiender.

Hver  gang jeg spiller trillogien, blir jeg like skuffet hver gang jeg begynner på  ME2 og serien ble et standard 3rd person cover shooter

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+130498

Jeg er så enig Gunfreak. ME1 var det beste i serien, hvor RPG elementene hadde en innvirkning, kontra hvor nedskalert de blir i de senere spillene. Å snipe f.eks. før man hadde kastet noen poeng i den skillen var tilnærmet bortkastet for siktet hopper over hele skjermen, og det å skulle treffe noe på lengre avstand enn 10m ble jo et sjanse spill :S Og hadde man ingen med hacking på laget, og utviklet den skillen så gikk man glipp av mye loot utover i spillet. Det kanskje aller beste med ME1 er at det fint spillbart selv i dag :) 

Lenke til kommentar

Jeg er så enig Gunfreak. ME1 var det beste i serien, hvor RPG elementene hadde en innvirkning, kontra hvor nedskalert de blir i de senere spillene. Å snipe f.eks. før man hadde kastet noen poeng i den skillen var tilnærmet bortkastet for siktet hopper over hele skjermen, og det å skulle treffe noe på lengre avstand enn 10m ble jo et sjanse spill :S Og hadde man ingen med hacking på laget, og utviklet den skillen så gikk man glipp av mye loot utover i spillet. Det kanskje aller beste med ME1 er at det fint spillbart selv i dag :)

 

Og våpene var mye kulere. Likte virkelig overheating systemet. Man kunne gjøre våpene kraftigere men de ble fortere varme eller svakere og de ble mindre varme. 2eren er som alle andre 3rd person spill man jakter på ammo, at de kaller de noe annet enn kuler spiller ingen rolle det er ammo.

Man vet det bli nye combat når man ser det ligger ammo strategisk spredt utover et område. Rart det der.

Dette er ekstremt ille i Andromeda. Hva faen gjør ammo til melkeveien våpen dypt inne i et remnant vault som ike har vært opent på tusenvis av år.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Og våpene var mye kulere. Likte virkelig overheating systemet. Man kunne gjøre våpene kraftigere men de ble fortere varme eller svakere og de ble mindre varme. 2eren er som alle andre 3rd person spill man jakter på ammo, at de kaller de noe annet enn kuler spiller ingen rolle det er ammo.

Man vet det bli nye combat når man ser det ligger ammo strategisk spredt utover et område. Rart det der.

Dette er ekstremt ille i Andromeda. Hva faen gjør ammo til melkeveien våpen dypt inne i et remnant vault som ike har vært opent på tusenvis av år.

http://tvtropes.org/pmwiki/pmwiki.php/Main/GameplayAndStorySegregation

 

Du må skille historien/verden fra kampsystemet, det er der for balanse og ikke for noe annet. Ja det er en av tingene man ofte må ofre når man går for ett visst kampsystem. 

 

Tilbake til det med ME2 og ME3. Jeg likte ikke at det ble for mye cover shooter, men likte at de la til komboer, og armor. De gjorde mer fokus på og sette opp kombinasjoner med laget ditt og det føltes bare bedre ut i sin helhet.

 

Liker at Andromeda er en god miks mellom det originale og hva vi så i 2 og 3. Du har cover, men ikke blir tvunget til å bruke det. Liker også at de la til jump jet og evade så man kan bevege seg meg fritt. 

 

Jeg syntes det originale Mass Effect er veldig kjedelig å spille, og for min del er kampsystemet like viktig som historien og de andre elementene. Selvfølgelig bare noe jeg foretrekker.

Endret av Akrabra
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Jeg er så enig Gunfreak. ME1 var det beste i serien, hvor RPG elementene hadde en innvirkning, kontra hvor nedskalert de blir i de senere spillene. Å snipe f.eks. før man hadde kastet noen poeng i den skillen var tilnærmet bortkastet for siktet hopper over hele skjermen, og det å skulle treffe noe på lengre avstand enn 10m ble jo et sjanse spill :S Og hadde man ingen med hacking på laget, og utviklet den skillen så gikk man glipp av mye loot utover i spillet. Det kanskje aller beste med ME1 er at det fint spillbart selv i dag :)

 

Og våpene var mye kulere. Likte virkelig overheating systemet. Man kunne gjøre våpene kraftigere men de ble fortere varme eller svakere og de ble mindre varme. 2eren er som alle andre 3rd person spill man jakter på ammo, at de kaller de noe annet enn kuler spiller ingen rolle det er ammo.

Man vet det bli nye combat når man ser det ligger ammo strategisk spredt utover et område. Rart det der.

Dette er ekstremt ille i Andromeda. Hva faen gjør ammo til melkeveien våpen dypt inne i et remnant vault som ike har vært opent på tusenvis av år.

Selv om kjølingen er latterlig fra et loreperspektiv er det i mine øyne liten tvil om at det gameplaymessig fungerer dårligere med skyting i me1.

Lenke til kommentar

Så spilte igjennom hele introen igjen, det vil si de første 5 timene cirka og animasjonene har blitt mye bedre. Noen scener er nærmest helt rekonstruert, og øynene har så utrolige mye mer dybde nå. Ganske imponerende hva de har fått til på så kort tid. Som igjen bare stiller spørsmålet - Hvorfor ble ikke dette utsatt bare en måned? De kunne unngått så mye av dramaet hvis de hadde. Litt oppgitt over det.

Lenke til kommentar

Og de la faktisk til flere grafikkinstillinger på pc. som og fjerne depth of field og motionblur. Alt dette var jo bakt inn i post process der det ikke var mulig og få skrudd det av. Burde vært en selvfølge fra starten av men bra de har ordnet opp i det. Øya har blitt litt bedre ja. litt tona ned hvitfarge i øyene osv som hjelper på litt.

Lenke til kommentar

Det er direkte underholdende å lese å se alle konspirasjonsteoriene som popper opp på grunn av patchen, da folk tydeligvis mener den fikser for mye i forhold til de 2 ukene spillet har vært ute og at det var et kalkulert spill av EA å Bioware å lage en illusjon om at de bryr seg om spillet å vil støtte oppunder det i lang tid fremover. De mener at bioware var ferdig med patchene før spillet engang var ute og slipper de ut litt etter litt for å skape denne illusjonen.

 

Det er helt vilt hvordan somme har lagt EA og Bioware for et helt helt sinnssykt hat, greit nok at de har bedrevet en del shady praksis med Launch DLCs og slikt tidligere men dette begynner å bli litt psykotisk rett og slett.

 

Kildene her er div reddit poster og youtube kommentarfelt.

Endret av Evil-Duck
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Ja bioware og ea slapp helt klart et spill med masse bugs og animasjons problemer så et spill som kunne fått masse 8,9 og 10 nå får 5,6 og 7 i kritikk med vilje. Helt klart akkurat som Toyota slapp biler med airbag problemer så de måtte tilbake kalle 1.5 millioner biler med vilje.

Lenke til kommentar

Tenkte jeg skulle fyre opp spillet nå, men det kommer kun svart skjerm. Hadde dette problemet i starten også, og måtte slette Corsair utility engine. 

Installerte den nye patchen og nå fungerer ikke spillet igjen. Noen som har en fix? Har søkt rundt på google, og har prøvd det jeg fant..

Du har sansyneligvis ikke siste version av origin tenker jeg. Hadde samme problemet med bare et svart vindu som fyller 1:3 av skjermen. Funka greit med engang jeg fikk oppdatert origin.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Prøvd begge tipsa over nå, men fortsatt får jeg bare en svart boks. :/

hmm jeg fant ut at origin har blitt nedumma så du ikke får velge location på disk selv lengre. så hvis du har origin installert et annet sted en c så har du ikke oppdatert eksisterende og bare langt in nye versionen på c i steden. update i origin klienten funka ikke av en eller annen grunn. Sto up to date med var ikke det alikevel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...