Gå til innhold

Mass Effect - Andromeda: Nyheter og diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Har akkurat begynt med spillet og det virker veldig lovende, elsker selve historien med 600 års reise og slikt. Men det blir dyrt å spille, det er masse info med veldig liten skrift i spillet, etter å ha blitt lei av liten skrift på noen spill i det siste - og det blir vel ikke noe bedre fremover heller - så ble det bestilt en Sony 65" led tv. Den 10 år gamle 42" plasmaen blir pensjonert.

 

Blir spennende!!

Slet med liten skrift selv da jeg også har 42". Endte opp med å bruke zoom funksjonen til ps4 når jeg skulle lese dokumenter, hjalp i allefall meg veldig. 

 

https://www.google.no/search?q=zoom+on+ps4&oq=zoom+on+ps4&aqs=chrome..69i57j0l5.2871j0j7&sourceid=chrome&ie=UTF-8

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Har akkurat begynt med spillet og det virker veldig lovende, elsker selve historien med 600 års reise og slikt. Men det blir dyrt å spille, det er masse info med veldig liten skrift i spillet, etter å ha blitt lei av liten skrift på noen spill i det siste - og det blir vel ikke noe bedre fremover heller - så ble det bestilt en Sony 65" led tv. Den 10 år gamle 42" plasmaen blir pensjonert.

 

Blir spennende!!

Slet med liten skrift selv da jeg også har 42". Endte opp med å bruke zoom funksjonen til ps4 når jeg skulle lese dokumenter, hjalp i allefall meg veldig. 

 

https://www.google.no/search?q=zoom+on+ps4&oq=zoom+on+ps4&aqs=chrome..69i57j0l5.2871j0j7&sourceid=chrome&ie=UTF-8

 

 

 

Spiller på Xbox og testet zoom funksjonen der også, men mister litt flyt med ekstra trykking hver gang. Var på tide å oppgradere allikevel. 

Lenke til kommentar

Så var ending credits over skjermen her, og jaggu med Aurora sin låt Under Stars også.

 

Helt kanon spillopplevelse for min del. Har storkost meg hele veien til endes :) 58 timer + og 88% fullført, må vel nesten prøve å få 100% :wee:

Endret av Mala
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Da er jeg godt inne i spillet, rundt 20 timer, det hjalp godt å få erstattet 42" med 65"  :D

 

Elsker spillet, særlig utforskning og combat, spørs om jeg ikke kommer å runde 100 timer. Ultrakult å farte rundt og scanne og loote, nesten som Star Trek  :lol: .  

 

Og dette med armour -og våpenbygging kommer jo å ta masse tid, her finnes det et utall varianter å teste ut, respekke skills osv.

 

Merker når jeg kommer til et nytt sted bare ignorerer oppdrag og "må" ut og utforske - det er et godt tegn!

 

Så liker jeg lyden på sniper-riflene, skikkelig BANG! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

http://kotaku.com/the-story-behind-mass-effect-andromedas-troubled-five-1795886428

 

Tror ikke denne har vært linket, men her har man ihvertfall historien om hvor kaotisk utviklingen var. 

 

Synes tross alt ikke resultatet var så gærnt, de ønsket å prøve noe nytt, men endte opp med å følge DAI formelen ganske slavisk. Siden planene originalt var mye større så er det litt synd, men det er jo mange andre serier som gjør minimalt av nyvinninger for å si det sånn....

Lenke til kommentar

Kommer ann på hvordan man ser det. 

 

Our last update, 1.10, was the final update for Mass Effect: Andromeda. There are no planned future patches for single-player or in-game story content.

 

In the coming weeks, our multiplayer team will provide details of their ongoing support and upcoming content, including new multiplayer missions, character kits, and what’s in store for N7 Day.

 

We appreciate all the millions of people who came with us to the Andromeda galaxy. We hope to see you again in the Mass Effect universe.

 

Spesielt den siste biten gir meg håp. "We hope to see you again in the Mass Effect universe." Det blir ikke i ME: Andromeda, men det kan være en bekreftelse på at de ikke har forlatt serien for godt, som mange fryktet. Glem heller ikke at Dragon Age 2 var ganske ræva, men vi fikk likevel en Dragon Age 3, og de har for lengst bekreftet at de jobber med et nytt Dragon Age-spill. Teknisk sett trenger det ikke være DA4, men hva annet kan det være? Et Dragon Age kortspill? :p Uansett, tror de vil prøve å lære av feilene med Andromeda, og heller la neste spill bli større og bedre. Kanskje det blir starten på en ny trilogi?

Lenke til kommentar

EA eller bioware kommer aldri i livet på å gi slipp på en så sterk IP som mass effect, mer mass effect kommer til å komme på et eller annet stadium et godt stykke i fremtiden, men om de kommer til å bygge videre på Andromeda har jeg mine tvil på. Det synst jeg faktisk er litt synd om jeg skal si det rett ut, til tross for sine feil og mangler bygde andromeda opp ett univers som helt fint kunne bygges videre på, spill mekanikken håper jeg og de tar med seg videre for denne var virkelig helt topp.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det kommer nok mer Mass Effect etterhvert, men ikke glem alt det som skjedde etter lanserting. BioWare Monstreal ble omstrukturert og nedgradert til et "support studio", og Mass Effect-serien ble lagt på is. Så det kommer nok mer etterhvert, men det kan ta lang tid før det skjer, og da med noen helt andre utviklere. Noen ME: Andromeda 2 ser vi neppe noensinne.

 

http://kotaku.com/sources-bioware-montreal-downsized-mass-effect-put-on-1795100285

Lenke til kommentar

Det kommer nok mer Mass Effect etterhvert, men ikke glem alt det som skjedde etter lanserting. BioWare Monstreal ble omstrukturert og nedgradert til et "support studio", og Mass Effect-serien ble lagt på is.

 

Nå var jo BioWare Montreal i utgangspunktet et support studio for BioWare Edmonton som er studioet bak den orginale mass effect trilogien som nå jobber med Anthem. Alt ettersom hvordan det går med Anthem er det nok ikke umulig at disse tar opp igjen stafettpinnen igjen og utvikler ett nytt mass effect spill, om Anthem derimot blir en braksuksess får nok dette studioet nok å sette fingrene i i form av etterfølgere til dette. Er ikke mye annet å gjøre enn å vente og se, jeg tror og håper at vi får ett nytt mass effect vertfall :)

Endret av Evil-Duck
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vil tro at etter Anthem er utgitt så blir nok ett nytt Mass Effect prosjekt startet opp. Casey Hudson er tilbake som leder av Bioware, tror ikke han er ferdig med serien enda. Blir spennende å se, får ta ett år av gangen. 

Håper det, men de har bekreftet at de jobber med et nytt Dragon Age. Høyst sannsynlig vil de dermed først fokusere på Anthem, før de flytter fokuset over på neste Dragon Age. Så hvis det blir et nytt Mass Effect skjer det ikke med det første. For den saks skyld kan de jo først lagt Anthem, så Dragon Age 4, og deretter Anthem 2. :) Men håper vi i det minste får en offisiell bekreftelse på at Mass Effect er interessant. Eller bare avlive serien en gang for alle, så vi slipper å sitte i årevis med "kanskje".

Lenke til kommentar

En herlig reise, endte på 98 timer, 99% fullført - level 66. 

 

Var ikke fornøyd med frame rate på Xbox One, derimot var loading meget raskt. Ganske så feilfritt spill også, kun en låsning og kun måtte loade en ny save, to ganger, på grunn av feil.

 

Tror aldri jeg har spilt et spill med så mange sidequests før, ikke alle var like spennende.

 

Elsket spillet, veldig mye bra. Hadde lest så mye negativt om spillet og ble veldig positivt overrasket.

 

Men altså, jeg havner i køya med ei blå dame hver gang? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...