Gå til innhold

Norge tar imot 10.000 flyktninger fra Syria.


Anbefalte innlegg

 

Ikke si at du er en av dem som hiver seg på mediahysteriet om politikeres klesvalg?

 

 

 

Neia, klarer bare ikke å bestemme meg for om den lille fete fascisten er tidenes mest kyniske eller om han er tidenes mest retarde politiker. Må jo bli en av to.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Problemet er vel at folk gjerne vil bo sammen med andre som er ifra samme land, deler språk og er i samme situasjon.

Vil de virkelig det? Det høres absurd ut.

I første rekke tror jeg at de har lyst på et

  • Opplæring
  • Jobb
  • Et sted å bo

Vis en bit av en større by har et underpriset stort segment, med fungerende kollektivtrafikk til "byen", og det er mulig å flytte ditt med håndbagasje fra f.eks mottaket, så tror jeg de fleste vil flytte ditt.

Dette tror jeg skaper ghettoer.

 

Å bo med folk som har ligende situasjon tror jeg de færreste av Asylsøkerne vil.

Fordi det er ganske mange prioritering du vil ha før du kommer så langt at du vil ha nærkontakt med likesinnede. Og det er fult mulig å ha nærkontakt med likesinnende selv om du flyttet til et sted der få asylsøkere bor, det er jo bare å bli kjent, for å så dra på et besøk eller to.

 

 

 

Høres absurd ut at folk med samme historie og nasjonalitet vil bo sammen? Har du ikke hørt om de norske "getthoene" i spania? Eller hva med China Town som du finner i så godt som alle storbyer? Klart man vil bo sammen med likesinnende.

 

De ønsker nok den tryggheten de får av å bo samlet, samt tilbudet om mat de er kjent med etc. Sett deg selv i samme situasjon, ville du helst kjøpt en baggis med ost og skinke smørt av en nordmann om du befant deg på flukt i en fremmed verdensdel kontra den i overkant spennende spicy gryta med ingrediens aldri hørt om før? Og hadde det kanskje vært litt godt å få uttrykket seg på norsk en gang iblant kontra å stable ut noen stavelser på det fremmede språk du ikke kan?

Lenke til kommentar

 

 

 

Kjære forumsbrukere

 

Etter at leder for ApU (Mani Hussaini), ønsket seg 5000 flyktninger til Norge, så har landsmøtet for Arbeidetpartiet valgt å ta dette tilfølge ved dobble antallet til 10.000 flyktninger.

 

- Sverige har tatt imot 60.000. Da har Norge en stor jobb å gjøre mener han.

 

Hva mener dere om dette?

 

Det er selvsagt helt vanvittig, folkemorderisk galskap.

 

 

Hva er vanvittig? At vi skal redde disse mennenskene ifra folkemorderisk galskap?

 

Trollunge

 

 

Nei. Tenk litt, så forstår du det snart. Reiste nordmenn som flyktninger til Syria og andre muslimske land under 2.verdenskrig? Nei, hovedsakelig til Sverige og Storbritannia - nærområdene. Samme må gjelde i Syria og andre muslimske land som opplever krig og terror.

 

 

Du sammenlikner denne flyktningeproblematikken med vår situasjon under 2 verdenskrig ja, da er det endel faktorer du må ha med i beregningen tenker jeg. Det var ikke sånn at Syria satt på en oljeformue i 1940 fete og fine klare for å ta imot norske flyktninger for å si det pent. Det var også jæskla mye vanskeligere å reise xxx-antall mil for 70 år sia, spesielt når man måtte ha kommet seg rundt nazi okkuperte europa. Det kan vel også være greit å ta med at nabolandene til Syria har sprengt kapasitet nettopp pga flyktningestrømmen, det er ikke sånn at de nektes innreise til landene rundt slik som vi fete velfødde kyniske bleikfeite nordboere nekter dem det. Det er vi som viser manglende empati her, ikke alle andre.

 

Folkemorderisk galskap? Si meg, har du sovet i timen?

Endret av Thoto79
Lenke til kommentar

Ja, det høres absurd at de faktisk vil bo sammen som førsteprioritet. Spesielt med Chinatowns eller vanlige Ghettoer.

Jeg tviler på at de oppsto naturlig.

 

Norgeghettoene i Spania er enda mer spesielle, da de varierer mellom sessongboende og pensjonister. 

 

samt tilbudet om mat de er kjent med 

Hallo innvanderbutikk! Hallo slakter! Hallo krydder! Hallo dageligvare som selger grønnsaker!

Lenke til kommentar

 

Neia, klarer bare ikke å bestemme meg for om den lille fete fascisten er tidenes mest kyniske eller om han er tidenes mest retarde politiker. Må jo bli en av to.

 

Jeg tror ikke at han er noen av delene. Sandberg representerer grasrota.

 

Da kan man av og til virke dum, selv om man slettes ikke er det.

 

 

Nu vel, grasrota er vel som regel kjent for å være røde heller enn mørkeblå politisk. Statistikk viser jo også at "grasrota" (folket) ønsker å ta imot flere flyktninger når det trengs (ref statistikk postet tidligere her av Geir).

Lenke til kommentar

 

Neia, klarer bare ikke å bestemme meg for om den lille fete fascisten er tidenes mest kyniske eller om han er tidenes mest retarde politiker. Må jo bli en av to.

 

Ettersom Sandberg er med i det eneste partiet som jobber for å innføre direkte demokrati, er kanskje ikke fascist det mest passende ordet.

 

 

Kall ham hva du vil men han hadde garantert ikke sloss på vår side hadde årstallet vist 1940....

Lenke til kommentar

 

som vi fete velfødde kyniske bleikfeite nordboere nekter dem det. 

 

 

Det er patetisk hvor mye du hater ditt eget folk. Det er greit å ha empati, men på bekostning av vår egen kultur og velferd? Nei takk.

 

 

Hater mitt eget folk... haha. Poenget her er at vi ikke mister vår kultur av å hjelpe noen tusen mennesker på flukt ifra gale religiøse diktaturer.

 

For ordensskyld er jeg patriot. Men bare ikke på FRP måten. Ser ikke motsetningene mellom å være Norgespatriot og det å samtidig like andre mennesker og kulturer og med det ønske om å hjelpe. Vi kommer til å være så jævlig glad for mennesker med en slik instilling den dagen vi selv trenger hjelp.

Lenke til kommentar

Vel det var litt ufint sagt av meg så det beklager jeg. Men det virker bare slik til tider når folk absolutt skal omtale nordmenn som ikke vil ha 10000 syrere inn i landet med diverse skjellsord.

 

Vi skal gis en skyldfølelse fordi vi ikke er interessert i å bruke våre hardt opptjente skattepenger på alt annet enn oss selv.

Lenke til kommentar

Nu vel, grasrota er vel som regel kjent for å være røde heller enn mørkeblå politisk. Statistikk viser jo også at "grasrota" (folket) ønsker å ta imot flere flyktninger når det trengs (ref statistikk postet tidligere her av Geir).

 

Det kommer helt an på hvilken grasrot du tenker på det. Og angående statistikken så er vel det snakk om et representativt utvalg av befolkningen, forhåpentligvis, og ikke grasrota som sådan?

Lenke til kommentar

Vel det var litt ufint sagt av meg så det beklager jeg. Men det virker bare slik til tider når folk absolutt skal omtale nordmenn som ikke vil ha 10000 syrere inn i landet med diverse skjellsord.

 

Vi skal gis en skyldfølelse fordi vi ikke er interessert i å bruke våre hardt opptjente skattepenger på alt annet enn oss selv.

 

No problemos. Når alt kommer til alt ønsker vi vel bare det beste for oss selv begge to, det er bare så mange forskjellige veier til målet :)

Lenke til kommentar

 

Nu vel, grasrota er vel som regel kjent for å være røde heller enn mørkeblå politisk. Statistikk viser jo også at "grasrota" (folket) ønsker å ta imot flere flyktninger når det trengs (ref statistikk postet tidligere her av Geir).

 

Det kommer helt an på hvilken grasrot du tenker på det. Og angående statistikken så er vel det snakk om et representativt utvalg av befolkningen, forhåpentligvis, og ikke grasrota som sådan?

 

 

Joda, riktig at målingene viser folket i sin helhet, blir vel vanskelig å kun få luka ut grasrota i slike statistikker :)

Endret av Thoto79
Lenke til kommentar

 

Vel det var litt ufint sagt av meg så det beklager jeg.

 

Jeg støtter det første du sa. Å bruke "bleik" som nedsettende ord er rasisme. Å kalle nordmenn fete er så klart også rent piss.

 

 

Hehe den blonde blekfete som er rasebevisst ovenfor de andre bleke med samme nasjonalitet :p

 

Nei, det jeg prøver å belyse er det i overkant selvgode synet vi kanskje har på oss selv ikke nødvendigvis sammenfaller med andres virkeligsoppfatning av oss. Om ikke bleikfeite, så blir vi nok ihvertfall sett på som rimelig egoistiske og egenrådige av de fleste andre når de vet at vi er verdens rikeste land samtidig som at de ser at folket nekter å hjelpe andre folk i nød. Not very charming.

 

Helt enig i at om dette hadde veltet vår økonomi eller knukket oss sosialpolitisk så hadde jeg nektet enhver person utenifra innreise til riket selv, men jeg tror ikke dette blir tilfellet med å ta inn 10 000 flyktninger. Jeg tror vi har langt mer å gå på og at vi gjør oss selv og Norge en tjeneste internasjonalt ved å faktisk gjøre dette kontra å vise dem og verden en kald skulder.

Endret av Thoto79
Lenke til kommentar

Mitt inntrykk av folks oppfatning av nordmenn etter å ha reist rundt er definitivt ikke at vi er noen grådige selvopptatte egoister. Heller stikk motsatt.

 

Men mange tror også at hver enkelt av oss er millionærer siden de har hørt at landet er så rikt.

Endret av Apox
Lenke til kommentar

Mitt inntrykk av folks oppfatning av nordmenn etter å ha reist rundt er definitivt ikke at vi er noen grådige selvopptatte egoister. Heller stikk motsatt.

 

Hvis du spør en utlending om han syns du er en drittsekk, så kan det vel hende at han er høflig når han svarer ...

 

Når utskremte journalister spør utenlandske turister om hva de synes om "our beautiful country", så kan det jo hende at de svarer sant. (Vi kan jo ikke få oss til å tro at de bare jatter med oss.)

 

edit: Min erfaring er at nordmenn er over gjennomsnittlig opptatt av hva folk fra andre land mener om oss.

Nordmenn fremstår i det hele tatt som usikre og selvopptatte i en internasjonal setting. (Selvsagt finnes det unntak.)

 

edit2: Det er ikke meningen å fornærme "din kultur" på noen måte.

Endret av nebrewfoz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...