Gå til innhold

Norge tar imot 10.000 flyktninger fra Syria.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er bare én ting å gjøre; gi alle asyl i Norge. Vi har 7000 milliarder på bok som vi kan dele ut til de fattige som kommer. For disse pengene kan vi bygge en del hus, skoler og sykehus. Når staten ikke lenger har råd til å betal ut lønn til offentlige ansatte, så kan de jobbe gratis. Vi kan dyrke maten vår med hakke og spade i nærmiljøet. Poteter er ypperlig som mat, og vi kan kanskje ha noen kuer gående fritt i skogholtet. Vi kan leve i fred og harmoni sammen - ateister, kristne og muslimer. Vi kan leie lanke mens vi pugger gangetabell og lærer å lese. Jeg kan be mine muslimske naboer på middag, og omvendt. Vi kan dele erfaringer, og le å kose oss. Takknemligheten kommer til å stråle ut av alles øyne. For vi trenger ikke bil, egen leilighet, nye klær, medisiner, fullt kjøleskap, bøker, blyanter og skriveblokker. Så lenge vi har hverandre, så er det alt vi trenger. Så lenge jeg har et gammelt laken som jeg kan dekke meg til med, så holder det for meg. 

 

Ja til 2 millioner syrere!!! Noe annet er egoistisk. Dere ønsker vel å hjelpe folk i nød?

Endret av bird and cloud
  • Liker 2
Lenke til kommentar
[...]Ja det er vel viktigere å gi bort både land og penger enn å ha en regjering.

Jeg har ikke ord.

Nå er det vel ikke slik at Norge enten må ha H/FRP-regjering eller ingen regjering i det hele tatt... Alle andre tilfeller der en norsk mindretallsregjering ikke lenger har støtte i stortinget har endt med en annen regjering og ikke at vi går tilbake til eneveldig kongedømme eller anarki eller noe... :roll:  :roll:

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Jeg vil tro kritikerne på dette forumet vil svare; ja, bare hvis Staten Norge kan tjene på det. Altså flyktninger og asylsøkere er bare en utgiftspost, mens folk med høgere utdanning er inntektspost. 

 

Selvom jeg ikke deler det synet, så tror jeg har truffet godt. Har jeg truffet riktig?

Det er ett syn det har blitt gitt uttrykk for flere steder på dette forumet, så det er utvilsom noe der.
Lenke til kommentar

Og samtidig så spås det 200.000 arbeidsledige om få år.

 

Det er ikke til å kimse av, men det er nesten alltid skyer i horisonten, og det kommer alltid en vinter etter sommeren. Skal man kle seg etter været som kommer, må man gå i beksøm og regnfrakk hele tiden, for å være på den sikre siden.

 

Nei vi får virkelig håpe tullingene ikke velger å gå videre med dette.

 

 

Nå vet jeg ikke hvem "vi" er i dette tilfellet. "Jeg" synes det er helt greit om stortingsflertallet faktisk tar ansvar for sine meninger av og til. Nå har alle unntatt to partier vedtatt at de vil ta inn 10 000 flyktninger over to år, og da får de stå for det.

 

Men vi får se, det kan vel ende i kompromisser og hestehandler dette spørsmålet også...

 

Geir :)

Lenke til kommentar

 

Det er ikke til å kimse av, men det er nesten alltid skyer i horisonten, og det kommer alltid en vinter etter sommeren. Skal man kle seg etter været som kommer, må man gå i beksøm og regnfrakk hele tiden, for å være på den sikre siden.

 

jeg vil nå mene at metaforen er at de kler seg ikke etter været , men etter kalenderen

man skal altså ta inne en hel menge nød-trengende fordi de er i nød , ikke fordi vi nødvendigvis kan hjelpe alle

 

Da er det nesten bare befolkningen som bryr seg når spørmålet om hvor de skal gjøre av alle kommer opp.

politikerne tenker jo bar på at dette gir gode signaler til resten av verden

samtidig har de inviter enda fler hit

 

skal de inviter 10 000 hit så bær også boenhetene stå klare før de kommer hit

 

men det har alltid vær tull når alle immigrantene kommer hit .

noen får avslag og stikker av

andre lager bråk i håp om å forlenge oppholdet på et hotell uten vinduer

 

enkelt burde ikke ha fått komme i det hele tatt

og så har man de som blir send ut etter at de har etablert seg her

 

og resten høre man lite om

 

 

er ikke poenget at disse kun skal være her til det er trygt i hjemlandet ?

Endret av den andre elgen
Lenke til kommentar

Det å importere 10.000 flyktninger fra Syria i tillegg til de 5000 øvrige flyktningene som er vedtatt å ta i mot, er en svært dårlig idé.   Ikke bare for Norge og lokalsamfunnene rundt om kring, men også for flyktningene selv.    

 

Det høyeste ønsket de har er å komme tilbake til hjemstedet sitt, men når det ikke er mulig vil den nest beste løsningen være å komme til et område i regionen hvor de kan etablere seg på nytt.

 

Mitt forslag er at det opprettes permanente områder hvor man kan bygge nye byer.   Det er enorme områder både i midtøsten og Afrika som er ubebodde.  I verste fall kan man kjøpe opp ørkenområder.   Det er fullt mulig med litt kløkt og teknologi å dyrke opp tørre områder (avsalting av sjøvann, grunnvann, rørgater osv).   Israel er vel at eksempel på at det går an.

 

Disse bosetningen skal gjøres permanent og utføres av flyktningene selv (med støtte i form av investeringer og opplæring).   Målet må være at hver region skal bli selvbærende i løpet av f.eks. 30 år.    Ser for meg at området deles inn i kantoner/minstat med en stor grad av selvstyre.   Grunnloven for området skal være skrevet på forhånd (av FN el.l.) , men hver kanton kan ha sine egne retningslinjer og forordningen innen for denne.

 

De skal ha sitt eget politi og rettsvesen,  men forsvaret bør være i FN regi.    Norge vil da kunne få ansvar for en kanton (evnt. sammen med et par andre land),  og vil ha det overordnede ansvaret både økonomisk og organisatorisk for denne.  

 

Flyktningene vil da få arbeid og inntekter fra dag en.  De vil kunne bruke sine kunnskaper og yrkeserfaring, beholder sin kulturelle og religiøse tilhørighet, samt sin stolthet.  

 

Det å taue tusenvis av flyktninger til brakkebyer og fiskemottak landet rundt gavner ingen, og vil bare skape nye problemer (både på kort og lang sikt).

 

amen 

Lenke til kommentar

Det å importere 10.000 flyktninger fra Syria i tillegg til de 5000 øvrige flyktningene som er vedtatt å ta i mot, er en svært dårlig idé.   Ikke bare for Norge og lokalsamfunnene rundt om kring, men også for flyktningene selv.    

 

Det høyeste ønsket de har er å komme tilbake til hjemstedet sitt, men når det ikke er mulig vil den nest beste løsningen være å komme til et område i regionen hvor de kan etablere seg på nytt.

 

Mitt forslag er at det opprettes permanente områder hvor man kan bygge nye byer.   Det er enorme områder både i midtøsten og Afrika som er ubebodde.  I verste fall kan man kjøpe opp ørkenområder.   Det er fullt mulig med litt kløkt og teknologi å dyrke opp tørre områder (avsalting av sjøvann, grunnvann, rørgater osv).   Israel er vel at eksempel på at det går an.

 

Disse bosetningen skal gjøres permanent og utføres av flyktningene selv (med støtte i form av investeringer og opplæring).   Målet må være at hver region skal bli selvbærende i løpet av f.eks. 30 år.    Ser for meg at området deles inn i kantoner/minstat med en stor grad av selvstyre.   Grunnloven for området skal være skrevet på forhånd (av FN el.l.) , men hver kanton kan ha sine egne retningslinjer og forordningen innen for denne.

 

De skal ha sitt eget politi og rettsvesen,  men forsvaret bør være i FN regi.    Norge vil da kunne få ansvar for en kanton (evnt. sammen med et par andre land),  og vil ha det overordnede ansvaret både økonomisk og organisatorisk for denne.  

 

Flyktningene vil da få arbeid og inntekter fra dag en.  De vil kunne bruke sine kunnskaper og yrkeserfaring, beholder sin kulturelle og religiøse tilhørighet, samt sin stolthet.  

 

Det å taue tusenvis av flyktninger til brakkebyer og fiskemottak landet rundt gavner ingen, og vil bare skape nye problemer (både på kort og lang sikt).

 

amen 

 

Da bør man gjøre et eller annet som hindrer at de begynner å krangle og går til krig mot hverandre.

Lenke til kommentar

Haha, det skulle tatt seg ut - de som flykter fra krig skal krige mot hverandre. Jeg syns tanken høres meget god ut. det er intet som tilsier at disse ikke kan lykkes lokalt hvis de slipper å bli forfulgt. Å dra til et rikt I-land for å motta sosialstøtte er hvertfall ingen god løsning.

når personer som har kommet fra nød og elendighet blir varme i trøya kan de god begynne å krangle

dette vil jo først og fremst gjelde etterkommerne 

nå skulle man to at de har lært , men mennesker er lit merkelig på dette punktet

 

en liten tenke er hvorfor mula krekar kom hit , når han hele tyde ypper til bråk

han rømte jo fra et sted der han risikerte å bli tatt av dage

Lenke til kommentar

Hadde det og tatt inn 10 000 syrere gjort verden til et langt bedre sted, så kunne det kanskje godt an. Problemet er at elendigheten aldri vil ta slutt. I år er det 10 000 syrere, til neste år er det 12 000 økonomiske immigranter i båt, og hva om tre år? Bare på den tiden jeg har skrevet dette innlegget har 25 barn dødd av sult. Kim Jung-Un har kanskje flådd et par familier, 10 gategutter har blitt voldtatt i Pakistan, osv.

 

Norge er allerede i forfall. Blant annet har vi 2000 milliarder i etterslep i infrastruktur og offentlige bygninger. Til alle dere som ønsker å ta inn flyktninger - hvor mye er dere villige til å ofre? Skal trygden kun være stor nok så man overlever, er det greit hvis helsevesenet/skoler/eldreomsorg privatiseres? Det er naivt å tro at det å ta inn flyktninger ikke får konsekvenser på sikt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-7WVSGN

 

Miljøpartiet De Grønne og KRF har nå også ønsket velkommen 10 000 nye velgere til Norge. Neste valg stemmer jeg FRP.

 

Hva har du stemt før, og hvorfor? (Edit: Du har vel bare stemt en gang før, om noen...)

 

Geir :)

 

Jeg droppet å velge forrige gang, denne gangen skal jeg velge FRP. Hver sin smak :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...