Gå til innhold

GeForce Gtx 10**/Titan og Pascal tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Selfølgelig. Men Nvidia kaller enda kortet for 1060 når det yter som 1050TI at best.

Hvor innhenter du din informasjon? Det er helt feil det du sier der. Det yter en del bedre enn det.

 

Rise of the Tomb Raider

1050 ti: 40 fps

1060 3GB: 70 fps

1050 ti: http://www.guru3d.com/articles_pages/gigabyte_geforce_gtx_1050_ti_g1_gaming_oc_review,12.html

1060 3GB: http://www.guru3d.com/articles_pages/msi_geforce_gtx_1060_gaming_x_3gb_review,12.html

 

 

Du kan sammenligne resten av spillene selv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
post-238848-0-03782100-1531263873_thumb.jpg
 

Jeg har kjøpt et 1080ti, MSI Armour OC.

 

Veldig mange klager på kjølingen på kortet, dette er resultatet jeg får. Kortet går opp til 80 grader, og bremses da av MSI afterburner (se screenshot). Når kortet throtler så går det ned til 1645 MHZ som er spesifisert boost clock på kortet.

 

Det merkelige er at kortet kjører på opp mot 2000mhz, uten at jeg har overklokket noe i det hele tatt.

 

Har jeg egentlig noe å klage over?

Kortet yter da langt bedre enn spesifisert? Eller er det noe jeg misforstår?

post-238848-0-03782100-1531263873_thumb.jpg

Endret av zaico_InnleggNO
Lenke til kommentar

Jeg har kjøpt et 1080ti, MSI Armour OC.

 

Veldig mange klager på kjølingen på kortet, dette er resultatet jeg får. Kortet går opp til 80 grader, og bremses da av MSI afterburner (se screenshot). Når kortet throtler så går det ned til 1645 MHZ som er spesifisert boost clock på kortet.

 

Det merkelige er at kortet kjører på opp mot 2000mhz, uten at jeg har overklokket noe i det hele tatt.

 

Har jeg egentlig noe å klage over?

Kortet yter da langt bedre enn spesifisert? Eller er det noe jeg misforstår?

 

Ser ikke noe screenshot, men det høres riktig ut. Det er Nvidia GPU Boost 3.0 som står for boosten. Kortet vil throttle mer og mer dess nærmere det er 80°C.

 

Det høres også ut som det varmt inni kabinettet ditt, siden det throttler så mye. Mitt kort ligger på 62-65°C under load, men jeg har god luftstrøm gjennom kabinettet, og skjermkortet har god tilgang på "ny" luft. Jeg har ikke samme utgaven som deg, men det skal ikke være så stor forskjell på kortene at det det er 15°C forskjell.

 

Edit: Ser bildene nå. Det ser normalt ut. Du kan prøve å ha en mer aggressiv viftekurve slik at vifta går på maks når du har 80°C.

Endret av RRhoads
Lenke til kommentar

Ser ikke noe screenshot, men det høres riktig ut. Det er Nvidia GPU Boost 3.0 som står for boosten. Kortet vil throttle mer og mer dess nærmere det er 80°C.

 

Det høres også ut som det varmt inni kabinettet ditt, siden det throttler så mye. Mitt kort ligger på 62-65°C under load, men jeg har god luftstrøm gjennom kabinettet, og skjermkortet har god tilgang på "ny" luft. Jeg har ikke samme utgaven som deg, men det skal ikke være så stor forskjell på kortene at det det er 15°C forskjell.

 

Edit: Ser bildene nå. Det ser normalt ut. Du kan prøve å ha en mer aggressiv viftekurve slik at vifta går på maks når du har 80°C.

 

Takk for svar, ser at kortet ikke skal ha noe problem å kjøre på 80 grader. Så da verdsetter jeg heller noe lavere støy enn å presse det ned 5-6 grader. 

 

Har forøvrig et fractal design Define C, luftstrømmen skal være bra, da alt av kabler er skjult. Men CPU er overvoltet på luft. Så er nok noe varmt i det trange kabinettet.

 

Tenker jeg slår meg til ro med kortet, da støynivået er behagelig, selv om temp er noe høy. Men temp er godt innenfor anbefalt temp fra nvidia. Virker som kortet jeg har kjøpt har ca samme temperaturer som et referansekort, men lavere støynivå. 

Lenke til kommentar

Takk for svar, ser at kortet ikke skal ha noe problem å kjøre på 80 grader. Så da verdsetter jeg heller noe lavere støy enn å presse det ned 5-6 grader. 

 

Har forøvrig et fractal design Define C, luftstrømmen skal være bra, da alt av kabler er skjult. Men CPU er overvoltet på luft. Så er nok noe varmt i det trange kabinettet.

 

Tenker jeg slår meg til ro med kortet, da støynivået er behagelig, selv om temp er noe høy. Men temp er godt innenfor anbefalt temp fra nvidia. Virker som kortet jeg har kjøpt har ca samme temperaturer som et referansekort, men lavere støynivå. 

Vet ikke hvordan det er med vifter i kabinettet ditt, men det kan være en ide å ha en vifte til som blåser varm luft ut i toppen av kabinettet.

 

Ytelsen er fortsatt veldig god, selv om det throttler litt ved den temperaturen. Det viktigste er at du vet hvorfor det throttler, og at det ikke er noe feil med kortet, og at du er fornøyd selvsagt. :)

Lenke til kommentar

Det at GPU boost går opp og ned som en jojo er ikke bra for frame times da. Beste er å ha en stabil GPU clock.

 

Følger du ikke med? Den blir jo sikkert stabil... Han må bare vente til kabinettet blir så varmt innvendig at det kan brukes som badstue for hamstere, så legger den seg nok stabilt på ~1645MHz.  :rofl:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...