Gå til innhold

GeForce Gtx 10**/Titan og Pascal tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skal vi tippe 8000,- for 1180?

 

Spørs om jeg skal kjøpe 1180, eller trimme Yammisen. Blir vel fort et skjermkort i deler og div. 90HK er jo ikke nok på en 16 foter - 110HK hørtes bedre ut.  :dremel:  :ninja:

Jeg vil tippe 7000-7500 for 1180 om ytelseshoppet blir tilsvarende tidligere *80-kort fra Nvidia, 8000 eller høyere vil de kun gjøre om kortet er betraktelig bedre enn 1080 Ti.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Får ta noen ekstra nattevakter, så blir det nok begge deler.^

 

Du vel heller ikke ha nytt skjermkort må du vel? Går an å kjøpe etter behov også. Har man en 144 Hz skjerm, så er det egentlig ingen vits med et skjermkort som klarer å pumpe ut 200+ fps :p Minimum fps blir viktigere spør du meg, at den holder seg si over 90 fps. Finnes noen unntak, men du skjønner hva jeg mener.

Endret av Betroz
Lenke til kommentar

Mangel på spill som engasjerer meg er et større problem enn lysten til å kjøpe ny hardware :p

 

Du sa noe der. Shadow of the Tomb Raider er det eneste spillet jeg vet jeg skal spille som kommer ut snart. Blir å se om mitt 1080Ti kort er bra nok før jeg i det hele tatt vurderer et 2080 kort. :)

Lenke til kommentar

Vel, siste videoen til AdoredTV har noen interessant spekulasjoner. Bl.a. Basert på en mulig lekkasje, og at Nvidia har registrert varemerket "Geforce RTX". Ser vi videre på Buildzoids siste "analyse" av det lekkede bildet av det som er forventet å være PCB til neste generasjon xx80 skjermkort. Så tar han det for gitt at begge, altså både 6-pins og 8-pins kontakter skal benyttes for strøm. Hvorfor ellers ha dem på referanse designet? Noe som tyder på et strømforbruk som fort kan tenkes å matche, eller til og med overgå det til GTX1080Ti.

 

Ingen lekkasjer til nå har tydet på at Nvidia har tenkt seg å bygge disse kortene på den i så fall unødvendig dyre 7nm prosessen til Tsmc. Så designet med 6+8-pins til strøm gir i så fall mening. Enten fordi Ray tracing delen (tensor cores?) av de nye kortene ikke er like strømgjerrig som resten av designet. Eller fordi brikken blir større og trenger mer strøm for de høyere frekvensene som kreves for å komme på dette ytelsesnivået...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Enten fordi Ray tracing delen (tensor cores?) av de nye kortene ikke er like strømgjerrig som resten av designet.

 

nVidia putter nok ikke tensor cores på sine gaming kort. Jeg trodde at Ampere var en nedstrippet Volta jeg, som mangler Tensor cores og har en minnekontroller for GDDR6 minne istedenfor HBM2 som Volta har.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Du vel heller ikke ha nytt skjermkort må du vel? Går an å kjøpe etter behov også. Har man en 144 Hz skjerm, så er det egentlig ingen vits med et skjermkort som klarer å pumpe ut 200+ fps :p Minimum fps blir viktigere spør du meg, at den holder seg si over 90 fps. Finnes noen unntak, men du skjønner hva jeg mener.

Nei.. Må og må.. :p

 

Blir det 30% eller bedre så vil jeg gjerne ha 1 stk, men venter om ikke til neste Ti modell.

 

 

Ja, selg båt og motor, evt kjøp noe med mer futt, har ca like mange HK på min gressklipper.

Syntes at 46-47 knop, omtrent en halvmeter over vannet begynner å gå greit unna.  :omg:

105-120KG er optimalt på hekken. Derfor er 3 cyl Yamaha 90 et godt valg. ;)

Endret av Snusmumr1kk1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

nVidia putter nok ikke tensor cores på sine gaming kort. Jeg trodde at Ampere var en nedstrippet Volta jeg, som mangler Tensor cores og har en minnekontroller for GDDR6 minne istedenfor HBM2 som Volta har.

 

Ta en titt på siste videoen til Jim Parker, så vil du se hvor mye Nvidia faktisk har pusha for Ray Tracing i det siste. Lekkasjen går ut på en segmentering av skjermkort igjen, der toppmodellene vil få støtte for Ray Tracing og faktisk til og med kalles for Geforce RTX (Som Nvidia altså faktisk har registrert som merkevare), mens mellomklasse gaming kortene kommer til å fortsette å hete GTX. Troverdig? Som sagt; Jeg forventet egentlig at "GTX11/2080" ville trekke 180W slik dagens GTX1080 gjør. Men det lekkede bildet av PCB'en har helt tydelig plass til 8+6-pins strøm kontakter, som gjør det mulig for kortet å trekke ~300W innen spec. Noe som overhodet ikke gir mening for et skjermkort som bare skal trekke ~180W. Fra AIB partneres custom PCB'er selvsagt, men referanse kortet til Nvidia? Det gir overhodet ikke mening, med mindre det faktisk skal trekke så mye strøm...

Endret av Gabri3L
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Syntes at 46-47 knop, omtrent en halvmeter over vannet begynner å gå greit unna.  :omg:

105-120KG er optimalt på hekken. Derfor er 3 cyl Yamaha 90 et godt valg. ;)

 

0-50km/t på 1.8sek og 55-56 Knop på en vannscooter går å greit unna :D

 

Liker du å drive på vannet med båt så er vannscooter vannvittig artig. 180Hk på 348KG flytter seg rimelig greit :)

Endret av Simkin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...