Gå til innhold

GeForce Gtx 10**/Titan og Pascal tråden


Anbefalte innlegg

 

 

Alltså, fyfan vilken mina de går på om 1080 redan har pressat chipet till gränsen. Jag tror inte det är fallet, men ojvoj vilken skandal det skulle vara. 980ti är nära $500 nya nu. 4100 spänn ca.

Hvor fant du 980Ti til 4100kr???

Svindler på finn.no :p
Siden han sa "ny", så tenkte jeg butikk, men du har sikkert rett :p Hadde butikk solgt 980Ti til den prisen tror jeg jammen meg at jeg hadde kjøpt det :p Endret av Enlightened
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

 

Third party FE kostar det samma som nvidia sina egna. Var fick du den informationen ifrån?

 

 

Det er vel ikke noe som heter third party FE? FE er referansekortene til NVIDIA. Third party blir nettopp det, third party. Og prisen skal bli rundt $100 billigere.

 

https://www.netonnet.no/art/datakomponenter/skjermkort/nvidia/evga-geforce-gtx1080-founders-edito/232999.11111/?utm_source=Prisguide&utm_medium=Priceengine&utm_term=232999%2B-%20EVGA%20GeForce%20GTX1080%20Founders%20Edito&utm_campaign=Productfeed

 

https://www.komplett.no/kampanje/11222/nvidia-gtx-1080

 

Inte?

 

Alla de är referanse FE kort.

Att det kommer kort som är 100 dollar billigare tvivlar jag inte på, men de kommer nog inte ha någon bra kylare, a'la msi gaming,  Gigabyte G1 eller EVGA ACX.

 

Endret av mackanz
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Third party FE kostar det samma som nvidia sina egna. Var fick du den informationen ifrån?

 

 

Det er vel ikke noe som heter third party FE? FE er referansekortene til NVIDIA. Third party blir nettopp det, third party. Og prisen skal bli rundt $100 billigere.

 

https://www.netonnet.no/art/datakomponenter/skjermkort/nvidia/evga-geforce-gtx1080-founders-edito/232999.11111/?utm_source=Prisguide&utm_medium=Priceengine&utm_term=232999%2B-%20EVGA%20GeForce%20GTX1080%20Founders%20Edito&utm_campaign=Productfeed

 

https://www.komplett.no/kampanje/11222/nvidia-gtx-1080

 

Inte?

 

Alla de är referanse FE kort.

Att det kommer kort som är 100 dollar billigare tvivlar jag inte på, men de kommer nog inte ha någon bra kylare, a'la msi gaming,  Gigabyte G1 eller EVGA ACX.

 

 

Det der er jo ikke third party da. Det er Nvidia sine selv om andre lager kortene. FE=referansekort i alle fall.

 

Jeg tenkte mer på third-party kort generelt. Ikke FE. FE kommer vel til å koste ca det samme uansett hvem som lager de tenker jeg.

Endret av Comma Chameleon
Lenke til kommentar

 

 

Alltså, fyfan vilken mina de går på om 1080 redan har pressat chipet till gränsen. Jag tror inte det är fallet, men ojvoj vilken skandal det skulle vara. 980ti är nära $500 nya nu. 4100 spänn ca.

Hvor fant du 980Ti til 4100kr???

 

Newegg, Amazon med flera.

 

Du vet at det kommer 25% mva på dette også om man skal ha det til Norge? Så du tok nok feil der, hvertfall for oss nordmenn.

Lenke til kommentar

Dette er jo litt bekymringsverdig. Tipper det er helt greit om man uansett skal vannkjøle, men for folk som ikke gjør det er det ikke så lovende.

 

 

The 1080 hits its temperature target by dropping the GPU's clock rate. During a gaming loop, it falls all the way down to its base frequency, leaving nothing left of GPU Boost. This gets even worse during our stress test, where the core clock dips below the 1607MHz that is supposed to be the GeForce GTX 1080’s floor.

 

01-Clock-Rate_w_600.png

 

http://www.tomshardware.com/reviews/nvidia-geforce-gtx-1080-pascal,4572-11.html

Endret av Gralle
Lenke til kommentar

Lønner seg nok å vente på ettermarkeds kort:

 

Det at core Mhz droppa under base på 1607 Mhz var overraskende. Det har ikke skjedd med 980Ti etter det jeg vet. Trodde ikke at Pascal ble så varm. Så man trenger nesten en Windforce 3X type kjøling da på disse korta, iallefall om man skal holde boosten høy.

Lenke til kommentar

 

Lønner seg nok å vente på ettermarkeds kort:

 

Det at core Mhz droppa under base på 1607 Mhz var overraskende. Det har ikke skjedd med 980Ti etter det jeg vet. Trodde ikke at Pascal ble så varm. Så man trenger nesten en Windforce 3X type kjøling da på disse korta, iallefall om man skal holde boosten høy.

 

 

980Ti ramler ned på ~900MHz i Furmark. Så akkurat det skal vi ikke klandre 1080 for også å gjøre. Altså gå enda lavere enn "minste" frekvensen. Furmark har ingenting med ytelse i spill å gjøre. Det er rett og slett kun en måte å teste kjøleren på. Eventuelt OC stabilitet.

 

Det vi ser på THs test i Metro (som fremdeles er noe av det tyngste man kan fore skjermkort med) som Gralle viser til, er at ut av boksen yter 1080 nøyaktig som avertert etter et par minutter, og fluktuerer ganske nøyaktig mellom oppgitt base og boost frekvens i 4K. Sammenliknet med OC med viften på 100% rpm, så ser vi at man kan si at "base" går fra ~1600MHz til ~2000MHz. Altså en 20% overklokk av "base" frekvensen. Det hadde slettes ikke vært verst om man fikk til det samme med levelig støynivå på kjøleren. Det vil tredjeparts kortene kanskje klare. Men jeg frykter at den lille "die size'en" på 1080 gjør varmeoverføringen så problematisk at man rett og slett må ha god custom loop vannkjøling for å se disse hastighetene med levelig støynivå..

 

Den som lever lyt sjå. :)

Lenke til kommentar

Men jeg frykter at den lille "die size'en" på 1080 gjør varmeoverføringen så problematisk at man rett og slett må ha god custom loop vannkjøling for å se disse hastighetene med levelig støynivå..

 

Ja den er jo vesentlig mindre enn GM200. Gigabyte sin Windforce 3X er jo bra, så blir spennende å se hva den får til. Håper reviews av disse kommer en gang i Juni. Jo mer jeg lærer om 1080, jo mer får jeg lyst å vente på Ti versonen :p

Lenke til kommentar

AdoredTV har lagd en ny video, bør sees av alle som vurderer GTX1080:

 

 

TLDW:

 

Har man et vannkjølt TitanX på 1500MHz så sitter man med 9% bedre ytelse enn 1080FE stock. Vi ser Tek klarte bare å få 9,6% mer ytelse ut av 1080FE med overklokking med stock vifte. Det betyr at det eneste over vannkjølt TitanX du får ut av 1080FE gjøres med vannkjøling...

 

980Ti på 1430MHz luftkjølt (som er det jeg har stabilt i "The Division" uten orkan i kabinettet) ligger bare 2% bak 1080FE stock i 4K, og 3% bak i 1440p...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Synn å si det, men chiphell har hatt mye riktige lekkasjer opp igjennom.

 

Klype salt som vanlig dog, men sjekk dette:

 

https://www.chiphell.com/thread-1588175-1-1.html

 

Står bare GDDR5X på det neste Titan kortet der. Stemmer det, så betyr det at HBM2 er bare ment for de dyre workstation/proff korta da. Synes det virker rart. At 1080Ti kommer med GDDR5X er kanskje ikke så utenkelig, men Titan? Hmm

Lenke til kommentar

 

Synn å si det, men chiphell har hatt mye riktige lekkasjer opp igjennom.

 

Klype salt som vanlig dog, men sjekk dette:

 

https://www.chiphell.com/thread-1588175-1-1.html

Står bare GDDR5X på det neste Titan kortet der. Stemmer det, så betyr det at HBM2 er bare ment for de dyre workstation/proff korta da. Synes det virker rart. At 1080Ti kommer med GDDR5X er kanskje ikke så utenkelig, men Titan? Hmm

Hbm2 minne gir sikkert ikkje så mye mere ytelse, men det høres kulere ut :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...