Gå til innhold

GeForce Gtx 10**/Titan og Pascal tråden


Anbefalte innlegg

De med 980Ti som selger det for 3000 kr, for så å kjøpe 1080 til 7600 kr (FE), betaler jo da 4600 kr for 25% mer ytelse hvis man sammenlikner stock vs stock på de korta. Hadde ytelsesforskjellen vært mer, så hadde det vært noe annet. Da mener jeg de som har 970 kort og oppgraderer til 1070 gjør en mye smartere deal.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De med 980Ti som selger det for 3000 kr, for så å kjøpe 1080 til 7600 kr (FE), betaler jo da 4600 kr for 25% mer ytelse hvis man sammenlikner stock vs stock på de korta. Hadde ytelsesforskjellen vært mer, så hadde det vært noe annet. Da mener jeg de som har 970 kort og oppgraderer til 1070 gjør en mye smartere deal.

 

Absolutt, det er nå det er på tide å gi de sparken alle de som anbefalte 1stk GTX980Ti over 2stk GTX970 i SLI. :p

 

Det er som Kyrre sa; GTX970 ødela bruktprisen på GTX780Ti. Og nå er det GTX1070 som ødelegger bruktprisen på GTX980Ti..

Lenke til kommentar

Kjenner et par fornøyde jenter som fikk kjøpt seg 980 ti for konfirmasjons pengene sine (den største) til en billig penge , mener i farta at det ble 3500 kr for ett eller 6000 kr for to? Skal sjekke det opp med faren når jeg tar en tur innom og hjelper til med oppsettet på pcene til onkelbarna mine.

Dette ble solgt via familiemedlemmer så ikke ta høyde for at dette er vanlig pris på markedet.

 

Kortene skal være pent brukt til folding ,men bør vel ta en stabilitets test på dem antar jeg? Er jo en del foldere her inne , noen som har støtt på problemer over tid ved denne type bruk?

Lenke til kommentar

Kortene skal være pent brukt til folding ,men bør vel ta en stabilitets test på dem antar jeg? Er jo en del foldere her inne , noen som har støtt på problemer over tid ved denne type bruk?

 

Eneste må være at viftene på korta kan ryke, men da får dem vel nye kort på garantien :)

Lenke til kommentar

 

Kortene skal være pent brukt til folding ,men bør vel ta en stabilitets test på dem antar jeg? Er jo en del foldere her inne , noen som har støtt på problemer over tid ved denne type bruk?

 

Eneste må være at viftene på korta kan ryke, men da får dem vel nye kort på garantien :)

 

 

Tror dette er Msi kort. Jeg vil tro viftene bør holde mer enn knappe 12 måneder, men ja bør la seg fikse enkelt om det skal være et problem.

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke hvor Nizzen har det ifra. Men jeg mener han nevnte at FE er priset så høyt nettopp for å ikke konkurrere med produksjons partnernes kort med egne design. Det høres ihvertfall for meg ut som en god teori. Med Maxwell har nok mange valgt referanse design siden de var billigere, og nesten like gode som de med egen-produserte/valgte kjølere og design. Det er nok grunn til å anta at MSI for eksempel tjente mye bedre (eller ville ha tjent mye bedre) på sine egne "Gaming" kort enn kortene med referanse design. Da er det kjipt om mange velger kortet de tjener minst på. Med FE kort 100 dollar dyrere vil kortene med tredjeparts kjølere og PCB bli mer attraktive.

 

Men jeg fikk også med meg en teori om at det rett og slett er mangel på GDDR5X RAM som gjør at Nvidia ønsker å holde salgsvolumet nede i begynnelsen. Bedre å ha kort tilgjengelig siden ikke alle er villig til å betale 100 dollar ekstra for å være først, enn å bli beskyldt for å ha kommet med en papirlansering..

Stemmer det, JayzTwoCents fikk det som svar fra nvidia at de ville fortsette å selge FE, og ikke kun i lanseringtiden som tidligere med reference cooler, og ikke ville konkurrere med andre produsenter. 

Fra 5 minutter og utover:

 

Lenke til kommentar

Tror många har fått för sig att det är tredjepartskort med bra kylare som kommer kosta $599, men så är absolut inte fallet. MSI gaming, EVGA och de andra med god luftkylare blir väl prisat i stort sett som FE. FE är inget annat än early bird. Hade man fått med ett par AAA titlar hade jag förstått det. Det luktar fast prissättning deluxe från Nvidia som de andra bara måste följa efter.

 

Tredjepart tjänar kanske mindre per kort mot att Nvidia tar en större smäll på marknadsföring. Det är min teori i alla fall.

 

Komplett tar 7600 för FE.

 

https://www.komplett.no/kampanje/11222/nvidia-gtx-1080?utm_source=facebook&utm_medium=post&utm_term=2005&utm_content=all&utm_campaign=gtx1080

Endret av mackanz
Lenke til kommentar

 

De med 980Ti som selger det for 3000 kr, for så å kjøpe 1080 til 7600 kr (FE), betaler jo da 4600 kr for 25% mer ytelse hvis man sammenlikner stock vs stock på de korta. Hadde ytelsesforskjellen vært mer, så hadde det vært noe annet. Da mener jeg de som har 970 kort og oppgraderer til 1070 gjør en mye smartere deal.

 

Absolutt, det er nå det er på tide å gi de sparken alle de som anbefalte 1stk GTX980Ti over 2stk GTX970 i SLI. :p

 

Det er som Kyrre sa; GTX970 ødela bruktprisen på GTX780Ti. Og nå er det GTX1070 som ødelegger bruktprisen på GTX980Ti..

 

Har man 980Ti kan man jo bare beholde det. Ville kjøpt 1 stk 980Ti over 970 SLI 10 av 10 ganger.

Lenke til kommentar

 

 

De med 980Ti som selger det for 3000 kr, for så å kjøpe 1080 til 7600 kr (FE), betaler jo da 4600 kr for 25% mer ytelse hvis man sammenlikner stock vs stock på de korta. Hadde ytelsesforskjellen vært mer, så hadde det vært noe annet. Da mener jeg de som har 970 kort og oppgraderer til 1070 gjør en mye smartere deal.

 

Absolutt, det er nå det er på tide å gi de sparken alle de som anbefalte 1stk GTX980Ti over 2stk GTX970 i SLI. :p

 

Det er som Kyrre sa; GTX970 ødela bruktprisen på GTX780Ti. Og nå er det GTX1070 som ødelegger bruktprisen på GTX980Ti..

 

Har man 980Ti kan man jo bare beholde det. Ville kjøpt 1 stk 980Ti over 970 SLI 10 av 10 ganger.

 

 

Jepp, jeg mente bare det økonomiske i Betroz eksempel med bruktpris på 3000Kr for GTX980Ti. Jeg tipper det fremdeles er mulig å få 2000Kr for et GTX970. Har man 2stk. får man altså 4000 for dem, og oppgraderingen til 1080 blir billigere enn fra 980Ti.

Lenke til kommentar

 

 

Og der fikk jeg ordrebekreftelse på 2x 1080 + ek blokker og bakplater. ;)

 

FML

Hvor fra? Skal bestille akkurat det samme hvis bare en butikk får dette inn!

Du får bestilt de hos Digitalimpuls. Både kort og blokker.

 

 

 

Finner den ikkje på sida, kor du bestilte? 

Lenke til kommentar

Kjenner et par fornøyde jenter som fikk kjøpt seg 980 ti for konfirmasjons pengene sine (den største) til en billig penge , mener i farta at det ble 3500 kr for ett eller 6000 kr for to? Skal sjekke det opp med faren når jeg tar en tur innom og hjelper til med oppsettet på pcene til onkelbarna mine.

Dette ble solgt via familiemedlemmer så ikke ta høyde for at dette er vanlig pris på markedet.

 

Kortene skal være pent brukt til folding ,men bør vel ta en stabilitets test på dem antar jeg? Er jo en del foldere her inne , noen som har støtt på problemer over tid ved denne type bruk?

Som betroz sa vifter er nr 1 feil. Så kommer kondensatorer av det jag har erfart. Å det er ikke uvanlig at noen vifter tar kveld etter kun 1 år. Men reklamasjon's rettighetene i norge er ganske bra så ikke no problem annet en nedetid.

Lenke til kommentar

Kjenner et par fornøyde jenter som fikk kjøpt seg 980 ti for konfirmasjons pengene sine (den største) til en billig penge , mener i farta at det ble 3500 kr for ett eller 6000 kr for to? Skal sjekke det opp med faren når jeg tar en tur innom og hjelper til med oppsettet på pcene til onkelbarna mine.

Dette ble solgt via familiemedlemmer så ikke ta høyde for at dette er vanlig pris på markedet.

 

Kortene skal være pent brukt til folding ,men bør vel ta en stabilitets test på dem antar jeg? Er jo en del foldere her inne , noen som har støtt på problemer over tid ved denne type bruk?

Jenter trenger vel ikke noe så kraftig? :p

Lenke til kommentar

Der man før fikk toppchipen, the full monty, hele sulamitten, til $499 har man nå et Titan-kort til $999. Så har man nok et prispunkt på $599-699, før man kommer ned til x70-serien og $400. Det som gjør det surere er at man nå selger brikker som tidligere ble brukt i GTX460 og GTX560Ti som x70 og x80.

Jeg forstår hva du sier altså, men 980ti og Titan X har noe større Diesize enn 480/580. Hvor mange brikker man får per wafer vet jeg ikke, ei heller % feil (% brukbare chips per wafer), men det er noe å ta inn i beregningen.

 

Når kostnaden per chip for Nvidia går opp, er det naturlig at den går opp for sluttbruker noe mer. Dog ikke så mye kanskje :)

 

(inflasjon har vel ikke vært så stor de siste årene)

Lenke til kommentar

 

Kjenner et par fornøyde jenter som fikk kjøpt seg 980 ti for konfirmasjons pengene sine (den største) til en billig penge , mener i farta at det ble 3500 kr for ett eller 6000 kr for to? Skal sjekke det opp med faren når jeg tar en tur innom og hjelper til med oppsettet på pcene til onkelbarna mine.

Dette ble solgt via familiemedlemmer så ikke ta høyde for at dette er vanlig pris på markedet.

 

Kortene skal være pent brukt til folding ,men bør vel ta en stabilitets test på dem antar jeg? Er jo en del foldere her inne , noen som har støtt på problemer over tid ved denne type bruk?

Jenter trenger vel ikke noe så kraftig? :p

 

Huh? Du kjenner ikke dagens CS / FPS ungdom...

Lenke til kommentar

 

Der man før fikk toppchipen, the full monty, hele sulamitten, til $499 har man nå et Titan-kort til $999. Så har man nok et prispunkt på $599-699, før man kommer ned til x70-serien og $400. Det som gjør det surere er at man nå selger brikker som tidligere ble brukt i GTX460 og GTX560Ti som x70 og x80.

Jeg forstår hva du sier altså, men 980ti og Titan X har noe større Diesize enn 480/580. Hvor mange brikker man får per wafer vet jeg ikke, ei heller % feil (% brukbare chips per wafer), men det er noe å ta inn i beregningen.

 

Når kostnaden per chip for Nvidia går opp, er det naturlig at den går opp for sluttbruker noe mer. Dog ikke så mye kanskje :)

 

(inflasjon har vel ikke vært så stor de siste årene)

 

480 og 580 var jo enorme brikker det også, i motsettning til 680/980.

Lenke til kommentar

480 og 580 var jo enorme brikker det også, i motsettning til 680/980.

Ja, selvfølgelig!!

 

Ikke helt våken jeg. At 480/580 med sin 529/520 mm^2 går fra 500$ til 601 mm^2 på Titan X/980ti til 1000$ en ting.

 

Men 1080 har bare 314 mm^2 ja... (980 - 398 mm^2 og 680 - 294 mm^2)

 

Takk for at du vekker meg :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...