Gå til innhold

GeForce Gtx 10**/Titan og Pascal tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Med andre ord, han er sjangseløs til å merke forskjell på denne skjermen og en annen ikke G-sync skjerm / freesync til et par hundre kroner... Nooobs altså...

 

Få skrudd på G-sync NÅ! Du taper ingenting på det....

 

Hva er inputlag med G-sync av og på? ;)

 

Helt sikkert noe en casual gamer som meg merker!

Lenke til kommentar

 

Med andre ord, han er sjangseløs til å merke forskjell på denne skjermen og en annen ikke G-sync skjerm / freesync til et par hundre kroner... Nooobs altså...

 

Få skrudd på G-sync NÅ! Du taper ingenting på det....

 

Hva er inputlag med G-sync av og på? ;)

 

Helt sikkert noe en casual gamer som meg merker!

 

 

Input lag skal være minus 5ms :p

Trolig vil du ikke merke det, faktisk så vil mangelen på tearing føre til at spillene oppleves som raskere enn før : https://www.reddit.com/r/nvidia/comments/3rh2s8/gsync_input_lag/

Lenke til kommentar

 

At kortene kan overklokkes til hele 2.5 Ghz er litt av en bragd...

Må bare si at Amd kommer til å slite med mindre de virkelig har noe bedre å komme med ,her må de virkelig få til bedre IPC, lavere effektforbruk og ikke minst god hastighet på kortene for å kunne konkurrere.

 

Har Nvidia endelig greid å få på plass siste drepende stikk hos konkurrenten og blir enerådige på markedet til forbrukerne's store entusiasme? Dette kommer til å bane veien for en ny Nvidia era... Eller kommer Amd til å kontre med 1080 killeren som gir folket god ytelse til en svært attraktiv pris? Så er spørsmålet kommer de for sent?

 

Neste utgave av diskusjon.no vil gi deg bedre informasjon... Snart!

 

Høyere IPC har da AMD hatt lenge? R9 390 som booster til maks 1000MHz gir veldig lik ytelse som GTX970 som ut av boksen booster til ~1250MHz (selv om Nvidia oppgir 1178MHz som "typisk" boost clock). Nå er jo selvfølgelig ikke dette hele regnestykket. R9 390 har jo også flere transistorer enn GTX970. 19,2% flere transistorer for å være litt mer nøyaktig. GTX970 må altså booste til 25% høyere klokkefrekvens for å yte nesten likt. Om man snakker om antall shadere ser det imidlertid dårligere ut for R9 390 som har ~53% flere shadere enn GTX970. Men jeg ville nå trodd det var ytelse per transistor som var det mest "fornuftige" å regne ut fra. Arkitektur forskjellene handler jo ikke bare om shader antall, men også ROPs, TMUs, SMUs, minnebus bredde og gud vet ikke hva.

 

Og når det gjelder ytelse per Watt. Har du allerede glemt Polaris 11 som gir GTX950 ytelse med bare 50 Watt? Asus har en spesial versjon av GTX950 som klarer seg med bare strøm fra PCIe porten (altså maks 75W), men Nvidia selv oppgir "Graphics Card Power" for GTX950 til 90W og utstyrer den med en 6-pins kontakt til strøm.

 

Ellers så stiller jeg meg foreløpig litt tvilende til ryktene om 2,5GHz OC for GTX1080 (grunnet rapportene om artifakter allerede ved 2,2GHz på FE). Vi så med Maxwell at det var svært lite å hente i MHz på å ha kraftigere kjøling i form av tredje parts kjølere og vannkjøling. Det nå mindre arealet på 1080 GPU'en endrer kanskje på dette? Men ellers er min sterkeste grunn til å tro at 2,5GHz er mulig, rett og slett at det i seg selv ikke er så voldsomt høy overklokk i %. Absolutt respektabelt, men på ingen måte "vannvittig". Husk HD7970 der "alle" eksemplarer klarte 1200MHz+ utgjorde altså minst 45,5% OC. Et GTX1080 FE booster til rett under 1900MHz ut av boksen (igjen er Nvidias 1733MHz bare et "typisk" tall fra dem). Så en OC til 2,5GHz utgør altså ikke mer enn 31,5%. Som sagt; absolutt respektabelt om det er tilfellet. Men et godt stykke unna "vannvittig" om det faktisk er vann som må til.

 

Ellers er det normalt jeg som beskyldes for å ha null korttids hukommelse. Er det ingen som husker hvilken prisklasse "normale" folk ønsker seg skjermkort i? Jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg har sett folk her på forumet prøvd å overtale folk til å strekke seg ut av 2000 Kroners klassen fordi GTX970 til 3500Kr er så mye bedre. Faktum er at de fleste ser for seg å bruke 1500 - 2000Kr før de får seg en kalddusj av entusiaster på forumet her. Om AMD nå leverer selv bare GTX970 ytelse ved 100W til 2000Kr så bør det absolutt være enkelt å anbefale over et GTX1070 til ~4000Kr. Veldig mange vil uansett ikke ha 4000Kr å bruke på skjermkort, så vi kan anbefale dem akkurat hva vi vil uten at det hjelper dem.

 

AMDs største problem er rett og slett PR. De vil ikke ha noe stort problem med å lage skjermkort som fint kan konkurrere mot Nvidias. Men de vil få problemer med å få solgt dem med sitt nåværende rykte. Det er derfor de trenger en GTX1080 "killer". Slik at de igjen får rykte på seg for å lage raske skjermkort.

 

Skjønner heller ikke helt circlejerken som har vært i anmeldelsene av FE. Kortene yter bra, liten tvil om det. Men SÅ bra er det ikke. Er veldig spent på overklokking selv, om de er som Maxwell og peaker på omtrent samme hastighet uansett spenning hopper jeg over. Trenger opp mot 2500 mhz for å forsvare et kjøp fra min side.

Lenke til kommentar

Hvis 1070 yter 70% bedre enn 970, og 1080 60-70% mer enn 980, ifølge de tallene skal vel da 1070 være hakk i hæl med 1080 i ytelse?

 

Nei...

Jeg gjetter at 1070 vil for det meste ligge på linje med 980 ti men godt under 1080 , Nvidia ønsker at det skal være en god etterspørsel etter begge kortene og vil derfor passe på at begge to vil være attraktive til den prisen som taes for de.

 

Mitt estimat er at 1070 vil gi 1/4 mindre ytelseøkning enn 1080 noe som gir den akkurat nok til å være litt bedre enn 980 ti.

Lenke til kommentar

 

 

 

Forsåvidt enig med deg der.

Er vel egentlig at folk forventer at AMD ikke leverer mens Nvidia er rene toppkortene uansett hva som blir levert. Preferanser antar jeg. Det er kun om Amd greier å totalknuse kortene til Nvidia ytelsemessig at de vil få litt respekt igjen og da må de også levere mye for pengene...

Lenke til kommentar

Hvorfor ikke ta dette på pm dere i mellom Istedet for å rotte dere sammen mot en enkeltperson her inne, hvis det er så fryktelig artig.

 

Denne brukeren har nettopp gjort litt av jobben min som er å påpeke at videre avsporing er unødvendig og persondiskusjon ikke passer her inne eller andre plasser på forumet.

 

Vennligst ikke fortsett med dette og hold dere til koseprat rundt skjermkort isteden.

 

Lurer dere på noe så send meg en pm , ikke kommenter denne advarselen.

 

Mvh

Malvado.

Lenke til kommentar

Interessant likevel. Det er jo laget, testet og godkjent av nVIDIA selv så kjølern må jo være bra. Frykter andre produsenter kommer til å prøve å tjene penger ved å kutte ned på kostnadene. nVIDIA sier jo at dem har brukt "Premium Materials" i founders edition.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...