Gå til innhold

GeForce Gtx 10**/Titan og Pascal tråden


Anbefalte innlegg

Å vente er det smarteste, men om man klarer å vente, det er spørsmålet :p

Så vi forventer at 3part modellene vil prise seg på 6500kr?

Jeg skal definitivt ha Msi sin Twin Frozr. Begge mine tidligere varianter har aldri vært over 65C med Max overklokk eller over 50% fan speed. I tillegg er viftene helt lydløs på den.

Skal dog si at jeg liker referanse designet, bare synd den kjøler dårlig.

Var det noen som sa at en teknologi på de nye kortene vil presse kortet opp til 80C fordi kortet "vil" arbeide på den tempen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Alle Radeon kort fra AMD støtter 10-bit farger. Har jo absolutt bruk for 10-bit farger. Flere nyanser av farger bidrar jo til et dypere og mere levende bilde.

Ikke uten en registry hack.

Og bare i applikasjoner som støtter det selvsagt.

10 bit er ikke for consumer, men for Photoshop blant annet, og profesjonelt bruk.

"When should I not enable 10-bit support?

If you play games, watch movies or use any other software that is only 8-bit compatible. In 10-bit mode these applications won't start, you'll get a black screen or even a BSOD."

Stemmer det, men lar seg gjøre.

 

Når det gjelder film så er jo HDR på vei inn og da ønsker du 10 bit der. Men må jo ha skjerm som støtter det. Polaris støtter 10 bit H.265 som er full HDR støtte.

Lenke til kommentar

Så ut som den har 2stk 8pin power.

 

Jeg har ikke noe hastverk ennå og vil vente på EVGA sitt GTX 1080 Hybrid. De har til slutten av Juni, begynnelsen av Juli så kjøper jeg det beste som er kommet ut, regardless.

Endret av DJViking
Lenke til kommentar

tror dere det vil komme mer enn en 8-pin strømkontakt på 3.parts kortene? Kan se ut som det er en liten flaksehals på FE når det kommer til overklokking..  :hmm:

Flaskehalsen er ikke 8pins-kontakten alene, men at kortet ikke trekker mer strøm enn det som er nok til å levere 2100mhz ish. Customkortene kommer nok med høyere powerlimit og 8+6 eller 8+8.

Lenke til kommentar

Flaskehalsen er ikke 8pins-kontakten alene, men at kortet ikke trekker mer strøm enn det som er nok til å levere 2100mhz ish. Customkortene kommer nok med høyere powerlimit og 8+6 eller 8+8.

Syns dette kortet var brutalt, 2x8 + 1x6 :)

290X Lightning

 

 

25959_msi-r9-290x-profile.jpg

 

Lenke til kommentar

 

Så ut som den har 2stk 8pin power.

 

Jeg har ikke noe hastverk ennå og vil vente på EVGA sitt GTX 1080 Hybrid. De har til slutten av Juni, begynnelsen av Juli så kjøper jeg det beste som er kommet ut, regardless.

 

 

 

Er nok stygt redd for at EVGA Hybrid og MSI Seahawk lar vente på seg. Det tok vel flere måneder etter GTX 980 Ti kom i butikkhyllene før disse var på plass? Det beste vi kan håpe på i første omgang er vel noe ala Asus Strix som tradisjonelt har hatt veldig god PCB og solid luftkjøling.

 

Kort som Kingpin, Lightning og Classified pleier jo også å ta flere måneder før er på markedet.

Lenke til kommentar

 

Flaskehalsen er ikke 8pins-kontakten alene, men at kortet ikke trekker mer strøm enn det som er nok til å levere 2100mhz ish. Customkortene kommer nok med høyere powerlimit og 8+6 eller 8+8.

Syns dette kortet var brutalt, 2x8 + 1x6 :)

290X Lightning

 

 

25959_msi-r9-290x-profile.jpg

 

 

 

 

Lightningkortene til MSI er jo, som veldig mye annet av "toppmodellene" til MSI hva gjelder både hovedkort, skjermkort og det meste annet de driver med helt latterlig utrustet til ingen nytte. MSI Lightningkortene har vel, til tross for sin prislapp og det som ser ut ved første øyekast og være noe latterlig maskinvare alltid skuffet i tester om jeg ikke tar helt feil satt opp imot hva blant annet Asus og EVGA har hatt å komme med? Og det gjerne til lavere priser.

Lenke til kommentar

 

Flaskehalsen er ikke 8pins-kontakten alene, men at kortet ikke trekker mer strøm enn det som er nok til å levere 2100mhz ish. Customkortene kommer nok med høyere powerlimit og 8+6 eller 8+8.

Syns dette kortet var brutalt, 2x8 + 1x6 :)

290X Lightning

 

 

25959_msi-r9-290x-profile.jpg

 

 

Har samtlige KPE-kort hatt også. Lightning har vært skuff siden 680, bare Guru3D som anbefaler de kortene av åpenbare årsaker :)

Lenke til kommentar

 

FE havner forresten på rundt 7500, avhengig av hvor mye hver enkelt butikk vil tjene :)

 

Såpass ja. Glad for at jeg ikke solgte ene 980Ti mitt til 3000-3500 kr som buda kom inn på! 

 

Det bli spennende og se hvor GTX 1070 legger seg i lende i forhold til 980Ti kortet. Blir ytelsen noenlunde lik, så er det fremdeles håp for en verdi på rundt 4000 for kortet ditt. Noe mer hadde jeg ikke betalt, for et kort som tross alt bruker en god del mer strøm.

Lenke til kommentar

 

 

FE havner forresten på rundt 7500, avhengig av hvor mye hver enkelt butikk vil tjene :)

 

Såpass ja. Glad for at jeg ikke solgte ene 980Ti mitt til 3000-3500 kr som buda kom inn på! 

 

Det bli spennende og se hvor GTX 1070 legger seg i lende i forhold til 980Ti kortet. Blir ytelsen noenlunde lik, så er det fremdeles håp for en verdi på rundt 4000 for kortet ditt. Noe mer hadde jeg ikke betalt, for et kort som tross alt bruker en god del mer strøm.

 

Tipper 1070 havner GODT under custom 980Ti-kort. De fleste Strix, G1, Classified, Gaming-versjonene booster til minst 1400mhz. Da er 1080 bare 5-15% bedre. De fleste anmeldelser sammenligner sine egne referanseresultater, som stort sett blir feil. Alle 980Ti som selges nå er custom, og yter vesentlig mye bedre enn da 980Ti ble lansert.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Yes. Blir nok som jeg først tenkte. Venter på at MSI releaser slike kjølere, så kjøper jeg vannblokk ved siden av. Stygge som fy, men burde være nærmere 6500 kr marken. Som gir meg litt peng til vannblokk + bakplate. Er noen intr. i TitanX/980Ti vannblokk fullcover fra EK så send PM.

 

http://www.techpowerup.com/img/15-06-17/175a.jpg

 

Selvsagt hos DI da de er ufattelig snille med at garanti forsatt er tilstede selv om man fjerner klistemerker på skruer osv. :)

Lenge til hydro copper kommer? Sparer litt arbeid med det.
Sparer ikkje penger iallefall :p

 

Noen har for mye penger 

 

Man kan aldri ha for mye penger..   :roll:

 

Selv med 45k feriepenger, 35k bonus, og 25k i lønn, så vil jeg bruke maks 3k på et skjermkort^^

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

Yes. Blir nok som jeg først tenkte. Venter på at MSI releaser slike kjølere, så kjøper jeg vannblokk ved siden av. Stygge som fy, men burde være nærmere 6500 kr marken. Som gir meg litt peng til vannblokk + bakplate. Er noen intr. i TitanX/980Ti vannblokk fullcover fra EK så send PM.

 

http://www.techpowerup.com/img/15-06-17/175a.jpg

 

Selvsagt hos DI da de er ufattelig snille med at garanti forsatt er tilstede selv om man fjerner klistemerker på skruer osv. :)

Lenge til hydro copper kommer? Sparer litt arbeid med det.
Sparer ikkje penger iallefall :p

Noen har for mye penger

Man kan aldri ha for mye penger.. :roll:

Selv med 45k feriepenger, 35k bonus, og 25k i lønn, så vil jeg bruke maks 3k på et skjermkort^^

Ot men hva jobber du som/ med?

Lenke til kommentar

 

Flere nyanser av farger bidrar jo til et dypere og mere levende bilde.

Nope, eller i det minste ikke alene. Man må ha et større fargerom og nok lysstyrke i tillegg.

Fargerom er jo flere nyanser så der er vi enig. Med HDR kommer 10 bit fargerom (som er flere nyanser av de samme grunnfargene du bruker i dag) og 1000 nits lysstyrke med OLED. Dette kommer nok til PC ettersom tiden går.

 

http://www.guru3d.com/articles-pages/radeon-technology-group-tech-update-december-2015,2.html

Endret av Gralle
Lenke til kommentar

 

 

 

FE havner forresten på rundt 7500, avhengig av hvor mye hver enkelt butikk vil tjene :)

 

Såpass ja. Glad for at jeg ikke solgte ene 980Ti mitt til 3000-3500 kr som buda kom inn på! 

 

Det bli spennende og se hvor GTX 1070 legger seg i lende i forhold til 980Ti kortet. Blir ytelsen noenlunde lik, så er det fremdeles håp for en verdi på rundt 4000 for kortet ditt. Noe mer hadde jeg ikke betalt, for et kort som tross alt bruker en god del mer strøm.

 

Tipper 1070 havner GODT under custom 980Ti-kort. De fleste Strix, G1, Classified, Gaming-versjonene booster til minst 1400mhz. Da er 1080 bare 5-15% bedre. De fleste anmeldelser sammenligner sine egne referanseresultater, som stort sett blir feil. Alle 980Ti som selges nå er custom, og yter vesentlig mye bedre enn da 980Ti ble lansert.

 

Ut fra det Nvidia selv skriver, så vil et GTX 1070 yte ca 70% bedre enn 970 kortet. Det vil faktisk plassere det godt foran stock 980Ti kort ser jeg nå. Hvis det stemmer så blir jeg veldig imponert. Klokking og custom frekvenser vil komme i tillegg på begge to selvfølgelig. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...