Gå til innhold

Den Store Samsung Galaxy S6 Tråden


  

249 stemmer

  1. 1. Skal du Kjøpe Samsung galaxy S6?

    • Ja! :)
    • Nei! Det er ikke verdt det!
    • Jeg venter til den går ned i pris ;)


Anbefalte innlegg

 

 

 

Jeg har ikke mulighet til å velge voLTE selv om tlf er oppdatert. Noen andre som mangler muligheten? Noen som vet hvorfor?

Har du slått mobilen av og på etter at det blev aktivert av telenor??( Telenor må aktivere voLTE) . Du må slå helt av og ikkje bruke omstart alternativet.

 

Ja, mobilen har blitt slått av flere ganger. Jeg er selvsagt i ett område med LTE og simkortet er i fra i fjor vår når S6'n var ny. 

 

Det er ikkje noe valg på menuen på  ine heller,men skal vist være sånn. Men Telenor må aktivere voLTE på ditt nr før det fungerer. Bare at sende melding til dem på face

 

Fikk svar fra Telenor: 

 

"Takk for din henvendelse.

Du har ikke tjenesten 4G tale på ditt abonnement da dere benytter Mobilt Bedriftsnett tjenester og disse kan foreløpig ikke kombineres da 4G Tale forstyrrer for bruk av MBN tjenester.

Dette jobbes med. Det er ikke mulig å registrere 4G tale på ditt abonnement."

 

Så da får jeg bare vente :-) 

Endret av Ron08
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Har også problem etter oppdatering at det kommer opp varsel hele tiden om "kunne ikke laste ned vedlegg fra multimediemelding. Prøv igjen senere".

Har ikke fått noen mms, har forsøkt å laste ned nytt oppsett fra telenor med det hjalp heller ikke.

Denne meldingen kommer opp hver gang jeg "vekker" telefonen, og flere ganger mens jeg bruker den.

Noen som vet hvordan man kan få det bort?

Har nøyaktig det samme problemet. Noen som vet om en løsning?

Hadde samme problem bare at jeg hadde fått mms. Slettet mms'ene så ordna det seg☺
Lenke til kommentar

må man ha telenor firmware til s6? en for å få 4g tale????

Nei, men du må ha enten Telenor eller nordisk programvare og et Telenor SIM "provisjonert" for "4G tale" (med andre ord at Telenor slår på "4G tale" for ditt abonnement).

Endret av mandela
Lenke til kommentar

jobb mobilen er min gamle htc one m7..bruker ikke bedriftsnett, kun exchange mail. Har talkmore, og har skjønnt det slik at dem har 4gtale dem også..siden dem bruker telenor net. Har nå "nedgradert" til telenor firmwaren (hadde xef 3dpdp), men fremdeles ikke noe 4gtale.

 

https://talkmore.no/4g-tale

 

Er vel bare å smøre seg med tålmodighet. Ser heller fram til tale over wifi. Da det til tider kan være litt tvilsom dekning nede i dumpen der jeg bor...enkelte steder i huset sliter med med mer en 1 strek på signal styrke. Men der jeg har god dekning er det 4g+.

Lenke til kommentar

jobb mobilen er min gamle htc one m7..bruker ikke bedriftsnett, kun exchange mail. Har talkmore, og har skjønnt det slik at dem har 4gtale dem også..siden dem bruker telenor net. Har nå "nedgradert" til telenor firmwaren (hadde xef 3dpdp), men fremdeles ikke noe 4gtale.

 

https://talkmore.no/4g-tale

Mottatt aktiverings-SMSen fra Talkmore? "Tjenesten vil bli automatisk aktivert på abonnement ditt de neste ukene. Du vil motta mer informasjon på SMS når tjenesten har blitt aktivert på ditt abonnement."

Lenke til kommentar

Min kones Samsung S6 oppfører seg ganske merkelig for tiden, og det har skjedd etter at den ble oppdatert til Android 6.0.1

 

Har hatt den på verksted 2 ganger nå, og hver gang har den kommet tilbake uten at de har funnet feil. De har oppdatert til siste firm-ware og testet den uten å finne feil på mobilen.

 

Når jeg får med meg mobilen hjem så setter jeg inn sim-kortet og så slår jeg mobilen på.

Deretter så legger jeg inn vårt wifi, men da kan ikke mobilen koble til internet står det, så der kommer jeg ikke videre........

Slår jeg av wifi på mobilen og benytter 4G i stedet så virker det med en gang.

 

Så trenger jo en del av Appene som er på mobilen og oppdateres, men i Play Butikk så er alle Appene/Ikonene uten bilder kun tekst. Det gjelder både de som er installert fra før og de som evt. kan lastes ned fra Play Butikken, slik er det via wifi. Velger jeg 4G i stedet, så virker alt som det skal.

Via wifi så kan jeg heller ikke laste ned noen nye Apper, eller oppdatere de ferdig installerte appene på mobilen hennes.

Gjør jeg det via 4G, så fungerer det med en gang.

 

 

Har slått vårt wifi av/på og har slått mobilen hennes av/på flere ganger uten at det hjelper.

Men det merkelige er at alt fungerer som det skal i butikken der vi har kjøpt mobilen, der kan alt gjøres via wifi.

 

 

Vi har fibernett fra Get, og vi har 5 andre mobiler i huset som ikke har problemer med wifi. Det samme gjelder alle android nettbrett og iPadene her i huset og samtlige datamaskiner, alle fungerer uten problemer med vårt wifi.

 

Min kone har lånt den gml arb.mobilen min, og der kan alt både oppdateres og lastes ned uten problemer, så hennes google konto er det jo ingen feil på.

Vi kjøpte hennes Samsung S6 rett før jul (2015), og den har virket helt eksemplarisk frem til Android 6.0.1 kom, da startet problemene med at ikke noe kunne oppdateres på hennes mobil og heller ikke laste noe ned fra Play butikken.

 

 

Lastet ned P4 radio appen nå, men da måtte jeg bruke 4G for å få til det, og den virker da helt som den skal.

Slår jeg på wifi på hennes mobil, så blir P4 radio appen helt hvit og det tar lang tid før den begynner å spille. Får heller ikke slått av appen før det har gått en stund, pause ikonet kommer rett og slett ikke opp når mobilen er tilkoblet wifi, med 4G så er det heller ingen problemer.

 

 

Som nevnt så er det kun hjemme hos oss mobilen hennes ikke vil samarbeide skikkelig med wifi, hun kommer på nettet og får både lest og sendt mail over wifi, men det tar merkbart lengre tid enn det gjør via 4G.

Vi har et relativt raskt wifi her, måler ca 70 mb/s nedlasting -og ca 50 mb/s opplastings hastighet, så det burde jo heller ikke være et problem. Alle andre elektroniske ‹‹dingser og pc'er›› fungerer helt optimalt.

 

Skal også legge til at det er kun min kone som har Android 6.0.1 her i huset, alle andre mobiler har Android 5.1.1

 

Er det noen som kan ha en løsning på dette problemet her?

 

Hun kan selvfølgelig bare bruke 4G så er alt i orden, men er jo utrolig merkelig at en oppdatering til android 6.0.1 skal gjøre at mobilen hennes ikke vil samarbeide med vårt wifi.

Vårt fibernett ble installert rett før jul i 2015.

 

Har også forsøkt å lagt en ny google-konto til henne uten at det hjalp.

Med min google-konto så er det også helt det samme resultatet på hennes mobil.

 

 

Vet ikke om det er mulig å gjøre en oppdatering av router/modem, slik at den ‹‹støtter›› android 6.0.1?

Der er mine kunnskaper dårlige, så fint om noen vet noe mer om dette her.

 

Vet ikke om det er en oppdatering av play-butikken e.l. som vi kan deaktivere, slik at det kanskje kan fungere igjen med wifi på hennes mobil?

Endret av fotonisse
Lenke til kommentar

 

jobb mobilen er min gamle htc one m7..bruker ikke bedriftsnett, kun exchange mail. Har talkmore, og har skjønnt det slik at dem har 4gtale dem også..siden dem bruker telenor net. Har nå "nedgradert" til telenor firmwaren (hadde xef 3dpdp), men fremdeles ikke noe 4gtale.

 

https://talkmore.no/4g-tale

Mottatt aktiverings-SMSen fra Talkmore? "Tjenesten vil bli automatisk aktivert på abonnement ditt de neste ukene. Du vil motta mer informasjon på SMS når tjenesten har blitt aktivert på ditt abonnement."

Nei. Dessverre ikke enda. Er vel bare å fortsette å vente.vet ikke når tid den siden ble publisert heller, så "de neste ukene" er ikke lett å tidfeste.

Lenke til kommentar

Min kones Samsung S6 oppfører seg ganske merkelig for tiden, og det har skjedd etter at den ble oppdatert til Android 6.0.1

 

Har hatt den på verksted 2 ganger nå, og hver gang har den kommet tilbake uten at de har funnet feil. De har oppdatert til siste firm-ware og testet den uten å finne feil på mobilen.

 

Når jeg får med meg mobilen hjem så setter jeg inn sim-kortet og så slår jeg mobilen på.

Deretter så legger jeg inn vårt wifi, men da kan ikke mobilen koble til internet står det, så der kommer jeg ikke videre........

Slår jeg av wifi på mobilen og benytter 4G i stedet så virker det med en gang.

 

Så trenger jo en del av Appene som er på mobilen og oppdateres, men i Play Butikk så er alle Appene/Ikonene uten bilder kun tekst. Det gjelder både de som er installert fra før og de som evt. kan lastes ned fra Play Butikken, slik er det via wifi. Velger jeg 4G i stedet, så virker alt som det skal.

Via wifi så kan jeg heller ikke laste ned noen nye Apper, eller oppdatere de ferdig installerte appene på mobilen hennes.

Gjør jeg det via 4G, så fungerer det med en gang.

 

 

Har slått vårt wifi av/på og har slått mobilen hennes av/på flere ganger uten at det hjelper.

Men det merkelige er at alt fungerer som det skal i butikken der vi har kjøpt mobilen, der kan alt gjøres via wifi.

 

 

Vi har fibernett fra Get, og vi har 5 andre mobiler i huset som ikke har problemer med wifi. Det samme gjelder alle android nettbrett og iPadene her i huset og samtlige datamaskiner, alle fungerer uten problemer med vårt wifi.

 

Min kone har lånt den gml arb.mobilen min, og der kan alt både oppdateres og lastes ned uten problemer, så hennes google konto er det jo ingen feil på.

Vi kjøpte hennes Samsung S6 rett før jul (2015), og den har virket helt eksemplarisk frem til Android 6.0.1 kom, da startet problemene med at ikke noe kunne oppdateres på hennes mobil og heller ikke laste noe ned fra Play butikken.

 

 

Lastet ned P4 radio appen nå, men da måtte jeg bruke 4G for å få til det, og den virker da helt som den skal.

Slår jeg på wifi på hennes mobil, så blir P4 radio appen helt hvit og det tar lang tid før den begynner å spille. Får heller ikke slått av appen før det har gått en stund, pause ikonet kommer rett og slett ikke opp når mobilen er tilkoblet wifi, med 4G så er det heller ingen problemer.

 

 

Som nevnt så er det kun hjemme hos oss mobilen hennes ikke vil samarbeide skikkelig med wifi, hun kommer på nettet og får både lest og sendt mail over wifi, men det tar merkbart lengre tid enn det gjør via 4G.

Vi har et relativt raskt wifi her, måler ca 70 mb/s nedlasting -og ca 50 mb/s opplastings hastighet, så det burde jo heller ikke være et problem. Alle andre elektroniske ‹‹dingser og pc'er›› fungerer helt optimalt.

 

Skal også legge til at det er kun min kone som har Android 6.0.1 her i huset, alle andre mobiler har Android 5.1.1

 

Er det noen som kan ha en løsning på dette problemet her?

 

Hun kan selvfølgelig bare bruke 4G så er alt i orden, men er jo utrolig merkelig at en oppdatering til android 6.0.1 skal gjøre at mobilen hennes ikke vil samarbeide med vårt wifi.

Vårt fibernett ble installert rett før jul i 2015.

 

Har også forsøkt å lagt en ny google-konto til henne uten at det hjalp.

Med min google-konto så er det også helt det samme resultatet på hennes mobil.

 

 

Vet ikke om det er mulig å gjøre en oppdatering av router/modem, slik at den ‹‹støtter›› android 6.0.1?

Der er mine kunnskaper dårlige, så fint om noen vet noe mer om dette her.

 

Vet ikke om det er en oppdatering av play-butikken e.l. som vi kan deaktivere, slik at det kanskje kan fungere igjen med wifi på hennes mobil?

Jeg ville ha sjekket hvilken ip adresse hun får hjemme. Og hvilken dns server som er i bruk. Hvis du går inn på wifi innstillinger og holder lenge på teksten med ditt hjemme wifi så får du opp alternativer. Velg admistrere nettverksinnstillinger. Velg statisk der det står dhcp og se hvilke adresser som kommer opp. Prøv å endre dns til 8.8.8.8 eller 8.8.4.4. Disse er google dns servere som skal fungere bra. Husk å lagre endringer. Og prøv om hun har nett.

Lenke til kommentar

Opplevde noe spesielt idag, fikk nytt bank-kort igår, med sånn trødløs teknologi (nfc?)

 

og har mobilcase med kortet i, og telefonen drev å pep i hytt og pine, fant ut at den reagerte på nfc chippen i tlf :p

skrudde av nfc på tlf så slutta det, hehe

begynte lure veldig hva det var

Lenke til kommentar

Hadde for første gang idag behov for lading av tlf i bil, og i bilen var det usb inngang, synes den lada tregt.
Vil jeg merke no forskjell hvis jeg kjøper 12v/120w (som det står i bilen) adapter til usb? eller kan man få bedre ladetid med bedre ledning elns? synes den lada ekstremt sakte

Lenke til kommentar

 

var så enkelt som at synkronisering ikke var aktivert :wee: men kunne også vært at varsler var deaktivert i appstyring for denne appen :)

Hvordan aktiviserer jeg synkronisering?

 

 

Ligger i notifikasjonspanelet, hvis det er den du tenker på. Dra ned hele så du får opp alle valgene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...