Gå til innhold

Den Store Samsung Galaxy S6 Tråden


  

249 stemmer

  1. 1. Skal du Kjøpe Samsung galaxy S6?

    • Ja! :)
    • Nei! Det er ikke verdt det!
    • Jeg venter til den går ned i pris ;)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei

 

Er det flere enn meg som mangler WIFI anrop i "Innstillinger" på menyen??

Har Telenor og S& men finner ingen måte å aktivere WIFI anrop på.

Hvis du har en Telenor variant av S6 er det allerede mulig (CSC kode TEN).

Har du en normal nordisk S6 (CSC kode NEE), så kommer det ikke firmware for dette før neste år.

 

Du kan se hvilken CSC kode telefonen din har ved å ringe til *#1234#.  På CSC feltet står det modellnummer og regionskode(feks. NEE for standard nordisk variant, TEN for for Telenor variant eller en annen regionskode dersom telefonene er kjøpt andre steder i verden).

Lenke til kommentar

 

Hei

 

Er det flere enn meg som mangler WIFI anrop i "Innstillinger" på menyen??

Har Telenor og S& men finner ingen måte å aktivere WIFI anrop på.

 Fikk beskjed om at det skulle gå,men ingen steder i menyen å aktivere det. Telenor S6 her og

 

Se svaret mitt rett over...

Du MÅ ha en Telenor-variant av S6 for at det skal virke nå (CSC kode TEN, hjelper ikke å ha en NEE S6 med telenor sim).

NEE versjonene får ny firmware til neste år som støtter det.

Lenke til kommentar

 

Hei

 

Er det flere enn meg som mangler WIFI anrop i "Innstillinger" på menyen??

Har Telenor og S& men finner ingen måte å aktivere WIFI anrop på.

 Fikk beskjed om at det skulle gå,men ingen steder i menyen å aktivere det. Telenor S6 her og

 

covah har helt rett, du ha TEN varianten og et volte/vowifi aktivert abonnement for å kunne se valget på S6.

WiFi-tale-menyen finnes også i telefonapp-innstillingene når de to ovenfornevnte kravene er oppfylt.

Endret av mandela
Lenke til kommentar

 

 

Hei

 

Er det flere enn meg som mangler WIFI anrop i "Innstillinger" på menyen??

Har Telenor og S& men finner ingen måte å aktivere WIFI anrop på.

 

 Fikk beskjed om at det skulle gå,men ingen steder i menyen å aktivere det. Telenor S6 her og

Se svaret mitt rett over...

Du MÅ ha en Telenor-variant av S6 for at det skal virke nå (CSC kode TEN, hjelper ikke å ha en NEE S6 med telenor sim).

NEE versjonene får ny firmware til neste år som støtter det.

  

 

 

Hei

 

Er det flere enn meg som mangler WIFI anrop i "Innstillinger" på menyen??

Har Telenor og S& men finner ingen måte å aktivere WIFI anrop på.

 

 Fikk beskjed om at det skulle gå,men ingen steder i menyen å aktivere det. Telenor S6 her og

covah har helt rett, du ha TEN varianten og et volte/vowifi aktivert abonnement for å kunne se valget på S6.

WiFi-tale-menyen finnes også i telefonapp-innstillingene når de to ovenfornevnte kravene er oppfylt.

 

Har TEN OG volte aktivert abonnement. simkort er og kun 2 måneder gammelt....

Lenke til kommentar

Byttet mobiloperatør i juleferien, over til Ice sitt Mobil 1GB. Etter dette simkortet ble satt inn, kommer det jevnlig opp melding på skjermern om "Open channel for BIP". Har søkt rundt på nett og prøvd metodene som står der; starte tlf i safemode, bytte google-passord osv, men fortsatt kommer meldingen.

 

Det virker ikke å være klart hva som egentlig forårsaker meldingen engang. Noen her som har fått denne og funnet noe som virker?

Lenke til kommentar

Har TEN OG volte aktivert abonnement. simkort er og kun 2 måneder gammelt....

Kan du vise meg et skjermbilde av *1234# info-skjermen (kode som skal slås i telefonappen)

 

Vises Volte/4G-tale ikonet i varselspanelet? Hvis ja, så skal Wi-Fi-anrop valget dukke opp i Innstillinger > rett under Wi-Fi og en undermeny i Telefonapp-innstillingene.

Lenke til kommentar

Byttet mobiloperatør i juleferien, over til Ice sitt Mobil 1GB. Etter dette simkortet ble satt inn, kommer det jevnlig opp melding på skjermern om "Open channel for BIP".

Høres ut som et feilkonfigurert SIM-kort uten at jeg er kvalifisert til å synse om saken, tenker da på at Ice.net fortsatt er i utviklingsstadiet av eget nettverk og driver sikkert med finpussing av systemene sine. Av homeopatisk "medisin" kan du kanskje prøve følgende:

1. Innstillinger > Mobilnett > Tilgangspunktnavn > Menyen øverst til høyre : > Tilbakestill til standard

2. Innstillinger > Mobilnett > Nettverksoperatører > Søk etter nettverk > Velg Telia N

Endret av mandela
Lenke til kommentar

 

Byttet mobiloperatør i juleferien, over til Ice sitt Mobil 1GB. Etter dette simkortet ble satt inn, kommer det jevnlig opp melding på skjermern om "Open channel for BIP".

Høres ut som et feilkonfigurert SIM-kort uten at jeg er kvalifisert til å synse om saken, tenker da på at Ice.net fortsatt er i utviklingsstadiet av eget nettverk og driver sikkert med finpussing av systemene sine. Av homeopatisk medisin kan du kanskje prøve følgende:

1. Innstillinger > Mobilnett > Tilgangspunktnavn > Menyen øverst til høyre : > Tilbakestill til standard

2. Innstillinger > Mobilnett > Nettverksoperatører > Søk etter nettverk > Velg Telia N

 

Takk for tips, selv om jeg har liten tro på homeopati. ;)

Når jeg nå søker etter nettverk kommer det opp 2 ice.net og en N Telenor. Kanskje jeg bare må prøve meg frem med alle tre?

Lenke til kommentar

Takk for tips, selv om jeg har liten tro på homeopati. ;)

 

Når jeg nå søker etter nettverk kommer det opp 2 ice.net og en N Telenor. Kanskje jeg bare må prøve meg frem med alle tre?

 

Hehe, samme her, skulle ha skrevet "medisin" i anførselstegn. 

Er rimelig sikker på at funnet ditt tyder på et feilkonfigurert SIM-kort. Kontakt ice.net og fortell dem at du får opp 2 ice.net nettverk når du kjører manuell scan, de har nok hørt om problemstillingen før.

Endret av mandela
Lenke til kommentar

Mine litt slitne Galaxy S3 begynner å svikte meg stadig oftere (låser seg, skjermen flimrer, slår seg av, batteriet er temmelig dårlig), og jeg vurderer å oppdradere til S6. Jeg var svært fornøyd med S3 og den fungerte knall for meg. Bortsett fra at S6 åpenbart har bedre ytelse og sånt, er det noen områder hvor S6 åpenbart gjør ting bedre enn S3? Eller er det områder hvor S3 var bedre enn S6, for eksempel ved menyer, hurtigvalg, osv.? Er det noen store negative ting med S6 som jeg burde være klar over? Og hvordan er batteriet til S6 ved normalt bruk? 

Lenke til kommentar

S6 er fremdeles helt fantastisk spør du meg. Kjapp i menyene, stor forbedring i skjermen, penere UI, penere design enn S7 (etter min mening), og betraktelig bedre kamera enn S3. Batteriet var merkbart bedre enn S3 og S4 da jeg skaffet meg min (kan være pga de var godt brukt da). 

Endret av Ziff
Lenke til kommentar

Mine litt slitne Galaxy S3 begynner å svikte meg stadig oftere (låser seg, skjermen flimrer, slår seg av, batteriet er temmelig dårlig), og jeg vurderer å oppdradere til S6. Jeg var svært fornøyd med S3 og den fungerte knall for meg. Bortsett fra at S6 åpenbart har bedre ytelse og sånt, er det noen områder hvor S6 åpenbart gjør ting bedre enn S3? Eller er det områder hvor S3 var bedre enn S6, for eksempel ved menyer, hurtigvalg, osv.? Er det noen store negative ting med S6 som jeg burde være klar over? Og hvordan er batteriet til S6 ved normalt bruk? 

 

 

Med Samsung S6 så har du ikke plass til minnekort om det er noe du benytter i dag, så her må du kjøpe den mobilen som har den lagringskapasiteten du faktisk har behov for.

 

Min kone har en Samsung S6 og hun er veldig godt fornøyd med den, hun har hatt den siden Desember 2015 og det har ikke vært problemer med den i det hele tatt.

Det ene problemet som har vært, var relatert til bredbåndet fra Get. Mobilen kunne ikke oppdateres, ei heller oppdatere apper via bredbånd fra Get. Med en gang den bla satt over til mobilnettet så fungerte det med en gang, dette problemet kom etter en oppdatering av mobilen som ikke fungerte i kombinasjon med vårt bredbånd. Og det var ikke bare min kones mobil, det gjaldt også en svoger og mine svigerforeldre som også har S6. Men det er i orden nå, men som sagt, det har jo ikke noe med mobilen å gjøre.

 

Ellers så synes jeg også at den fungerer meget bra de gangene jeg har prøvet den.

 

Det du nevner med tanke batteriet og vanlig bruk, hva er så det?

 

Jeg har en Samsung S7 og lader hver 2-3 dag, og min frue gjør det samme med sin S6. Mine døtre lader 1-2 ganger om dagen, så hva som er vanlig bruk er det nok ikke så lett å definere gitt :)

Endret av fotonisse
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...