Gå til innhold

Den Store Samsung Galaxy S6 Tråden


  

249 stemmer

  1. 1. Skal du Kjøpe Samsung galaxy S6?

    • Ja! :)
    • Nei! Det er ikke verdt det!
    • Jeg venter til den går ned i pris ;)


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har en S6 edge som jeg er svært misfornøyd med batterilevetiden. Jeg kan godt finne på å lade den opptil 3-4 ganger for dag med sparemodus på.. Har prøvd det meste for å forbedre batterilevetiden. Er det noen som vet om jeg kan bytte ut til et større batteri? Har en mistanke om at det ikke går.

 

Vurderer også battery pack til mobilen. Noen som har et deksel å anbefale? Fint om dere har en norsk nettside jeg kan bestille fra. Har ikke funnet noe brukbart hittil og vil helst ikke bestille fra utlandet :)

 

Takk for hjelpen!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har en diskusjon gående - forsåvidt litt filosofisk, om vi ikke får det bekreftet fra Samsung selv - om forskjellen på Samsung Galaxy S6 og S6 Edge, og at dette er to forskjellige mobiler.

Ja, det er samme generasjon med så godt som samme innmat. Men å kalle det samme telefon ville vært å fornærme en drøss med ingeniører som har vært med på å videreutvikle skjermteknologien som muliggjør kurvede skjermer.

Dette i motsetning til "spesialutgaver" med forskjellige temaer (f.eks S7 Injustice Legue) som er samme mobil med litt ekstra goodies ombord.

Nokia og mange andre har hatt gullbelagte telefoner, men utover at de koster mye ekstra, er dette nett den samme telefonen som standardutgaven. Dette i kontrast med S6 og S6 Edge som faktisk er to teknisk forskjellige telefoner, med forskjellige tilpasninger av software. S6 Edge har i tillegg hatt egne sikkerhetshull grunnet sin utforming av telefonen.

 

Noen som har noe å tilføye?

Lenke til kommentar

Hei!

 

Jeg har en S6 edge som jeg er svært misfornøyd med batterilevetiden. Jeg kan godt finne på å lade den opptil 3-4 ganger for dag med sparemodus på.. Har prøvd det meste for å forbedre batterilevetiden. Er det noen som vet om jeg kan bytte ut til et større batteri? Har en mistanke om at det ikke går.

 

Vurderer også battery pack til mobilen. Noen som har et deksel å anbefale? Fint om dere har en norsk nettside jeg kan bestille fra. Har ikke funnet noe brukbart hittil og vil helst ikke bestille fra utlandet :)

 

Takk for hjelpen!

 

Hei.

 

Er det dette du opplever? Jeg får mye bedre levetid ut av min S6 flat hvis jeg starter på nytt etter å ha tatt ut laderen...

 

http://forum.xda-developers.com/galaxy-s6/help/android-os-causing-extreme-battery-leak-t3341609

 

Mvh

Geir Helge

Endret av Geir Helge
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Eg har eit problem med å overføre bilete frå Samsung Galaxy S6 til pc. Når eg koblar til med usb står det berre "kabellading" på telefonen, men får ikkje koble til for filoverføring. Kan nokon hjelpe meg? Eg antek det er ei innstilling på telefonen eg må finne.

Når telefonen er koblet til pc med usb åpner du varslingssenter, der kan du velge tilkoblingsmetode.

Jeg får følgende valg:

 

-Overføre mediefiler

-Overføre bilder

-Koble til MIDI-enheter

-Lader

 

Tipper din står på lader :)

 

Geir Helge

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Tlf har blitt liggende i en jakkelomme med litt fukt. Skjermen Vart fyrst blåaktig og skurra. Gjekk deretter heilt i svart. Er dette noko som kan fiksast kun med bytte at skjerm? Verkar som tlf fungar, den ringer når eg ringer frå samsung's find my phone..

Lenke til kommentar

Ok. Berre ei lita oppdatering.... S6 vakna til live igjen ein dag etter at ny tlf var komt i hus. Erremulig. Verkar å fungere heilt bra. Ikkje prøvd å ringe med den enda, men skjermen ser heilt tipp topp ut.

Den kan like gjerne finne på å slutte å virke om 2 dager, 2 uker, 2 mnd eller 2 år.  Man vet aldri med fuktskader.

Lenke til kommentar

Noen som kan hjelpe meg? Har skjedd noe rart med tlf min nå som gjør at jeg ikke får gitt tillatelse til posisjon på Pokémon Go. Prøver å skru på posisjon inne på innstillinger men får beskjed om at jeg må inn på Innstillinger -> Apper og skru av skjermoverlegg, noe som ikke eksisterer på mobilen min. Noen som kan hjelpe meg med dette?

Edit: får heller ikke lagret eller lastet opp filer (sånn som her), får samme beskjeden da.

Endret av Linethb
Lenke til kommentar

Noen som merker dårligere batteri, har hatt min i 13mnd nå. Synes batteriet tapper seg raskt for tiden.

 

Jeg endte opp med å selge min pga dette. Sitter nå med en s7 og den holder betraktelig bedre på batteriet med akkurat samme innstillinger og apps. S6en kunne gå fra 100 til 30% på en togtur fra Hamar til Oslo der eneste bruk var musikk (offline) og deretter fra 30 til 5% på 2 sekunder helt plutselig. Ingenting hjalp så da ble det heller ny telefon. Har sendt og mottatt både snaps og eposter, ringt, hørt på musikk og surfet. Har kun brukt 19% strøm fra kl 630 til nå og synes det er mer det man bør forvente.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er det flere som har problemer med at når du åpner en app f.eks. Facebook så står det ofte "venter på nettverk", eller "nettverk ikke tilgjengelig", men hvis jeg lukker appen og åpner den på nytt så er alt i orden. Sykt irriterende og måtte lukke og åpne apper hele tiden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...