Gå til innhold

Den Store Samsung Galaxy S6 Tråden


  

249 stemmer

  1. 1. Skal du Kjøpe Samsung galaxy S6?

    • Ja! :)
    • Nei! Det er ikke verdt det!
    • Jeg venter til den går ned i pris ;)


Anbefalte innlegg

Har også problem etter oppdatering at det kommer opp varsel hele tiden om "kunne ikke laste ned vedlegg fra multimediemelding. Prøv igjen senere".

Har ikke fått noen mms, har forsøkt å laste ned nytt oppsett fra telenor med det hjalp heller ikke.

Denne meldingen kommer opp hver gang jeg "vekker" telefonen, og flere ganger mens jeg bruker den.

Noen som vet hvordan man kan få det bort?

Får heller ikke lastet ned apper fra Google play når jeg er tilkoblet WiFi, går fint med mobilnett..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Finnes det noe bra/billig utstyr til å få satt opp S6 til GPS i bil? Bilen(e) det er snakk om er gamle og har null passende uttak eller stativ/feste, og jeg ønsker meg å kunne plassere S6'en i synsfeltet samt å kunne lade den samtidig.

 

Bonusspørsmål: Er det mulig å lade telefonen på USB uten at det lager masse støy/interferense på lyd ut (Aux)?

 

Hei.

Hva med å ta en titt her

 

Ellers får jeg også støy fra AUX ved lading. Bruker Bluetooth, det fungerer mye bedre.

 

 

Takk. Her var det litt å sette seg inn i. Jeg trenger altså en holder + monteringsbeslag til hver enkelt bil? Det blir fort dyrt :( Er ikke fan av sugekopp ihvertfall, da telefonen da må være i solen og jeg ikke liker at den er i synsfeltet i vinduet. 

Lenke til kommentar

Internet tilgangen på min S6 m. Android 6.0.1 har nå begynt å fuske noe voldsomt.

Uavhengig av om jeg er koplet til wifi eller mobilnett.

 

Å bruke facebook messenger eller whatsapp er fåfengt, da tilkoblingen brytes etter (i beste fall) få minutter.

 

Har forsøkt å restarte telefonen, bør jeg vurdere å resette til fabrikkinnstillinger?

Lenke til kommentar

Oppdatere min s6 edge+ til nyeste versjon 6.0.1 + sikkerhetsoppdateringen som kom i helgen.
Derimot, helt siden jeg oppgraderte til 6.0.1 så slutter "kantskjermen" å vise å jeg må inn på innstillingene hver gang å skru den på igjen.

Når jeg skrur den på kan den fungere i et par minutt eller halve dagen før den plutselig er av igjen. 
Ikke forsøkt å gjenopprette telefonen.. så lurer bare om andre også har problemet? 
 

Lenke til kommentar

 

 

Finnes det noe bra/billig utstyr til å få satt opp S6 til GPS i bil? Bilen(e) det er snakk om er gamle og har null passende uttak eller stativ/feste, og jeg ønsker meg å kunne plassere S6'en i synsfeltet samt å kunne lade den samtidig.

 

Bonusspørsmål: Er det mulig å lade telefonen på USB uten at det lager masse støy/interferense på lyd ut (Aux)?

 

Hei.

Hva med å ta en titt her

 

Ellers får jeg også støy fra AUX ved lading. Bruker Bluetooth, det fungerer mye bedre.

 

 

Takk. Her var det litt å sette seg inn i. Jeg trenger altså en holder + monteringsbeslag til hver enkelt bil? Det blir fort dyrt :( Er ikke fan av sugekopp ihvertfall, da telefonen da må være i solen og jeg ikke liker at den er i synsfeltet i vinduet. 

 

Ta en titt på ebay, søk på "wireless car charger". Der er det mange, og ikke så dyre. Men ta en som tar mye strøm, så lader den bedre. Jeg har en fra ebay i bilen, veldig kjekt.

Lenke til kommentar

Ser det er litt delte oppfatninger av batteriets holdbarhet etter siste oppdatering. For min del lader det fortere ut nå. Når jeg ser på hva som spiser batteriet er det nå "Google tjenester" som topper, med 3 ganger mer enn neste prosess. Slik har det ikke vært før. Stort sett har skjerm, Android og idle toppet lista. Og de har vært ganske like, ihvertfall dagene jeg er på jobb og bruker telefonen lite.

 

Noen som har andre måter enn factory reset for å få batteribruken ned igjen, spesielt når det gjelder Google-tjenestene?

Lenke til kommentar

Andre som sliter med GPS og Spotify etter oppdateringen.

Bruker runkeeper en del, der stopper GPSen og tracke når den går i lås, når jeg låser opp telefon og åpner runkeeper

Så drar han bare en strek fra posisjon den gikk i tastelås til nåværende.

 

Spotify der sliter jeg med å spille av i fra online modus, går i stå og jeg må starte en og en sang. Mens offline funker som bare det, kan det være at signalet er blitt dårligere, for det er det blitt etter oppdateringen.

Lenke til kommentar

Det har vert mykje diskutert her inne om dei ulike lydane kameraet på samsung s6 lagar skal vere der eller ikkje. Eg fikk skifta kameraet mitt for en stund tilbake, utan at det hjalp. Lyden var då ein "rasle" lyd, som om kameraet låg laust når ein rista lett på tlf. No etter oppdateringa har det komt ein ny lyd, ein voldsom "zoome" lyd når kameraet startar.

 

Er det virkelig slik eit mobilkamera skal høyres ut i dag? Optisk eller ikkje? Eg synest det er veldig rart. Iallefall når det ikkje er på ALLE samsung s6 modellane, men at det kun er nokon som opplever det.

Lenke til kommentar

Jeg kan leve med lyden, men når bildet "skurrer" i over 10 sek slik at jeg må vente til den er ferdig for å ta et bilde uten forstyrrelser, da er det noe galt....

 

Problemet er at det bare skjer sporadisk så det er vanskelig å klage på.

Lenke til kommentar

Det er vanskelig å si at man gjør noe feil ved å kjøpe S6. Den er glimrende på de fleste måter og mandagstelefoner finner du av alle merker og modeller. De som skriver på et forum har gjerne et problem og vil naturlig nok fortelle om det her. 

Batteritid endres som regel med oppdateringer, noen ganger til det bedre, noen ganger til det verre. S6 har fortsatt en glimrende skjerm og et utrolig kamera. Kraftig prosessor.

 

Bytter du til en annen toppmodell eller nest-toppmodell får du gjerne fjernet S6 sine svakheter, men du finner noen andre istedet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...