Gå til innhold

Den Store Samsung Galaxy S6 Tråden


  

249 stemmer

  1. 1. Skal du Kjøpe Samsung galaxy S6?

    • Ja! :)
    • Nei! Det er ikke verdt det!
    • Jeg venter til den går ned i pris ;)


Anbefalte innlegg

Ofte er det utrolig vanskelig å lære gamle mennesker nye triks. Og når de gamle triksene funker like bra, da er det ikke så mye vits i å utsette seg for frustrasjonen.

 

Min gamle mor er i tillegg veldig svaksynt, så hun ville ha en mobil hvor hun kan lese inn tekstmeldingene på norsk. Har ikke funnet noen andre enn iPhone som får til det per dags dato. Hvis det finnes tar jeg gjerne imot tips.

Å lese inn sms på norsk, gjør s6'en lett (og andre Android modeller) ved å installere SwiftKey (tastatur) fra Google play ;) Endret av Kevor
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

 

Ofte er det utrolig vanskelig å lære gamle mennesker nye triks. Og når de gamle triksene funker like bra, da er det ikke så mye vits i å utsette seg for frustrasjonen.

 

Min gamle mor er i tillegg veldig svaksynt, så hun ville ha en mobil hvor hun kan lese inn tekstmeldingene på norsk. Har ikke funnet noen andre enn iPhone som får til det per dags dato. Hvis det finnes tar jeg gjerne imot tips.

Å lese inn sms på norsk, gjør s6'en lett (og andre Android modeller) ved å installere SwiftKey (tastatur) fra Google play ;)

 

 

Installerte Swiftkey, men det funket ikke noe bedre.

Lenke til kommentar

 

 

Ofte er det utrolig vanskelig å lære gamle mennesker nye triks. Og når de gamle triksene funker like bra, da er det ikke så mye vits i å utsette seg for frustrasjonen.

 

Min gamle mor er i tillegg veldig svaksynt, så hun ville ha en mobil hvor hun kan lese inn tekstmeldingene på norsk. Har ikke funnet noen andre enn iPhone som får til det per dags dato. Hvis det finnes tar jeg gjerne imot tips.

Å lese inn sms på norsk, gjør s6'en lett (og andre Android modeller) ved å installere SwiftKey (tastatur) fra Google play ;)

Installerte Swiftkey, men det funket ikke noe bedre.

Til venstre for space knappen, ser du en grå mikrofon. Hold den inne til du får valget til å lese inn. Tar et sekund eller to.
Lenke til kommentar

 

Egentlig ganske typisk Google, deres produkter er ofte halvferdige, mangler funksjonalitet eller finpuss (trolig en av grunnene til at samtlige betydningsfulle telefonprodusenter bruker (store) ressurser på å utvikle egne skall på toppen av bare-bone-android).

Du er klar over at Swype ikke er laget av Google i det hele tatt?

 

Du må ha misforstått noe... vet ikke hva du sikter til her. Jeg nevnte ikke Swype som har "Dragon Dictation" og er tilgjengelig pånorsk (1). De er forøvrig eid av Nuance som også står bak teknologien i Samsung sin S Voice app. Swiftkey, som er eid av Microsoft har såvidt jeg vet ikke egen programvare for taleinndata, men er avhengig av Google sin løsning, og denne mangler støtte for tegnsetting ved diktat på norsk.

 

https://en.wikipedia.org/wiki/Swype

Endret av mandela
Lenke til kommentar

 

 

Egentlig ganske typisk Google, deres produkter er ofte halvferdige, mangler funksjonalitet eller finpuss (trolig en av grunnene til at samtlige betydningsfulle telefonprodusenter bruker (store) ressurser på å utvikle egne skall på toppen av bare-bone-android).

Du er klar over at Swype ikke er laget av Google i det hele tatt?

 

Du må ha misforstått noe... vet ikke hva du sikter til her. Jeg nevnte ikke Swype som har "Dragon Dictation" og er tilgjengelig pånorsk (1). De er forøvrig eid av Nuance som også står bak teknologien i Samsung sin S Voice app. Swiftkey, som er eid av Microsoft har såvidt jeg vet ikke egen programvare for taleinndata, men er avhengig av Google sin løsning, og denne mangler støtte for tegnsetting ved diktat på norsk.

 

https://en.wikipedia.org/wiki/Swype

 

Ok, trodde du svarte på mitt innlegg.

Forresten, før Apple støttet norsk, var alle Apple-telefoner da halvferdige?  Var vel med iOS9 norsk tale-støtte kom?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

 

 

 

Egentlig ganske typisk Google, deres produkter er ofte halvferdige, mangler funksjonalitet eller finpuss (trolig en av grunnene til at samtlige betydningsfulle telefonprodusenter bruker (store) ressurser på å utvikle egne skall på toppen av bare-bone-android).

Du er klar over at Swype ikke er laget av Google i det hele tatt?

 

Du må ha misforstått noe... vet ikke hva du sikter til her. Jeg nevnte ikke Swype som har "Dragon Dictation" og er tilgjengelig pånorsk (1). De er forøvrig eid av Nuance som også står bak teknologien i Samsung sin S Voice app. Swiftkey, som er eid av Microsoft har såvidt jeg vet ikke egen programvare for taleinndata, men er avhengig av Google sin løsning, og denne mangler støtte for tegnsetting ved diktat på norsk.

 

https://en.wikipedia.org/wiki/Swype

 

Ok, trodde du svarte på mitt innlegg.

Forresten, før Apple støttet norsk, var alle Apple-telefoner da halvferdige?  Var vel med iOS9 norsk tale-støtte kom?

 

 

Siden IOS 7. Det var Siri som kom på norsk med IOS 9. Tale inn på norsk har vært på iPhone i mange år allerede.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke mulighet til å velge voLTE selv om tlf er oppdatert. Noen andre som mangler muligheten? Noen som vet hvorfor?

Har du slått mobilen av og på etter at det blev aktivert av telenor??( Telenor må aktivere voLTE) . Du må slå helt av og ikkje bruke omstart alternativet.

Lenke til kommentar

 

Jeg har ikke mulighet til å velge voLTE selv om tlf er oppdatert. Noen andre som mangler muligheten? Noen som vet hvorfor?

Har du slått mobilen av og på etter at det blev aktivert av telenor??( Telenor må aktivere voLTE) . Du må slå helt av og ikkje bruke omstart alternativet.

 

Ja, mobilen har blitt slått av flere ganger. Jeg er selvsagt i ett område med LTE og simkortet er i fra i fjor vår når S6'n var ny. 

Lenke til kommentar

 

 

Jeg har ikke mulighet til å velge voLTE selv om tlf er oppdatert. Noen andre som mangler muligheten? Noen som vet hvorfor?

Har du slått mobilen av og på etter at det blev aktivert av telenor??( Telenor må aktivere voLTE) . Du må slå helt av og ikkje bruke omstart alternativet.

 

Ja, mobilen har blitt slått av flere ganger. Jeg er selvsagt i ett område med LTE og simkortet er i fra i fjor vår når S6'n var ny. 

 

Det er ikkje noe valg på menuen på  ine heller,men skal vist være sånn. Men Telenor må aktivere voLTE på ditt nr før det fungerer. Bare at sende melding til dem på face

Lenke til kommentar

Har også problem etter oppdatering at det kommer opp varsel hele tiden om "kunne ikke laste ned vedlegg fra multimediemelding. Prøv igjen senere".

Har ikke fått noen mms, har forsøkt å laste ned nytt oppsett fra telenor med det hjalp heller ikke.

Denne meldingen kommer opp hver gang jeg "vekker" telefonen, og flere ganger mens jeg bruker den.

Noen som vet hvordan man kan få det bort?

 

Har nøyaktig det samme problemet. Noen som vet om en løsning? 

Lenke til kommentar

Har også samme problem. I tillegg så er min kresen på wifi. Selv om vi har 60/60 og god dekning hjemme så føles det som jeg surfer på edge. Batteriet er også vanskelig å forholde seg til. Tok toget fra hamar til oslo forrige uke og opplevde at den gikk fra 100-55% uten å være i bruk. Ja og så tror jeg det er noe galt med fingersensoren da det kommer "opplåsningslyd" hele tiden. Leverte den inn til Elkjøp i går, så da er det bare å krysse fingrene for at det ordner seg. Fikk faktisk s6 tilbake som lånetelefon og ikke en skittelefon til 150kr  :w00t:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...