Gå til innhold

Diablo III, grindespill?


Anbefalte innlegg

Har snust på spillet og expansion. Fikk ekstremt positive kritikker osv.

 

Spurte om gutta på GameStop om dette og da fikk jeg til svar: "Liker du å grinde i timevis, så er dette rett spill".

 

Testet det ut på Xbox hos en venn, men jeg ble ikke klok da det var storymode.

 

Er det sånn som de sier? Jeg eier ikke tålmodighet og grindingen fikk kineserne eller jeg ta meg av(i nesten koma) i Wow ta seg av.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du grinder spillet for å få bedre gear og slikt. Sist jeg husker var at man kjørte slike "oppdrag" etter hovedhistorien var fullført. Da flyr du og en gjeng spillere kjappest mulig gjennom 5 oppgrad på hvert kart, før dere avslutter og starter et nytt game. Og dette gjentar dere frem til dere får bra nok utstyr. Da kan dere skru opp vanskelighetsgraden til å gjøre det samme igjen.

Lenke til kommentar

Historien er ikke hoved poenget med Diablo spillene. Selv om historien i seg selv ikke er totalt elendig, var dog litt skuffet over det "chosen one" mjølet de drar fra i D3.

 

Diablo handler om å grinde, det handler om å skaffe seg utstyr og å drepe vanskeligere og vanskeligere monstre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

De på gamestop har nok spilt det. Det fungerer slik: Du spiller samme story 1238712763 ganger, og går opp i vanskelighetsgrad for hvert steg, så du grinder gjennom akkurat samme historien om og om og om igjen, blir ganske fort kjedelig.

 

1 playthrough tar ikke mange timene heller.

 

Dette er feil

 

 

Jeg har spilt det.

Lenke til kommentar

Diablo er sterkt overvurdert. Det ble populært fordi det var det første, og derfor er det dømt til å være det alle går til. Det er noe trygt. Man vet hva man får. Men det er veldig mange alternativer i denne sjangeren, og mange er langt bedre enn Diablo.

 

Om du ikke er så kjent med sånne spill og våger deg ut på Free 2 Play-modellen, anbefaler jeg å teste Marvel Heroes på det sterkeste. Det er laget av en av hovedfolkene bak Diablo-serien, har over førti folk å velge mellom, er mange mil foran Diablo på veldig mange områder, og er som sagt gratis å spille. Diablo 3 har fått én expansion så langt. Marvel Heroes har vært oppdatert jevnlig siden det kom, og fortsettes å oppdateres jevnlig i lang tid fremover. Bare neste år alene er 12-ish nye, spillbare karakterer bekreftet, og det sier jo sitt. X-23 kom nylig, og Venom er rett rundt hjørnet. Det er ikke engang alt det vanlige maset om kjøp, kjøp, kjøp, men det aller meste kan fint skaffes uten å betale en eneste krone. Du har ingenting å tape og alt å vinne, så hvorfor ikke gi det en sjanse? :)

Lenke til kommentar

Jeg vil nå si at man spiller story mode 1 gang, så går man over til adventure mode. Ja, det er et spill du må grinde. Jeg ser nå ikke på det som et grinding spill. Jeg liker klassene og spells man kan bruke. Ting ble også mye bedre når adventure mode kom.

Endret av -Léon-
Lenke til kommentar

 

 

 

 

De på gamestop har nok spilt det. Det fungerer slik: Du spiller samme story 1238712763 ganger, og går opp i vanskelighetsgrad for hvert steg, så du grinder gjennom akkurat samme historien om og om og om igjen, blir ganske fort kjedelig.

 

1 playthrough tar ikke mange timene heller.

Dette er feil

Jeg har spilt det.

Ikke expansion i hvert fall

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Liker ikke trådstarter grindespill så bør h*n holde seg unna Diablo 3 eller Diablo-lignende spill. Joda, du kan spille gjennom story mode, men vet ikke helt om jeg ville sagt at det var verdt et kjøp. Det tar ikke lang tid før alt innhold i Diablo 3 er gammelt nytt, og poenget da er å grinde gear.

 

Men nå blir jo de fleste spill, spesielt de som har multiplayer, grindespill etter hvert da. Det er uungåelig etter x antall timer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har spillet på både PC og PS4. Og jeg må si at en minst må ha et par til tre playtroughs. Spillet for meg, blir bare gøyere jo høyere level man kommer. Det er i level 70 den virkelige grindingen begynner. Alt før det handler om å bli kjent med karakteren og hva du liker å spille med og hvilke gear du liker å ha på deg. For ikke å snakke om random events som dukker opp når du går igjennom storyen(en må lete etter de).

 

Dessuten så er det mange klasser å velge mellom. Så selv om en har spilt igjennom spillet med barbarian f.eks. Så blir det en helt annen gameplay å spille med en Demon Hunter.

 

Sykt mer chill å spille det på PS4 enn på pc for min del.

 

Nå skal det sies at jeg har vært hekta på diablo 2 og liker å ha muligheten til å spille alene, fremfor å ha andre folk på kartet hele tida. Sammenlignet med WoW og Destiny(Altså MMO).

Endret av Emsal
Lenke til kommentar

Dessuten så er det mange klasser å velge mellom. Så selv om en har spilt igjennom spillet med barbarian f.eks. Så blir det en helt annen gameplay å spille med en Demon Hunter.

Aner ikke hvor mange ganger jeg må si det før folk hører etter, så jeg tar den en gang til: Tar du Diablo 3 og setter det i Marvel-universet, så har du Marvel Heroes. "Mange klasser"? Diablo 3? Marvel Heroes har over 40 så langt, og nye kommer ca hver måned (så det blir over 50 karakterer neste år). Alle karakterene har tre skilltrees hver som i Diablo 2, og selvsagt er det minst like mye fokus på loot som i Diablo. Du burde absolutt gi det en sjanse. :)

 

Jeg tror en av de største forskjellene mellom Diablo 3 og Marvel Heroes er at Diablo 3 skryter av Adventure mode, mens Marvel Heroes har to store områder for å patruljere (komplett med bosser jevnlig), raids, dungeons (kalt terminaler), one-shot historier via terminalene, mer loot å velge mellom, pets, team-up helter (jeg spiller ofte Star-Lord med Gamora som sidekick) og så videre. Diablo 3 er faktisk et ganske lite spill i forhold. ;)

 

Btw, liste over de spillbare folkene i Marvel Heroes:

 

https://marvelheroes.com/heroes/list

Endret av Schreiber
Lenke til kommentar

 

Dessuten så er det mange klasser å velge mellom. Så selv om en har spilt igjennom spillet med barbarian f.eks. Så blir det en helt annen gameplay å spille med en Demon Hunter.

Aner ikke hvor mange ganger jeg må si det før folk hører etter, så jeg tar den en gang til: Tar du Diablo 3 og setter det i Marvel-universet, så har du Marvel Heroes. "Mange klasser"? Diablo 3? Marvel Heroes har over 40 så langt, og nye kommer ca hver måned (så det blir over 50 karakterer neste år). Alle karakterene har tre skilltrees hver som i Diablo 2, og selvsagt er det minst like mye fokus på loot som i Diablo. Du burde absolutt gi det en sjanse. :)

 

Jeg tror en av de største forskjellene mellom Diablo 3 og Marvel Heroes er at Diablo 3 skryter av Adventure mode, mens Marvel Heroes har to store områder for å patruljere (komplett med bosser jevnlig), raids, dungeons (kalt terminaler), one-shot historier via terminalene, mer loot å velge mellom, pets, team-up helter (jeg spiller ofte Star-Lord med Gamora som sidekick) og så videre. Diablo 3 er faktisk et ganske lite spill i forhold. ;)

 

Btw, liste over de spillbare folkene i Marvel Heroes:

 

https://marvelheroes.com/heroes/list

 

 

Å ha masse heroes og lange talentrees osv gjør nødvendigvis ikke et spill super bra helt uten videre. Nei, dessverre, dette ligger nok milevis unna D3 selvom jeg er dritlei spillet og skal ikke røre det på .... ja, neste exp eller super duper stor patch.

 

Hvorfor streamer ingen dette?

Endret av nagina
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...