Gå til innhold

Diablo III, grindespill?


Anbefalte innlegg

Der er forskjellen mellom PoE og andre spill, det finnes ikke noe content som kan kjøpes. Alt er cosmetics.

 

Selv elsker jeg dybden i spillet, det er alltid noe nytt å lære.

 

Kostymene i Marvel Heroes må kjøpes for ekte penger, men det er alt, og de er rent kosmetiske. Det eneste unntaket er at man kan sette på diverse bonuser, så det kan være lurt å ha ett kostyme for rent angret, ett for beskyttelse osv. I starten måtte man også kjøpe heltene for ekte penger, men de innførte etterhvert Eternity Splinters som loot, og man kan kjøpe det aller meste for disse. I starten fikk vi også bare velge mellom fem helter, men det er blitt endret til en lang liste, og i stedet for å få to nye helter (av de fem første) når vi fullførte historien, får vi nå splinters som kan brukes til å kjøpe nye helter.

 

Videre kan man få pets i MH som må kjøpes for penger, men disse er så godt som rent kosmetiske. For en stund siden fikk vi lov til å donere ting til dem for å gi dem litt passive stats, men dette er så lite at det er uten betydning, med mindre du er en hardcore spiller som prøver deg på raids og "må" ha det aller beste, der det er stor forskjell på 2500hp og 2550hp.

 

 

Å ha masse heroes og lange talentrees osv gjør nødvendigvis ikke et spill super bra helt uten videre. Nei, dessverre, dette ligger nok milevis unna D3 selvom jeg er dritlei spillet og skal ikke røre det på .... ja, neste exp eller super duper stor patch.

 

Hvorfor streamer ingen dette?

Mange karakterer gjør det ikke nødvendigvis til et bedre spill, men det hjelper. En ting er at man i stedet for en navnløs barbar, trollmann osv spiller som folk vi kjenner til. Dette er ikke bare rent kosmetisk heller, da man vet hvordan de spilles før vi i det hele tatt prøver dem (Captai America går i nevekamp og kaster skjoldet, Iron Man flyr og bruker laserere og missiler, Hawkeye har en drøss forskjellige piler til buen osv), men de kommenterer hverandre stadig vekk når de møter hverandre. (blir aldri lei av Deadpools: "Scarlet Witch? More l ike Scarlet Bi... heey, didn't see you there.") :p

 

Marvel Heroes har også langt mer dybde enn du kanskje tror. Hva er det Diablo 3 har som Marvel Heroes mangler? Jeg har fullført Diablo 3 flere ganger (pluss expansion) og gått til max level med barbaren, og likte det ganske mye. Path of Exile spilte jeg også en god stund, og elsket det skillgem-systemet. Men Marvel Heroes er og blir favoritten min, uten tvil. Det har alt Diablo 3 har og mer til. Du gjør en STOR tabbe om du bare dropper det uten engang ha prøvd det.

 

Btw på toppen av det hele sliter Diablo og Path of Exile med "endgame". I Marvel Heroes kan vi starte på nytt når vi når max level, og spille fra level 1 igjen. Da vil vi få en annen farge på brukernavnet, og det vil ta lengre tid å nå maks level igjen. Gjør man det kan man starte på nytt flere ganger, og få et nytt Prestige Level hver gang.

 

Og hva med det Odin Mark-systemet? Kort sagt har man et "Odin Level" (husker ikke i farten hva det heter), og man får XP der uansett hvilken helt man spiller. Når man går opp i level der og er minst level 30 (av 60) får vi et poeng vi kan bruke til diverse bonuser. Å nå maks level i dette Odin Mark-systemet vil ta månedsvis. Nok end game? ;)

Endret av Schreiber
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Litt morsomt det du prater om end game, har på følelsen du ikke har spilt så mye Diablo, selv om du sier det selv. Paragon systemet i Diablo går ut på akkurat det samme som du sier om "Odin level", og såvidt jeg vet er det ikke noe grense på det.

 

Jeg har nok av spill å spille for tiden. Så gidder dessverre ikke prøvd det.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke hvordan marvel skal spille seg bedre til endgame enn PoE.

 

Bare fordi man har prestige-levler så gjør ikke det endgame bedre. Det er diablo 3 sitt paragon-system ett bevis på.

 

Jeg jeg heller ha ett system som i PoE at man så og si aldri blir maks-level, men når man går opp i lever betyr det mye. Maps er også det beste systemet for endgame content jeg har opplevd.

Lenke til kommentar

Endgame i Diablo 3 det paragon systemet. Endgame i MH er et paragon system, hery synergies (åpnes på level 25 og 50, og gir bonus fra opp til ti helter), dungeons, raids og så videre. Det prestige systemet er i hovedsak hvis du har en karakter du liker å spille med, når maks level og vil starte på nytt. Du slipper dermed å ha alle syv karaktene på maks level og føle deg "ferdig", fordi du ikke har mer progressjon annet enn det paragon systemet. ;MH har faktisk til og med et system med legendary weapons som blir bedre (dvs får XP og går opp i level). Disse åpnes først når man er maks level, og kan fint regnes som endgame.

 

Men for all del, det er deres tap hvis dere abslutt nekter å prøve noe nytt. Hva er dere redde for? At det skal vise seg å være bedre en favoritten deres? :huh:

Endret av Schreiber
Lenke til kommentar

Jeg tenkte det samme som @nagina, men tenkte det var litt dumt å si og gjorde meg useriøs. Men det er en helt annen community innen gaming enn det det er innen musikk.

 

Er det populært er det mest sannsynlig verdt å i det minste prøve. Litt kjipt å bruke penger og tid på et spill som er kjedelig. Hvis det er bra hadde det vært populært uansett.

 

Enn kan ikke sammenligne spill og musikk, siden det ikke bare er å ha flaks med en youtubevideo. Det krever mye tid og penger.

 

Sammenlignet med film så er det værre å finne ut at filmen er kjedelig etter en har sett på den halvanne time enn å høre en låt 1-2 min.

Endret av Emsal
Lenke til kommentar

Har snust på spillet og expansion. Fikk ekstremt positive kritikker osv.

 

Spurte om gutta på GameStop om dette og da fikk jeg til svar: "Liker du å grinde i timevis, så er dette rett spill".

 

Testet det ut på Xbox hos en venn, men jeg ble ikke klok da det var storymode.

 

Er det sånn som de sier? Jeg eier ikke tålmodighet og grindingen fikk kineserne eller jeg ta meg av(i nesten koma) i Wow ta seg av.

du må ta storyen opptil 4 ganger eller grinde på adventure mode ganske lenge om du nettop har startet for å komme i lvl 60 (70 med expansion)

 

Å så må du gjøre det samme med alle klassene om du vil ha en hver. Jeg har alle i 70 og paragon 150.

 

Paragon lvl er det du levler etter at du har kommet i lvl 70 som gir deg enda mer liv, xp bonus og gull. Så du kan levle deg 1000 ganger etter lvl 70. (maks paragon er 1000) så du kan til slutt speedrunne torment VI vanskelighetsgraden med riktig gear og paragon 1000 :p

Lenke til kommentar

Høres ut som personen på gamestop personlig ikke liker ARPG spill. Diablo 3 er definitivt favorittspillet mitt når jeg sitter med en kompis på skype. Balansen mellom å kunne prate om alt mulig og plutselig måtte fokusere når det dukker opp en voldsom elitepack er perfekt. Måten klassene er bygget opp på og hvordan spesifikke items kan gi deg mulighet til helt absurde builds er også veldig tøft.

 

Om man bare spiller igjennom historiedelen halvhjertet og så skrur av så misser man hele poenget med spillet. Tweaking av builds og eksperimentering med nytt utstyr (som du i tillegg kan rerolle stats på til en viss grad) samt å finne det gyldne punktet av effektiv slakting for å få mest mulig gear er hjertet av spillet.

 

Definitivt best som en coop opplevelse da, spiller nesten aldri Diablo 3 alene. Nå er jeg og en kompis på tampen til en ny periode ettersom det kommer patch som legger til Ancient legendaries og annet snacks.

Lenke til kommentar

Takker alle for svar! :)

 

Fikk opplevd å levle og spille til 70(RoS)(co-op) på Xbone i julen og økte vanskelighetsgraden som den gikk. Etter story, ble adventure bare replay for meg og da var det bare kjedelig. Fant merkelig nok ikke bedre gear, selv om vi prøvde. Marginale forskjeller. Fikk ju hauger av juveler og annet, men ikke våpen eller lignende.

 

Økte vaskelighetsgraden, men vet ikke hvor mye den må økes for at det skal droppe bedre?

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Takker alle for svar! :)

 

Fikk opplevd å levle og spille til 70(RoS)(co-op) på Xbone i julen og økte vanskelighetsgraden som den gikk. Etter story, ble adventure bare replay for meg og da var det bare kjedelig. Fant merkelig nok ikke bedre gear, selv om vi prøvde. Marginale forskjeller. Fikk ju hauger av juveler og annet, men ikke våpen eller lignende.

 

Økte vaskelighetsgraden, men vet ikke hvor mye den må økes for at det skal droppe bedre?

Torment 6, og flere spillere øker dropraten betraktlig! Har klart torment 6 under 3 min, så jeg savner torment 7, og 8 :) Går mnd mellom bedre drop enn det jeg har nå, så det er ikke så artig^^ Men desto artigere når noe dropper som er bedre :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...