Gå til innhold

Oslo VIP krever betalt 2 år etter


Solefald

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Etter at jeg spurte hvilket inkassobyrå han benyttet seg av fikk jeg dette til svar; "Vi vil ikke at våre medlemmer skal ha direkte kontakt med våre inkassoselskaper, men om du har en melding så kan vi videresende den om du vil? Helst så ser vi jo at du ikke satser på å ende opp hos inkasso, eller hva er din plan?" 

Red Alert! (Som ikke det var mange nok fra før av ...)

Alle seriøse selskaper informerer klart og tydelig hvem som behandler kravene deres. Spesielt når det er snakk om inkasso. Forøvrig er inkassoselskapene, de seriøse altså, stort sett lydhøre for kundens innsigelser i forbindelse med useriøse og/eller feilaktige krav.

Lenke til kommentar

nomore: Ja det jeg også tenker, bare tomme trusler! Har sendt inn til tv2 nå, fortsetter med de andre :)

 

mha92: Neei, men jeg vil tro at bedrifter som har rent mel i posen ville gjort det! Jaja..

 

 

Nei. Svaret på "e.l" er der, men ikke på om den er oversendt TV2 hjelper deg, som var mitt hovedspørsmål.

Jeg tror det er overlødig å si så mye mer..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

han har ihvertfall personlighetsforstyrrelser, da han omtaler seg selv som flertall hele tiden.

 

men betaler folk for det her? hvis ikke, har det skjedd ett innkassokrav?

 

så litt på hjemmesiden hans, betaler folk 200kr i mnd for noe slikt? og hva betyr "TILBUDET GJELDER IKKE HVIS IKKE MEDLEMSKORT BLIR VIST FØR BESTILLING!"

 

har folk brukt denne "tjenesten" får man rabatter hos de han nevner på siden sin?

Lenke til kommentar

han har ihvertfall personlighetsforstyrrelser, da han omtaler seg selv som flertall hele tiden.

 

men betaler folk for det her? hvis ikke, har det skjedd ett innkassokrav?

 

så litt på hjemmesiden hans, betaler folk 200kr i mnd for noe slikt? og hva betyr

 

"

TILBUDET GJELDER IKKE HVIS IKKE MEDLEMSKORT BLIR VIST FØR BESTILLING!"

 

har folk brukt denne "tjenesten" får man rabatter hos de han nevner på siden sin?

Jeg regner med det fungerer noen steder, jeg tror ikke det er en ren svindel for da hadde de neppe fått holde på så lenge. Men det har vært folk tidligere i tråden som har opplevd å ikke få de rabattene de har blitt lovet. OsloVIP tar ikke noe ansvar når folk ikke får rabattene sine.

 

Det med medlemskort før bestilling betyr bare at du må vise medlemskortet før du bestiller noe, og ikke etter du har bestilt og skal betale.

Endret av rankine
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Denne tråden dukker opp som treff nummer tre når en googler "Oslo VIP" så er nok mange som får den med seg hvis de søker opp firmaet.

Jo flere som svarer i denne tråden, og holder den i live, jo lenger opp på Google kommer den vel også, ikke sant?

 

Jeg har ikke personlig erfaring med OsloVIP, bare sånn for ordens skyld. Men ut fra hva denne *fjernet navn* har svart her inne og på e-poster som er gjengitt her, så virker det ikke som han selv forstår at det er svindel det han holder på med. Da tror jeg ikke han hadde giddet å svare så mye. Fellesnevneren for svindlere er vel at de til slutt bare slutter å svare, og håper at motstanderen gir opp eller glemmer saken.

 

Men hvis han ikke med overlegg prøver å svindle, så er jo fyren... ja, dere får gjøre dere opp en egen mening.

Endret av Quote
Fjernet navn
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor ikke sørge for å samle de som opplever dette fra *fjernet navn* og kjøre et felles søksmål mot ham?

Burde ikke være vanskelig for noen jurister / advokater å ta denne saken og sørge for at han ikke lenger kan holde på sånn, det kan jo også være at han må tilbakebetale en god del av brukerne for en tjeneste som både rettslig og bruksmessig ikke holder vann.

Endret av Quote
*fjernet navn*
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg slenger meg på bølgen her. Fikk en useriøs mail fra Oslo VIP i forrige uke der det står at jeg skal oppgi kortnummer for å unngå at saken blir sendt til inkasso. Det var i juni 2016 jeg klarte å melde meg inn. :omg:  Kan jeg skylde litt på ammetåka?  :grin2:  Opplever det samme som jeg ser flere har gjort. Jeg ba om skriftlig oversikt over angivelig skyldig beløp på faktura med KID, og han sender meg en utregning på et urimelig beløp : 2800kr . Skal bestride kravet.

 

Det er også interessant at han venter så lenge med å sende betalingspåminnelse, iht lov om opplysningsplikt og angrerett § 21. Foretaket plikter å informere om angreretten, og blir du ikke det har du 12 måneders angrefrist fra den egentlige angrefristens utløp (14 dager) ved salg utenom faste forretningslokaler. Om jeg forstod det rett ?

Så denne karen har alt å tjene på å vente så lenge med å sende påminnelser så lang tid etter.

Det lukter bedritent lang vei av denne karen / Oslo VIP.

 

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg slenger meg på bølgen her. Fikk en useriøs mail fra Oslo VIP i forrige uke der det står at jeg skal oppgi kortnummer for å unngå at saken blir sendt til inkasso. Det var i juni 2016 jeg klarte å melde meg inn. :omg:  Kan jeg skylde litt på ammetåka?  :grin2:  Opplever det samme som jeg ser flere har gjort. Jeg ba om skriftlig oversikt over angivelig skyldig beløp på faktura med KID, og han sender meg en utregning på et urimelig beløp : 2800kr . Skal bestride kravet.

 

 

Var dette tidspunktet han gav deg? Da er det noe veldig galt. 

 

Eller mener du kanskje 2015? :)

Lenke til kommentar

 

Jeg slenger meg på bølgen her. Fikk en useriøs mail fra Oslo VIP i forrige uke der det står at jeg skal oppgi kortnummer for å unngå at saken blir sendt til inkasso. Det var i juni 2016 jeg klarte å melde meg inn. :omg:  Kan jeg skylde litt på ammetåka?  :grin2:  Opplever det samme som jeg ser flere har gjort. Jeg ba om skriftlig oversikt over angivelig skyldig beløp på faktura med KID, og han sender meg en utregning på et urimelig beløp : 2800kr . Skal bestride kravet.

 

 

Var dette tidspunktet han gav deg? Da er det noe veldig galt. 

 

Eller mener du kanskje 2015? :)

 

Åjj . Ja, jeg mente 2015. Takk. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hei! Noen som har funnet ut noe mer?

 

Jeg fikk også mail hos OsloVip, og de sier at jeg skylder 8 kvartalsavgifter. Først skjønte jeg ingenting, fordi jeg sjekket med banken og det var under et år siden jeg betalte sist. Men etter litt mailing fram og tilbake så fikk jeg jo forklaring at man måtte si opp 3 måneder før året var gått ut.... (Tenk at jeg skrev under på noe sånt da :'D )

Uansett, han er ikke noe hyggelig i mailene han skriver, og jeg er ikke interessert i å sende ut kort-informasjonen min via e-post. Jeg prøvde å være veldig hyggelig i mailene jeg skrev, og sa at jeg var villig til å betale det jeg skyldte, om han kunne sende en faktura. Men han nekter å sende faktura tydlivis, og skriver bare at han kommer til å sende det inn til inkasso. Så jeg lurer på, er det noen som faktisk har fått inkassovarsling? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tror ikke noen har fått inkasso enda.

Inkassoselskapet han hadde avtale med ville ikke ha noe mer med ham å gjøre, selv om han påsto lenge at de hadde en avtale som ikke kunne sies opp.

 

Nå har han visst fått seg et nytt inkassoselskap, som han nekter å gi ut opplysninger om.

Du får vel snart en mail av ham med "DETTE ER INKASSO, ASSÅ" med screenshot av en random regning han har editert i MS Paint.

 

 

Bestrid kravet uansett, se hva som skjer.

Endret av TheHaughom
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hei! Noen som har funnet ut noe mer?

 

Jeg fikk også mail hos OsloVip, og de sier at jeg skylder 8 kvartalsavgifter. Først skjønte jeg ingenting, fordi jeg sjekket med banken og det var under et år siden jeg betalte sist. Men etter litt mailing fram og tilbake så fikk jeg jo forklaring at man måtte si opp 3 måneder før året var gått ut.... (Tenk at jeg skrev under på noe sånt da :'D )

 

Uansett, han er ikke noe hyggelig i mailene han skriver, og jeg er ikke interessert i å sende ut kort-informasjonen min via e-post. Jeg prøvde å være veldig hyggelig i mailene jeg skrev, og sa at jeg var villig til å betale det jeg skyldte, om han kunne sende en faktura. Men han nekter å sende faktura tydlivis, og skriver bare at han kommer til å sende det inn til inkasso. Så jeg lurer på, er det noen som faktisk har fått inkassovarsling?

Bestrid kravet, da går det ikke til inkasso. Du trenger ikke betale en krone.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...