Gå til innhold

Oslo VIP krever betalt 2 år etter


Solefald

Anbefalte innlegg

Hadde vært artig om noen i området Oslo sentrum hadde tatt seg en tur og snakket med bedriftene som gir rabatt med kort fra OsloVIP. Om det var min bedrift hadde jeg vært lite interessert i å ha noe med dem å gjøre om jeg visste hvordan de behandler kundene.

 

Var ikkje det litt av problemet i denne saka? At bedriftene som opprinnelig var med på denne ordninga har trukket seg og ein no står igjen med å betale for ein bonuskort som ein i praksis ikkje får brukt nokon plass sidan ein heller ikkje har fått inn nye samarbeidspartnarar?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Haha. Også studentkollektiv.no er tatt ned nå. Spent på hvor lang tid det tar før oslovip.no også er borte fra nett :)

 

EDIT: Tar jeg helt feil når jeg mener det er regler for hva en bedriftsnettside i Norge skal inneholde (organisasjonsnummer, kontakttelefonnummer, adresse)? For iallefall to av disse er fraværende fra oslovips nettsider...

Endret av Svein_Jarle
  • Liker 1
Lenke til kommentar

EDIT: Tar jeg helt feil når jeg mener det er regler for hva en bedriftsnettside i Norge skal inneholde (organisasjonsnummer, kontakttelefonnummer, adresse)? For iallefall to av disse er fraværende fra oslovips nettsider...

 

Foretaksregisterloven § 10-2 for foretak registert der: 

 

 

 

Et foretaks hjemmesider på Internett, brev og forretningsdokumenter, uavhengig av hvilket medium de forefinnes på, skal inneholde foretakets organisasjonsnummer og foretaksnavn. For foretak som er registrert i Merverdiavgiftsregisteret, skal salgsdokumenter i tillegg inneholde bokstavene MVA plassert bak organisasjonsnummeret.

 

Et aksjeselskaps og et allmennaksjeselskaps hjemmesider på Internett, brev og forretningsdokumenter, uavhengig av hvilket medium de forefinnes på, skal i tillegg angi det register der selskapet er registrert, selskapsform, hovedkontor og eventuelt at selskapet er under avvikling.

 

Det samme gjelder for foretak som kun er registrert i Enhetsregisteret, jfr. enhetsregisterloven § 23. 

Lenke til kommentar

Hoho. Nytt kort? En kvartalsavgift. Overføre konto til kompis? En kvartalsavgift. Mistet kortet og ønsker å si opp? En kvartalsavgift.

 

Bindingstid på ett år, kun lov å si opp tre måneder før nytt år, og OsloVip tar følgende generalforbehold:

 

 

 

Hva skjer ved konkurs etc? OsloVip.no er ikke ansvarlig for ekonomisk skade eller tap som skjer hvis noen av OsloVip.no's samarbeidspartnere avslutter samarbeid med OsloVip.no, nekter å gi medlemmet fordel i henhold til samarbeidsavtale med OsloVip.no eller går konkurs.

 

Og denne tråden (og en tilsvarende på VG Debatt) er søkeresultat nummer 4 og 5 på Google-søk på "OsloVip".

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Resultatet blir at for de som ikke ser galskapen eller orker å ta kampen så får han penger uansett hva man gjør.

 

Ganske urimelige vilkår vil eg påstå sett i forhold til faktisk utgift knyttet til dette. Spesielt når ikke en gang "samarbeidspartnerene" ser ut til å akseptere kortet lengre.

 

Noe som kanskje hadde vært verdt litt tid, ta en runde til alle han har listet opp som fordelspartnere, og se hvor mange som faktisk godtar dette lengre. Min gjetting er ganske få, og da kan det kanskje være verdt en klage til forbrukerrådet for falsk markedsføring? :)

Lenke til kommentar

Vurderer å søke jobb på Oslovip.no - Ser de utlyser en stilling, og de lover masse lovende  :w00t:

 

• Bransjens beste opplæring og oppfølging

• Interessant arbeidsmiljø

• Gode karrieremuligheter

• Meget gode lønnsbetingelser

• Mulighet til å delta i selskapsutviklingen

• Norges kanskje kuleste produkt

• Bli en del av et motiverende team

• Profesjonell salgsutdannelse

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Resultatet blir at for de som ikke ser galskapen eller orker å ta kampen så får han penger uansett hva man gjør.

 

Ganske urimelige vilkår vil eg påstå sett i forhold til faktisk utgift knyttet til dette. Spesielt når ikke en gang "samarbeidspartnerene" ser ut til å akseptere kortet lengre.

 

Noe som kanskje hadde vært verdt litt tid, ta en runde til alle han har listet opp som fordelspartnere, og se hvor mange som faktisk godtar dette lengre. Min gjetting er ganske få, og da kan det kanskje være verdt en klage til forbrukerrådet for falsk markedsføring? :)

 

Jeg støtter forøvrig det å sende en mail til alle der. Spent på hvor mange som fortsatt faktisk har en avtale. 

Ser bl.a at Seeds ligger der, de har jo lagt ned. 

 

 

Edit: Ser dette står nederst på websiden: "OsloVip.no tar forbehold mot eventuelle skrivefeil og uoppdatert informasjon på nettsiden www.OsloVip.no" - Lettvint å slippe å noengang fjerne noen samrbeidspartnere, og villede kundene. 

Endret av Dapp47
Lenke til kommentar

Nå har jeg også sendt en utfyllende mail til det nye inkassoselskapet han angivelig benytter seg av. Jeg har tipset om å ta et godt blikk på den "juridiske avtalen" og bedt dem om å lese gjennom denne tråden. Har også tipset om at de kan ta en prat med østfold inkasso som tross alt ikke ville ha noe mer med firmaet hans å gjøre. Så får vi se. Jeg har bedt om en bekreftelse på om de faktisk samarbeider med OsloVip i det hele tatt. Gir dere beskjed.

Hørte du noe fra inkassoselskapet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...