Gå til innhold

Oslo VIP krever betalt 2 år etter


Solefald

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvordan stiller det seg i forhold til ulovlig innkrevd purregebyr. Kan kunder som har betalt dette, og blir oppmerksom på at Oslo VIP har krevd for mye i purregebyr, kreve pengene tilbakebetalt?

 

Ja. Men det forutsetter at purregebyret er ulovlig. Å kreve høyere purregebyr enn 65,- kr er ikke nødvendigvis ulovlig. Purregebyret oppstilt i inkassoforskriften § 1-2 er et standardgebyr, det vil si et gebyr man kan kreve uten å dokumentere at man har hatt kostnader til inkassotiltak. Kan man dokumentere slike kostnader gjelder i stedet maksimalsatsene i § 2-2, jfr. §§ 1-1 og 2-1, med de begrensninger som følger av inkassoloven § 17.

 

Her vil imidlertid begrensningen i inkassoloven § 17 fjerde ledd være relevant - man plikter ikke å erstatte inkassokostnader når kreditor har brutt god inkassoskikk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Støtter oslovip her. Dere har bestilt en tjeneste, og da er man uansett pliktig til å sørge for at dere betaler dette. At han velger å droppe gebyrer i noen tilfeller er jo strålende gjort, for tenk så mye ekstra arbeid dere har påført han!

Tenk så mye ekstraarbeid han har påført andre ved å selge den fullstendig ubrukelige tjenesten sin med drittvilkår og så bryte inkassoloven.
  • Liker 7
Lenke til kommentar

 

Støtter oslovip her. Dere har bestilt en tjeneste, og da er man uansett pliktig til å sørge for at dere betaler dette. At han velger å droppe gebyrer i noen tilfeller er jo strålende gjort, for tenk så mye ekstra arbeid dere har påført han!

Tenk så mye ekstraarbeid han har påført andre ved å selge den fullstendig ubrukelige tjenesten sin med drittvilkår og så bryte inkassoloven.

Det er jo dere som har inngått avtalen! Om det er en bra avtale eller ikke, aner jeg ikke. Men da burde man jo i det minste si opp?

Lenke til kommentar

 

 

Støtter oslovip her. Dere har bestilt en tjeneste, og da er man uansett pliktig til å sørge for at dere betaler dette. At han velger å droppe gebyrer i noen tilfeller er jo strålende gjort, for tenk så mye ekstra arbeid dere har påført han!

Tenk så mye ekstraarbeid han har påført andre ved å selge den fullstendig ubrukelige tjenesten sin med drittvilkår og så bryte inkassoloven.

Det er jo dere som har inngått avtalen! Om det er en bra avtale eller ikke, aner jeg ikke. Men da burde man jo i det minste si opp?

 

 

Så hvis vi avtaler at jeg kjøper deg er det en gyldig avtale? Selvsagt ikke.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

De kan vanskelig avkrefte det. De kan la være å bekrefte det, men det går fint an å være samme person men skrive fra forskjellig ip (som er det verktøyet mods har enkelt tilgjengelig). Samme ip gjør at man kan bekrefte relativt sikkert (med familiemedlemmer, kolleger og klassekamerater som praktiske eksempler på unntak), men forskjellig ip gir ingen avkreftelse. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Eg tror det er særdeles dumt å gi han kortinformasjonen din, inkludert sikkerhetskoden, før han har ett skikkelig kundesystem hvor du kan legge inn dette selv på en trygg måte. Å sende dette pr e-post eller oppgi det over telefon er _ikke anbefalt på noen som helst måte_. Banken din vil være særdeles lite happy om det blir gjort.

 

Så, dette er ett råd til både deg og alle eksisterende kunder av OsloVip: IKKE oppgi kortinformasjon til vedkommende pr e-post eller pr telefon!

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...