Gå til innhold

Oslo VIP krever betalt 2 år etter


Solefald

Anbefalte innlegg

Leste denne for første gang i dag. Må si jeg er skremt. Starter man en bedrift i Norge er man pliktig å følge alle Norges lover bedriften er berørt av.

Jeg forstår veldig godt at kunder er frustrerte. Det er også tydelig at eier ikke ønsker å beholde de som kunde.

Dette selskapet vil aldri kunne få et godt rykte igjen, VIPkort generelt har aldri hatt et godt rykte.

Vil anbefale *fjernet navn* å legge ned selskapet og få seg jobb som telefonselger. Han er tydeligvis god på salg og har erfaring med tvilsomme avtaler. ?

Endret av Quote
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-imMmrOha

godt jeg kom over denne tråden. søsteren min ringte idag og var fra seg av begeistring fordi hun hadde hørt om dette vip tullet, og trodde på det. Her fikk jeg rådet henne og alle hennes venninner til ikke å bite på tullet.

Lenke til kommentar

Jeg har ringt Forbrukerrådet og nevnt situasjonen min, som er at jeg har mottatt en av disse inkassovarsel-mailene med et krav på over 2300 kr. Jeg har allerede korrespondert fram og tilbake med OsloVip, som ikke viser noe forståelse, men heller ber meg "vennligst å ikke bli sint" når de oppgir summen de mener jeg skal betale.

 

Forbrukerrådet sier at det er en vanskelig sak fordi jeg ikke finner noe dokumentasjon på at jeg har meldt meg ut, og dermed ikke kan vise til at jeg har gjort opp for meg. Er det noen her som har bevis på at de har meldt seg ut, men fortsatt får varselmailen? I så fall ville jeg kontaktet Forbrukerrådet. 

 

For andre som har opplevd det samme som meg, så vil jeg anbefale å be OsloVip om å for eksempel halvere summen de mener du skylder, fordi de har utøvd en så dårlig praksis, og ikke ivaretatt kunden på noen som helst måte. Jeg, og sikkert mange med meg, har aldri opplevd å ikke få noe beskjed om at betalinger har stoppet, info om purregebyr eller annet, før de kan true med inkasso etter to år. Det virker som at OsloVip ikke ønsker å være behjelpelig og på kundens side i noe av dette.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ok, så jeg bare sender mailen han sendte meg, var det det du mente? Og hvilket inkasso-selskap er det?

 

Takk for hjelp! =)

 

Hvis du har fått inkasso har du fått brev i posten med en betalingsgiro, selskapet skal stå tydelig merket på giroen.

 

Hvis du bare har fått en mail fra han så er det ikke inkasso eller purring men betalingspåminnelse. Isåfall kan du bare sende svar og skrive at du har innsigelse på betalingskravet hans og ikke ønsker å betale.

 

Da er betalingskravet blitt omstridt, han har ikke lov å sende det til et inkassoselskap for å drive inn beløpet, saken må behandles av Forbrukerrådet. Der må han kunne dokumentere kravet, jeg tror at han vet hvordan sakene hans der ender og at han bare dropper kravet og heller bruker tiden sin på noen andre å lure.

Lenke til kommentar
Gjest member-382093

Hei.

 

Siden folk her inne liker å spre løgner og falsk info så må jeg enda en gang advare folk til å stole på all info her inne, kanskje spesielt fra Pycnopodia & nomore + en del andre, som bevisst ljuger for å gi meg dårlig rykte.

 

Så derfor garanterer jeg enda en gang at: Folk som gjør opp for seg og si opp medlemskapet, vil selvsagt få bekreftelse etter dette er gjort, at medlemskapet og alle betalinger er avsluttet.

 

Som  Pycnopodia skriver, at vi skulle fortsette ditt medlemskap om du betaler, er ulogisk, siden vi er ute etter din betaling for tjenesten, og når vi har fått den, så har vi nok med de andre 4000 medlemmene.

 

Og selvsagt, om du velger å stole på Pycnopodia's ljug, og dropper betalingen så vil du fortsette å få krav fra oss, på lik linje som om du skulle droppe betalingen fra hvilken som helst annen bedrift.

 

Nå kommer det komme masse svar og kommentarer/ljug ang. dette innlegg fra Pycnopodia etc, men ikke tro på alt du leser, vi er kun ute etter at man skal følge avtalevilkårene som du selv som medlem har godkjent, og hva Pycnopodia sier eller har for synspunkter er urelevant, siden alt jeg har sett er bare ljug, det kan jeg bekrefte.

 

Mvh *fjernet navn* (Som ikke er så urettferdig som en del tror)

Endret av member-382093
Lenke til kommentar
Gjest member-382093

Du trenger ikke betale en krone, eller la deg svindle.

Det holder å sende epost med 3 ord (innsigelse på xxx-faktura) så blir regningen din slettet.

 

 

Betaler du nå så fortsetter medlemskapet ditt og du vil sannsynligvis få ny faktura i fremtiden (slik opererer de).

Hei.

 

Siden folk her inne liker å spre løgner og falsk info så må jeg enda en gang advare folk til å stole på all info her inne, kanskje spesielt fra Pycnopodia & nomore + en del andre, som bevisst ljuger for å gi meg dårlig rykte.

 

Så derfor garanterer jeg enda en gang at: Folk som gjør opp for seg og si opp medlemskapet, vil selvsagt få bekreftelse etter dette er gjort, at medlemskapet og alle betalinger er avsluttet.

 

Som  Pycnopodia skriver, at vi skulle fortsette ditt medlemskap om du betaler, er ulogisk, siden vi er ute etter din betaling for tjenesten, og når vi har fått den, så har vi nok med de andre 4000 medlemmene.

 

Og selvsagt, om du velger å stole på Pycnopodia's ljug, og dropper betalingen så vil du fortsette å få krav fra oss, på lik linje som om du skulle droppe betalingen fra hvilken som helst annen bedrift.

 

Nå kommer det komme masse svar og kommentarer/ljug ang. dette innlegg fra Pycnopodia etc, men ikke tro på alt du leser, vi er kun ute etter at man skal følge avtalevilkårene som du selv som medlem har godkjent, og hva Pycnopodia sier eller har for synspunkter er urelevant, siden alt jeg har sett er bare ljug, det kan jeg bekrefte.

 

Mvh *fjernet navn* (Som ikke er så urettferdig som en del tror)

Endret av member-382093
Lenke til kommentar

*fjernet navn*: Du har fortsatt ikke svart på dette:

 

  • purregebyr på FAQ-siden
  • forholdet til innsamling av kortdata ift. DIBS sine brukervilkår
  • den totale ansvarsfraskrivelsen hvis samarbeidsbedrifter skulle nekte å gi den rabatten du lover

Kanskje dette er spørsmål det er for ubehagelig å svare på?

 

Og når det gjelder ditt dårlige rykte, så vil jeg si det er et resultat av ditt eget "arbeid", ikke andres.

Endret av Quote
*fjernet navn*
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Gjest member-382093

*fjernet navn*: Du har fortsatt ikke svart på dette:

 

  • purregebyr på FAQ-siden
  • forholdet til innsamling av kortdata ift. DIBS sine brukervilkår
  • den totale ansvarsfraskrivelsen hvis samarbeidsbedrifter skulle nekte å gi den rabatten du lover

Kanskje dette er spørsmål det er for ubehagelig å svare på?

 

Og når det gjelder ditt dårlige rykte, så vil jeg si det er et resultat av ditt eget "arbeid", ikke andres.

Hei.

 

Absolutt skal jeg svare på dette, men jeg bare at folk her inne kan forstå at jeg føler at hver gang jeg skriver noe 1 kommentar her inne så får jeg 20-40 løgner tilbake, og jeg jobber skikkelig hardt om dagen for å håndtere alle kunder på en rettferdig måte, men deres løgner og falsk info, hjelper ikke mine medlemmer.

 

1. Forsinkelsesavgiften på hjemmesiden skal ikke endres, siden dette er de vilkår som kunden har signert på, men som dere alle vet, så har jeg lovt at jeg bjuder på alle forsinkelsesavgifter til alle som spør om det.

2. I forhold til bankkortsregistrering gennom vår dibs betalingsterminal på nett, så er den fullt lovlig og normal, samme som mange for eksempel reisebyråer som tar registrering av kortbetaling via telefon og puncher inn bankkort i sin betalingsterminal på nett, ikke noe forskjell på for eksempel å betale i en nettbutikk. Men her har jeg også lovt at alle som spør kan få lov å innbetale til kontoen vår direkte, om de ikke stoler på oss.

3. Som det står i avtalen alle medlemmer har signert, så fremgår det tydelig at, selv om vi har en juridisk avtale med hovedkontoret for ALLE samarbeidspartnere, så kan vi stå ansvarlig om for eksempel noen ansatte i en butikk ikke har fått med seg hva som gjelder, eller om butikksjefen har glemt å informere noen nyansatte etc. Dette er meget vanlig med slike forbehold blant alle tjenester i samfundet, for eksempel Telenor har samme tingen, om ting skjer som er utenfor kontroll til Telenor så står de ikke ansvarlig ovenfor kunden, det finnes 100-vis av eksempler på dette.

 

Håper dette svarer dine spørsmål og at jeg kan få lov å fortsette å bruke tid på å hjelpe kunder i stedet for å tvinges inn her og forsvare meg mot løgner hver dag.

 

OM DERE HØRER NOE NEGATIVT OM OSS, SÅ SEND OSS EN MAIL OG SPØRR OSS OM DET STEMMER FØR DU TROR PÅ DET, VI KAN ALLTID DOKUMENTERE VÅRE SVAR, OG SOM DERE SIKKERT HAR MERKT, AT FOLK SOM LJUGER HER INNE, ALDRIG HAR EN FORKLARING ELLER DOKUMENTASJON (eller tørr å vise sitt ansikt eller navn), DET ENESTE DE SIER ER AT VI ER SLEMME, MEN NOE BEVIS DET HAR DE ALDRI!

 

Enkleste måten å finne ut av noe er å maile oss direkte, og ikke høre på synspunkter eller rykter her inne.

 

Mvh *fjernet navn*

Endret av member-382093
Lenke til kommentar

*fjernet navn*: Du vet at det meste av forbrukerrett her i landet er preseptorisk, dvs at avtaler som er dårligere enn hva lovverket spesifiseres, ikke er lovlige? Så det er ikke bare å liste opp en hel haug med vilkår, inngå avtaler med kunder, og vise til dem hvis det skulle oppstå en tvist.

Endret av Quote
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...