Gå til innhold

Windows 10 tråden - Infotråd om bl.a installasjon, aktivering, clean install etc.


myhken

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-t8fn5F

Er stadig flere småting som ikke er på plass i Windows 10. Nå skulle jeg justere volumet på Microsoft Edge via Volume Mixer kontrollpanelet i Windows og Microsoft Edge kommer jo ikke opp der...

Mer sannsynlig at det er noe i veien med Edge, enn at hele Windows er f**ked...

Selv finner jeg ingen problemer med å justere ned volumet til ønsket nivå....

Endret av Slettet-t8fn5F
Lenke til kommentar

Forsøkte nettopp å installere win10 på en laptop her.

Det gikk ikke å legge inn win7 lisensen direkte under install (boot fra pinne). Greit nok siden dette er en SLP (?). Men inne i windows 10 kunne jeg heller ikke bruke denne for å komme til telefonaktivering. Er det slik det er, eller har jeg dritt meg ut?

 

La inn win7, aktiverte og installerer win10 nå. Så ingen stress - men det hadde vært greit å kunne installere win10 vba SLP på noe vis (siden det går med win7 liksom ... burde være mulig?).

Lenke til kommentar

Flere som opplever at lydnivået plutselig kan øke eller minke automatisk hvis man ser videoer på Youtube f.eks.? Dette skjer i Firefox.. Man skvetter noe sykt når lydnivået plutselig slår seg på fullt... 0o

 

Har ikke merket at volumet har forandret seg automatisk mens jeg har spilt spill enda.

Lenke til kommentar

Forsøkte nettopp å installere win10 på en laptop her.

Det gikk ikke å legge inn win7 lisensen direkte under install (boot fra pinne). Greit nok siden dette er en SLP (?). Men inne i windows 10 kunne jeg heller ikke bruke denne for å komme til telefonaktivering. Er det slik det er, eller har jeg dritt meg ut?

 

La inn win7, aktiverte og installerer win10 nå. Så ingen stress - men det hadde vært greit å kunne installere win10 vba SLP på noe vis (siden det går med win7 liksom ... burde være mulig?).

Kan bekrefte samme.

Hadde samme på jobb , laptopper som var blitt privatisert tilbake til fabrikk Windows 7.

Skulle gjøre clean installasjon med boot fra Windows 10 media creation USB.

Brukte istedet maskinens egne reserve COA win7 key under Windows 10 installasjonen.

Lenke til kommentar

Vi prøvde ikke å skippe koden .

Mulig - siden dette var SLP bios 2.0 win 7 lenovo maskiner hadde vel det også fungert.

 

Men hverken koden lest med belarc fra Windows 7 installasjonen eller den koden utførende på IT som tanket de tilbake til fabrikk ga brukerene virket med clean install.

SLP keyen er jo lik for hundrevis av maskiner så det er jo forståelig .

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Har en 9 år gammel Celeron-maskin som opprinnelig ble levert med Vista.

Pga. feil på medfølgende Vista CD-plate fikk den gratis Win7 for noen år siden.

Det kvalifiserer også for oppgradering til Win10, som jeg holder på med nå.

 

Jeg aner ikke hvor plata og Serial-koden er blitt av, så jeg oppgraderer bare direkte via Windows Update.

Så snart den er oppgradert og har lastet opp hardware-ID i registeret til Microsoft, så er jeg vel trygg til å reinstallere av hjertens lyst?

Jeg er avhengig av å slippe å taste Serial-koden, for den vet jeg ikke hvor er.

Lenke til kommentar

Win10 er nå installert og aktivert.

Selv om alt tilsynelatende er ferdig installert (WinUpdate finner ikke flere oppdateringer) så blinker fremdeles harddisk-lampa.

Den får bare holde på til den går lei.

Win10 er oppgradert fra Win7 som har vært installert i flere år og var ekstremt treigt.

 

Vil gjøre clean install etter hvert.

Måtte bare få registrert hardware-IDen hos Microsoft i tilfelle noe skjedde med Win7-installasjonen.

Nå kan jeg puste lettet ut, og vite at jeg ikke trenger å stresse med CD og Serial-kode.

Så vidt jeg har forstått kan jeg glemme alt om Win7 nå, og gå rett på Win10 ved eventuell ny-installering?

Det er et skritt i riktig retning.

 

Maskinen er selvsagt møkktreig, men annet er ikke å forvente av en 9 år gammel Celeron.

Når den er ferdig med hva den nå holder på med, vil jeg leke litt med Edge og se om det kjører raskt på så gammel hardware.

Den havner kanskje i tråden for "datadeler som gis bort" etter hvert.

Lenke til kommentar

Bruker nå Edge på en nesten ny Asus laptop med Win10.

Det virker så bra at jeg ikke tenker over at jeg faktisk bruker Edge.

Reklame plager meg ikke, for jeg fant en adblock-liknende programvare som ser ut til å virke bra.

Det eneste som plager er nå treig scrolling i lange nettsider, som dette forumet.

 

Andre som har prøvd http://www.edgeadblock.com/ ?

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Herlig bug med siste build av Windows 10 som gjør at når man kobler fra en Xbox One / Xbox Elite kontroller fra USB-porten så henger hele systemet og musa fungerer ikke i det hele tatt. Det samme skjer om du kjører via Wireless Adapter, men da er det enda verre for da skjer det med engang kontrolleren går i hvilemodus...

 

Har vært siden 10586.122 og er enda ikke fikset...

Halla vettu :)

 

 Windows 10 Insider Preview Build 14295 

Here’s what’s fixed for PC

  • We fixed the issue that was causing PCs to freeze when plugging in an Xbox One or Xbox 360 controller and other gamepads.
  • We fixed an issue where Microsoft Edge would refresh the tab if you pressed caps lock in a password field.
  • We fixed an issue preventing the Xbox app and other Xbox Live enabled apps and games from signing in.
  • We have fixed the driver bug that prevents Kaspersky Anti-Virus, Internet Security, or the Kaspersky Total Security Suite installed from working as expected in builds from the Development Branch.

 

Windows 10 Insider Preview Build 14295

 

blogs.windows.com/windowsexperience/2016...5-for-pc-and-mobile/

 

Windows 10 Build 14295.1000.rs1_release.160318-1628

by WZT (.esd):

cloud.mail.ru/public/3Vc4/4u8gPZHMx

 

LangPack:

pastebin.com/z5rGCDaH

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Har en kraftig Asus RoG gamer-laptop som ble levert med Windows 7.

Den oppgraderte seg selv til Windows 10,selv om jeg hadde tenkt å vente med det.

Greit nok.

Jeg klonet snurredisken til en Crucial SSD, og den starter raskt og greit fra SSDen. Men så blir den ustabil etter kort tid. Nettlesere og start-meny henger så jeg ikke får trykket på noe.

Dette skjer ikke hvis jeg setter snurredisken tilbake.

 

Hvorfor er den ustabil med SSD?

Jeg har hørt at raskere disk gir prosessoren mer å gjøre, og at den derfor blir varmere. Kan overoppheting være grunnen?

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...