Gå til innhold

Den hyggelige tråden om spill som hobby.


Anbefalte innlegg

Ohhhh. The Mummy Demastered har release i morgen uten at jeg har fått meg med at releasen var så nær. Er jo bare et par mnd siden dette ble vist frem for første gang tror jeg.

Gleder meg som en unge, men det må nok settes litt i bakgrunnen for min del. At det er fra folkene bak Shantae lover jo sykt bra. De kom nylig med Mystik Belle også, hvis du ikke har fått det med deg. Synes ikke det var like bra som Shantae (men det skal godt gjøres), men bra er det. :)

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nja, vil ikke si jeg er blodfan av Shantae, men Half-Genie Hero er det eneste spillet jeg har fullført i år, og jeg fortsatte med Pirate Queen DLCen straks den ble sluppet. Har for øvrig Shantae: Pirate's Curse på PC, 3DS og XBone. Og Shantae: Risky's Revenge på både PC og 3DS. Og Shantae theme på 3DSen. To av dem. Og vurderer å kjøpe alle spillene fysisk. Selv det til GBA. Øh... kanskje jeg skal revurdere det der med blodfan. :p  :evil:

 

(oops, glemte at jeg fullførte Blaster Master Zero også, komplet med True Ending.)

Endret av Schreiber
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Joda, men å pløye gjennom zombier, drager, edderkopper, slimklatter, ulver og golemer er mye mer variert og morsomt enn å kun pløye gjennom mennesker. ;)

Ikke enig, nå er ikke jeg intersert i den perioden av kinesisk histotrie så jeg har aldri digget å spille serien, men det skal mye mer til at jeg gidder å spille et spill som har zombier eller monstere vs noe som er satt i historie. 

Samme med Sci fi, hvorfor skal jeg spille et skytespill med våpen som ser teite ut, når jeg kan spille et WW2 eller Moderne spill med våpen jeg har et forhold til, jeg vil spille med Thompson min, jeg vil ikke spille med "XGDSKGLSDGKS")E=%#¤%#)%# Rifla"

For meg må sci fi eller fantasi har noe spisielt for at jeg skal gidde å spille det, derfor jeg foretrekker å spille Star Trek mods i 4x spill over å faktisk spille x4 spill vanilla, jeg har forhold til Galaxy class star ships. jeg har ikke et forhold til "plogilog battlecruiser mark VI"

Lenke til kommentar

Helt greit å være uenig. :) Jeg sier bare at jeg vil ha variasjon. Gameplayet i Warriors-spill er ensforming nok som det er for meg, så å slenge på varierte fiender og magi gjør saken mye bedre for meg. :)

 

Det er vel magi i dynasti warriors. Virker i hvertfall slik fra det jeg har sett.

Det er ikke noe problem å lage varierte fiender i et spill med svak rot i virkeligheten. At utviklere er late eller lite oppfinnsomme. Har ikke nødvendigvis hvis noe med hva temaet i spillet er.

 

Jeg foretrekker alltid å kverke mennesker/humanoids i spill.

Er mye kulere å hugge ned et dusin mennesker som Geralt enn et dusin nekkers.

Lenke til kommentar

Blitt en liten time med The Mummy Demastered på Switch, og så langt elsker jeg det. Vi spiller heldigvis ikke Tom Cruise, men en vanlig soldat i hæren til Dr Jekyl. Gameplayet virker solid nok, grafikken bra, og musikk ganske rå. Kan bli knall, det her. :) I tillegg har det et system når vi dør jeg både elsker og hater. :p Kort sagt heter spilet The Mummy, så når vi dør blir karakteren forvandlet til en zombie. Vil du ha tingene dine igjen må du dermed drepe zombien du nettopp lagde, akkurat som i f.eks ZombieU. Det er jo tøft i seg selv (zombie med maskingevær?)  :eek:  men slet litt i et område, og fikk laget hele tre zombier på samme sted. :p

Lenke til kommentar

 

Helt greit å være uenig. :) Jeg sier bare at jeg vil ha variasjon. Gameplayet i Warriors-spill er ensforming nok som det er for meg, så å slenge på varierte fiender og magi gjør saken mye bedre for meg. :)

Det er vel magi i dynasti warriors. Virker i hvertfall slik fra det jeg har sett.

Det er ikke noe problem å lage varierte fiender i et spill med svak rot i virkeligheten. At utviklere er late eller lite oppfinnsomme. Har ikke nødvendigvis hvis noe med hva temaet i spillet er.

 

Jeg foretrekker alltid å kverke mennesker/humanoids i spill.

Er mye kulere å hugge ned et dusin mennesker som Geralt enn et dusin nekkers.

 

 

Det er enda mer gøy med de virkelige store og merkelige monsterne.

 

Men nå snakker vi om helt forskjellige spill. Dynasty Warriors tar seg store friheter med historien, men det er fortsatt ikke ren fantasy. En del av de overnaturlige elementene er også tatt rett fra boken spillene er basert på.

Lenke til kommentar

Fikk så inni helvete hekta på Titanfall 2 igjen at jeg har ikke greid legge det fra meg, men leste at Mummy Demastered bare var sånn 7 timer langt så skal vel greie å få runda det før Wolfenstein of AC Origins har release :p

 

Takk faen at Tom Cruise ikke er i spillet. Takler egentlig ikke den jævla scientolog middle-tooth klysa der :p

Lenke til kommentar

Fikk Assassin's Creed: Origins i posten i dag, og har som smått fått begynt å prøve det. Førsteinntrykket var nok ikke helt bra. Vi starter med noen folk som rir inn i en landsby, før historien hopper litt frem i tid, og hovedpersonen dreper en annen fyr, uten at jeg aner helt hvorfor. Deretter starter selve spillet rett i kamp mot livvakten til han fyren vi drepte i en cutscene, før vi setter i gang med hovedspillet, der vi jakter på en del folk av en eller annen grunn jeg ikke aner. Er selvsagt noe med de folkene som red inn i landsbyen i starten, men aner ikke hva som skjedde der. Får håpe vi får vite mer i løpet av historien. Men er stygt redd for at det blir bedre forklart i AC: Origins: Desert Oath... en prequel bok. Som jeg for øvrig kjøpte på Kindle, men det er annen sak. :p

 

Selve spillet i seg selv lover derimot veldig bra. Tok ikke mange minuttene før jeg seiler rundt i luften med fuglen og jakter på materialer, speider rundt omkring osv, og landsbyen vi starter i er ganske interessant å utforske. Det er en svært annerledes følelse enn byene i de andre AC-spillene. Her snakker vi ørkenlandsbyer noen tiår før Jesus ble født, så det er primitivt, men på en bra måte. Gleder meg til å fortsette senere i kveld. :D

Lenke til kommentar

Noen småting jeg merket meg, da jeg spilte AC: O i går kveld. Stakk innom et restricted area, men det var alt for mange fiender for min smak. Prøvde så å snike meg inn om natten (mest fordi det ble natt mens jeg feilet oppdraget igjen og igjen), og da lå mange av vaktene og sov. Morsom detalje, og kan få mye å si for snikingen sin del. Natt og dag er ikke bare litt annerledes lys. :) Men best av alt? Til slutt gav jeg opp, og denget alle mens jeg red på en kamel. Da ble kampene betydelig enklere. :p Vel, helt til fiendene dukket opp på sine egne kameler. :p 

 

Sånne småting fikk meg til å elske AC:O, selv om jeg var skeptisk lenge. Dette kan bli knall. Bra å se at anmeldere stort setter enige. Bortsett fra Gamer.no, som av gammel vane garantert kommer til å gi det middels karakter. :p

Lenke til kommentar

Jeg sa 200, ikke 275 eller 293. :p

 

Nå er det uansett sånn at jeg (som alltid) har mer enn nok på tallerkenen og innen jeg er ferdig med de spillene så har de nyere spillene gått mye ned i pris. Det fungerer greit sånn.

 

Nå har også de trådløse kontrollene mine til SNES Classic kommet, så den vil bli mer brukt i dagene fremover.

Endret av Spartapus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...